Kaveri vaan lihoo ja lihoo raskaana vaikka muka syö terveellisesti ja liikkuu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kaveri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kaveri"

Vieras
Mulla on siis kaveri jolla laskettu aika vuodenvaihteessa, eli hänellä on nyt menossa noin rv 30.

Tää ihminen on nyt lihonut jo suurin piirtein 25 kg, ja selitti mulle eilen tosissaan, että hänen kroppansa vaan reagoi raskauteen niin! Hän muka syö ja liikkuu ihan niin kuin ennenkin mut et hänen kroppansa kerää kauheasti vararavintoa että imetys onnistuisi. Oli siis kokeillut jotain raskausdiabetes-ruokavaliotakin, mutta ei mitään vaikutuksia kuulemma. Hänellä on siis jo toinen vanhempi lapsi.

Oikeasti, ei kai kukaan edes raskaana voi lihoa 25 kg "vahingossa" tekemättä mitään? Ja 2 kk vielä laskettuun aikaan.... Sääliks käy äitiä kyllä, vaikka vituttaakin kuunnella hänen koottuja selityksiään :D

Mä oon lihonnu toisessa raskaudessa 25 ja toisessa 30kiloa. varmasti saatoin enemmän syödäkkin mutta nestettäkin keräsin. Kummastakin jäi laitokselle yli 20kg.

No minä "lihoin vahingossa" varmaan lopulta tuon verran molemmissa raskauksissa, ja ei se kyllä syömällä tullut. Kaikki liika oli nestettä, ja lähtikin myös äkkiä.

No mun sisko on on saanut jokaisessa kolmessa raskaudessa painoa 30 kg. Hän on normaalisti sutjakka urheilija, joten osaa todella liikkua ja syödä oikein. Raskauksissa hän on aina itse asiassa vähentänyt syömistä, koska kulutus on vähentynyt treenimäärien laskettua. Siskon paino on kyllä joka kerta puolen vuoden sisällä synnytyksestä palautunut normaaliksi, eli siihen, mitä se oli ollut ennen raskautta.

Kyllähän naisten kropat aika eri tavoin tuohon raskauteen reagoivat ja jos mä jotain olen oppinut, niin sen, että on turha sanoa, ettei jonku kroppa voi reagoida jollain tietyllä tavalla johonkin asiaan. Aina ei vaan kaikki mene niin kuin oppikirjoissa, vaikka tekisi juuri niinkuin käsketään.

Jos sun kaverisi vielä viiden vuoden päästä on + 25 kg verrattuna entiseen painoonsa, niin silloin voinee todeta, etteivät kilot liittyneet raskausajan mullistuksiin...:D

Minullakin on pari raskautta mennyt niin, että nestettä on ollut paljon. Laitokselle jäi 10 kiloa lähes 30:stä (norm. laitokselle jää 4-5 kiloa, ei aina sitäkään). Mutta kyllä minä söinkin liikaa, kun oli aina nälkä, minusta se oli hormonaalista että "syötättää", ja ajoittui toiseen raskauskolmannekseen.

Ensinnäkin, miksi ihmeessä sua kiinnostaa noin paljon jonkun muun lihominen raskausaikana?
Toiseksi, jos sun kaveri sanoo syövänsä normaalisti, niin silloin se syö normaalisti. Ja vaikka ei söiskään, niin mitä ihmettä sä sillä päätäs vaivaat??? Anna nyt hemmetti kavereides olla ja lihota ihan justiinsa niin paljon, kuin lihoavat.

Joo oon huono kaveri, tiedän, enkä pidäkään tähän tyyppiin juurikaan yhteyttä. Aina kun nähdään niin saan puolitoista tuntia kuunnella hänen juttujaan ja valitusta, itse istun lähinnä hiljaa, kun en saa suunvuoroa, joten siinä on hyvin aikaa keräillä vittuuntumisen tunteita :D

Mut joo, enpä tiennyt et tuokin on mahdollista. Kiinnostavaa. Hänellä on kyllä lihomisherkkyyttä, sen tiedän, joten ehkä hänellä tosiaan vaan sitten kroppa kerää talteen kaiken mahdollisen energian.

[QUOTE="kaveri";27419907]Joo oon huono kaveri, tiedän, enkä pidäkään tähän tyyppiin juurikaan yhteyttä. Aina kun nähdään niin saan puolitoista tuntia kuunnella hänen juttujaan ja valitusta, itse istun lähinnä hiljaa, kun en saa suunvuoroa, joten siinä on hyvin aikaa keräillä vittuuntumisen tunteita :D

Mut joo, enpä tiennyt et tuokin on mahdollista. Kiinnostavaa. Hänellä on kyllä lihomisherkkyyttä, sen tiedän, joten ehkä hänellä tosiaan vaan sitten kroppa kerää talteen kaiken mahdollisen energian.[/QUOTE]

Juu, valitse uusi kyttäyskohde vaan :D

Lihoin 30kg raskaana ollessani. Elämäntapamuutokset eivät olleet kovin suuria, vaikka loppuraskaudesta lantionlöysymä esti liikkumisen. Laitokselle jäi 15-20 kg. Loput on vielä vuosienkin jälkeen kiinni kropassa, mutta olkoon.

Ekasta tuli 30 kg ja tokasta 18 kg vaikka söin ihan samalla tapaa ja liikuin aikalailla yhtä paljon molemmissa raskauksissa. Ja nopsaan noi kilot on sitten tippunutkin. Ekassa 6 vko - 20 kg ja tokassa -15 kg eli nestettä suurin osa. Ekassa sen kyl huomas, paisuin kuin pullataikina ja jalat oli ihan turvoksissa.