Katevaraus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaivaa mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaivaa mieltä

Vieras
Mitä tarkottaa tuolla tilitiedoissa (netissä siis ) katevaraus? Eli onko se pankkikorttimaksu, jota ei ole vielä pyhän tms. takia veloitettu tililtä? Voiko tarkottaa jotain muutakin?

Meillä yhteinen tili miehen kanssa ja tänään kun katoin tilin saldoa niin siellä näkyy katevaraus yli 200?, päivätty eiliselle. :O Ei ole mitään puhetta ollut noin isoista ostoksista miehen kanssa. :( Ei mun tietääkseni noin isoja laskujakaan pitäisi nyt olla ja ne solossa maksetut laskut ei kai näy katevarauksena?

Kun krtilla maksaa isomman laskun, automaattisesti ennen hyväksymistä varmistetaan, että on kateta ja tehdän katevaraus. Eli joku on korttia vinguttanut...

Mä kysyin tätä kerran pankista ja niiten selitys liittyi bensa-automaatteihin.

Mulle ei ole katevarauksia tullut normaaleista ostoksista ollenkaan, vaan tili menee sitten miinukselle, jos ei siellä pyhän jälkeen rahaa olekaan.

Älä nyt vielä suutu miehelle :)

Katevarauksessa näkyvät kaikki ostot, joita ei ole vielä tililtä otettu. Eli siis se 200 euroa luultavasti sisältää useita ostoksia. Joskus meillä on katevaraus ollut jopa suurempi kuin 200 euroa, riippuen siitä missä on ostoksia tehty ja miten paljon.

Mulla ainakin näkyy ne katevaraukset erillsinä summina, jos on useemmasta paikasta. Käyttövarasta näkee sit sen todellisen summan paljonko yhteensä.
Ja viimestään sillon näkee kun on lähtenyt se maksu mistä osto on tehty.

Yhteistyössä