Ei uskoisi että kaveri on 27 ja miehensä 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Enna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Enna

Vieras
Ovat kuumeilleet vauvaa jo vuoden, pari. Puhuneet siitä miten olisi ihana saada pieni yhteinen nyytti "joka tekisi heistäkin perheen.."
He eivät ole juurikaan lasten kanssa tekemisissä, meidän 1½ vuotiasta näkevät joskus pikaisesti, mutta aika harvoin.

Nyt he ovat päätyneetkin siihen tulokseen etteivät haluakaan lasta kun ovat "vierestä katsoneet" miten rankkaa perhe-elämä on.
He olivat ihan kauhuissaan kun näkivät kuinka sotkuisesti meidän 1½vuotias söi, he eivät ymmärtäneet "miten lapsi voi olla niin villi" eikä usko sääntöjä kun vei olohuoneen pöydältä kaukosäätimen ja kännykän vaikka kiellettiin.
He olivat tavanneet kaverini lapsuuden ystävän 8kk poikansa kanssa ja olivat ihan kauhuissaan siitä että tämä lapsuudenystävä oli kertonut etteivät ole käyneet viihteellä lapsen syntymän jälkeen kun eivät ole vielä raskineet jättää pientä hoitoon.
Hän oli myöskin kertonut että joinakin aamuina ei ehdi suihkuun ennen kuin saa pojan päiväunille, muistaa itse syödä aamupalan vasta kun poika syö lounaan ja kertoi että menee itsekin nukkumaan jo klo 21 että jaksaa nousta aamulla kukon laulun aikaan kun poika herää.

Kaveri kertoi ihmeissään että se 8kuinen oli kitissyt vähän väliä vaikkei sillä pitänyt olla mitään hätää kun oli syönyt ja nukkunut ja niin edelleen..

Miten nämä kolmekymppiset ihmiset eivät osanneet arvata että vauva ei ole vain se pieni käärö joka sairaalasta tulee näteissä vaatteissa kotiin vaan siitäkin kasvaa isompi lapsi jolle syntyy oma tahto jne.

No, ihan hyvä herätä nyt, parempi myöhään kun ei milloinkaan.
He tosiaan jäädyttivät lapsihaaveensa, kaveri kertoi tänään puhelimessa!

Aika avuttomia vanhempia, jos yhden vauvan kanssa jää aamupalat syömättä ja suihkussa käymättä!

t. eräs, joka jäi yh:ksi miltei heti esikoisen synnyttyä ja niin vain onnistui kaikki vaikkei ollut autoa ja kolmannessa kerroksessa asuttiin hissittömässä talossa

Miksi pitäisi tieten tahtoen hakata päätään seinään? en minäkään halua LISÄÄ lapsia, koska minusta nämä kaksi ovat jo tarpeeksi elämääni "vaikeuttaneet".

Tunnen minäkin pari kolme-nelikymppistä pariskuntaa jotka kai oikeesti kuvittelee että vauvat vain syö ja nukkuu ja seuraavaksi menevät jo kouluun :o
Siis kaikki itku, uhmat, sotkut..... ovat ihan utopiaa. Miten muka vauva voi sellasta tehä.
Vauva on kuin nukke jonka voi nostaa hyllyyn kun ei jaksa leikkiä.

Siis hyvähän se on juu huomata, mutta kun ne on tosiaan kuumeilleet yli vuoden, lähemmäs pari vuotta.. ja kaveri on ostanut jo vauvanvaatteitakin.. ja he ovat päättäneet jo nimenkin (sekä tytölle että pojalle) niin ihan hullulta tuntuu että nyt tuleekin stoppi kun yllättäen tajuaa että lapsistahan lähtee ääntä ja sotkua eikä itseään aina voikaan laittaa kaiken edelle vaan joskus on pakko mennä lapsen tahdissa..

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Tunnen minäkin pari kolme-nelikymppistä pariskuntaa jotka kai oikeesti kuvittelee että vauvat vain syö ja nukkuu ja seuraavaksi menevät jo kouluun :o
Siis kaikki itku, uhmat, sotkut..... ovat ihan utopiaa. Miten muka vauva voi sellasta tehä.

Juuri tätä mä hain takaa! Ihana että joku ymmärsi!
En siis kauhistele sitä ettei joku halua lapsia vaan sitä miten tuon ikäiset vielä kuvittelivat että lapset on vain niitä söpöyksiä kivoissa vaatteissaan ja kauhistelevat jos lapsi ottaa kännykän vaikka kielletään tai sotkee syödessään..

Mitäs jos he eivät saakkaan lasta ja selittävät sen näin etteivät edes halua?

Ystäväni selitti aivan samoja juttuja syyksi miksi heille ei tule vauvaa.Kappas vaan rouva tekikin plussatestin ja jopas muuttui puheetkin.Lääkäriltä oli aiemmin tullut tuomio ettei lapsia tämä pariskunta yhdessä voi saada.Siksi puhuivat aina siitä etteivät edes halua lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mitäs jos he eivät saakkaan lasta ja selittävät sen näin etteivät edes halua?

Ystäväni selitti aivan samoja juttuja syyksi miksi heille ei tule vauvaa.Kappas vaan rouva tekikin plussatestin ja jopas muuttui puheetkin.Lääkäriltä oli aiemmin tullut tuomio ettei lapsia tämä pariskunta yhdessä voi saada.Siksi puhuivat aina siitä etteivät edes halua lapsia.

Tokihan se voi olla myös noin, mutta epäilen koska he ovat vasta kuumeilleet ja omien puheidensa mukaan olisivat jättäneet ehkäisyn pois vasta tämän vuoden lopulla kun miehen ns. työkomennus päättyisi.
Kaveri ei halunnut käydä yksin läpi raskautta ja neuvolakäyntejä miehen ollessa kaukana kotoa.. he ovat siis kauan aikaa vain puhuneet että sitten kun mies palaa kotiin niin.... ja nyt, 6kk ennen h-hetkeä he ilmoittavat etteivät sittenkään halua lapsia..

No, täytyy myöntää että asia ei mulle kuulu.. mutta ihmetytti niin kovasti puhelun jälkeen että oli pakko purkaa tänne (kun en viitsi kaveripiirissä tätä niin vatvoa, pienemmällä todennäköisyydellä päätyy kaksplussalta heidän korviinsa mun vatvomiset..)

Ehkä eivät ole saaneet vauvaa yrityksestä huolimatta? Helpompi sanoa, ettei halua kuin että ei voi saada.

Mulle tuli joskus paniikki, kun kaverit lapseutui kaikki samaan aikaan. Itse olin kuumeillut, mutta sitten asia kävi liian konkreettiseksi kavereiden ja oman valmistumisen yms. myötä. Ajattelin, että ei ikinä tai ei ainakaan viiteen vuoteen. Vuoden päästä olin onnellisesti ja toivotusti raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Enna:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

Juuri tätä mä hain takaa! Ihana että joku ymmärsi!
En siis kauhistele sitä ettei joku halua lapsia vaan sitä miten tuon ikäiset vielä kuvittelivat että lapset on vain niitä söpöyksiä kivoissa vaatteissaan ja kauhistelevat jos lapsi ottaa kännykän vaikka kielletään tai sotkee syödessään..

kai se on sarjassamme asioita joita ei oikeesti tajua ennenkuin on ihan oikeasti joutunut itse kokemaan. mietin juuri kuinka tämä toisen odotus poikkeaa edellisestä,nyt todella jo tietää mitä se voi olla.valvomiset,jumalattomat uhmat sun muut.ja minä typerys silti tähän taas lähdin :whistle: :whistle:

mulla on paljon tän tyyppisiä kavereita. mitä siihen sanomaan.. jokainen tyylillään. Mutta kyllä mua sillon naurattaa ja itkettää yhtä aikaa, kun osa ystävistä on sitä mieltä että jos he ovat raskaana joskus he eivät ainakaan ala lyllertää ankkamaisesti niinku monet mahansa kanssa tekevät. niinkun sitä voisi valita...

*muoks* sanon vielä, että yleensä sanon noille "säikkyjille" että' se tuntuu erilaiselta kun se on oma. vieraat muksut tuntuu aina "kamalemmilta"...

Alkuperäinen kirjoittaja gismo:
Jos heille tulikin sitten vaan paniikki.

Loukkaannuitko siitä että olivat arvostelleet sun lapsen pöytätapoja?

En loukkaantunut, eivät he oikeastaan arvostelleet vaan kaveri totesi ensin ääneen että "siltähän tippuu ruokaa vähän väliä lusikasta" ja sitten levitteli sanomalehtiä lattialle ettei lattialle leviäisi ruuan rippeitä..
Ja kun poika oli syönyt niin molemmat päivittelivät että olipas sotkuista puuhaa kun saa pestä koko lapsen..

Mitä siinä loukkaantumaan kun tottahan tuo oli. Poika sotkee syödessään melko reippaasti ja tosiaan pesen pojan ruokailujen päätteeksi melkeinpä kauttaaltaan..

Yhteistyössä