Kasvukivuista....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenskiss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jenskiss

Uusi jäsen
14.10.2004
14
0
1
Meillä nyt reilu 3.v. poika joka on jo varmaan vuoden valittanut usein jalkoja etenkin pohkeita kipeiksi. Alku aikana se oli vaan yöllä ja usein saunan jälkeen, mutta nyt sitä jo päivälläkin esiintyy.
Onko siis normaalia et näin pienellä jo aksvukipuja vai pitäskö tutkia paremmin lääkärissä?
Mä oon hieronut niitä ja välillä Pronaxenia mut ei sekään aina auta.
Mä muistan et mulla oli joskus vasta ala-aste iässä niitä kipuja, mut en koskaan tarvinnu mitään särkylääkettä.
Onks muilla hyviä vinkkejä kipuun miten sais helpotettua?
Kiitti :flower:

Mulla on samanikäinen poika, ja kasvukipuja on ollut vuoden ajan. Meillä on hieronta auttanut yleensä, joskus on myös annettu särkylääkettä. Henkisenä apuna on ollut pojalla "pipirasva", yleensä aloegeeliä, mutta mikä tahansa rasva käy. Sitä kun laittaa ja hieroo, niin kivutkin aika pian helpottavat.

Meidän esikoisella on muutamana yönä esiintynyt jalkakipuja 3-vuotiaasta asti. Tyttö on tullut nyyhkien luokseni eikä ole halunnut mennä takaisi sänkyynsä ennenkuin kipu on lauennut. Yleensä se onkin mennyt vartissa ohi. En tiedä onko kasvukipuja (koska ollut tosiaan vain ehkä 3-5 kertaa parin vuoden aikana) vai mahdollisesti joku suonenveto tai muu kramppi. Olen pyytänyt tyttöä aina kävelemään, sillä se auttaa ainakin suonenvetoon. Mutta selvästi sattuu ja muistan hyvin omat kasvukipuni - joskin jo kouluiässä.

Lapsen kenkiin kannattaa kinnitää huomioita myös, kumisaappaat ja muutkin alaosataan kumiset ja hiostavat kengät tekevät minulla samanlaisen kivun ja suonenveto kohtauksia jalkoihin vielä aikuisenakin.kengissä tulisi olla myös riittävästi korkoa tai korotusta jalkaholvin alla. Lämmin jalkakylpy hieronta ja jokin särkylääke geeli ääritapauksissa jos ei muusta apua.

kasvukipua tai vastaavaa on meidänkin lapsella ollut vuoden ajan ja tuntuu, että aamuisin on useimmin. lapsi on 3,5v. ja siihen kipuun on laitettu perusrasvaa ja hierottu kevyesti.

Yhteistyössä