kaupan alan ihmiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no eipä ne ikinä niitä rahoja mistään peri. jokainen tietää että virheitä sattuu etenkin kun moni käyttää samaa konetta. usko pois, 100e heitto ei vielä paljoo merkkaa. sitten kun puuttuu yli 500e selvitetään mistä se johtuu. joskus sen saa selville kuka on tehnyt virheen mutta monesti ei. eihän se missään näy jos annat asiakkaalle väärin takaisin.

tämäpä just. säälittää vaan tuon reppanan puolesta. huomenna menee töihin ja varmaan yrittävät setviä sotkua.kunhan vaan eivät syytä/epäile varkaaksi. tyttö pelkää suorastaan yhtä työntekijää joka on kai kassavastaava tms, ei neuvo jos jotain ongelmaa tulee vaan "räpättää" sitten kun ei ole osannut jotain ja on tullut korjattavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää kesäaikaan:
miks ne ei opeta noita nuoria likkoja?kyllä jonot on pitkiä kun tunaroivat noitten korttien kanssa.pitäisi laittaa tytöt muihin hommiin.kassa kuiteski tärkein piste kaupoissa

joo,ja kun ne ei ymmärrä,että jugurtit ja muut helposti särkyvät vois laittaa siihen sivuun hihnalla,ettei ne menis rikki...kun kaikki lykätään samaan sumppuun,ja tietäähän sen miten niille purkeille sit käy...:kieh::kieh:

Voi kun se oliskin noin helppoa.. Mutta katsokaas kun lomille on niiden kassaneitienkin päästävä, eikä noihin kesätöihin hirveästi kokeneita henkilöitä löydy. Kesän lopulla osaavat nämä uudetkin jo hommat ihan mahtavasti. Ja mikäli ette ole kassalla oloa kokeneet, ette voi mitenkään ymmärtää, kuinka paljon siinä tulee huomioida asioita samanaikaisesti. Kyllä siinä hommassa haastetta riittää.

Anteeksi vain,mutta olen itse toiminut vakituisena kaupan alalla vuodesta 2003 lähtien(sitä ennen kesätöitä ym. tuurauksia paljon),että kyllä olen tämän kassalla olon kokenut:)! Ja kyllähän sen jo järkikin sanoo,että ne helposti särkyvät laitetaan sivuun,eikä samaan sumppuun,kivasti siinä lehdetkin hihnan välin repeää,kun annetaan mennä toisten tavaroitten sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja uras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
En tiedä, mikä on kaupan käytäntö, kun kassaan vaihdetaan lisää vaihtorahaa (elikkä haetaan kassakaapista vitosia, kymppejä tai kolikoita) mutta meillä nuo vaihtorahat maksetaan kassakaappiin. Elikkäs ehkäpä hän on ottanut kassakaapista esim. pari pötköä 2-eurosia, siitä tulee just satasen heitto.

tyttö menee aina valmiiseen kassaan,siis että joku on avannut/laittanut kassan valmiiksi ja tyttö jatkaa kun tulee töihin. tauon aikana joku tulee hoitaa samaa kassaa omalla numerollaan.vuoron päätteeksi tyttö tilittää kassan jonkun vanhemman työntekijän opastuksella.

Mutta kyllä tyttösi melko varmasti joutuu vaihtamaan kassaan pikkurahoja vaihtorahoiksi,jota tässä kirjoittaja ajoi takaa. Siinä voi todellakin helposti tulla se 100? heitto,jos ei muista laittaa samaa summaa esim. kassakaappiin,tai vaihtolippaaseen takaisin.

ei hae kassakaapista mitään,ei ole avaimia eikä lupaa. jos kassa ei riitä hakee joku toinen kassakaapista.

En tiedä, mikä on kaupan käytäntö, kun kassaan vaihdetaan lisää vaihtorahaa (elikkä haetaan kassakaapista vitosia, kymppejä tai kolikoita) mutta meillä nuo vaihtorahat maksetaan kassakaappiin. Elikkäs ehkäpä hän on ottanut kassakaapista esim. pari pötköä 2-eurosia, siitä tulee just satasen heitto.

tyttö menee aina valmiiseen kassaan,siis että joku on avannut/laittanut kassan valmiiksi ja tyttö jatkaa kun tulee töihin. tauon aikana joku tulee hoitaa samaa kassaa omalla numerollaan.vuoron päätteeksi tyttö tilittää kassan jonkun vanhemman työntekijän opastuksella.

Mutta jos kassalippaasta loppuu esim. 2-euron kolikot, niin jostainhan niitä otetaan lisää. Ja kolikkopötköjä vastaava summa maksetaan sitten kassasta. Meidän kaupassa on käynyt usein niin, että kassan on ollut tarkoitus ottaa esim. vitoset ja kympit (maksavat yhteensä 200 euroa), sitten jostain syystä ne vitoset unohtuu sinne vaihtokassaan ja sitten on satasen vaje illan tilityksessä. Nämä vaihtomokat selviää, kun kassavastaava laskee vaihtokassan.

miks ne ei opeta noita nuoria likkoja?kyllä jonot on pitkiä kun tunaroivat noitten korttien kanssa.pitäisi laittaa tytöt muihin hommiin.kassa kuiteski tärkein piste kaupoissa

joo,ja kun ne ei ymmärrä,että jugurtit ja muut helposti särkyvät vois laittaa siihen sivuun hihnalla,ettei ne menis rikki...kun kaikki lykätään samaan sumppuun,ja tietäähän sen miten niille purkeille sit käy...:kieh::kieh:

Voi kun se oliskin noin helppoa.. Mutta katsokaas kun lomille on niiden kassaneitienkin päästävä, eikä noihin kesätöihin hirveästi kokeneita henkilöitä löydy. Kesän lopulla osaavat nämä uudetkin jo hommat ihan mahtavasti. Ja mikäli ette ole kassalla oloa kokeneet, ette voi mitenkään ymmärtää, kuinka paljon siinä tulee huomioida asioita samanaikaisesti. Kyllä siinä hommassa haastetta riittää.

Anteeksi vain,mutta olen itse toiminut vakituisena kaupan alalla vuodesta 2003 lähtien(sitä ennen kesätöitä ym. tuurauksia paljon),että kyllä olen tämän kassalla olon kokenut:)! Ja kyllähän sen jo järkikin sanoo,että ne helposti särkyvät laitetaan sivuun,eikä samaan sumppuun,kivasti siinä lehdetkin hihnan välin repeää,kun annetaan mennä toisten tavaroitten sekaan.

no sitten sä varmaan myöskin ymmärrät että siinä helposti tulee jännitettyä kun on ekoja kertoja kassalla yksin. kun yrittää muistaa kaiken mitä on opetettu ja olla kohtelias ja antaa rahasta oikein takaisin unohtuu varmasti joku pikku seikka.

Se, että kyseessä on tasasumma, viittaa siihen, että kyseessä on tämmöinen kassakaapin ja kassakoneen välinen vaihtomoka, eikä siis edes tyttösi tekemä sellainen. Jotenka rauhoittele tytärtäsi, asia selvinnee nopsaan eikä ole mitenkään epätavallista. Tekeville sattuu :)

Mutta jos kassalippaasta loppuu esim. 2-euron kolikot, niin jostainhan niitä otetaan lisää. Ja kolikkopötköjä vastaava summa maksetaan sitten kassasta. Meidän kaupassa on käynyt usein niin, että kassan on ollut tarkoitus ottaa esim. vitoset ja kympit (maksavat yhteensä 200 euroa), sitten jostain syystä ne vitoset unohtuu sinne vaihtokassaan ja sitten on satasen vaje illan tilityksessä. Nämä vaihtomokat selviää, kun kassavastaava laskee vaihtokassan.

tyttö ei tee tuota vaan vanhempi työntekijä,tyttö vaan ilmoittaa hänelle että kolikot on loppu.

Tohon särkyvät-juttuun sen verran, että asiakkaan pitäis itse laittaa isot ja raskaat eka eli esim. eka maidot yms. ja VIIMESEKS jukurtit ja särkyvät ja lisäks pitäis pakata sitä mukaa sitä tavaraa, eikä jäädä tuijottaan kassaihmistä tai sitä näyttöö, että mitä jokainen tuote maksaa. AArg.

Alkuperäinen kirjoittaja MS:
Oho! Onpas iso kassa ero. Meillä jokainen yli 10?:n ero pitää kirjallisesti selittää kaupparyhmän konttorille. Jos kahtena päivänä pienen ajan sisällä on isot erot niin sitten joutuu maksamaan omasta pussista eron, koska kassahenkilö on vastuussa kassan rahoista.

Virheitä sattuu todella helposti jos ei keskity siihen mitä tekee tai on hermostunut. Toivottavasti huomenna ei stressaa tästä päivästä tai kassa heittää taas paljon.

Tuota omasta pussista maksamista mä en nyt ihan pureksimatta niele. Jos teillä tosiaan on noin, niin mä kyllä väitän että se on laitonta. Mun käsitykseni mukaan työntekijän ei todellakaan tarvi korvata heittoja.

Eri ketjuissa eri käytännöt, joko kassa tai työntekijäkohtaiset tunnukset.Jos ko. kassalla useampia työntekijöitä saman päivän aikana, ei ole mahdollista kohdistaa virhettä 100% varmasti tiettyyn kassatapahtumaan, vaan voidaan esittää ainoastaan kuittien summiin perustuvia arvailuja siitä, missä virhe olisi voinut tapahtua. Esim. jos "heitto" on 100 euroa, voi se koostua kahdesta 50 euron heitosta tai yhdestä 100 euron heitosta. Usein erot voivat tulla myös erilaisista ketjukohtaisista etukupongeista tai bonuskupongeista, joita ei ole huomattu tuoda pääkassalle päivän päätteeksi. Sama pätee maksukortti- ja luottokortti veloituksiin. Kassaesimies tai "henkilö" on vastuussa siitä, että virheen syntymekanismi selvitetään ja sen syntyminen vastaisuudessa estetään kouluttamalla henkilökuntaa asianmukaisesti. ( Tämä ei tietenkään sulje pois epärehellisyyden mahdollisuutta, joka kuitenkin on hyvin epätodennäköinen, ottaen huomioon kassatoimintojen ja tilityksen aukottomuuden).

Alkuperäinen kirjoittaja jobhunter:
Tohon särkyvät-juttuun sen verran, että asiakkaan pitäis itse laittaa isot ja raskaat eka eli esim. eka maidot yms. ja VIIMESEKS jukurtit ja särkyvät ja lisäks pitäis pakata sitä mukaa sitä tavaraa, eikä jäädä tuijottaan kassaihmistä tai sitä näyttöö, että mitä jokainen tuote maksaa. AArg.

Juu tosiaan, jos asiakas lappaa mielettömän määrän tavaraa hihnalle ja särkyvää ja isoa sekaisin, niin kyllä saa olla aika guru kassa että ne kaikki saa sopivaan järjestykseen. Eli asiakas voi toki myös itse käyttää päätään kun niitä tavaroita hihnalle lappaa.

Se, että kyseessä on tasasumma, viittaa siihen, että kyseessä on tämmöinen kassakaapin ja kassakoneen välinen vaihtomoka, eikä siis edes tyttösi tekemä sellainen. Jotenka rauhoittele tytärtäsi, asia selvinnee nopsaan eikä ole mitenkään epätavallista. Tekeville sattuu :)

tasasumman takia minäkin epäilin jo että on joku "pistari" tms.tai siis summa oli 100,20e. tyttö sanoi et ymmärtää hyvin jos tuo 20senttiä on hänen kämmäys mutta että 100e,iso kämmäys muutaman työtunnin aikana.

Kuin myös :) Mutta sitä varten meillä kokeneemmilla kassoilla on SUUT, että voimme näitä uusia ja jännittyneitä kassoja neuvoa. Kun asioista kauniisti sanoo, ei kenenkään mieli pahoitu ja virheetkin korjaantuu. Kannattaa kokeilla! :)

Yhteistyössä