Kaupassa nähtyä ja muistutusta kaikille!

"sondersson"
[QUOTE="vieras";25759357]siihen on jauhettu sellaiset ruhonosat, joita ei muuten saataisi myytyä, eli siis kaikki irtoava sonta. ylipäätään liha ei ole kovin hyvää ihmisravintoa.[/QUOTE]

niin onko ne muut ruhonosat jotenkin epäterveellisiä? Siihen kokolihaan verrattuna?

..ja kenenkään on turha väittää että katsoo aina muualle kun edellä oleva lappaa ruokansa kassahihnalle:D
Joo saatan ajatuksissani tuijottaa edellä olevan ostoksia kun odotan vuoroa, että saan laittaa omat ostokset hihnalle. Mutta en mä niitä muiden ostoksia muista saati sitten, että tekisin niistä aloitusta johonkin keskustelupalstalle.

Mulle on tärkeintä, että oma lapsi tulee ruokittua.

"ÄITI"
Meillä on normaalisti luomuruokaa omilta mailta tai kaupasta, normaalisti luomulihaa. Mutta me myös syömme välillä nuudeleita koska me pidämme niistä. HUOM VÄLILLÄ! jos näkee kerran kaupassa jotain tälläistä ei se tarkota että JOKA PÄIVÄ !!!

Eikö teillä täällä ole muuta tekemistä kun ilkeillä, provoilla ja haukkua joka ketjuun?
Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin kytätä toisten ostoksia ja raportoida niistä tänne?

Mä tuskin olen ainoa jonka mielestä tämä sun aloitus oli todella typerällä tavalla tehty. Kuten jo aiemmin sulle kirjoitin, niin olisit voinut tehdä aloituksen asiallisemmalla tyylillä niin olisit saanut asiallisempia vastauksia. Nyt sun aloitus vaikuttaa pelkältä typerältä provolta jonka tarkoitus on ärsyttää ihmisiä.

"Anne"
Eihän siinä mitään jos joskus syö nuudeleita (tuon ikäiselle lapselle en tosin antaisi ollenkaan)

Juttu nyt oli vaan aasinsilta itse asiaan, äälöttää tuo lisäainemoska. Ja jos enempi ihmisistä katsoisi mitä syö niin kauppojen valikoima olisi ehkä parempi.
Jos tuon ikäinen söisi joskus makaronilaatikkoa, niin sitä kehuttaisi, että hyvä kun perinnesössöt maistuu. Mutta nuudelit, herran jestas.

"Anne"
Pelottaa melkein ajatella, mitä ne on ihmiset kaupassa ajatelleet kun tänään ostettiin -30%-lappuisia lihapaketteja, tarjousmikropitsoja ja pakastesipulikuutioita. Varmaan ostoskärripsykologiaan perehtyneimmät soittelivat jo lastensuojeluun.

Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin kytätä toisten ostoksia ja raportoida niistä tänne?

Mä tuskin olen ainoa jonka mielestä tämä sun aloitus oli todella typerällä tavalla tehty. Kuten jo aiemmin sulle kirjoitin, niin olisit voinut tehdä aloituksen asiallisemmalla tyylillä niin olisit saanut asiallisempia vastauksia. Nyt sun aloitus vaikuttaa pelkältä typerältä provolta jonka tarkoitus on ärsyttää ihmisiä.
Pahoittelut! Sitä en tajunnutkaan, aihe(ruoka, ei sen seuraaminen mitä muut syövät) on sellainen mikä joskus ärsyttää paljonkin. Lapsen takia joudumme seuraamaan tarkkaan mitä ostetaan ja sitä kautta itsekin kiinnostunut miettimään..miten kuluttajia taas höynäytetään.

[QUOTE="Anne";25759717]Pelottaa melkein ajatella, mitä ne on ihmiset kaupassa ajatelleet kun tänään ostettiin -30%-lappuisia lihapaketteja, tarjousmikropitsoja ja pakastesipulikuutioita. Varmaan ostoskärripsykologiaan perehtyneimmät soittelivat jo lastensuojeluun.[/QUOTE]

Mekin ostettiin tänään MONTA -30% tuotetta, lähinnä kaikkea epäterveellistä. Kassajonossa meidän takana olevilla oli terveysruoasta koostuva ostoskärry (mikä normaalisti on meilläkin). Oli tänään erikoispäivä ostosten suhteen enkä normaalisti edes osta päiväystuotteita.

Ei aina voi ostosten perusteella tehdä johtopäätelmiä mihin ja mitä varten kukakin tekee ostelee mitä ostaa. Ehkä ne nuudelit ja säilykkeet oli ihan jollekin muulle kuin äidille ja lapselle. Ehkä he tänään syövät niitä ja huomenna jotain muuta.

Mun mielestä tää aloitus oli absurdi siksi:
A) Ettei kenenkään ihmisen kertaostoksesta kaupassa voi päätellä yhtään mitään.

B) Nuudeli on ihan tavallista ruokaa, kuten riisi, makaroni, peruna, kaali, couscous jne. Näitä kaikkia voi syödä vaihtelevasti terveellisen ruuan lisäkkeennä oman maun mukaan.

C) Peruna oli huono vertaus. Se ei ole millään tapaa ylivertainen juures tai vihannes ylipäätään. Moni muu on ravintoarvoltaan huomattavasti merkittävämpi ja niitä kasviksia voikin sitten syödä vaikka nuudelin kanssa.

D) Terveellinen ruokavalio ei koostu siitä, että aina syödään sitä yhtä ja samaa terveellistä. Erilaisista raaka-aineista valmistetaan terveellisiä, monipuolisia ja vaihtelevia aterioita.

Joten ap:n aloitus meni jotenkin metsään kokonaisuudessaan. Jos haluaa puhua terveellisestä ruuasta ja hyvistä raaka-aineista, on varmaan parempi lähestyä aihetta jotenkin toisin :)

Mä saatan joskus ostaa kapuasta pelkästään nuudeleita ja sen lisäksi vaikkapa pari tölkkiä olutta. mahtaa muut asiakkaat ajatella etä oon ihan paska äiti ja sitä rataa :|

Todellisuudessa kotona on jo kaiki muut ruoka-aineet (nuudelit kuuluu meillä kasvis-kana-nuudeli wokkiin, joten lasten proteiini ja vitamiini tarpeet on kyllä huomioitu) ja mieli on tehnyt juoda yksi olut illalla kun katselee Emmerdalea :)

erfe
Mie ostin naapurille tännää pullon energiaa sekä tupakkata kun pyysi ja ihtelle ostin kurkkupastilleja ja miulla oli vaunuisa vauva. Toivottavasti eivät luullu että ihte juan tai vauvalle annan tupakkata :eek:

Nuuteleita syön kerran pari kuukauessa kun see on vähän niinnu pikaruuan korviketta miulle. Lapset joutuu syömmää oikiata perunaa..

Okei..

Me käytetään nuudeleita mm. wokkiin, tai sit syödään ihan pelkälleen. Ne on myös hyviä lisukkeita.
Ja ostan joskus ison kasan nuudeleita/valmis pastoja, joita mies voi vetää töissä. Ne on helppoo ja nopeeta pikaruokaa työssä käyvälle.

Mietin kyllä itekkin joskus kun ostan äijälle töihin eväitä (lapset tietty mukana), että lytätäänköhän mut kaksplussalla kun ostokset on valmis lasagnee ja valmispastaa :D

ddaadd
Mun mielestä tää aloitus oli absurdi siksi:
A) Ettei kenenkään ihmisen kertaostoksesta kaupassa voi päätellä yhtään mitään.

B) Nuudeli on ihan tavallista ruokaa, kuten riisi, makaroni, peruna, kaali, couscous jne. Näitä kaikkia voi syödä vaihtelevasti terveellisen ruuan lisäkkeennä oman maun mukaan.

C) Peruna oli huono vertaus. Se ei ole millään tapaa ylivertainen juures tai vihannes ylipäätään. Moni muu on ravintoarvoltaan huomattavasti merkittävämpi ja niitä kasviksia voikin sitten syödä vaikka nuudelin kanssa.

D) Terveellinen ruokavalio ei koostu siitä, että aina syödään sitä yhtä ja samaa terveellistä. Erilaisista raaka-aineista valmistetaan terveellisiä, monipuolisia ja vaihtelevia aterioita.

Joten ap:n aloitus meni jotenkin metsään kokonaisuudessaan. Jos haluaa puhua terveellisestä ruuasta ja hyvistä raaka-aineista, on varmaan parempi lähestyä aihetta jotenkin toisin :)
Ja tähän vois lisätä vielä sen, että kirjoitustyyli voisi olla hieman erilainen mitä ap:n aloitus. Jos otsikko alkaa jo tyylillä "muistutusta kaikille" niin karvat nousee pystyyn saman tien. Kunnon opettajamaiseen tapaan siellä heristellään sormea ja neuvotaan miten pitäisi elää oikein.

Sen lisäksi ap on ehtinyt haukkua täällä palstalla ihmiset idiooteiksi ja vajaiksi ja sitten ihmettelee, että miten ne nyt noin provosoitui.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
Ja tähän vois lisätä vielä sen, että kirjoitustyyli voisi olla hieman erilainen mitä ap:n aloitus. Jos otsikko alkaa jo tyylillä "muistutusta kaikille" niin karvat nousee pystyyn saman tien. Kunnon opettajamaiseen tapaan siellä heristellään sormea ja neuvotaan miten pitäisi elää oikein.

Sen lisäksi ap on ehtinyt haukkua täällä palstalla ihmiset idiooteiksi ja vajaiksi ja sitten ihmettelee, että miten ne nyt noin provosoitui.
Näin juuri! Hyvä kuvaus siitä, miksi ap:n aloitukseen suhtauduttiin niin ärtyisästi. Ap, luepa ajatuksella ddaaddin viesti.

Yhteistyössä