Kaksosten odottajia v.2009

Täällä olisi tuore kaksosten odottaja! LA 6.6.2010

maanantaina varhaisultrassa näkyi kaksi sykettä, toinen tosin heikompi kuin toinen, joten päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja toivotaan parasta. viikkoja nyt kasassa 7+4.

Onko kenelläkään muulla ollut näin?

Meillä on ennestään kolme lasta, 3v5kk, 1v8kk & 6kk. Tunteet menee vuoristorataa kun miettii miten pärjätään jos kaikki menee hyvin ja toisaalta pelko siitä, ettei pienet jaksakaan, on kova.

NH kera nöpösten 7+4
 
KYS käyty ja kotona B)

(Saman tekstin kopioin laiskana kun tammivauvoihin kirjoitin :ashamed: )

Oli kyllä raskas reissu. Ensin oli tosiaan diabetes poli 10.00 ja hyvä kun ennätettiin kun ei meinannu parkkipaikkaa löytyä hallista. Sitten kun tämä minun kävely on ihan etana vauhtia ja en sitten pyörätuoliin suostunut vaikka mies ehdotti.
Sitten diabetes polin jälkeen äippäpoli olis ollut vasta 13.20 niin enhän minä niin kauatta voi istua missään.
Joten sitten äippäpolille vaan ja pyysin päästä pitkälleen, päästiin "takahuoneeseen" jossa sänky.
Kätilökin kävi siellä haastattelemassa sitten, ei tarvinnut mennä hänen huoneseensa, ja sitten lääkärikin otti tuntia ennen välistä minut ultraan :D
Eli hyvää huolta pitävät.
Tällä kertaa ultraus onnistui ilman yökkäilyjä kiilatyynyn ansiosta heti alusta asti.

Sokerihommat ok, sokerihemoglobiini 5,6 eli samoissa mennään kun aiemminkin.
Verenpaine ok
pissan ne tais unohtaa katsoa vaikka näytteen jätin.

Hemoglobiini 108

Kohdunkaula: n.3,7cm ja se on lyhentynyt edellis kerrasta sen 2 cm.
Kohdunsuu: puolipehmeä

Vauvojen painot: Hissu 1580g ja Nörtti 1800g, eli hyvin kasvavat :heart:

Noottia tuli syömisistä, eli pitäis kuulemma koittaa edes vähän joka päivä syödä jotain lämmintä ruokaa...,no sanoin kyllä että en jaksa eikä maistu.

Vauvojen asennot: A: eli Hissu on rt tilassa ja aika alhaalla, eli siinä syy miksi sattuu alapäähän vielä enemmän kuin aiemmin, B: eli Nörtti yllätten ensin poikittain ja sitten taas pt, eli heiluu kun heinämies, muttei vahingossakaan rt tilaan :LOL:

Seuraava käynti onneksi taas 3vk:n päästä, eli vielä ei tarvinnut mennä 2vk:n päästä.
Kuitenkin neuvola taas ens viikolla.

Enie + Nörtti ja Hissu 30+3
 
Hei kaikille!

Me saatiin eilen tietää että odotamme kaksosia :heart: Välillä mielen valtaa into ja välillä paniikki, on niin paljon hankittavaa ja kysymyksiä niin siksi päätinkin ilmoittautua tänne jos saisi vähän vastauksia ihmettelyihin.

Meitä onkin sitten ensi keväänä 4 lasta ja 2 aikuista, hullulta kuulostaa kyllä :xmas:


Sikiöillä omat istukat, eli eivät siis ole identtiset, niinkö?

BTL :heart: :heart: nytty ja mytty 11+6
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille.

Sunburned jo olikin kysellyt meidän perään... Ultrassa tosiaan oltiin edellisviikon lopulla, ja kokoeroa oli edelleen, toinen oli noin 400 g ja toinen 350 arviot siis. Että molemmat kasvaa tasaisesti, mutta kokoero ei tasoitu. Lääkäri kyllä rauhoitteli kovasti että ero ei ole mitenkään hälyyttävä ja että seuraavat nyt tarkasti. Seuraava ultra mulla 2 vkon päästä, eli eivät lisäksi kuitenkaan olleet sitä mieltä että tartteisi enää 2 vkon välein katsoa, nyt siis vähän pidempi väli. Mutta tsemppiä, tiedän tuon tunteen etä huolettaa ja asia tietysti painaa. Olen kyllä esim. ostellut pieniä vaatteita ja yrittänyt kaikin puolin nauttia raskaudesta huolesta huolimatta. :)

Neljäsaaveissa: minulla ei ole tuollaisesta kokemusta mutta kovasti pidän teille peukkuja! Ja BTL, eivät ymmärtääkseni ole identtisiä jos eri istukat. Ja kyllä asiat järjestyy neljänkin kanssa, ei se nyt niin hullua ole! :)

Mitenkäs vauvat saaneilla on arki lähtenyt sujumaan? Hipkukka, te olette olleet kovasti mielessä täälläkin, toivottavasti kaikki hyvin. Ja enie, oletkohan sä sitten seuraava synnyttävä? Jännitääkö? :)

Jotenkin mä en malttais odottaa että vauvat tulee. Usein tulee sellanen tunne että haluaisi vaan rutistaa niitä ja pussata puhki, tai siis sellasia hellyysryöppyjä, etenkin kun ne potkii ja jyllää tuolla mahassa. :) Mutta annan heille ihan luvan olla paikoillaan sinne helmikuulle... Koitan malttaa odottaa, ehkä niitä sitten saa sylitellä kyllästymiseen asti? :)

Käytiin muuten katsomassa rattaita, mutten osaa valita! Miten se onkin niin vaikeeta. Ja ne turvakaukalot kanssa. Mies meinasi nyt, että tilattais jostain ulkomailta, tulis kuulemma halvemmaksi. Pitänee vertailla. Ja toinen asia mitä nyt pitäisi alkaa selvittää on vakuutukset...nehän pitää kai ottaa hyvissä ajoin? Mihin te muut olette päätyneet ja miksi, ei vakuutusta vai kyllä, ja jos niin mistä?

Kysymyksiä, kysymyksiä... :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille,
tuplur (huomenna alkaa rv 24! jo!!! :))
 
Pikasesti tulin kirjoittamaan kuulumisia..
Tervetuloa palsalle uudet, vai pätkiikö taas muisti ;)
Ainakin yksi uusi täällä on..

Vakuutuksista sen verran, että me haettiin Turvasta vakuutusta jossa
on esikoisenkin vakuutus. Meille ei sitä myönnetty. Tuli kirje, jossa
luki että hakea uudestaan kun vauvat ovat 2kk ikäisiä..
En tiedä mikä on syynä, mutta vauvojen ja äidin terveydentilaan siinä viitattiin.
Meillä oli kolmosraskaus ja yksi sikiö kuoli sillon n. rv 11, liekö tämä syynä?
tai mun lievä ylipainO?
Oletteko muut saaneet vakuutusta?

Vointi vaihtelee.. Välillä kipee ja välillä tosiaan mielialakin heittlee härän pyllyy.
En oo käyny neuvolassa, enkä lääkärissä n. 2.5 vk joten kyllä jännittää huominen päivä..
Olis sikiötutkimuslaitos, äitiyspoli ja sit neurologi ( migreenin takia)

Jaksamisia mammat :)
RV 28+0, JEE jo!
 
Vakuutuksista Me otettiin lapsille jo ennen rakenneultraa. Taka-ajatuksena se, että jos sieltä olisi jotain epäilyttävää löytynyt, olisivat plokanneet sen korvauksista pois.
Nyt on hyvä, että noilla nuo vakuutukset on :D Ja onneksi maksettiin ajoissa se varausmaksukin, meinasi sekin jäädä tekemättä :snotty: Muuten olisi näille pikkukeskosille saatu seuraavan kerran pahimmillaan vasta 2 vuotiaina vakuutus ja silloin olisi varmaan vaikka mitä jätetty korvausten piiristä pois... Keuhkosairaudethan ovat melko yleisiä keskosilla.
Vilhelmiina kolmosraskaus on ilmeisesti muutenkin sellainen, johon ei vakuutusta myönnetä. Olisiko sekin syynä? Noista ei aina tiedä millä perusteella mitäkin päättävät...

Meitin lapsukaiset voivat hyvin. Molemmat ovat nyt päässeet kenguruhoitoon (=rintakehälle makoilemaan). Poika alkaa selvästi toipua infektiosta ja paino on taas nousu suunnassa. Nyt 'jännätään' saavuttaako 1kg ennen 1kk ikää, tänään painoa oli 907g. Voipi saavuttaa tai sitten ei... Tyttö kestää hyvin maitoannoksia ja niitä on nostettukin tällä viikolla reilusti, saavuttaa kohta veljen annokset. Nyt taitaa pienillä olla tärkein tehtävä kerätä lisää painoa.

Hipkukka ja pienet 23vrk (rv28+5)
 
Ihan pikainen vastaus. Haettiin jo nyt Lännen vakuutukselta lapsivakuutuksia ja otetaan ne ennen lasten syntymää. Ihan senkin takia, että tiedossa voi olla keskola-keikka yms. joten ollaan sitten varauduttu siihen. vakuutusvirkailija sanoi mulle ettei pitäisi olla mitään estettä etteikö saataisi vakuutusta. Hyväksynnän pitäisi tulla näinä viikkoina! Ja vakuutukset otettiin pienemmällä oma vastuu-summalla (kaksi vaihtoehtoa, joko 50? tai 80?). Vakuutusten hinnoissa ei ollut suurta eroa ja kyllä tuo pienempi omavastuu maksaa itsensä nopeammin takaisin. Tosin mietittiin, että oltais voitu ottaa vain yks vakuutus ja käyttää sitä sitten molemmilla, identtisiä kun ovat :LOL:

Vointi täällä hyvä. Lapset heittää kuperkeikkaa ja potkivat. En tunne kovin selkeästi alemman vauvan liikkeitä, mutta aina välillä hänkin ilmoittaa olemassaolostaan. Nyt mieliala on ollut jo useamman päivän hyvä (koputtaa puuta) ja toivotaan että perjantaisessa ultrassa saadaan hyviä uutisia painoeron suhteen. Tai oikeestaan mä en hyväksy mitään muuta paitsi hyviä uutisia, oon ihan liian surullinen muuten.. Nyt jo jännittää ja hermostuttaa, on tääkin hienoo..

Viilhelmiinin sanoin, jaksamisia mammat!

Sunburned 19+5
 
Heippa! Täältä ilmoittautuu mukaan 3 kuukautta vanhojen kaksostyttöjen äiti. Olen lukenut tätä palstaa, mutta nyt vasta ehdin (jostain kumman syystä) itsekin kirjoittamaan muutaman rivin. Tytöt syntyivät 25.7.2009 raskausviikolla 38 ja sektiolla, molemmat olivat perätilassa. A tyttö painoi 3075g ja pituus 48 cm ja B-tyttö painoi 2900g ja 49 cm.
Aika on kulunut ihan hujauksessa, vasta tytöt syntyivät ja nyt jo niin isoja. Ollaan selvitty ilman koliikkeja, cuplatonia annettiin, sekin lopetettiin vasta ja vatsat nyt ihan ok. Nukkuvat hyvin yöt, yhdellä syötöllä jo mennään. Viime yö meni kyllä tosi hienosti, nukkumaan laitettiin klo 20 jälkeen ja toinen söi puoli kuusi ja toinen puoli kahdeksalta aamulla, olin ihan äimistynyt aamulla, että mitä kello on?? Tytöt jokeltelevat ja naureskelevat jo kovin, tosin ääntäkin riittää, välillä yksin välillä molemmat vetää "kuorosotaa", mutta täytyy sanoa, että varauduttiin pahempaan, yllättävän hyvin siis mennyt nämä kolme ekaa kuukautta. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Onnea ja hyviä vointeja kaikille odottajille!! Kyselkää jos joku askarruttaa, koitetaan kaivella vielä raskausmuistoja esille....
Ja onnea ja vauvojen tuoksuja kaikille jo vauvansa saaneille!! Ja varsinkin niille joille alkutaival on ollut hankalaa, tsemppiä ja jaksamista!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäshaaveissa:
Täällä olisi tuore kaksosten odottaja! LA 6.6.2010

maanantaina varhaisultrassa näkyi kaksi sykettä, toinen tosin heikompi kuin toinen, joten päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja toivotaan parasta. viikkoja nyt kasassa 7+4.

Onko kenelläkään muulla ollut näin?

Meillä on ennestään kolme lasta, 3v5kk, 1v8kk & 6kk. Tunteet menee vuoristorataa kun miettii miten pärjätään jos kaikki menee hyvin ja toisaalta pelko siitä, ettei pienet jaksakaan, on kova.

NH kera nöpösten 7+4
no hui,teillä tulee oleen säpinää :whistle: :D
 
Pojat ovat olleet kotona nyt muutaman viikon ja oikein kivasti on mennyt. Eipä meillä paljon huutoa ole..ainoastaan jos ruokaa joutuvat hetken odottamaan niin silloin kyllä antavat kuulua, mutta muuten ovat oikein rauhallisia ja seurallisia pikku-ukkoja. Ovat kovia syömään ja painokin nousee oikein hienosti..:)

Pojat heräävät suunnilleen kerran yössä ja sitten ajoissa aamulla..tosin tämäkin vaihtelee, mutta eipä ole vielä ainakaan suurta väsymystä ollut havaittavissa, kun mieskin on kotona ja hoitaa yleensä yösyötöt ja vaipanvaihdot ja minä otan vuoron sitten aamusta jotta mies saa nukkua..näin olemme varmistaneet molempien jaksamisen.

Meidän pojatkin ovat jo ensi keskiviikkona kuukauden ikäisiä..täytyy vain ihmetellä että miten se aika meneekin näin nopeasti eteenpäin..tuntuu kuin synnytyksestä olisi vasta viikko..:)

Jaksamisia kaikille ja onnea jo vauvansa saaneille!!

Toivotteleepi: Jdath ja "Aa" ja "Bee" :heart:
 

Huomenna 29+0 ja totean jälleen kerran että aika on mennyt hurjan nopeesti.
Toisaalta ei malttais odottaa, että olis jo laskettuaika käsillä, mutta
toisaalta haluan vielä kerätä voimia ja valmistautua elämään kolmen lapsen äidin arkea :)
En ota paineita esim. imettämisestä jne.
Miten muuten muilla jo synnyttäneillä kaksosten mammoilla on onnistunut imettäminen?

Ennen ajattelin synnytyksestäkin, että varmasti haluan sektion.. mutta eihän se niin mene, että miten ite haluaa. A vauva on tällä hetkellä pää alas päin ja b ylhäällä poikittain, joten
täytyy kuulema alakautta synnyttää jos pysyvät noissa asennoissa?

Hankinnoista vielä, että
ootteko ostaneet imetystyynyä? Oon katellut niitä ja todennut ne kalliiksi... n. 70e??
On se mielestäni aika kova hinta tyynystä..
Onko se aivan tarpeellinen jne?

:flower:
Hyviä vointeja!
Tervetuloa uudet odottajat ja pahoitteluni, että ajatukset pomppi siellä täällä :)
:p :p
 
saa nähdä miten meidän odotukselle käy, hetki sitten pyyhkiessä verta paperiin..
Ei mitenkään paljon, mutta nyt kyllä pelottaa.

Eihän toki tämä VÄLTTÄMÄTTÄ mitään tarkoita, mutta ensi yö taitaa mennä valvoessa.

Voi kun jaksaisitte pikkuiset!

NH & nöpöset? 9+0 (oikeasti 8+6 vielä tämän vuorokauden puolella)
 
vilhelmiini imetystyynystä sen verran että itse en ole kokenut sitä kivaksi..tai ainakin minusta on paljon kivempi imettää sängyssä makuullaan..kokeilin tyynyn kanssa ja se tuntui että ei vauvankaan ollut siinä kiva olla..tosin voip olla että se oli vain omassa päässä.

Itse imetän vauvoja aamuisin,iltaisin ja yöllä kerran..päivisin ja jos satuvat heräämään enemmän kun kerran yössä niin annetaan pumpattua rintamaitoa ja korviketta. Kun ei kuitenkana kahdelle riitä mulla maito täysimetykselle. ja tosiaan imetän molempia eri aikaan...näin ainakin on tämän ensimmäisen kuukauden tuntunut ihan mukavalta..luulen että yhtä aikaa imetys olisi minulle ainakin jotenkin "hankalaa", enkä ole kokenut että minulla olisi niin kiire "johonkin" etteikö aikaa olisi imettää poikia eri aikaan.

t. Jdath :)
 
vilhelmiini, tuosta imetystyynystä. Oon varmaan aiemminkin täällä hehkuttanu mut musta se oli ihan älyttömän kätevä! Imetin pojat yhtäaikaa, millä sitten taas säästyi siltä että toinen olisi huutanut nälkäänsä niin kauan että toinen on syönyt. Oiskohan pari ekaa kuukautta ollu käytössä joka syötöllä yöt ja päivät, sitten eivät enää mahtuneet kunnolla olemaan ja kävi hankalaksi joten jätin pois käytöstä mutta siitä huolimatta suosittelen ainakin kokeilemaan. Hinta on kyllä kova mutta voihan sen ruinata joltain lahjaksi, niin minäkin tein ;)
 
Meidän tyytyväiset pikkumiehet täyttää huomenna 1kk :) Tämä eka kuukausi on mennyt ihan hirmu nopeasti. Poikien alun syöntivaikeudet on jo ohitettu, nyt menee reippaat 700ml maitoa molemmille vuorokaudessa :D Eli meillä mennään täysin korvikemaidolla (Nutrilon comfort) koska kumpikaan ei osaa (oppinut sairaalassakaan) imeä tissiä oikealla tarpeeksi tehokkaalla tavalla. Pari-kolme viikkoa lypsin maitoa kunnes oma maitokin hiipui. Tissillä ovat kyllä aika ajoin, nänniä on vaan kiva heilutella suussa :) Ja saavat siitä läheisyyden tunnetta mikä rauhoittaa jos oikein iskee kitinät päälle.
Pojat syövät noin 4h välein, uni- ja syömisrytmi on sama joka tietty helpottaa arjen pyörittämistä. Yöllä heräävät kerran tai pari. Päivisin pidetään heitä monesti olohuoneessa viltin päällä köllöttelemässä, heidän keskinäistä ääntelyä ja toistensa tapittamista on ihana seurata :heart: Näin yritetään pikkuhiljaa totuttaa heitä olemaan päivällä hereillä ja yöllä nukutaan. Yösyöttöjen yhteydessä pyritään pitämään melko hämyistä, sen verran valoa että vaipanvaihto sujuu, mutta muuten syödään ja sitten takas nukkumaan.
Meillä mies oli kotona ekan kuukauden lasten synnyttyä, tänään minä olen ollut ekaa päivää poikien kanssa ja hienosti on mennyt. Tunnin vaunulenkillä käytiin, pyykit on pesty ja kohta on ruoka valmista.. oikea kodin hengetär :saint:
 
:wave: täällä uskaltaisi ilmottautua uusi tuplien odottaja! tänään oli toinen ultra ja tilanne sama kuin 2vkoa sitten, eli massussa asustelee kaksi pientä ihmisen alkua :heart: en vielä ennättänyt paljon tätä lueskella, mutta varmaan täällä sattuu joku kuka kanssa ois ens keväänä/kesänä saamassa kaksoset?
 
Hei!

Mulla on laskettu aika 30.3 Kyseessä on erimunaiset kaksoset joilla on oma istukka ja sikiöpussi. Noihan näkee sitten ultralla viikolla 12. paremmin.

Nyt on ollu paljon vaivoja. Selkä ja jalat aivan rikki, kääntyminen sängyssä vaikeeta. Mahaa repii ku kasvaa niin nopeesti. Kovia liitoskipuja ja kuukautiskipuja. Sektio haava nipistelee ja nännitkin on rikki :(

Mulle määrättiin 11 pvää lepoa.

Millos muut on jääny saikulle tai kokonaan pois töistä?

Marylene 19+1
 
En muista vielä ilmoittautuneeni mukaan, joten täällä ois 23v kaksosten odottaja, kolmas ja neljäs ois tulossa, kesäkuun 4. ois laskettu aika, saatiin maanantaina tietää ja onhan tässä ollut "sulattelemista" miehellä enemmän kuin minulla.

Ennestään meillä on 04 poika ja 07 tyttö, joten vilinää riittää, apujoukkoja onneksi jonkun verran, joten emmeköhän pärjää, ainut huolenaihe nyt on uuden asunnon löytäminen (vuokra) kun tämä nykyinen on kolmio ja tänne ei mitenkään mahduta vauvojen synnyttyä ja muutenkin uutta etitty yli 1½ vuotta ja yhtä vaan tarjottu, joten epäilys uudesta kodista ennen kesää on aika kaukana

Mutzilla ja kullanmurut 9+6

 
Heips. Täällä myös uusi tulokas mukaan keskusteluun. Raskausviikkoja 17+6, laskettu aika 9.4. Np-ultrassa saatiin kuulla, että masussa asustaakin kaksi pientä. Meillä on ennestään kaksi poikaa -06 ja -07. Seuraava ultra vasta rv 20. eli viisi viikkoa jo odoteltu ja vielä olisi kolme jäljellä. Voi kun vaan pääsis jo kurkkaan että siellä masussa voidaan hyvin... Edelliset raskaudet menneet oikein hyvin, mutta nyt on jotenkin paljon levottomampi olo kun on huoli kahdesta lapsesta... Tarkoitus oli seurailla keskustelua sivusta kunnes olen käynyt ultrassa, mutta odottavan aika on niiiin pitkä.

Nalu, 17+6

 
:wave: Meille on tulossa pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen kaksoset. Vaikka kaksoset olikin suuri mahdollisuus, oli se siltikin jonkinasteinen järkytys. Nyt olemme jo tottuneet ajatukseen tuplista ja jopa innoissamme.

Luin juuri, että kaksosille saisi kolme äitiyspakkausta. Oletteko te miettineet jo asiaa? Pärjäisikös sitä kahdella pakkauksella ja osan ottaisi rahana? Aika ajoissa mietin noita asioita :LOL:

Hope79 10+3
 
hope79 Mä otin äitiyspakkauksia kaksi kappaletta ja yhden rahana. Ajattelin etten tarvitse kaikkea kolmena esim. toppapuvut jne. ja ostelin sillä rahalla sitten jotain vaatteita ja sittereitä tms. ja en ole katunut yhtään. Mulla nyt tytöt kolme kuukautta.
Kyllähän kaikkia kannattaa ruveta jo hyvissä ajoin katselemaan ja ostelemaan, eipä sitten kirpaise kerralla, kun ostaa tarvittavat pikku hiljaa. Paikallisyhdistysten monikkosivujakin kannattaa pitää silmällä, varsinkin niitä kirpputori osioita (jos haluaa käytettyä ostaa) sieltä voi löytää ihan uutta vastaavia tavaroita. Me esim. ostettiin vaunut käytettyinä, vaikka olivatkin melkein kuin uudet. Ja paljon edullisemmin kuin uutena.
Ja tietenkin sen takia jos joutuu vuodelepoon tai ei kerta kaikkiaan jaksa ison mahan kanssa koluta kauppoja, niin ei tarvi sitten stressata hankintoja...
Tsemppiä odotukseen. Se on ihanaa aikaa. Nyt jo voin sanoa vaikka loppuaika oli aika raskasta kesäkuumalla ja isooon vatsan kanssa. Mut nyt sitä jo muistelee kaiholla. Onneksi on nuo kaksi ihanaista prinsessaa hellittävänä. Mekin hoidoilla ne lopulta saatiin.
Nyt täytyy mennä...
 
Mä otin 1 pakkauksen ja 2 rahana koska meillä edellisen äitiyspakkauksen toppapuku ym. hyödyllistä ja vauvoille varta vasten makkarin henkarikaappiin isi kyhäsi 5 hyllyä joita ei entuudestaan ollut siinä kaapissa,nyt ne hyllyt , kaikki siis, pursuaa vauvan vaatteista joten en tarvii kuin 1 pakkauksen, enkä tiiä olisinko edes sitä tarvinnut mut kun mä haluuuun.... :LOL:
 
Laitetaanpa tännekin tämä kuva :D Kuvassa siis miun etusormi ja peukalo sekä tytön sormet. Viikko sitten otettu kuva, kun tyttö oli minulla kengurussa.


Lapsoset voivat tasaisesti. Painoa on vihdoin alkanut kertyä myös tytölle. Poika ylitti jo viikko sitten maagisen kilon painon. Edelleen oleskelevat tehokaapeissa ja saavat tukea hengitykseensä (ovat ns. cpap-laitteessa).Lasten vointien mukaan olen saanut syliin ja kenguruun. Muutaman kerran ovat molemmat olleet yhtä aikaakin :heart:

Hipkukka ja lapsukaiset 1kk5pv (30+4)
 

Yhteistyössä