heips.
luin tämän ketjun tänään alusta asti ja nyt sain päätökseen.
yllättävän hyvin on kaikki raskaudet tässä ketjussa menneet! aattelin että enpä taida uskaltaa lukea tätä alusta, jos vaikka on paljon huonoja uutisia ja turhaan vaan sitten alkaisin pelkäämään omien pikkuisten takia. no, mutta täytyy vain USKOA ja LUOTTAA, että kaikki menee hyvin. niin kuin viimeksikin tupla-raskaudessa. B)
eli jospa esittäytyisin. tänne kirjoitan nyt siksi että kyydistä löytyi eilen 2 sykkivää papusta, jotka on saanut alkunsa 2.ICSI:stä. sitä ennen on tehty 1 ICSI ja siitä PAS: alkiota on siirretty yhteensä 5, joista viimeisistä siis lähti tämä raskaus.
ja entäs tuo toinen kaksoraskaus? no, samalla tavalla edellisessä avioliitossa kävi, että luonnollisesti sitä lasta oli mahdotonta saada, joten meitä sitten siunattiin kahdella IVF-poikasella. :heart: :heart: Raskaus meni hyvin minun pienestä koostani(158) huolimatta. raskauden aikana oli muutama huolestuttava kokemus ja itkujakin väännettiin, mutta loppu hyvin kaikki hyvin: lapset syntyivät rv38 suunnitellulla sektiolla, siis vuonna 2002, helmikuussa. olihan tuo raskaus aika rankkaa: muistan että jalat, kädet ja varmaan pääkin puutui ison mahan takia. selkä oli poikki ja jalat hellinä. vauvat olivat A3400g ja B3150g. B) lihosin n.25kiloa ja niistä kiloista eroon pääseminen kesti KAUAN. no, lapset on mulle ollut aina niin tärkeitä, että oon viis veisannut vatsalöllyistä jne. edelleenkin siis tuo vatsa on aika "taikina". tosin hyviin mittoihin pääsin kyllä ennen näitä uusia hoitoja, 57kg parhaimmillani, mutta nyt on paino taas 10 enemmän.
nyt vaan taas tuntuu, että odottavan aika on piiiiiitkä. tammikuun loppuun joudutaan odottelemaan sitä np-ultraa. tänään vähän mietin että josko kävis yksityisellä tammikuun alussa, mutta mitäs sitä sitten epäilemään tätä raskautta. mä uskon että lapset sieltä ens kesänä syntyy, ja jos jotain matkan varrella tulee niin sillä on sitten joku tarkoitus.
liityinkin jo tuonne monikko-onneen ja odottelen tunnuksia.
noille jo olemassa oleville lapsille ajateltiin kertoa jo HUOMENNA - ääk (sen takia että miehen tyttö on 10-v. ja sittenpä tietää jo kaikki sielläkin suunnalla; vaan onpa siellä tytön äitikin raskaana ja saa vauvan kesäkuussa). muutenkin jo aika moni läheisistä ystävistäni tietää tästä, kun tiesivät myös hoidoista. kyllä se läheisten tuki on ollut mahtavaa tässä parin vuoden aikana. :heart: tuosta aikaisemmasta kaksosraskauden alusta en ole monellekaan kertonut, joten ehkä enää ei tuurilla selittelyllä pääse... :saint:
Hipkukalle kovasti jaksamista pienten kanssa edelleen.
ja vilhelmiinikin on kokenut alussa kovia. *halaukset molemmille* :hug:
seuraaville synnyttäjille paljon tsemppiä koitokseen!
raskausoireista: pahoinvointi alkoi aika aikaisin, mutta nettivihjeiden avulla päätin ostaa pahoinvointirannekkeet ja ne kyllä auttavat. mikä sitten auttais tähän VÄSYMYKSEEN?!??! olen nyt ollut työttömänä kotona 3 viikkoa ja aika on kulunut nukkuen ja netissä sähläten. alku meni mulla hyperstimulaation kourissa ja olin oikeastiki kipeä ja melkein vuodepotilas. ensi viikolla pitäis aloittaa taas työt sijaisena. täytyy vissiin hankkia jotkut tikut silmille, että pysyisivät auki.
dreamer78 + hipsu&nipsu n.rv7