Kasvatatko lapsestasi materialistia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Moni olis tänään kauhistellut kun likka meni tuliterä reimatecci päällä et oksat pois, tais tulla pari nirhaumaa polveen,ups :xmas:
Saahan niitä uusia sitten kun on tarvis. =)

Siis etkö sä mitään ole oppinut tältä palstalta??? :o :o :o

Niitä !"#¤#¤%% Tekkejä käytetään VAIN, kun mennään ihmisten ilmoille NÄYTTÄYTYMÄÄN, ei niitä ole KÄYTTÖÖN tarkoitettu, koska silloin niiden jälleenmyyntiarvo HUUTIKSESSA laskee. :D :D :D :D

Joo,näin se olisi pitänyt tehdä :ashamed:
Mut mun motto on: Et sä niitä rahoja hautaan voi viedä :attn: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja v:
[

no emmä nyt sun takias viitti,,kyllä sitä aina yhtä itteensä täynnä olevaa kattelee :)

Älä vingu sitten.

Älä välitä KKK,ollaan me täydelliset vaan ylpeitä ittestämme :D

no sä nyt ootkin hyvä tyyppi.

Ai oon vai? :o :D

no joo-o :D

Wow,thänks :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mainoslehtiä harvemmin meillä lojuu kun ovessa on ei mainoksia-kyltti... Toki lapset saa siitä selata jos käteensä saavat (ja ovat aika pieniä vielä joten usein eivät saa, kouluiässä voi olla eri asia), mutta pyrin kyllä parhaani mukaan pitämään lapset toistenlaisten asioiden äärellä niin pitkään kuin mahdollista. Kun myös välimuotoja totaalikiellon ja totaalisallimisen välillä, eikös?

On toki, ja se välimuoto on yleensä se paras muoto :)
Tää on kyllä kieltämättä ihan mielenkiintoinen keskustelunaihe. Pikaisen surffauksen perusteella, jos surfasin yhtään oikeilla sivuilla, suurimmat haitat lapsiin kohdistuvasta mainonnasta näyttäisi olvan huonojen ruokailutottumusten kasvu, stereotypioiden vahvistuminen ja konfliktit vanhempien kanssa kun väistämättä tulee keskusteluja ostetaanko vai eikö osteta.
Mun mielestä edelleen näihin asioihin pystyy vaikuttamaan ihan muillakin keinoin kuin sensuurilla ja uskon että lopputuloskin on ehkä parempi kun on annettu lapselle enemmän pohjaa koska ikuisestihan ei pysty suojelemaan.
Ehkä kuitenkin meillä katotaan mainoksia vähän eri silmällä tästä lähtien. :)

Keskustelu on aina hyvä, varsinkin kun ollaan eri mieltä ja voidaan ehkä oppia jotain :) Se ehkä oli ketjun tarkoituskin, oman huolen lisäksi, herättää ajatuksia ja saada vanhemmat miettimään tätäkin asiaa. Toivottavasti kaikki onnistutaan vaikeassa tehtävässämme.

itseasiassa en nyt kovin köyhä :D

Et tietenkään.

Hmm,tosta tuli mieleen et olin tossa lajittelemassa noita mun papereita kansioon ja sieltä löytyisi muutamat palkkatositteet,pitäisköhän linkitellä niitä tänne kun kerran muutamat väitti etten niin paljon oikeasti tienaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poppinen, miksi mennään pahasti metsään jos saakin haluamansa eikä aina kielletä tai käsketä säästää ja ostaa itse?

Mun mielestä ihminen joka aina, poikkeuksetta, saa kaiken haluamansa, jää paitsi jostain.

Nyt keskustelu päättyy mun osalta, hej på dig!

Joo, sä oot oikeessa. Mutta katsopa tuo aiemminkin linkitetty pätkä http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg ja kerro mulle herättikö se sussa mitään ajatuksia? Pidätkö sä itseäsi ihmisenä, johon mainonta ei vaikuta?
Mielenkiintoinen videoklippi. Mä olen ollut parikymmentä kertaa erilaisissa markkinointitutkimuksissa ja olen kyllä huomannut niissä ryhmäkeskusteluissa olevani vähän outo lintu. En väitä, etteikö muhun mainokset vaikuttaisi lainkaan, mutta muhun vaikuttaa varsin erilaiset asiat mainoksessa kuin mitä moniin muihin. Eli kun on ollut vaikka mainos mehutölkistä ja on kysytty, millaisia mielikuvia mainos meissä haastateltavissa herätti, useimmat ovat vastanneet sellaislla sanoilla kuten virkeeys, positiivisuus, energia jne. Ja mä taas olen vastannut, että mites tota mehutölkkiä on tarkoitus pitää kädessä tai että näyttää tosi hankalalta pakkaukselta avata :D Mainostajathan pyrkivät yleensä herättämään ihmisissä sellaisia mielikuvia, joiden perusteella ihminen sen tuotteen ostaa. Onellinen perhe piknikillä aurinkoisena päivänä ei herätä mussa mitään mielikuvaa, jos mainoksesta ei selviä, miten sen riivatun pönikän saa auki.

Poppinen, miksi mennään pahasti metsään jos saakin haluamansa eikä aina kielletä tai käsketä säästää ja ostaa itse?

jos joku muukin saa vastata, niin ei siinä välttämättä metsään mennä, mutta se on erilainen valinta kuin se toinen. Kuvaamallasi tavalla toimiminen ei ole minun arvomaailmani mukaista, mutta sinä saat niin toimia jos haluat. Minusta on ensinnäkin valheellista opettaa lapsi saamaan aina kaiken mitä haluaa, koska elämässä se ei tule olemaan niin. Toisekseen jo tuossa kohtaa on menty pieleen: minun arvomaailmani mukaan opetan lapsilleni toisenlaisten asioiden tärkeyttä - en sitä, että tavara tekee onnelliseksi. Siksi en pidä lapsille suunnatusta mainonnasta, koska sen alitajuinen viesti lapselle on se, että kun saa jonkun tavaran on onnellinen.

Elämä on valintoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:

Mun mielestä ihminen joka aina, poikkeuksetta, saa kaiken haluamansa, jää paitsi jostain.

Nyt keskustelu päättyy mun osalta, hej på dig!

Miten niin?! Perustele, anna esimerkki, äläkä vain jauha typeriä tyhjiä fraaseja!!! Vai joko ehdit lähteä karkuun, menikö liian vaikeaksi vastata?

no mun asunnon ja kesämökin arvo on n.300000 eikä mulla oo pätkääkään velkaa.. no jonkun mielestä mä oon köyhä :)

Oudompaa on, että näet tarpeelliseksi todistella varallisuuttas jossain 2+ nettipalstalla :D

ei vaan mä toin esille mikä on köyhää,,mun mielestä mulla on hyvin omaisuutta ja jonkun mielestä mä oikeasti olen köyhä.
mikä on köyhyyden raja sun mielestä että ihminen ei voi olla onnellinen?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Joo, sä oot oikeessa. Mutta katsopa tuo aiemminkin linkitetty pätkä http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg ja kerro mulle herättikö se sussa mitään ajatuksia? Pidätkö sä itseäsi ihmisenä, johon mainonta ei vaikuta?
Mielenkiintoinen videoklippi. Mä olen ollut parikymmentä kertaa erilaisissa markkinointitutkimuksissa ja olen kyllä huomannut niissä ryhmäkeskusteluissa olevani vähän outo lintu. En väitä, etteikö muhun mainokset vaikuttaisi lainkaan, mutta muhun vaikuttaa varsin erilaiset asiat mainoksessa kuin mitä moniin muihin. Eli kun on ollut vaikka mainos mehutölkistä ja on kysytty, millaisia mielikuvia mainos meissä haastateltavissa herätti, useimmat ovat vastanneet sellaislla sanoilla kuten virkeeys, positiivisuus, energia jne. Ja mä taas olen vastannut, että mites tota mehutölkkiä on tarkoitus pitää kädessä tai että näyttää tosi hankalalta pakkaukselta avata :D Mainostajathan pyrkivät yleensä herättämään ihmisissä sellaisia mielikuvia, joiden perusteella ihminen sen tuotteen ostaa. Onellinen perhe piknikillä aurinkoisena päivänä ei herätä mussa mitään mielikuvaa, jos mainoksesta ei selviä, miten sen riivatun pönikän saa auki.

Mä ymmärsin tosta jotain ihan muuta - sen miten paljon ne mainokset, joita me ei tiedostaen huomata, vaikuttaa meihin kamalan paljon. Ihmisen mieltä voi ohjailla tollasilla kuvilla, mitä ihminen ei tajuu, todella paljon. Ja "huijata" ihmisiä joiden pitäis olla ammattilaisia tossa asiassa!

Mutta suhun, saanko veikata, ettet ole muutenkaan visuaalinen ihminen vaan vahvasti jotain muuta?

Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Musta se raja kulkee siinä, kun et enää pysty ilman kemiallisia aineita nukkumaan, koska olet niin huolissasi siitä, miten selviydyt taloudellisesti huomisesta päivästä. Ja tuo tilanne on elämässäsi kutakuinkin pysyvä eikä valoa tunnelin päässä ole nähtävissä pitkään aikaan.

[

ei vaan mä toin esille mikä on köyhää,,mun mielestä mulla on hyvin omaisuutta ja jonkun mielestä mä oikeasti olen köyhä.

Aina voi olla onnellinen.. Mutta elämä on helpompaa, kun ei tarvitse miettiä, mistä rahat huomisen ruokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Musta se raja kulkee siinä, kun et enää pysty ilman kemiallisia aineita nukkumaan, koska olet niin huolissasi siitä, miten selviydyt taloudellisesti huomisesta päivästä. Ja tuo tilanne on elämässäsi kutakuinkin pysyvä eikä valoa tunnelin päässä ole nähtävissä pitkään aikaan.

no mut samoja ongelmia on varakkaillakin..

"Minusta on ensinnäkin valheellista opettaa lapsi saamaan aina kaiken mitä haluaa, koska elämässä se ei tule olemaan niin. "

Eli saa tuta myös pettymyksen, joskin myöhemmin. Ehkä. Voihan olla että lapsi oppii myöhemminkin saamaan mitä haluaa?

"Siksi en pidä lapsille suunnatusta mainonnasta, koska sen alitajuinen viesti lapselle on se, että kun saa jonkun tavaran on onnellinen. "

No mutta kun ne sen heti saa niin huomaavat myös heti, ettei se teekään onnelliseksi. Ne jotka säästävät ja odottavat tulevat huomaamaan sen vasta sitten kun ovat saaneet säästettyä ja hankittua tavaran.

Mä ymmärsin tosta jotain ihan muuta - sen miten paljon ne mainokset, joita me ei tiedostaen huomata, vaikuttaa meihin kamalan paljon. Ihmisen mieltä voi ohjailla tollasilla kuvilla, mitä ihminen ei tajuu, todella paljon. Ja "huijata" ihmisiä joiden pitäis olla ammattilaisia tossa asiassa!

Mutta suhun, saanko veikata, ettet ole muutenkaan visuaalinen ihminen vaan vahvasti jotain muuta?
Juu, siis tossa klipissä tietty oli ne mainokset jääneet niiden koehenkilöiden mieleen. Ja varmaan monen kohdalla se onkin noin. Mutta mä itse unohdan 99% näkemistäni mainoksista minuutin sisällä siitä, kun mainoksen näin. Eli mainoksen p itää olla todella hauska, todella ärsyttävä tai todella hyödyllinen, jotta muistaisin sen vielä 10 minuutin päästä. Mutta vaikka mainos olisi miten hasuka tai ärsyttävä tahansa, se ei vaikuta mun ostopäätöksiini kuin korkeintaan siten, että en osta kyseistä tuotetta. Mainoksen hyödyllisyys onkin jo toinen juttu ja voin harkita tuotteen ostamista, jos sitä tuotetta tarvitsen. Tai voin ainakin kokeilla, millainen ko tuote on.

Sikäli olen visuaalinen ihminen, että nautin kaikenlaisen kauniin katsomisesta... olipa kyse eisneistä, ihmisistä, kasveista, auringonlaskusta jne. Mutta en koe tarpeelliseksi omistaa kaikkia niitä kauniita asioita.

Yhteistyössä