Kaveri on raskaana ja lihonut yli 20kg, väittää että on syönyt ihan terveellisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyötk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä nyt jokaisella pitäisi olla fyysikan lait sen verran hallussa, että ei ala selittelemään mitään typeriä satuja siitä, että ihan tyhjästä tuli 20 kiloa.

Tyhjä ei paina mitään, eli jotain sen painon pitää sisältää. Jos se on selkeästi ylimääräistä läskiä, niin se ei ole muusta voinut tulla kun liiasta syömisestä. Jos syö terveellisesti, ei liho raskausaikana 20 kiloa, niin se vain on. Itse olen 34 viikolla raskaana, ja olen lihonnut jo lähes 15 kiloa, mutta voin kyllä tunnustaa, että ylimääräisiä herkkuja menee joka ainoa päivä ja liikuntakin on minimissä, joten ei ole mikään ihmekään.

Jos ylimääräisen herkuttelun pystyy tunnustamaan itselleen minusta ihan ok, mutta miksi se pitäisi tunnustaa jollekin toiselle, miten se hyödyttäisi tätä toista.

Toiselle voi kertoa että pidän terveellisenä tälläistä ja tälläistä syömistä ja sen lisäksi tätä tai tuota. Ihmisellä on kuitenkin vapaus ajatella omalla tavallaan tai jättää terveellisyys sikseen. Valitettavasti me emme voi sen paremmin määrätä ystävää kuin esim. puolisoa syömään näin tai noin.

Mä olen syönyt tavallista vähemmän koko raskausaikana.. alku yrjöömis vaiheessa ekat 14-17viikkoa, ei pysynyt mikään sisällä, paino vain tippui ja tippui.. keskivaiheessa söin täysin normaalisti miten yleensäkkin eli vähemmän mitä moni muu syö ja nyt helteiden takia ei taaskaan ruokamaistu. Ja kyllä täälläkin niitä kiloja vain jostain tulee ja perse leviää ja lantio. Ettäsillai.

[QUOTE="vieras";23475455]Tietenkään ei ole pelkkää turvotusta... Oletko ikinä ollut itse raskaana? Tiedätkö siis mitkä kaikki asiat sitä painoa nostaa?

Itse olen hoikka ja th:n mukaan painoa on saanut tullakin. Joka raskaudessa on tullut 17kg (lapsia kolme). Olen syönyt ns. normaalisti eli herkutellutkin. Ei kuitenkaan mitään älytöntä tyyliin "syödään kolme munkkia nyt kun voi syödä".

Turvotusta minulla ei ole ollut. Sormukset ja juhlakengät on menneet ihan viimeisilläänkin.

Paino on joka kerta tippunut kokonaan suht nopeasti ilman mitään laihduttamista.[/QUOTE]

Itselläni tuli juuri 17 kiloa raskauden aikana. 3 vkoa synnytyksen jälkeen olin samassa painossa kun ennen raskautta.

ja söin vallan terveellisesti. Perä leviää koska lantio leviää,kudokset venyy.Eihän se vauva muuten ulos mahdu. No minulta jäi 11kg laitokselle.Ja loput lähti imettämällä 4kk aikana. Ja todellakin oli myös paljon nestettä...

Ketjun aloittaja pitää nyt vaan huolta omasta painostaan.
Mun entinen kaveri kauhisteli kans kuinka mulla perä leveni...no hoikilla se leventyminen näkyy...

Mulla tuli lähtöpainoon lisää n.15kg. Aluksi paino tippui pari kiloa. Parin kolmen päivän päästä synnytyksestä oli painosta lähtenyt 12kg. Turvotus kun oli lähtenyt pois.

vk 36 menossa ja jo 20kg painonnousua. olin aikaisemmin alipainoinen ja taistelin pari vuotta, jotta painoa kertyisi edes normaalipainon rajoille, jotta voisin hyvin raskausaikana. ajattelin, että ongelmani olisi juuri huono painonnousu mutta kun ei. En tykkää syömisestä ja syön pari korkeintaan kolme kertaa päivässä ja silloinkin vähän, lisäksi syön pari hedelmää. (ei raskausmyrkytystä eikä diabetestä)

Mistä ihmeestä ne kilot nyt tulee!? En kyl koskaan olis uskonut, jos joku olis sanonut, että mä lihon niin nopeaa vauhtia ja niin paljon.

Yhteistyössä