Karkkipäivä

Juu on meillä. Ja hyvin toimii! Poitsu ei edes yritä kinuta karkkia viikolla. Sunnuntaisin meillä tosin on usein joku makea jälkiruoka, mutta varsinaista karkkia popsitaan vain ja ainoastaan lauantaisin.

Me kanssa aloitimme karkkipäivät suomessa ollessamme. En siitä kyllä pojalle juurikaan mainitse, mutta jos tuo itse muistaa niin sitten saa Muumi-rasian, joita kävin ostamassa tukusta loman aikana laatikollisen.

pyritään siihen et karkkia vain yhtenä päivänä viikossa, mut ei meillä varsinaisesti ole karkkipäivää, sen verran harvoin syödään... vaikka kaapit notkuu herkkuja
:laugh:
tytär 11v joskus ostaa omilla rahoillaan keskellä viikkoakin mutta ei sekään päivittäistä eikä edes joka viikkoista ole

Meillakin on ollut karkkipaiva nyt vuoden ajan. Alunperin se oli yleensa perjantaisin tai torstaisin, jos olin perjantaina toissa. Nyt se on muuttunut tiistaiksi. Mutta paa-asia siis on, etta yhtena paivana viikossa vain herkutellaan karkeilla, eli Super- salmiakilla (xylitol) ja Muumi-tikkarilla. Englantilaiset karkit on pahanmakuisia!

Mieheni mielesta karkkia ei saisi syoda koskaan - han kun itse ei ole tottunut karamelleihin Afrikassa lapsuuden elettyaan, niin ei ymmarra sen paalle yhtaan...

Meillä lapset saavat karkkia perjantai-iltana vähän ja lauantaina ruokailun jälkeen mielestäni paljon. Ehdoton ei tuo ole eli jos tarjotaan tai isovanhemmat tuo muulloin kuin ko. päivinä niin saavat syödä.
Olen mielestäni huomannut, että kun saavat lauantaina syödä karkkia niin paljon kun napa vetää niin heillä ei ole sellaista jatkuvaa karkin himoa (niin kuin äidillänsä :ashamed: ). Meillä on kertynyt paljon karkkia kaappiin, mitkä eivät ole kuulemma hyviä eli eivät "kelpaa" lapsille :/

Lauantaisin karkkipäivä meidän lapsilla ollut aina. Nyt isompana varmaan joskus syövät salaakin (?) ja juhlissa ja kyläillessä joustetaan kyllä. Pienimmälle ei tietty vielä karkkia anneta B) Niin ja sunnuntaisin saattavat aamulla mussuttaa pussit tyhjiksi vaikka on kielletty aamupalaksi syödä!

Lauantaina saavat syödä 30min meidän perheleffaillassa syödä karkkia. Päivällisellä saavat pienen makean jälkiruuan jos ovat syöneet ruuan ja salaatin. Jos joku meillä lapsista tai aikuisista leipoo niin kaikki saavat herkutella. Leivotaan melkein kerta viikko. Kylässä käydessä tai vieraiden meillä kyläillessä saa kukin tietysti osansa.

Lauantai on karkkipäivä koko perheellä. Tän perheen äiti on sen verran perso makealle, et pakko olla karkkipäivä, ettei tulis mussutettua joka päivä. Oppivatpahan lapsetkin siinä samassa hyvän tavan.

Meillä ei ole karkkipäivää. Lapset saa syödä karkkia tilanteen mukaan, mikä käytännössä tarkottaa sitä, että joskus herkutellaan pari kertaa viikossa,joskus menee pari viikkoa ilman nameja...

En tiie, onko tää meidän systeemi ihan väärä, mutta vierastan sellasia "rutiineja" kuin karkkipäivä. Pääasia varmasti on se, ettei napostella jotain herkkuja koko aikaa... =)

Meillä tänään kolmas virallinen karkkipäivä ja on välikommentin aika. Mun mietteet on olleet aikalailla samanlaiset kuin Ilonaäipällä, mutta... Nyt huomaan, että tämä tapa toimii meillä erittäin hyvin. Kaksi hyvää puolta.
1. lapset ei enää kinua kassalla/joka kauppareissulla karkkia
2. karkkipäivän menettämisellä voi kiristää lapset tekemään jotain pikku juttuja :saint:

Yks huono puoli kuitenkin. Viime lauantain karkkipussukka oli liian suuri. Koko päivä ja vähän sunnuntaikin meni vähän sekaisin, ruokarytmit jne. Siitäkin viisastuttiin ja makean määrä vähennetään tästä eteenpäin.

Meillä koululaisella on karkkipäivä,mutta pienemmillä ei varsinaisesti vakiintunutta karkkipäivää ole.Pienemmät rakastavat suklaata.Syövät suklaapatukkansa silloin tällöin ja se riittää.Irtokarkeista tai pussikarkeista eivät onneksi välitä,vielä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sollu:
Meillä koululaisella on karkkipäivä,mutta pienemmillä ei varsinaisesti vakiintunutta karkkipäivää ole.Pienemmät rakastavat suklaata.Syövät suklaapatukkansa silloin tällöin ja se riittää.Irtokarkeista tai pussikarkeista eivät onneksi välitä,vielä =)

Juu just ne kassan viereiset suklaapatukat on tähän asti olleet kovin kiehtovia ja karkkipäivän myötä kaikki kyselyt ja pyytelyt patukoista on loppuneet kuin seinään. Lapset on saaneet karkkipäivänä valita itse mitä haluavat ja itse makealle persona ohjasin heidät suoraan irtsareiden luokse :ashamed: No tänään tosiaan viisaampana ostettiin pienimmät mahdolliset valmiit pussit. Itsellenikin pyrin valitsemaan ennemmmin karkkia kuin suklaata suklaan rasvan vuoksi. Vaikka onhan suklaa niin syntisen hyvää ja lääkettä hermoille! :saint: =)

Meillä on yleensä perjantai tai lauantain, riippuen pystynkö piilottamaan karkkipussit. Lapset ei ole mukana kaupassa. En joka viikonloppu osta karkkia, eikä he sitä pyydäkään.

Eilen oli että suomalaisten suklaankulutus on lisääntynyt kun taas karkin kulutus vähentynyt. Johtuu osittain siitä että on erikoissuklaakauppoja jne. On se suklaa vaan syötävän hyvää. :p Silloin tällöin. :whistle:

Meillä on ollut karkkipäivä lauantaisin jo pitkän aikaa. Ja toimii hyvin: poika tietää, että karkkia ei ole talossa ennen sitä ja ihan niinkuin FW sanoi, sillä voi aavistuksen vaikka kiristääkin, että sopu ja rauha pysyy.... pikkuinen 2v ei sillä lailla osaa kaivatakaan karkkia, sillä hän ei ole tottunut sitä saamaan. Nyt olen isoveljen karkkipvänä antanut pikkuisellekin vähäsen hyvää, ja on siitä tosi onnellinen. Popparit ovat herkkua pienestä, isommasta karkit. Äidistä suklaa on parasta! :p =)