Kasvatatko lapsestasi materialistia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Hermostutkohan sä nyt ihan turhaan? Puhuinko mä mitään tollasta, älä viitsi kärjistää. Mä en edes itseasiassa puhunut siitä mitä pitäisi tehdä, vaan haastoin sut ajattelemaan ja perustelemaan ajatuksesi. Mun mielestä on tärkeää, että me tajutaan näitä juttuja vähän syvällisemmin, niin silloin meidän on helpompi luoda lapselle mahdollisimman hyvä polku kasvaa täällä. Ja mua pelottaa, että sen polun tekeekin pääasiassa vaan joku ulkopuolinen.

Mä en ymmärrä mitä tajuamista tuossa nyt on. Ei pelkästään postin syytämien mainosten lukeminen vaikuta lapsen tulevaan ostotoimintaan niin paljon että siitä pitäisi näin iso haloo nostaa. Enemmän merkitsee perheen arjessa tapahtuvat valinnat ja teot.

No, ehkä meidän täytyy sitten olla yhtä mieltä siitä että ollaan eri mieltä. Mä en usko etteikö mainokset vaikuttais todella paljon ja sä toisin. Peace :)

2v9kk selailee mielellään lelukuvastoa mutta vielä samalla tavalla kuin muitakin kirjoja. Ihastelee kuvia ja puhelee niistä, ei vissiinkään tajua että ne kamat ovat kauppojen hyllyillä. Meillä ei muutenkaan ole oikeastaan tapana marketissa luurata siellä leluosastolla... Mä olen asian ajatellut niin että mitä pitemmälle saan venytettyä tuon materiahysterian, sen parempi.

Minkä ikäiselle näytette esim. lelukuvastoja, mainoksia mitä tulee kotiin? Entä teevee mainoksia? Puhutaanko mainoksista kotona, puhutaanko miksi niitä on ja mihin niillä pyritään?
Tiedostatteko edes itse, kuinka paljon mainonta meihin vaikuttaa, (vaikka miten kuvittelisitte ettei se MINUUN vaikuta?)

Ajatuksia?

kyllä meillä lapset saa niitä lukea ja pyytääkin sa joululahajaksi vaikka mitä, mutta todellakaan ei esim tuo meidän 8v saa leluja kun on muuutenkin huono leikkimään. hyllyt täynnä autoja ja niillä ei edes leiki.
ajattele meidän lapsilla ei olllut monta toivetta 2-5/ nenä,minusta se on vähän, eikä ollut kovin vaikeita totuttaa. tosin tuole 13v e osta psp2, mutta sen takin voin ostaa, farkut ja hupparin ja tietty sitä karkkia kun sitä toivelsitalla oli. nuorin haluaa vain rubikin kuution, geomageja ja yhden gormitin., tyttö taas kaipaa vatteita kaappiin.

Minusta toiveet ovat ihan kohtuullisia

Hermostutkohan sä nyt ihan turhaan? Puhuinko mä mitään tollasta, älä viitsi kärjistää. Mä en edes itseasiassa puhunut siitä mitä pitäisi tehdä, vaan haastoin sut ajattelemaan ja perustelemaan ajatuksesi. Mun mielestä on tärkeää, että me tajutaan näitä juttuja vähän syvällisemmin, niin silloin meidän on helpompi luoda lapselle mahdollisimman hyvä polku kasvaa täällä. Ja mua pelottaa, että sen polun tekeekin pääasiassa vaan joku ulkopuolinen.

Mä en ymmärrä mitä tajuamista tuossa nyt on. Ei pelkästään postin syytämien mainosten lukeminen vaikuta lapsen tulevaan ostotoimintaan niin paljon että siitä pitäisi näin iso haloo nostaa. Enemmän merkitsee perheen arjessa tapahtuvat valinnat ja teot.

No, ehkä meidän täytyy sitten olla yhtä mieltä siitä että ollaan eri mieltä. Mä en usko etteikö mainokset vaikuttais todella paljon ja sä toisin. Peace :)

Onko teidän perheessä sitten mainoslehtien lukeminen lapsilta kokonaan kiellettyä? Ja jos on niin mitä kerrotte syyksi?

On aivan varmaa, että joihinkin ihmisiin mainokset vaikuttavat voimakkaammin kuin toisiin. Mutta ihan eri asia on, hankkiiko se ihminen niitä mainostettuja asioita vai ei. Ja on paljon niitä, jotka jonkun mainostetun tuotteen hankkivat, mutta toista mainostettua tuotetta eivät hanki. Mainoksissa ei mun mielestä ole sinällään mitään vikaa... ihan mukavaahan se on, että tietää, mitä uutuuksia on tarjolla ja vieläpä mistä sellaista saa, jos sattuu tarvitsemaan. Jos mä nyt näkisin telkkarista mainoksen, jossa kerrottais Juupajoen Peräkylän kioskilta saatavan luomubroileria, niin aivan varmana alkaisin selata Matkahuollon sivuja ja katsoa, miten sinne ensi lauantaina pääsisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On aivan varmaa, että joihinkin ihmisiin mainokset vaikuttavat voimakkaammin kuin toisiin. Mutta ihan eri asia on, hankkiiko se ihminen niitä mainostettuja asioita vai ei. Ja on paljon niitä, jotka jonkun mainostetun tuotteen hankkivat, mutta toista mainostettua tuotetta eivät hanki. Mainoksissa ei mun mielestä ole sinällään mitään vikaa... ihan mukavaahan se on, että tietää, mitä uutuuksia on tarjolla ja vieläpä mistä sellaista saa, jos sattuu tarvitsemaan. Jos mä nyt näkisin telkkarista mainoksen, jossa kerrottais Juupajoen Peräkylän kioskilta saatavan luomubroileria, niin aivan varmana alkaisin selata Matkahuollon sivuja ja katsoa, miten sinne ensi lauantaina pääsisin.

tänään oli muuten prismassa luomu lihoja -50% :snotty:

Onko teidän perheessä sitten mainoslehtien lukeminen lapsilta kokonaan kiellettyä? Ja jos on niin mitä kerrotte syyksi?

Mainoslehtiä harvemmin meillä lojuu kun ovessa on ei mainoksia-kyltti... Toki lapset saa siitä selata jos käteensä saavat (ja ovat aika pieniä vielä joten usein eivät saa, kouluiässä voi olla eri asia), mutta pyrin kyllä parhaani mukaan pitämään lapset toistenlaisten asioiden äärellä niin pitkään kuin mahdollista. Kun myös välimuotoja totaalikiellon ja totaalisallimisen välillä, eikös?

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
tänään oli muuten prismassa luomu lihoja -50% :snotty:
Mä olen pari kertaa käynyt Sellon Prismassa ja siellä ei ole ollut mitään luomulihoja. Siis lainkaan :(

no jopas on huono valikoima :o

mut kun mä näin ne lihat niin tulit heti mun mieleen,,ehkä olen roikkunut liikaa palstalla :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
no jopas on huono valikoima :o

mut kun mä näin ne lihat niin tulit heti mun mieleen,,ehkä olen roikkunut liikaa palstalla :ashamed:
Mahdollisesti :D Täällä on ollut yleensä luomulihoja Myyrmannin Cittarissa ja sitten eri tuottajan luomulihaa Sellon Cittarissa. Mutta esim paikallisissa S-marketeissa ei ole lainkaan valikoimissa. Mutta ei koskaan -50% :|

On aivan varmaa, että joihinkin ihmisiin mainokset vaikuttavat voimakkaammin kuin toisiin. Mutta ihan eri asia on, hankkiiko se ihminen niitä mainostettuja asioita vai ei. Ja on paljon niitä, jotka jonkun mainostetun tuotteen hankkivat, mutta toista mainostettua tuotetta eivät hanki. Mainoksissa ei mun mielestä ole sinällään mitään vikaa... ihan mukavaahan se on, että tietää, mitä uutuuksia on tarjolla ja vieläpä mistä sellaista saa, jos sattuu tarvitsemaan.

Joo, sä oot oikeessa. Mutta katsopa tuo aiemminkin linkitetty pätkä http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg ja kerro mulle herättikö se sussa mitään ajatuksia? Pidätkö sä itseäsi ihmisenä, johon mainonta ei vaikuta?

Mainoslehtiä harvemmin meillä lojuu kun ovessa on ei mainoksia-kyltti... Toki lapset saa siitä selata jos käteensä saavat (ja ovat aika pieniä vielä joten usein eivät saa, kouluiässä voi olla eri asia), mutta pyrin kyllä parhaani mukaan pitämään lapset toistenlaisten asioiden äärellä niin pitkään kuin mahdollista. Kun myös välimuotoja totaalikiellon ja totaalisallimisen välillä, eikös?

On toki, ja se välimuoto on yleensä se paras muoto :)
Tää on kyllä kieltämättä ihan mielenkiintoinen keskustelunaihe. Pikaisen surffauksen perusteella, jos surfasin yhtään oikeilla sivuilla, suurimmat haitat lapsiin kohdistuvasta mainonnasta näyttäisi olvan huonojen ruokailutottumusten kasvu, stereotypioiden vahvistuminen ja konfliktit vanhempien kanssa kun väistämättä tulee keskusteluja ostetaanko vai eikö osteta.
Mun mielestä edelleen näihin asioihin pystyy vaikuttamaan ihan muillakin keinoin kuin sensuurilla ja uskon että lopputuloskin on ehkä parempi kun on annettu lapselle enemmän pohjaa koska ikuisestihan ei pysty suojelemaan.
Ehkä kuitenkin meillä katotaan mainoksia vähän eri silmällä tästä lähtien. :)

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Moni olis tänään kauhistellut kun likka meni tuliterä reimatecci päällä et oksat pois, tais tulla pari nirhaumaa polveen,ups :xmas:
Saahan niitä uusia sitten kun on tarvis. =)

Siis etkö sä mitään ole oppinut tältä palstalta??? :o :o :o

Niitä !"#¤#¤%% Tekkejä käytetään VAIN, kun mennään ihmisten ilmoille NÄYTTÄYTYMÄÄN, ei niitä ole KÄYTTÖÖN tarkoitettu, koska silloin niiden jälleenmyyntiarvo HUUTIKSESSA laskee. :D :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
[

no emmä nyt sun takias viitti,,kyllä sitä aina yhtä itteensä täynnä olevaa kattelee :)

Älä vingu sitten.

Älä välitä KKK,ollaan me täydelliset vaan ylpeitä ittestämme :D

no sä nyt ootkin hyvä tyyppi.

Ai oon vai? :o :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
[

no emmä nyt sun takias viitti,,kyllä sitä aina yhtä itteensä täynnä olevaa kattelee :)

Älä vingu sitten.

Älä välitä KKK,ollaan me täydelliset vaan ylpeitä ittestämme :D

no sä nyt ootkin hyvä tyyppi.

Ai oon vai? :o :D

no joo-o :D

Ehen.

lelukuvastot on koluttu läpi miljoonaan kertaan, mutta vanhin (kymmenen) osaa jo katsoa mitä mikäkin maksaa ja toteaa useasta muotilelusta ettei ole hintansa arvoinen.

Meille ostetaan vain sellaisia tavaroita jotka oikeasti tulevat käytettyä.

Yhteistyössä