Kaupassa nähtyä ja muistutusta kaikille!

ei helveddi
kieltämättä tulee vähän inhottava olo kun lukee tällaisia aloituksia, jos oikeasti on rahat todella finaalissa ja ostaa sitä mitä ostaa niin joku sitten kyttää sun ostokset ja tulee kaikenlisäks viellä tekemään aloituksen siitä mammapalstalle.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25757813:
Mutta alkuperäiseen viestiin liittyen:

Kaupassa nähtyä ja muistutusta kaikille - ikinä et tiedä kuka sinun ostoksistasi raportoi palstalle ;)
Ai kamala :D Mä joskus ostan kilokaupalla pelkästään erilaisia lihoja. Joskus ostan läjäpäin pelkkää tomaattimurskaa ja tuoremehuja. Joskus läjäpäin jauhoja ja ryynejä sekä hedelmiä. Joskus pelkästään pastoja, riisejä ja nuudeleita.

Sanoinko niin? En.
Oma vikanne jos otatte nokkiinne. En ole sanonut muuta kun että olisi parempi että ihmiset katsoisivat enemmän mitä suuhunsa laittavat. Moni vaiva voisi korjaantua ihan sillä.
Juurihan sanoin että me syödään kyllä nuudeleita, ilman palmuöljyä ja sitä hieman epäilyttävää rasvapussia joka siellä usein tulee mukana:D
Nuudelit on parhaita kasvisten ja kanan kanssa!

Söisikö kaikki tosiaan kaksivuotiaan kanssa viikon pelkkiä nuudeleita? Siltä se touhu edessäni (HUOM. nenäni edessä - ei, en erikseen kyttää ihmisiä) näytti.

No siitä vaan sitten.
En mäkään syöttäisi lapselleni pelkkää perunaa ja kaalia (ja jauhelihaa) viikkoa vaikka sunkin touhu on siltä saattanut näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25757857:
Ai kamala :D Mä joskus ostan kilokaupalla pelkästään erilaisia lihoja. Joskus ostan läjäpäin pelkkää tomaattimurskaa ja tuoremehuja. Joskus läjäpäin jauhoja ja ryynejä sekä hedelmiä. Joskus pelkästään pastoja, riisejä ja nuudeleita.
Tsiisus miten yksipuolista. Voi sun pientä poikarukkaa kun ei monipuolista ravintoa saa :(

...mitähän ihmiset ajattelee nähdessään minut ja miehen esim. etnoruokakaupassa? Kilotolkulla voimakassuolaisia pehmeitä juustoja, kiloittain makkaroita, ja lisäksi säilykkeitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25757857:
No niinpä :O Mä ostin tänään kaupasta vain maitoa ja vessapaperia, luulikohan se täti mun takana että NONNIH, nyt vetää tonkin lapset koko viikon vain maitoa ja vessapaperia :(

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Tepadj
"Josa"
Alkuperäinen kirjoittaja Tiesitkö jauhelihasta;25757177:
että jos ostat sitä kaupan omaa jauhelihaa niin sehän on yleenä yllättävän punaista, useimmissa tapauksissa se saattaa olla useita viikkoja vanhaa ja värjätty naudan verellä. :)
Tiedoksi vaan ettei Suomessa saa lisätä lihaan mitään, ei verta eikä mitään muutakaan:)

jumprahuti
Voi ahdistus sentään!
Eihän tässä uskalla enää kaupassa käydä, kun muut vartioivat mitä ostelen. :O ;)
No siltähän se vaikuttaa, että tältä jengiltä jää nyt lapset ruokkimatta siksi kun joku joskus todistettavasti on kyylännyt kassalla.

Mikä tekee taivastelemisen taivastelemisesta jotenkin vielä hienompaa? Ja etenkin porukalla rähistynä? Onko päivän ärtymyskiintiö jäänyt täyttämättä?

Ennen palstaa mulle ei ikinä tullut mieleenkään kaupassa muu kuin keskittyä omiin ostoksiin ja uskoin naiviisti muidenkin tekevän niin, mutta nykyisin olen aina vähän häpeissäni jos ostan jotain epäterveellistä. :D

Tosin ne epäterveellisyydet ei ole mun pääravintoa enkä syötä niitä lapselleni, mutta myönnän kyllä ostavani joskus vaikka leipäpussin-hakureissulla valmispizzan, vanukkaita tmv.
Bad mommy, hyi mua! :D

"vieras"
Mikä saa ihmiset vahtaamaan toisten ostoksia?En nyt tarkoita tätä kysymystä suoranaisesti ap: lle - mutta noin niinkuin yleensä.

Anetaan immeisten ostaa mitä hyö tahtovat - voihan se olla sekin perhe syö nuudeleita kerran vuoteen...

Anteeksi avautumiseni.. :ashamed:
En kyllä minäkään ymmärrä, miksi vahdataan muiden ostoksia. Itsellä on kassalla yleensä niin paljon tavaraa ja niin kiire, että hyvä kun ehtii omistaan huolen pitää. Ei voi myöskään tietää, meneekö osa tavaroista apua tarvitsevalle naapurille tai sukulaiselle

kaupassa
Kaveri ei päässyt itse kauppaan ja pyysi, että vien hänelle suuremman erän siideriä, suklaata ja salmiakkia. Noin kymmenvuotiaat lapseni olivat tuolla kauppareissulla mukana ja olisittepa nähneet kahden parikymppisen nuoren miehen paheksuvat ilmeet kassalla :) .

mamukas
Näin tänään kaupassa äidin jolla oli vajaa 2v rattaissa ja toinen vatsassa. Iski kassahihnalle iison kasan nuudeleita+pari säilykettä!
Toivottavasti ei syötä niitä lapselleen:(

Täälläkin on vähän aikaa sitten ketju, mitä halpaa ruoka kukin ostaisi.
Moni sanoi nuudeleita!
Onko tosiaan niin että moni kuvittelee nuudeleiden olevan halpaa ja hyvää ruokaa?
Minulla oli ostoksina mm. iso säkki luomuperunoita ja jauhelihaa ym. ym. ja maksoi saman verran kuin tällä naisella.

Esim iiso pala kaalia maksaa n. 30senttiä, pari perunaa toiset 30senttiä, jauhelihaa pari euroa. Siitä tuleekin jo iso kattila keittoa halvemmalla - ja ennen kaikkea ravinteikkaampaa kun nuudeli-lisäainemoska. Jotka ovat kaiken lisäksi aika kalliita.
Perunat eivät ole ihmisten ruokaa, vaan sikojen.

"Mie"
Ai kauhee! Ja nyt ap kuvittelee tietävänsä perheen ruokailutottumukset (ja ilmeisesti paljon muutakin) ostosten ja juuri tuon ohikiitävän hetken perusteella! :D Ihanko oikeasti ap olet noin yksikertainen!??!

Yhteistyössä