Kännykän suojakoodin purku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska se kortti jolla se ei sitä kysy on sillä hetkellä ollu puhelimessa eli se puhelin toimii vain ja ainoastaan sillä kortilla.. mulla on sama homma, itse pystyn puhelintani käyttään, mut oon myymässä sen veljelleni, mut sen sim-kortilla ei saa puhelinta auki, juuri tän takia suojakoodi on olemassa..

Alkuperäinen kirjoittaja :
Koska se kortti jolla se ei sitä kysy on sillä hetkellä ollu puhelimessa eli se puhelin toimii vain ja ainoastaan sillä kortilla.. mulla on sama homma, itse pystyn puhelintani käyttään, mut oon myymässä sen veljelleni, mut sen sim-kortilla ei saa puhelinta auki, juuri tän takia suojakoodi on olemassa..

Täh? Tässä kännyssä on toiminut tavalliset liittymät ja muut prepaidit. Tätä yhtä se ei huoli ilman suojakoodia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Täh? Tässä kännyssä on toiminut tavalliset liittymät ja muut prepaidit. Tätä yhtä se ei huoli ilman suojakoodia.

Onko se kytky? jos ei, sit en tiiä...

Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Onko se kytky? jos ei, sit en tiiä...

Noup

Eiku... olisko jossain puhelimissa ollu niin, et ne kortit mitä siinä on käytetty suojakoodin kanssa ei tarviis koodia myöhemminkään :/ tämmönen mielikuva mulla ois, mut saatan toki olla väärässäkin :snotty: en siis tosiaan mikään expertti niiden kanssa ole.

Eiku... olisko jossain puhelimissa ollu niin, et ne kortit mitä siinä on käytetty suojakoodin kanssa ei tarviis koodia myöhemminkään :/ tämmönen mielikuva mulla ois, mut saatan toki olla väärässäkin :snotty: en siis tosiaan mikään expertti niiden kanssa ole.

Mua ihmetyttää miksi nyt kysyy kun ei ole aikaisemminkaan kysynyt. Siis ensin laitan pin-koodin ja sitten se kysyy suojakoodia.

Joo, näin se on. Eli ns. puhelimelle uudet kortit tarvitsevat suojakoodin, mutta kortit, jotka puhelin jo tuntee, ohittavat suojakoodin.

Mua ihmetyttää miksi nyt kysyy kun ei ole aikaisemminkaan kysynyt. Siis ensin laitan pin-koodin ja sitten se kysyy suojakoodia.

Jos siihen on nyt laitettu suojaukset päälle? eihän ne automaattisesti sitä kysy... Kysy jos joku perheestänne on puhelinta käyttänyt ja laittanut koodin käytön päälle

mutta mihin se *#06# oikein laitetaan´? siihen mihin laitetaan suojakoodi? mutta ei nuo #* merkit siihen mene, vain 06 ja sitten ilmoittaa että väärä koodi.

kertoisitteko vähän selvemmin milloin ja mihin tuo näpytellään. (:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari:
http://www.lur.nu/nokia_mastercode/suojakoodi.php

Laskee masterkoodin, IMEI-koodin perusteella. Imei on akun alla rungossa. Masterkoodi näpytellään suojakoodin tilalle. Puhelin kysyy uutta suojakoodia joka kannattaa laittaa 12345:ksi.

Jos uudempi puhelin eikä ihan lukossa, softapäivitys Nokialta nollaa suojakoodin.

IMEI on muotoa 000000/00/000000/0

Alkuperäinen kirjoittaja sari ådahl:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari:
http://www.lur.nu/nokia_mastercode/suojakoodi.php

Laskee masterkoodin, IMEI-koodin perusteella. Imei on akun alla rungossa. Masterkoodi näpytellään suojakoodin tilalle. Puhelin kysyy uutta suojakoodia joka kannattaa laittaa 12345:ksi.

Jos uudempi puhelin eikä ihan lukossa, softapäivitys Nokialta nollaa suojakoodin.

IMEI on muotoa 000000/00/000000/0

Yhteistyössä