Heipat pitkästä aikaa kaikille.
Ei oikein ole mahdollisuutta ollut kovin istua koneella kirjoittelemassa ja kertomassa kuulumisia tai lukemassakaan toisten kuulumisia kun meidän elämä kyllä on ollut yhtä hullunmyllyä kaksosten syntymisen jälkeen.
Alkuhan aina on sitä että syödään sen parin tunnin välein ja imetinkin molempia ja NAN oli siinä lisänä.
Meidän poika sitten alkoi yhdessä vaiheessa kauheat karjumiset ja ärjymiset jotka tulkittiin vatsa vaivoiksi, mutta toisin oli. Hänellä oli vain niin kova nälkä koko ajan ja niinpä meillä aloitettiin kiinteät marja soseet ja vellit jo 2,5kk:n iässä molemmille.
Siihen loppui se ärjyminen.
Tyttö on ollut koko ajan tavallan helpompi tapaus.
Yhdessä vaiheessa poika ei nukkunut päivällä kuin rintarepussa
Vaunuissa ei ole tyttö suostunut kertaakaan nukkumaan, poika taasen on siellä nyt jo muutamia kertoja nukkunut.
Mutta, mutta. Meillähän ollaan jo 11.7 niinkin vanhoja kuin 7kk ja edelleen yöt on ongelmallia. Jatkuvaa kitihisemistä ja natinaa, eli toisin sanoen en edelleenkään ole saanut ainoatakaan yötä nukkua.
Alkaa olla välillä melkoisen sippi ja poikki kun kohta 7kk:n aikana tosiaan pisimmät unet minulla on olleet 3h.
Mies jäi kotiin muutama päivä vauvojen syntymän jälkeen ja tarkoitus oli että hän on sen pidennetyn vanhempainvapaan ja palaa sitten heti töihin sen jälkeen.
Mutta, sitten hän sairastui vakavasti ja on tosiaan ollut joulukuun lopulta asti tässä kotona minun kanssa. Sitähän voisi luulla että onpa hieno homma, kun on ollut hoitoapua siinä niin pitkään mutta tilanne ei valitettavasti ole ollut ihan niin ruusuinen.
Hänen sairautensa vuoksi hänestä ei ole ollut minulle juurikaan apua ja oikeastaan hänessä on ollut pahimmoillaan kolmas vauva hoidettavana.
Meillä onkin anoppi ollut ahkerasti hoitoapuna sitten tarvittaessa täällä ja se on helpottanut tilannetta.
Onhan meillä ollut melkein alusta asti kaupungilta kaksi kertaa viikossa puolipäivää hoitaja täällä. Siinäkin toisin sellainen, että alkuun hoitajia oli kaksi joista toinen kävi toisena päivänä ja toinen toisena päivänä, niin just se hoitaja josta olikin jotain apua ja joka tekikin jotain jäi itse äitiyslomalle. Eli tästä hoitajasta joka meillä nykyään käy ei juuri apua ole mihinkään kun se ei mitään tee.
Tokihan meillä on niitä valoisiakin päiviä ja näyttää että kyllä tämä tästä, mutta sitten kaikki taas suoraan sanoen romahtaa ja itkua täällä saa vääntää itse kukin.
Unikoulua kokeiltiin ilman huudatusta kotona itse opituna ja se tepsi tyttöön mutta pojan unet on edelleen huonot. Hän on niin sanottu unihäiriöinen ja puolen tunnin päästä nukutuksesta herää yleensä täyteen riemuunsa.
Ruokailuista, meillä syödään kaikenlaista ja myös itsetehtyjä ruokia.
Ruoka maistuu pojalle hyvin mutta tyttö on todellinen nirppanokka ja saa välillä tarjota monenlaista että hänet saa lopulta syömään.
Pojalla on jo 6 hammasta, ensimmäinen tuli 4,5kk ikäisenä, tytöllä ei ole vielä yhtään
Nyt on seuraava neuvola 8kk neuvola, 6kk neuvolassa poika oli 8550g ja 72,2cm, tyttö oli 7325g ja 68cm.
Tässäpä näin äkkiseltään meidän arkea...ja toivon kyllä sydämmestä että muilla menisi paremmin ja olisi helpompaa.
Meillä pätee se, että toinen kun älähtää niin toinen myös, ja toinen herätetään huutamalla jne...Rytmit on yö aikaan aika samat mutta päivällä voidaan mennä ihan eri rytmeissä.
Alkuun pidettiin samassa rytmissä mutta tyttö söi sen verran vähemmän ja pärjäsi pidemmällä syöttövälillä että ei nähty järkeä enää häntä herätellä pojan matkaan suotta ahtamaan.
Nyt on ollut ehkä pari kolme viikoa syöntivälit meillä 3-4h vasta päivälläkään vaikka vedetään tosiaan puurosta lähtien kaikkea.
Vielä loppuun sellainen, että tarttui tuolla aiemmista kirjoituksista silmiin
hemoglobiini juttuja.
Minulla oli hemppa jossain 90 paikkeilla niin lääkäri määräsi foolihappoa 1g päivässä otettavaksi jotta rauta imeytyisi ja se auttoi. Testasin odotusaikana ainakin 5 eri valmistetta eikä mikään nostanut arvoja vasta kun tuon avulla sitten.
Lämmintä kesäpäivää kaikille ja pitäisi koittaa täälläkin vierailla useammin. On niin mukavaa lukea toisten kuulumisia.
P.S. Onko muilla jo kaksoset saaneilla jo vauvakuumettä? Niin hullulta kuin se kuullostaakin niin minulla on jo pitkään ollut :ashamed: