Heippa kaikille,
ja tuplaonnittelut :heart: :heart: ja tervetuloa uusille, täällä onkin jo kiva joukko kaksosten odottajia! Omia kuulumisia ei olekaan pitkään aikaan tullut kirjoiteltua, niin se vaan aika menee tosi nopsaan!
Tupsuliini, täällä myös lokakuun odottaja! LA on 9.10. eli nyt mennään rv 19. Tosin ollaan vähän varauduttu, et meidän pienokaiset saattaa tulla maailmaan jo syyskuun puolella...
Mua nauratti noi "Pori - Suomen kaksoskaupuki"-jutut!
Ehkä teillä kaasutetaan jotain ilmaan siellä...?
Jokunen aika luin lehdestä eräästä brasilialaisesta kaupungista, missä oli selkeä kaksosilmentymä. Nyt en kyl muista millä ne tutkijat sitä selittivät.
Täällä voidaan kyl muutoin tosi hyvin: maha on jo aika iso, ja jotkut työpäivät tuntuu jo vähän tuskaisilta, istumatyötä kun teen. Mut "lenkkeily" pitkin käytäviä ja välillä rappuja ylös-alas auttaa. Mulla oli pari viikkoa sitten jo supistuksia, mut eivät olleet kivuliaita eivätkä jatkuvia, joten siihen ei sit reagoitu neuvolassakaan sen enempää. Ja oon huomannu, et niitä tulee kyl, jos koko päivän vaan istuu tai vaihtoehtoisesti rehkii liikaa (esim. puutarhatöissä... nyt kun niitä on päässy tekee nii ei vaan malttais olla edes vähän rehkimättä...
)
Hb oli viime mittauksella matala 110, joten rautakuurilla parhaillaan. Painoa oli tullut hurjat 800 g, mut mahanympärys oli jo 104 cm... ihan hurjaa!
Huomenna on rakenneultra, jännää!! Toivottavasti pirpanoilla on kaikki hyvin! Saas nähdä toteutuuko mun enneuni: näin unta, et miehen kans oltiin ultrassa, ja toinen pirpanoista esitteli oikein auliisti sukukalleuksiaan, ihan selviä palleroisia jalkovälissä
Toisesta ei kunnolla saanut sitten selvää, joten unessa sitten viisaasti miehen kans päättelimme, et tyttö sen on oltava!
Hankintoja ei olla kyl tehty juurikaan; vaunuja ollaan hieman katseltu "sillä silmällä" Emmaljungan Twin City Crossit olis tällä hetkellä harkinnassa. Mitä vaunuja teillä muilla on olemassa/harkinnassa?
no joo, en ole voinut vastustaa muutamien ihan pienenpienten sukkaparien ja bodyjen hankintaa...
Muutoinkin noi hankinnat kyl mietityttää... mikä olis oikeesti tarpeellista ja miten paljon niitä kaksosille tarvitaan? Esim. imetystyyny: lieneekö hyvä kapistus vai ihan turha hankinta? Muutoinkin ajatus on käynyt jo tulevassa imetyksessä, mitenkähän se sujuu kahden kans: toi imetystyyny kai on sitä varten et molemmat yhtäaikaa, mut käytännössä... oikeesti! Ja toisaalta imetys yksi vauva kerrallaan olis jotenkin mukavampi ajatus, saisi viettää ihan kanhdenkeskeistä aikaa yhden vauvan kans kerrallaan. Mut sit taas se rytmi ja jaksaminen...
Toinen miettityttänyt asia on noi kestovaipat. Tullaan käyttämään, mut täysin oman jaksamisen mukaan, eli kertakäyttöisiäkin meille hankitaan! Mietin vaan, et mitenkähän paljon niitä kuorivaippojakin saa sit kaksosille varata...?
Voi siinä alkuhulinassa olla monet muut asiat tärkeempiä kuin kestovaippojen pesu, mut mä ajattelin, et jos YKSIKIN vaippa per päivä per vauva on kesto, on se jo 730 kpl vähemmän muovivaippaa vuodessa... hurja määrä!
no, onneksi näitä ehtii vielä miettimään! Mut huomaa vaan, et ajatuksia alkaa tulemaan... tärkeintä on kuitenkin et vauvelit kasvaa ja kehittyy!
Voikaa hyvin!