kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

Annaliisa:
En ainakaan omaa vaakaani voi suositella kellekään.. Se näytti mulle tänä aamuna 58.6kg! muuten hyvä , mutta kun eilen ja aikaisemmin lukemat on siis olleet suunilleen 66,0.. hehe. Pikkasen aikaa kun taas säädin tuota vaa,an paikkaan, niin näytti se totuudenkin, eli samois ollaan ku eilen, 65,8kg.

KÄvin tässä vaunulenkillä, kiva oli kävely ilma. Sen päälle tein viel noi vatsalihas liikkeet. kyl tää tästä pikkuhiljaa, tai siis vaikka vähän nopeamminkin sais jotain tapahtua.. ;)
 
No niin, nyt on taas "uusi kausi" alkanut ja mässyttely loppunut. Aika ihanalta tuntuu taas palata arkeen ja syödä normaaliin tapaan kevyemmin! Kiva kun kaikilla tuntuu olevan hyvä uus tsemppi päällä ja intoa tähän hommaan. Nyt on oikeesti oltava tosissaan jos meinaa kesän tullessa olla kevyempi! Aatelkaa, pari kuukautta niin jo on kesä ovella :).

Tänään meinaan eka kertaa mennä pilatekseen. Oon monesti aikonut, mutten koskaan kuitenkaan oo mennyt. Aina on tullu mentyä tuttuihin jumppiin, mutta nyt meen koittaamaan miltä tuo tuntuu. Toivottavasti on positiivinen kokemus.

 
Eilen menin sitten sinne pilates-tunnille. Ohjaaja oli pois ja toinen ohjaaja veti sitten tunnin. Ei otettu hengitystä niin mukaan, kun ohjaaja ei ollut varsinaisesti pilates-tunteja vetänyt. Mutta muuten oli ihan vastaavaa. Ja täytyy sanoa, että oli kyllä tehokasta. Liikkeet tosi rauhallisia, musiikki rauhallista ja muutenkin tunnelma oli jotenkin niin ihanan rentouttava. Päätin, että alan aina tiistaisin käymään siellä. Illalla olo oli tosi ihana ja nukkumaanmennessä tuntui, että kroppa oli niin rento, ettei koskaan. Uni tuli saman tien. Ja nyt on lihakset kipeinä, vaikka ei yhtään tullut hiki ja liikkeet ei ollut mitenkään rankkoja. Tosissaan tuntee, että syvät lihakset on saanut treeniä. Tarkotus ois nyt, että kävisin 2krt vkos ohjatussa jumpassa, toinen tuo pilates ja toinen sitten kunnon hikijumppa :) .
 
tähkis, kuullostaa hyvältä tuo pilastes. Itse kävin sitten toissa päivänä body pumpissa, ja olen siitä lähtien ollut aivan totaalisen kipeenä joka paikasta :'( . On niin huono lihaskunto, että tuollanen äkäinen alotus lihastreeniin tais olla liian rankka. Viime yönä en meinannut pystyä edes vauvaa nostamaan sänkyymme, kun sattu niin älyttömästi. Noh, olipa se ainakin tehokasta, ja kai se tästä pian helpottuu. Tähkikselle vielä, mikä on se hikijumppasi?

Jos tästä lähtis kauppaan rattaita lykkimällä. On niin paljon luntakin, että taidan saada taas lihasjumppaa.

Ai niin, Pilwi, mullakin ylimääräiset on suunnilleen kaikki mahassa...ei kiva, eikä myöskään terveellistä. "Omenavartalo -läskit" ne eniten rasittaa elimistöä. Taitaa mulla olla vaan loppuikä niitten kanssa taistelua, kun meidän suvussa se kulkee geeneissä, plääh.
 
Mäkin mielelläni kävisin noissa ohjatuissa jumpissa,mutta nyt kun olen (vuoro)töissä niin ei näytä onnistuvan. Teen lähinnä iltaa ja ihan mitä sattuu päiviä ja niinä päivinä kun olisin vapaalla ei täällä pikkukaupungissa ole jumppaa, tai sitten mies on töissä (tekee myös vuorotyötä ) Tytön syntymän jälkeen kävinkin joka tiistai ja maanantai jumpissa, joskus myös torstaina. Harmittaa todella kun ei pääse.Tykkäsin käydä noissa jumpissa, ja varsinkin kotona ollessa, se oli aina "viikon kohokohta" kun pääsi yksin, siis ilman tyttöä, johonkin. Ja porukassa se on kuitenkin tehokaampaa kuin kotona, kun joku käskee mitä tehdään ja milloin :) Eikä pysty huijata tai luistaa tylsistä liikkeistä ;)


Ulkona on sen verran kamala myräkkä että jää lenkki tältä päivältä tekemättä, koska pitäsi tytön kanssa lähteä.. Muutenkin varmaan huilin vielä, eilen tosiaan joku flunssanpoikanen pääsi kokeilemaan ja nukuin melkein koko päivän,oli puhti ihan pois. Tänäänkin vielä hiukan heikottaa,pitää nyt malttaa mielensä ja käydä sitten huomenna aamulla lenkillä kun mies voi olla tytön kanssa ja saan rauhassa kävellä.

Se hyvä puoli kaupungissa asumisessa oli kyllä että aina pääsi johinkin jumppaan. Ihan sama oliko päivä vai ilta niin jotain löytyi.. Täällä on vain kansalaisopisto ja fysikaalinen hoitolaitos jotka jumppia järjestävät ja vain iltaisin. Pilateskurssi (10 kertaa) oli talvella, mutten sinnekään päässyt kun olisi pitänyt pystyä sitoutumaan siihen kymmenenä peräkkäisenä torstaina. Ja se olisi kaiketi ollut mahdoton toive esittää pomolle.

Tulipas taas ruikutusta. Ei täällä asiat onneksi tuon huonommin ole :D Mitä nyt alkaa laihis tympiä ja tekisi mieli mennä nukkumaan (5 herännyt töihin), mutta tyttö on hiukan eri mieltä päiväunistä nykyään, ei edes äidin mieliksi(...tai ainakaan äidin mieliksi.. ;) ) tule kainaloon lepäilemään. Jospa menisi tekemään hedelmäsalaattia ja nauttimaan päivän vitamiinit ja piristymään!
 
Terve täältä pyryn ja tuulen keskeltä! Mietin et pitäiskö ihan omaks kiusaks ja ehkä sit kuitenki iloksi lähtee kävellä rämpimään tuonne tuulen ja lumen tuiverrukseen!!! Tulis varmaan ainaki pirteä olo!! On kiva ajatella et olis sitte jotenki niin ekstra hyvä olo kun tollasella kelillä viitsii mennä kuntoilee B) Kaikki suht ok, paitsi maha on ku potkupallo menkkojen takia ja kipeä...auuuu! Hyvin pyyhkii näköjään kaikilla, oikein hieno juttu!
 
Perjantaita!

Raportoin vaikkei mitään asiaa olisikaan, eli 60kg edelleen. Tänä aamuna jo vaaka vilkutti 59,8kg puolella useaan kertaan ennen kuin jymähti 60kg, että ehkä se 100gr on miinusta :D(vaaka näyttää 200gr tarkkuudella)

Annaliisa Sinulle voisin suositella anopin vaakaa. Näytti eilen farkut ja fleecehuppari päällä 59,6kg. Hetki aiemmin olin syönyt kunnon ruokaa ja anopilla juonut muutaman kahvikupillisen. Eli erittäin hyvä vaaka, tykkään. Taidankin siirtyä punnitsemaan sillä itseni ;) Oikeasti, merkki oli varmaan Tefal ja luulisin että on tilatty hobbarista. Pitääkin laittaa mies tänään tuolle meidän vaakalle, jos vaikka oikeasti onkin mennyt rikki ja näyttää siksi samaa aina vaan.. juu, juu.. :D
 
No niin, aika hiljaista tosiaan on, porukka hyytymässä.. Muutama on käynyt tääl tänään, hyvä että meitä on edes jotku viel mukana :flower:

Eipä paljoa muutoksia nyt ole, tänään vaaka näytti 65,9, eli suunnilleen samoissa on nyt pyörinyt jo muutaman viikon. Reenaminen jatkuu silti! :saint:
 
No hö.... kävin kyllä aamulla viestin kirjoittamassa mut ilmeisesti se on lennellyt jonnekin ihan toisaalle kun tänne.... No uusiksi sitten. Eli paino on siinä 58.4kg mut olin ehtinyt ennen punnitusta syödä, joten yritän huomanaamulla muistaa pompata heti heräämisen jälkeen vaakalle. Kävin kuntosalilla ja tuntuu hyvälle kun sai ittensä liikkeelle vaikka laiskutti kovasti! Täällä tosiaan on vähän hiljaista.... liekö se kevättä jo rinnassa et ei niin ehdi ajattelee laihdutus puuhia?! Nythän niitä pitäis kai just ajatellakin...tai no siis minullahan se ajatus on päässä ympärivuoden ja vuodesta toiseen..... :D

Kylläpä minullekin kelpais häkkyrän anopin vaaka.... ei se vois vihjaista mistä päin noin hyviä vaakoja löytyy...voisi harkita sellaisen laittamista =)
 
Mulla jäi pääsiäinen päälle :snotty: !! Ja taas koko porukka ollaan sairaana.. kuumetta, kurkkukipua ym. Rasittaa. On ollu nyt ihan muut mielessä. Mut mukana oon!! Yritän heti huomisesta tsempata itteni taas! Ei kovin aktiivisesti tuu nyt koneella pyörittyä kun pieninkin niin kovasti kuumeessa ja isommat myös. Mut en oo luovuttanut! Pieni luova tauko on vaan nyt tullut.. joka loppuu nyt!
 
Päätin, et vappuun mennessä mulla on tavoite saavutettu ja painan sen 52kg! Mitähän siihen onkaan aikaa, oisko 5vkoa...hui, ei ollutkaan ku reilu 4vkoa (kävin tarkistamassa). Tässä parin viikon "tauon" aikana on tullu varmasti jonkin verran lisää painoa ja nyt eka pitää päästä siihen samaan mitä olin sillon 2vkoa sitten. Pakko laittaa jokin konkreettinen tavoite, että saa tän homman rutistettua loppuun.

Vappuna ollaan lähössä miehen ja vauvan kans lomalle, joten siinähän on sitten hyvä palkinto :) . On mulla toinenki palkinto oottamassa...mun heikkous on ihanat suklaakakut ja oon säästänyt yhtä löytämääni reseptiä niin, että teen sen vasta sitten kun tavoite on saavutettu. Pelkkä ajatus saa veden kielelle, oikeen sellanen sopivan kostea kakku ja paaljon fazerin sinistä :p . Joo, mut ei tollasista herkuista saa täällä puhua.

Eilen kävin ihan pienellä varovaisella kävelylenkillä. Nyt tuntuu, että flunssa alkais olla takana itellä. Ehkä jo huomenna uskallan crossailemaan. Meillä on ollu kyllä ihan älytöntä sairastelua tää kevät, koko ajan jotain. Päätin et alan syömään vitamiineja, jos ei kaikki lasten flunssat niin helposti tulis itelle. Lapset on edelleen kuumeessa..tosi sitkeä tauti. Tiistaina jo alkoi eli 6.pv menossa. Onneks ovat kuitenki kohtuu pirteitä siitä huolimatta.

Mutta nyt oon 4 viikkoa sitten tiukasti, vapun siintäessä mielessä. Mulla pitää nääs olla aina joku kiintopiste, muuten homma tuntuu ihan puurolta.

Otetaan nyt kaikki loppurutistus ja pidetään kesä mielessä. Kun on alotettu tää homma, niin kesken ei lopeteta! Pidetään tää ketju aktiivisena ja tsempataan toisemme keveämmiksi!
 
:attn: mUkana edelleen! Paino ei vaan ollut taasen laskenut siitä mihin se on viimeks jäänyt!!!!! Nyt aattelin et yritän oikeen tsempata viimeset 3 kiloa. Pakkohan ne on pois saada!!!!!! ;)

Mutta, nyt lähden lenkille, jos siitä jotain edes olisi hyötyä!!!!!
 
Huomenta. Viikonloppu meni taas töiden merkeissä. Puntarissa en ole käynyt kun se on rikki, mutta tänään menen ostamaan uuden, kait se digivaaka on kaikkein tarkin. Tämä ketju ei saa hyytyä, myönnän etten ole ollut aktiivinen, mutta en silti luovuta. Kiva lukea teidän tavoitteista, Tähkis varmasti pääsee omaansa niin vakuuttavalta kuulosti. Millaseltahan se tuntuu sitten kun paino alkaa 5,,,,,varmasti upeelta. Toi kakkukin kuulosti hyvältä, just tollasia kivoja palkintoja matkan varrella pitää olla jotta jaksaa. Raportoin kyllä painoni oli se sitten mitä oli niin viimeistään huomenna. Tsemppiä kaikille ja itsekuria, mutta lempeästi ei liian ankarasti se vie liikaa hyvää energiaa :)
 
Annaliisa, joo toivottavasti pääsen tavoitteeseeni, yritys on ainakin kova ja into myös! Eilen paistoin lapsille ja miehelle vohveleita ja kumma kyllä, ei tehnyt edes yhtään mieli. Ihan tyytyväisenä söin itse iltapalaksi hapankorppuja :) . Kumpa säilyiskin tällanen motivaatio seuraavan kuukauden.

Ootan jo malttamattomana huomista pilatesta ja loppuviikosta toivottavasti pääsen vielä hikoilemaan kunnollakin, jos se flunssa ois nyt selätetty.

Ihanaa kun aurinko paistaa ja lumet sulaa, kevät koittaa! Oon niin kevät-kesä-ihminen ku olla voi. Aivan ihanaa aikaa tämä aika vuodesta! Aurinkoista viikkoa kaikille!
 
Hellurei täältä Mansesta. Vaaka on ostettu ja näytti 63.3kg, varmaankin aikas oikea tulos. Eipä paljon lohduta. Kävin lukemassa noita muita ketjuja laihdutuksesta ja totesin, se on yhtä vaikeeta monilla muillakin, osa porukasta on laihtunut hurjasti ja selvästi huomaa kuinka tosisaan on ottanut asian, toiset taas junnaa samassa,,,,niinkuin meikäläinen. Olen sitä mieltä, että jos ei kahdessa kk ole laihtunut yhtään niin ei ole yrittänyt. Varmasti laihtuis jos olis ottanut tosissaan. No nyt olen taas viisaampi. En luovuta vaan otan uuden tsempin tähän hommaan. Ottakaa muutkin ne ketkä ei ole laihtunut. Ensinnäkin joka päivä astun tuolle uudelle vaa'alle, merkkaan syömiseni ylös ja en syö klo 18 jälkeen mitään, juoda saa mut ei syödä. Pe raportoin painoni. Katsotaan tuleeko tulosta kun oikein yrittää. Tsemppiä kaikille tässä urakassa :hug:
 
Annaliisa, kuulostaa hyvältä nuo sun suunnitelmat. Varmasti se paino siitä alaspäin lähtee. Seuraavana kahtena kk voi saada paljonkin pudotettua kun vaan ottaa tosissaan.

Ite oon nyt sunnuntaista asti ollut taas tosissani ja kyllä heti on paljon kevyempi ja parempi olo. Vielä ei oo edes tarvinnu taistella makeanhimon kanssa, kun ei oo tehny yhtään mieli. Ehkä pääsiäisen aikaan tuli syötyä niin paljon, että on makeakiintiö nyt vähäks aikaa täynnä..

 
Arvaatkaa vaan mitä!!! Eilen tein raskaustestin, kun viikon olen ollut vähän kuin okesennustaudissa(ja menkat jääneet pois) :x .. Positiivistä näytti, joten laihdutukseni sai loppua!!!! Lopetan sen siksi, koska tulen laihtumaan seuraavan 6 viikon aikana luultavimmin n. 5 kiloa!! Eli paino vain tippuu, koska yksinkertasesti inhoan oksentamista, jonka vuoksi olen hyvin pienellä ruokavaliolla ja yksinkertaisesti en pysty syömään! Sama toistunut jo edellisissä raskauksissa! Mutta tästä vain eteenpäin ihan positiivisin mielin!!!!!! =) 12 viikon jälkeen kaikki helpottaa!!! ONNEKSI.... Tsemppiä vain muille!!
 
Paljon Onnea Repulle :flower: Voi noita tunteita kun raskaustesti näyttää plussaa,,muistan niin elävästi tästä kolmannesta ne. Ihania fiiliksiä. Haluaisin ehkä vieläkin yhden vauvan, mutta tuo ikä tulee vastaan. Täytin just kk sitten 38v. En halua olla mikään ikäloppu kun lapset on nuoria. Toisaalta olen aika nuorekas :kieh: jotta sen puolesta voisin vielä ajatellakin....
 
Isot onnittelut Repulle :flower: ! Saat nyt sitten hyvällä mielellä jättää laihdutuksen :) . Jaksamisia alun pahoinvointiin! Onneks kesällä oot sitten jo pahimman alkuvaiheen ohittanut ja voit jo nauttia odotuksesta.

Eilen kävin pilateksessa ja oli taas aivan ihana olo sen jälkeen. Mukavasti on mennyt nyt, on intoa ja hyvä tsemppi päällä.
 
Terve taas, tänään sama puntari näytti 62,7kg!!! Ajatelkaa heti kun yritin ja katsoin syömisiäni niin tuollainen vaikutus. Ihanaa. Yritän päivittää vaikka päivittäin painoani tänne jos se vaikka tsemppais vielä enemmän. Tein eilen itselleni keiton, porkkanaa paljon, yksi peruna, 4% kevyt paksu ruoka kermaa purkki, tomaatti murskaa puoli purkkia ja yrttejä, keitin ja kaikki sekaisin tehosekoittimessa. Nam tuli hyvää, keitin siis lihaliemessä antoi hyvin makua. Oikein ihana auringonpaiste ulkona nyt nauttimaan =) Hauskaa päivää kaikille.
 
hei, ängen tänne jos saa tulla itellä pudotustavote 0n noin 4kg.. painoa nytten noin 62.4 pituutta 168. tavote on 58kg.....nää vikat kilot tosi tiukassa, nyt tarviin motivaatota jos teiltä muilta tämän sais ;) itellä on juoksumatto varastos, mut ein o kun kerran tul tehtyä kun nämä tupakoitsijan keuhkot ei kovin hyvät ole :ashamed: mutta nyt raijaan sen sisäl ja alan tekee, jos tupakointi vähentyis samalla..... ruokavalio on kunnossa.. eli en paljoa syö, en oo käyttäny vuoteen sokeria,voita, ja en oo karkkia syöny kun muutaman, eli liikuntaa lisätä pitäis....kiitos jos mukaan huolitte kirsavaan :flower: :wave:
 

Yhteistyössä