Kaksosten odottajia v.2009

Hui Nanah, onneks väärä hälytys ja kaikki kunnossa! :hug: Toivottavasti olet jo toipunut tuosta järkytyksestä.

tirppa, aikamoisia veijareita teidän vauvat, kun vielä tässä vaiheessa kieppuvat minkä kerkeävät ja pitävät oman rankinginsa myöskin vielä arvoituksena. ;) Ihmetyttää vaan tuo lääkäreiden mittauskyky, kuinka se voi olla noin hankalaa, että ihan arviolla joudutte menemään... Joka tapauksessa onnea uuteen kotiin ja tsemppiä muuton kanssa kovasti!

Lilliputit, koitin äsken mittailla miehen remonttimitalla tuota masua, muttei sillä ihan tarkkaa lukua kyllä saa.. jotain 98-100 cm mulla olis nyt rv 30+6, eli ihan muhkeasti. :LOL: Ja eilen neuvolassa sf oli 34 cm, ja kun olen vielä melko lyhyt (158 cm), niin kohta siis yhtä leveä kuin pitkäkin. ;)

Hieno juttu Eemelin äiti, nyt siis molemmat rt. =) Voit siis vaan odotella, että aikovatko lapset maailmaan ennen seuraavaa kontrollia. Ja nyt siis ollaankin jo täysiaikaisia, hienoa. :flower: Tiedossa ilmeisesti alatiesynnytys? Oletko muuten käynyt viikon 30 jälkeen kuinka usein äippäpolilla lääkärissä? Mulle nimittäin annettiin viime pe 30+0 käynnin yhteydessä seuraava aika 4 viikon päähän, ja olin vähän yllättynyt. Kontrolliväli kun ei ole tihentynyt vielä ollenkaan.

Keväistä loppuviikkoa kaikille,
Kurreliini ja Pepe+Panda 30+6
 
Kiitosta onnitteluista :)

Kurreliini, musta on kanssa perin erikoista etteivät vaivaudu opettelemaan "uuden" laitteen käyttöä, ei sen luulisi niin paljon vaikeampaa olevan kuin edellisen. Jäi vähän sellanen fiilis viime ultrasta että lääkäri ei ollut perillä asioista ensinkään, vaikutti ettei ollut edes ihan varma että miten päin nuo tuolla ovat.. Ja kyseessä oli siis ihan ylilääkäri :D Noh, pakko kai se on kuitenkin uskoa että kaikki on ok kun kerran niin sanoi.

Eilen nämä pitivät taas sellaista mylläkkää että arvelin mahan repiävän siihen paikkaan. Tuntui ihan siltä että oikein punnersivat jaloillaan toisistaan tukea ottaen ja kokeilivat mahanahkan kestävyyttä :D Toisen selkä näkyi kaarella toisessa kyljessä ja toisen toisella puolella. En tiedä mihin asentoon jäivät, ei noista ota enää mitään tolkkua..

Ja mitä vyötärön ympärykseen tulee, mittasin eilen lukeman 120cm :D sf-mittaa ei ole otettu kuin kerran joskus rv 20 tienoilla, joten siitä ei ole mitään käsitystä.

Seuraavalla äitipolikäynnillä olisi sitten synnytystapa-arvio, mies siitä eilen sanoi. Minulta oli mennyt ihan kokonaan ohi, mutta kuulemma oli lääkäri näin sanonut, ilmeisesti silloin kun yritin putsailla mahaani ultran jälkeen :D
 
Kurreliini: Mulle annettiin rv29+5 2vko.n päähän sitte tulikin reissu supistusten takia sairaalaan 31+2. Siellä olin muutaman päivän ja sain piikkiä estämään supistuksia.
Rv31+5 tarkistus ja kotiin, 32+6 tarkistus ja piikki, 33+6 tarkstus ja viimeinen piikki.
Eilen rv36 tarkistus. Seuraavaksi voisi mennä synnyttämään.

Viikon päästä olisi lantiokuvaus, mutta pelkään mennä sinne magneettikuvaus tunneliin. Muuten tarkistus rv38.
 
Täällähän on tapahtunut vaikka mitä. Itsekin sai viime käynnin jälkeen huomata että omassa elämässäkin tapahtuu vaikka mitä muuta (esim. töitä :whistle: ) tämän raskauden lisäksi. Sen verran haipakkaa ollut ettei tännekään ole ehtinyt. Kaikki näyttää olevan kunnossa niin täällä kun omassakin masussa, hyvä niin.

Laitan Lilliputille privaa siitä Porin tapaamisesta.

Meidän vedestä en tiedä - sen tiedän että Clomifen ainakin "auttaa" kaksosten hankinnassa :)

 
Poikettiin sitten sairaalassa to, mutta lupaavasti alkaneet supistukset otti ja loppu. Pe kuvattiin lantio ja jalat edellä laitettiin putkeen :wave:
Hyvin sopii tulemaan vaikka b kääntyiskin. Nyt kumpikin rt.
Kotosalla ollaan nyt ja varmaan vauvat odottaa vappua syntyäkseen :saint:

Esikoinen täyttää tänään 10v

K&S 36+4 :heart: :heart:
 
Kirjottelen tässä pika pikaa omia kuulumisia.
Mä jouduin perjantaina 18.4 lähtemään sairaalan päivystykseen todella inhottavan alavatsakivun takia. No siellä sitten ultrasivat ja lekuri totesi, että kohdun kaulakanavaa on jäljellä enään alle 1 cm. Samantien sain kortisoonit kypysyttämään vauvojen keuhkoja ja osastolle pakkolepoon. Oli muuten kamala tunne,kun pelästyin ihan kamalasti vauvojen puolesta ja en todellakaan ollut varautunut jäämään sairaalaan.
Mä aloin sitten varautumaan keskoskaksosten syntymään ja pitkään sairaala aikaan. Nyt viime lauantaina osastolla vaihtui lääkäri joka halusi mut ultrata ( mua ei tutkittu ennen launataita kertaakaan) ja ihmeiden aika ei ole kyllä ohi, kaulakanavaa olikin jäljellä 2,9 cm ja pääsin samantien lähtemään kotiin. Tietääkös joku voiko tuo kohdun kaula pidentyä vai onkohan mut päivystyksessä ultrattu väärin.
Joka tapauksessa pääsin kotiin ja nyt lepäilen täällä ja toivon, että vauvat viihtyisivät masussa vielä monta viikkoa.
T: Virtis ja vauvat 31+1
 
Virtis, omakohtaisen kokemuksen perusteella veikkaisin et on ultrattu väärin päivystyksessä. En kyllä tiedä voiko se kohdunkaula pidentyä mutta meillä ainakin on sattunut noita mittavirheitä ihan tarpeeksi :D Mullakin jossain vaiheessa kyllä ultralla mitattiin kohdunkaulan pituudeksi 3cm ja sitten pari kk sen jälkeen 4,5cm. En tiedä kumpi lie ollut likempänä totuutta. Mutta hyvä kun pääsit kotiin eikä tarvinnut vielä tositoimiin ryhtyä :)
Täällä on pientä nipistelyä tuntunut kohdunkaulan alueella, luultavasti on jo alkanut jotain muutoksia tapahtua. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitsisi vielä osastolle jäädä seuraavalla ultrareissulla. Onko kellään muuten tietoa millä viikolla vauvojen annetaan syntyä? Että ei ruveta enää antamaan estolääkitystä jos supistelee tms.

Eemelin äiti, siun ei varmaan enää kauan tarvitse odotella vauvojen syntymää! Tsemppiä loppurutistukseen!

Täällä kovasti odotellaan ensi viikon maanantaita ja päätöstä siitä että päästäänkö synnyttämään vai onko sektio edessä. Nyt tuntuisi siltä että molemmat olisivat raivotarjonnassa, mutta ei pysty varmaksi sanomaan kun ei tunnu selviä potkuja. Kova meno on ollut taas päällä joka ilta, eilen toinen otti kunnolla kontaktia isiin, muksautti heti takaisin kun isukki vähän tönäisi sormella :D

Lämpöistä vapunalusviikkoa kaikille! :)
 
Tirppa: Näin mä vähän pelkäsinkin, että mittavirhe ois kyseessä. Mutta oon tosi onnellinen että pääsin kotiin, eikä ole hätää vielä vauvojen syntymisestä. On kyllä tosi kurja, kun aloin jo valmistautua henkisesti keskosten syntymään, kun sairaalassa siitä pelotetltiin ja annettiin jos jonkinmoista supistusten estolääkettä, vaikka mua ei omasta mielestä supistellut lainkaan.
Mulla sanottiin, että rv 34 pääsee kotihoitoon, koska tuon jälkeen vauvojen annetaan syntyä jos ovat syntyäkseen.
 
Eemelin äiti: Voitit ilmeisesti pelkosi sen magneettiputken kanssa? Ja tosiaan sulla saattaa mennä Wappu synnärillä! =) Me ollaan täällä hengessä mukana!! :wave:

Virtis: Hyvä, että selvisitte säikähdyksellä ja mittausvirheellä. :hug: Mulle olis kans tosi kauhea paikka joutua jäämään sairaalaan ilman, että olisin varautunut siihen. Mä oon siis käynyt äitiyspolin pelkoklinikallakin jo kerran sairaala-kammoni takia (pelkään nimenomaan sitä Satakunnan Keskussairaalaa lapsuuden traumojen vuoksi).. Toisaalta en tiedä auttaisiko sekään, jos tietäisin nyt päivän, jolloin joutuisin jäämän sairaalaan, jännittäisin vaan kokoajan ihan hirveästi etukäteen enkä nukkuisi jne.. :(

tirppa82: Teilläkin sitten pian vauvelit sylissä, pidä meidät ajantasalla!! :)

Viikonlopustani; mieheni oli Lontoossa ja olin sitten ajoissa järjestänyt itselleni tekemistä eli sopinut tapaamisen Tampereen suunnalle vanhojen kielikurssikaverien kanssa. Onkos täällä muuten muita, jotka on käyneet joskus kielikurssilla? Me pidetään edelleen yhteyttä kuuden "tytön" voimin, oltiin 3 viikkoa Torquayssa Englannissa 1997 kesällä. Ollaan tavattu suunnilleen vuosittain ja vähän sitten vuoroteltu emännöintiä! Meistä oli nyt mun lisäksi kaksi raskaana, he odottivat jo toista lastaan. Emäntänä toimineen laskettu aika on jo kuukauden päästä. =) Hänellä raskaus oli sujunut hyvin ja 1,5v esikoistytär on ollut helppo ja terve lapsi! Mutta toisella raskaana olevalla (la syyskuuna alkupuolella) oli vähän huonompia uutisia. :( Rakenne-ultrassa oli juuri todettu sikiöllä laajentunut munuais-allas ja hän oli nyt sitten käynyt lapsivesi-punktiossa. Saavat kai jotain alustavia tuloksia lähipäivinä. Lisäksi hänen esikoisensa (2v 2kk) on ollut aikast hankala tyttönen, ei oikein syö mitään eikä nukahda ilman äitiä. Siis isä ei kelpaa nukuttajaksi. Meillä oli todella mukava viikonloppu, tehtiin yhdessä hyvää ruokaa ja käytiin vähän ulkoilemassa vaunujen kanssa, leikkipuistossakin piipahdettiin. :)

Ajelin siis yksinäni la-su n. 170km eikä tuntunut missään. Alkuviikostahan olin ajellut 600km, kun ajelin työasioissa Porin läheltä Espooseen ja seuraavana aamuna Espoosta Turkuun ja Rymättylään ja illalla takaisin tänne Porin lähelle.. Helposti meni sekin reissu!

Eilen sitten kotiuduttuani iltapäivällä tein vähän kevätleikkuuta n. 2,5v vanhassa pihassamme! Muutama väärään suuntaan tai väärästä kohdasta kasvava oksa lähti ainakin perheomenapuusta, rautatienomenapuusta, koristeompuista, sateenvarjojalavasta, riippapihlajasta.. Juhannusruusujen vanhimmat oksat leikkasin alas, pallohortensiat leikkasin ohjeen mukaan kokonaan alas ja perennoista poistin kuivuneet edellisvuotiset osat. Karhunvatukka, herukat ja karviaiset eivät vielä vaadi toimenpiteitä ja vadelmien vanhat oksat oli leikattu jo syksyllä. Tyrnissäkään ei ollut kuivahtaneita oksia ja rauhaan jätin myös marjatuomipihlajat ja yhdellä reunalla aidaksi kasvavat marja-aroniat. Pikkuisen viiniköynnöksen suhteen toivon vaan, että on edelleen elossa.. ;) KASVIT ON NIIN KIVOJA!! B)
Muuten tuo touhuaminen sujui hyvin, mutta olin just syönyt ja aina, kun vähän kumartelin, nousi tai meinasi nousta oksennuksen maku suuhun. Ja vaikka tää kaksosmassuni onkin vielä aika kevyt ja "helppo", taipuminen ihan kaksinkerroin ei tunnu kovin kivalta.. =/ Istuinkin siellä sitten joidenkin kasvien juurella kumartelemisen/kyykkimisen sijaan!

Noniin, puhuinko tarpeeksi vihreitä? :LOL: Keväällä on vaan niin ihana nähdä puiden ja pensaiden pikkiriikkiset silmut ja maasta juuri ja juuri pilkottavat perennojen uudet varret.. Menen ihan sekaisin.. :D Mutta myönnän, että syksyllä en sitten enää viitsisi oikein hoidella pihaa. :| Enkä tykkää pistää nenääni ulos kylmällä ja sateella, eli "huonona" kesänä en kyllä hoida puutarhaani niin hyvin, kuin haluaisin.

Tänään aamulla olin spinningissä, kuten aina maanantaisin ennen töitä. Saas nähdä, pystyykö enää paria viikkoa kauempaa harrastaa sitä (ja torstai-aamujen body pumpia).. Vielä tuntuu hyvältä, mutta pian pitää kyllä rauhoittaa tahtia, ettei Lilliputit ahdistu liikaa..


 
tää taitaakin olla oikea porukka, kun aiemmin kirjoitin tuonne kevään odottajiin, mutta saanko liittyä joukkoonne...?!

Lukemassa olen käynyt usein kuulumisianne, mutta kirjoittaminen on aina jäänyt.

Odotan siis esikoisia. Lapsettomuushoidoilla raskaus saatiin monen vuoden jälkeen alulle ja kaikki on mennyt ihan kivasti. Nyt on menossa rv 24 ja laskettu aika on 14.8.
Odotamme kahta tyttöä ja asustamme Lahdessa.

Olen käynyt tähän asti 4 vkon välein äitipolilla kontrolleissa, mutta nyt tihennettiin 2 viikkoon kun kohdunsuu pehmennyt. Sairaslomalle jouduin myös jäämään tästä syystä.
Nyt alkanut tulla myös turvotusta nilkkoihin ja jalkapöytiin.

Onko muita kaksosodottajia päijät-Hämeen alueelta?

-kardemumma rv 24+3
 
kardemumma: Keväiset kummasti hiljeni, itsekin siirryin tänne.

Vappu vauvoja taitaa täällä olla. Turvotusta on oikeassa jalassa, luultavasti suonikohjun takia. Pian neuvolaan.

Jaksamisia kaikille :hug:

K&S 36+6 :heart: :heart:
 
Tervetuloa Kardemumma!
Eilen kävin sitten sairaalassa kontrollissa ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri sanoi, että päivystävä lääkäri on tehnyt mittavirheen ja tulkinnut ultrakuvaa aivan väärin. Oli mun puolesta tosi pahoillaan kun olin viikon joutunut turhaan makoilemaan siellä ja lisäksi mun sokeriarvot meni ihan sekaisin sen kortisonin takia, mulla on siis raskausdiabetes.
Mä olin vaan ihan tyytyväinen että kaikki oli kunnossa, mutta ajattelin silti ottaa rauhallisesti tän loppuajan, jotta vauvat pysyisivät masussa vielä viikkoja.

Mukavaa vappua kaikille!
 
Aurinkoista ja hauskaa vappua kaikille! :wave:

Jouduin tänään käymään sairaalassa tarkastuksessa runsaan verenvuodon takia. Onneksi molemmilla möykyillä oli kaikki hyvin. Kovasti liikehtivät ja sydämet sykki villisti. :heart: Mitatkin vastasivat jo lähemmäs rv12, mutta tämä tarkentuu sitten ensi viikon perjantaina np-ultrassa. Mutta eiköhän tässä ala itsekin uskomaan, että kyllä sitä kaksosia odotellaan. :D


 
Hehee.. :D Oltiin miehen kanssa Porissa perinteistä vapputoria ja kävelykadun vappumarkkinoita katsastamassa. Käytiin jätskillä Ice Cream Housella ja siinä kun seisoskeltiin hetki, ennenkuin bongattiin vapaa pöytä, joku täti tokaisi, että "poika tulossa". B) Täti jatkoi, että "vatsan mallista tiedän". Vastattiin sille, että joo poika tulee mutta sitä et varmaan olis arvannut, että kaksin kappalein. ;) Mulla on kyllä just sellanen pikkuinen pelkästään eteenpäin kasvanut massu, eli mun kohdalla se vatsan muodon perusteella sukupuolen päättely johtaa oikeaan lopputulokseen, mutta kukaan ei kyllä tahdo uskoa, että odotan kaksosia, etenkin jos kuulevat, että ollaan jo 6. kuulla.. :p

Jaahans tää lähtee lannottamaan kasveja pihalle. Kanankakkaa maahan nakkaa....... B)




 
Laitellaanpas taas kuulumisia.. Tänään oli äitipolikäynti ja saatiinkin oikein hyviä uutisia. Toinenkin möyriäinen oli pyörähtänyt raivotarjontaan, niinkuin kyllä arvelinkin :) Kaikki oli kunnossa ja kovasti tekivät taas imuliikkeitä. Paino ei ollut tovereilla enää kauheasti noussut mutta kuulemma ihan riittävästi. Minä sain vähän satikutia korkeasta verenpaineesta, mutta arvelisin sen johtuvan TODELLA rankasta viikonlopusta. Kahden viikon päästä on seuraava käynti, saa nähdä jäädäänkö sitten sille reissulle :)

Vappuviikonloppu oli tosiaan aika raskas, torstaiaamuna tuotiin loput kamat uuteen kotiin ja seuraavan kerran päästiin lepäämään sunnuntaina. Koko ajan pyöri remonttiporukkaa ympärillä ja pakkohan niitä sitten oli kärppänä vahtia :D Mutta kaikki isommat hommat saatiin valmiiksi aiemmin kuin uskallettiin toivoa ja nyt sitten ukon kanssa kahdestaan laitellaan pienempiä juttuja ja totutellaan maalla asumiseen pitkästä aikaa :)

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
 
Mitäs ja mistä te ootte ostelleet (ja kuinka aikaisin uskaltaneet ostaa) tavaroita? Mä en muistaakseni ostanut mitään ennen 16. raskausviikkoa. Ja aika hitaanlaisesti ollaan senkin jälkeen shoppailtu. Me pyritään käyttämään K-ketjua Plussan takia (meillä se on kannattanut jo vuosia) ja jonkin verran Suomen Monikkoperheet Ry:n jäsenetuliikkeitä, kun kerran saadaan niistä nyt sitten alennusta!

Kaksosten vaunut: Ora Land pomeranssi -kuomurattaat haettiin oman kunnan Oraselilta eli suoraan tehtaanmyymälästä! http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=36

Lastenhuoneiden kalusteet: Tilattu Sievä Sisuste Oy:n Pesäpuu-sarjaa Askosta kanta-asiakaspäiviä (-20%) hyödyntäen! http://www.sieva.fi/index.php?group=00000018&mag_nr=1

Lastenhuoneiden boordit ja wall stickersit: K-Raudan kautta http://www.decofun.com makuuhuoneeseen teema Little Rabbit ja "leikkihuoneeseen" teema Bears.

Itkuhälytin: Ostin Citymarketista Philipsin vähän "paremman" mallin, olisko ollut SCD510/00 http://www.consumer.philips.com/consumer/fi/fi/consumer/cc/_productid_SCD51 0_00_FI_CONSUMER/SCD510-00

Rintapumppu: Mustasta Pörssistä Philipsin Avent Isis, sähkökäyttöinen Twin http://www.p4c.philips.com/files/s/scf294_02/scf294_02_pss_fin.pdf

Kantoreppu: Yksi suklaanruskea New Generation Ergo hankittuna Porin Pikku-Papoosesta http://www.pikku-papoose.fi/kauppa/product_info.php?cPath=24_37&product s_id=79, samasta paikasta tilasin itselleni parit erilaiset Carriwellin tukivyöt.

Vauvan vaatteita: Mm. parit luomusilkkiset/villaiset Pikkiriikki-malliston vaatteet (40cm) ja normaalit 50cm vaatteet, lampaantaljan, hoitopöydän alusen, rinnan lämmittimet, kestovaippajuttuja, vauvan peitteen, hirssiakanatyynyn ym tilasin kotimaiselta Ruskovillalta http://www.ruskovilla.fi. Pojille sopivan väriset Marimekon raidalliset haalarit ja niihin sopivat pienenpienet sukat ostettiin 4D-ultran "kunniaksi" Porin Casa Ratsulasta ja nyt lauantaina löysin Porin Anttilasta Finnwearin luomupuuvillaisia vauvanvaatteita alennettuna. Osa muumi-kuvioisia. Body, unihaalari, lappuhaalarit, collegepaita ja housut. Koot 60-70cm eli ihan aluksi meillä tietysti turhan isoja.


Liikkeistä; täällä Lilliputit touhuaa kovasti päivittäin, vielä ei potkut onneksi satu..

Oma vointi on aivan loistava! Aamuöisin nukun vaan aika usein levottomasti tai valvon, kun olen käynyt vessassa joskus 1-4 välillä.. Ja suht kevyenkin ruokailun jälkeen tahtoo nousta oksennuksen maku suuhun, ainakin jos kumartelee.. Sen verran pieni tila on vatsalaukulla. Mutta massu on viikkoihin ja tuplaraskauteen nähden edelleen kevyt ja siro, en siis valita.

Aivan ihanaa aikaa ollut mulla tämä raskaus!! Haikeaa jo ajatellakkin, että aika pian nämä tiitäiset ovatkin ulkona maailmassa.. Miehen kanssa menee loistavasti, ja mulla raskaus ei ole aikaansaanut mitään negatiivisia tunnekuohuja, päinvastoin, ne harvatkin on jääneet pois!

2. pelkoklinikkakäynti Satakunnan Keskussairaalassa on ensi viikon ti ja 5. neuvolakäynti on ensi viikon ke, rv 25+1. Äitiyspolille sitten toukokuun viimeisellä viikolla rv 27+0!


Hyvää vointia ja onnellista tuplaodotusta kaikille muillekkin!! :wave:



 
Hei kaikille!!!

Kyselisin milloin olette jääneet töistä pois?
Itselläni oli taas mahdottoman huono päivä... :( jo aamulla katkonaisten unien jälkeen vatsa oli kivikova ja koko iho kosketusarka. Kävellessäni töihin laahustin etanavauhtia kovan alavatsakivun ja viiltelyn takia. Koko päivä töissä meni äärirajoilla kun masu repeli selästä asti... Huh! Ähisin eteenpäin vesipuhvelina ja kotiin päästyäni tuli itku väsymyksestä. Harmittaa... varsinkin kun sain vappuna nauttia muutamista inan paremmista päivistä. Maistoin jopa hetkittäin sitä ihanaa raskausajan fiilistä... :heart: eli voin arvailla miltä se voisi tuntua... Mutta onnellinen olen kivuista ja vaivoista huolimatta, hyvin onnellinen masukeista!!!

Viikko 2kymmentä menossa, mitään hankintoja en vielä ole tehnyt... Ehkä sitten tuon 11.5 ultran jälkeen alan etsiskellä mieluisia...

Hyviä vointeja ja kaikille!!

 
Nanah: Mä jäin noilla sun viikoilla pois töistä. Eka kirjoittivat rv 24 asti saikkua ja sen jälkeen äitiyslomaan asti. Mä olin töiden jälkeen aivan poikki ja ekat harjoitussupparit tuli duunipäivän jälkeen, jonka takia mä ajattelin, että on parempi jäädä pois. Mulla oli ihan hurjan huono omatunto siitä kun jäin pois, mutta kun olin ollut pari päivää kotona saikulla niin olo oli niin paljon parempi, että huono omatunto oli sen jälkeen muisto vain. Ja mä järkeilin asian myös niin, että kun mä voin paremmin niin vauvatkin voivat paremmin, ja mitä sitä ei noiden pienten eteen tekisi . Ja jos vähänkään tuntuu siltä, että ei jaksa niin rohkeesti vaan pyytämään saikkua. Kehoaan pitää kuunnella tällaisessa tilanteessa, jottei esim. paikat ala kypsymään ja aukeamaan liian aikaisin. Ei nimittiäin ole herkkua maata pakkolevossa viikkotolkulla. Mulla tosin on kokemusta vain viikon pakkolevosta, mutta siinäkin oli viikko liikaa, kun pääsin sairaalasta pois niin tuntui kuin olisi vankilasta vapautunut =)
Jaksamista ja vointeja ja rohkeasti vaan saikkua pyytämään!
T. Virtis 32+2
 
Pienenpienet prinsessat tulivat maailmaan viime perjantaina raskausviikolla 32+0 ja painoa heillä oli 1500g ja 1415g. :heart: :heart: Vauvat ovat niin pieniä, mutta täydellisiä. Itse kotiuduin eilen ja nyt vietämme päivät sairaalassa pikkuisten luona, mies tosin pääsee paikalle vasta aina töiden jälkeen.

Minulta meni lapsivesi yllättäen yhtenä yönä viime viikolla ja kaksi päivää makasin osastolla estolääkityksessä, mutta tytöt päättivät kaikesta huolimatta tulla vanhempiensa luo vappupäivänä. Synnytys meni tosi hyvin ja nopeasti ja viikkoihin nähden vauvat voivat ihan hyvin. Nyt heidän vaan pitää kasvaa kovasti ja vahvistua.

Kurreliini ja prinsessat 5 vrk
 

Yhteistyössä