"Mahtuuko" mukaan? Kaipaisin vertaistukea ja saman asian kanssa painivia =)

Hieman minusta. Olen lihava. Olen erittäin lihava. Kärsin tästä jo niin henkisesti- kuin fyysisestikin. Painan yli 100 kiloa. Olen 159cm pitkä. Näytän norsulta. Vaatteet ei mahdu, kaikki kiristää, joka paikkaa ahistaa. Polviin sattuu ja nilkat rutisee. Seksielämä ei suju, en halua edes mieheni kanssa enään saunaan, saati pitää alusvaatteita kotona. Häpeän itseäni. :/

On koitettu reductil, alli, painonvartijat, verikokeita otettu. Reduilla lähti 2kk aikana 4kg :| (jouduin TODELLA tarkasti laittamaan kaikki kalorilaskuriin ylös, reduista ei ollut mitään hyötyä ja työ oli ihan kamala) Allilla ei yhtään, tuli vaan hirvittävät mahakivut ja ummetus. En vissiin syö tarpeeksi rasvaista ruokaa siihen. Painonvartijat on hirmu nolo paikka, laihdutin ensimmäisen lapsen jälkeen siellä 10kg, mutta nyt oon vaan lihonut ja levinnyt, painoa siis tuosta tullut 40kg lisää.

En saa otetta tähän asiaan. Päätän joka päivä, että nyt tää saa loppua. Mutta silti en pysty asialle mitään tekemään. Meillä on stepperi ja kuntopyörä, en vaan saa niihinkään itseäni.

En syö erityisen isoja annoksia, joskus otan ruokaa lisää, tänään olen juonut kupin kahvia ja syönyt maksalaatikkoa vajaan puolikkaan saarioisten rasiallisen, oisko 175g. (jos rasiassa 400g) Viikonloppuisin tapana on ostaa sipsipussi tai juustonaksuja, tästä pitäis päästä. Karkkia en hirveästi syö, joskus jonkun patukan. Lihonut en nyt ole enempää, paino junnaa samassa vaikka miten muuttaisin ruokailujani.

Karppausta olen koittanut, pääsärky oli ihan helvetillinen siitä ja hiki haisi todella pahalle. Ja en tykkää lämpöisistä kasviksista, joten kastikkeita lapsille usein niin itse tulee samalla syötyä. perunoita syön päivässä 2, viikossa 2-3 kertaa. Riisiä ja pastaa (kaura tais täys) on usein.

:ashamed:
 
maissihiiri
Ravitsemusterapeutti? Tai joku sairaalan laihdutusohjelma?

Ja jos sä tosiaan haluat kiloista eroon, niin eihän siinä auta muu kuin itsekuri. Ota koira että tulee lähdettyä sen kanssa lenkille?
 
vieras
Sama täällä. Anoreksi, bulimia ja nyt pelkkä ahmimishäiriö ja kiloja aivan liikaa tähän varteen. Nyt olen osallistunut siihen läskillä lukutaitoa kampanjaan ja toivon, että muiden auttamisesta ja "julkisesta" punnituksesta olen saanut sen verran itselleni selkärankaa ja motivaatiota, että saisin painon putoamaan.
 
dsfg
Mielestäni pelkkä laihduttaminen ei riitä. Pidän aina huolta, että aineenvaihduntani toimii tehokasti. Juon paljon vihreää teetä, syön kuitupitoisia ruokia, juon paljon vettä yms. Vatsa toimii, nesteet poistuu. Kun aineenvaihdunta kiihtyy, rasva lähtee paljon helpommin kuin rankalla laihduttamisella.

Laihduttaminen on mielestäni liian rankka vaihtoehto. Jos voisit liikkua enemmän, tee vaikka jotain hauskaa ( zumbaa:). Plus jos sait lisää painoa syömällä epäterveellisesti, sinua auttaa jo se, että muutat ruokavaliota terveellisemmäksi. Ei tarvitse ruveta rankalle dieetille, riittää kun muutat elintapojasi. Muuten aiheutat itsellesi liikaa stressiä.
 
Lipton^
Ei (onneksi ) ole ylipainoa, mutta halusin toivottaa rutkasti onnea ja iloa laihduttamiseen.
Oletko kokeillut vesijumppaa?
Ja tosiaan, aineenvaihdunta kannattaa pitää kunnon latingissa. Ravitsemusterapeutti saattais olla myös hyvä kokeilla :)
 
entinen läski
Meidän kaupunki järjesti todella ylipainoisille ryhmän. Painoindeksi yli 35 l, jossa aloitettiin 2kk nutrilett dietillä. Sitten he opettivat kädestä pitäen syömään oiken.
Nyt.
100kg---> 80kg
 
ekaks :hug:

ja sitten, onko siulta testattu kilpirauhasarvot? jos ei ole niin mene lekuriin ja pyyä testaamaan, siis kunnolla, ei vaan päällisin puolin.

näin äkkiseltään tuntuis että sie syöt liian vähän, sillon ei voi laihtuakkaan. muista syyä ne viis pientä ateriaa: aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. vaiha perunat vaikka linsseihin ja kik-herneisiin, samoin se pasta. se täysjyväpastakin voi kunnolla turvottaa kun sitä syö. ja muista että se pasta/peruna/linssimäärä ois sen 1,5 dl siinä lautasella, ei yhtään enempää ja sitten kaikkia mahollisia kasviksia ja vihanneksia siihen lisukkeeksi niin paljon että maha tulee täyteen mutta jotka eivät tuo lisäkaloreita.

mie annan yhen hyvän motivaattorin: mieti asiaa lastesi kannalta, he kuitenki tarviivat äitiään vielä pitkän aikaa. mie pusken itteeni sillä eteenpäin aina ku tuntuu mahottomalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja entinen läski:
Meidän kaupunki järjesti todella ylipainoisille ryhmän. Painoindeksi yli 35 l, jossa aloitettiin 2kk nutrilett dietillä. Sitten he opettivat kädestä pitäen syömään oiken.
Nyt.
100kg---> 80kg
vautsi, onnea :flower: :)

 
lapset avuksi?
Onko sulla minkä ikäisiä lapset? Mulla auttoi se että aloin lasten kanssa liikkumaan.Pulkkamäessä vedin pulkat ylös,hiihtämässä itsellekin sukset jalkaan,omalla pihalla lapioin vaikka lumikäytäviä.Ja sitten aloitin käsityöharrastuksen pitkästä aikaa.Sitä kun tekee niin napostelu unohtuu (se oli mulla ongelma,karkkien ,keksien ym.napostelu)

t.ennen 110kg,nyt 82kg ja suuntaus alaspäin edelleen
 
MyyMuikkunen
Tiedätkö, ihan kuin olisin itse tuon kirjoittanut. Voi että mä tänäkin aamuna mietin, kun ähelsin päiväkodin eteisessä niitä muovitossuja kenkieni päälle, hiki virtasi ja housunkaulus valui, että "voi hitto, tahtoisinpa että tää olis helpompaa!" Sen vaan tiedostan, että silti mä täällä työpöydän ääressä istun Kismet-kädessä ja tyhjä Mars-paperi roskiksessa... Ei kait sitä näin laihdu! En vaan saa itseäni niskasta kiinni, vaikka joka ilta päätän sen kuuluisan "huomenna". Olen aloittanut jumpan pari kertaa viikossa ja kävelyllä käyn silloin tällöin. Kuitenkin laihduttamisessa on niin paljon suurempi merkitys sillä mitä suuhunsa laittaa! Tiedän, että mulla toimisi se, että lasken painonvartijoiden pisteitä kotona (en tykkää käydä niissä ryhmissä), mutta miksi en sitäkään saa aikaiseksi???
 
MyyMuikkunen
Alkuperäinen kirjoittaja lapset avuksi?:
Onko sulla minkä ikäisiä lapset? Mulla auttoi se että aloin lasten kanssa liikkumaan.Pulkkamäessä vedin pulkat ylös,hiihtämässä itsellekin sukset jalkaan,omalla pihalla lapioin vaikka lumikäytäviä.Ja sitten aloitin käsityöharrastuksen pitkästä aikaa.Sitä kun tekee niin napostelu unohtuu (se oli mulla ongelma,karkkien ,keksien ym.napostelu)

t.ennen 110kg,nyt 82kg ja suuntaus alaspäin edelleen
Voi ihana, onnea saavutuksestasi! Saanko kysyä, kauanko sulla on tuon pudottamiseen mennyt?
 
Mäkin olen maailman huonoimmala itsekurilla varustettu, jos syön karkkia niin en syö vaan yhtä vaan koko helvetin pussin, sama suklaassa, ei puhettakaan yhdestä rivistä vaan menee koko levy. Mutta niin vain sain reilu 20kg pudotettua, vielä jäljellä mutta aikaahan tässä maailmassa on
 
Mä kävin muuten ravintoterapeutilla kaksi viikkoa sitten. Täti totesi että syön ihan terveellisesti, herkkuja lukuunottamatta, eli vaan viilataan nyt annoskokoja. Laskettiin kaikki miten paljon kaloreita pitäisi syödä ja millaisia määriä milläkin aterialla. Täti lupaili että pitkän päälle nuo määrät laihduttaisi 2-4 kk kuussa, mutta ennusti että alkuun saattaa lähteä rajummin, jopa 10 kg kuussa. Olin vaan että :eek: Ei voi olla totta, noin paljon pitäisi syödä ja vielä laihtua. Täti vaan että "joo joo, usko pois".

Mitä vielä :D Kaksi viikkoa nyt kiltisti noudatettu ravintoterapeutin ohjelmaa. Ihan normaalisti olen syönyt, ruokia ja kaloreita laskenut ja pysynyt ihan prikulleen kalorimäärissä... ja olen lihonut puoli kiloa :LOL: Ei oikein tainnut pitää laskelmat paikkansa :D
 
kolmen äiti
LIIKUNTAA, liikuntaa ja liikuntaa. Sauvakävelyllä ja vesijumpalla voi aloittaa. Normaali, kevyt ruokavalio. Aterioita ei saa jättää väliin, esim. monella on sellainen luulo että aamupalaa ei kannata syödä...ja tuloksena on epämääräinen napsiminen ja sit tulee syötyä kerralla paljon. Pitkäjänteisyyttä, jos mahdollista käy kaverin kanssa lenkillä. Ei tule lusmuiltua kun sopii sauvakävelytreffit ;) Tuloksia tulee hitaasti, mutta varmasti.
 
Mutta mutta.. aphan syö esim viikonloppuna herkkuja, tuskin sillin syö liian vähän? Luulis nyt että paino lähtee putoamaan?

Mä itse henk koht en usko mihinkään sellaiseen että joku oikeesti lihava( ja puhun nyt kokemuksesta) syö päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen etc niin vähän että kroppa KOKOAJAN säästöliekillä.
 
Sun täytyy tehdä töitä sen rasvan polttamisen eteen. Pelkkä ruokavalio ei auta. Voi olla että välillä onnistut syömään niin, että paino ei nouse tai ehkä jopa putoaa, mutta pitemmän päälle ruokavalion ja liikkumisen pitäisi olla tasapainossa. Ja sen tulee olla pysyvä elämänmuutos johon sitoudut kärsivällisesti eikä mikään kuuriluontoinen kokeilu.
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Sun täytyy tehdä töitä sen rasvan polttamisen eteen. Pelkkä ruokavalio ei auta. Voi olla että välillä onnistut syömään niin, että paino ei nouse tai ehkä jopa putoaa, mutta pitemmän päälle ruokavalion ja liikkumisen pitäisi olla tasapainossa. Ja sen tulee olla pysyvä elämänmuutos johon sitoudut kärsivällisesti eikä mikään kuuriluontoinen kokeilu.
Juuri näin!
 

Yhteistyössä