Kakskymppiset yrittäjät 2012

BDU
Millinkäinen kuulosti ihan minulta tuo pieni "valitusvirsi". Kyllähän se on maalaisjärjelläkin pääteltävissä että ku pumpataan elimistöön noin luonnoton määrä hormooneja niin ei se koskaan hyvä asia oo. Toiset huomaa negatiiviset vaikutukset ja toiset ei.. Eihän me nähdä sinne elimistön sisälle et mitä siellä tapahtuu. Ja minä ainaki uskon että jos on popsinu pillereitä niin aivan varmasti vaikuttaa raskaaksi tulemiseen! Minä oon kyllä muutenki semmonen lääkkeiden välttelijä, jos vaan elimistö voi itse jotain korjata niin parempi niin :) Särkylääkkeitä syön vain migreeniin ja joskus menkkakipuihin jos on tosi tosi kovat. En ymmärrä esim ihmisiä jotka flunssassa hakevat lääkäristä lääkkeitä? Ei mulle oo koskaan nuhakuumeessa lääkkeitä syötetty lapsenakaan ja aina oon hengissä selvinny.. Antibiootteja tunnutaan myös syövän aika helpolla ja usein jos kuuntelee muutamia tuttuja jotka ovat jatkuvasti jollain kuurilla. Jahas, tuli pieni avautuminen näin keskivikon kunniaksi :D
 
BDU, Millinkäinen: Ihan tottahan tuokin on, että ei tuollainen määrä hormoonia ihan normaaliakaan ole. Mutta en siltikään usko tai syytä pillereitä tästä meidän lapsettomuudesta, vaikka se vika nyt näyttäisi olevan minussa. Silti, en varmaan enää ala pillereitä uudestaan syömään vaikka minulla ei niistä huonoa kokemusta sinänsä olekaan. Ja ihan yleisesti lääkkeistä. Minäkin aloin nyt syömään karpalokapseleita, että voisin välttyä virtsatietulehduksen "oikealta" estolääkkeeltä. Parempi vain jos luontaistuotteella saan sekin vaivan pidettynä poissa. :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 7.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Hopeakissa......kp102/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Miramei............kp58/38-40.............24v...........yk3(9)............1.lapsi
nnela...............kp40/29................22v............yk1...............1.lapsi
Skeggo............kp39/39.................20v............yk3..............1.lapsi
Amalia89..........kp39/46...............22v.............yk15.............1.lapsi
millinkäinen......kp31/25-30.............22v..........yk8...............1.lapsi
BDU................kp31/28-35.............25v...........yk1..............1.lapsi

Kp 21-30


Nuttis..............kp30/30..............20v............yk3................1.lapsi
Mosmos............kp27/30-32.............23v.........yk5(6)............1.lapsi
Leva................kp24/33................23v..............yk4.............1.lapsi
Sunflower11......kp23/24-28.........24v..............yk24............3. lapsi
AnnuLiisa..........kp23/27-30............25v.......... yk4..............1.lapsi
memsie...........kp21/28-34..........22v.........yk8.................2.lapsi

Kp 11->20


Pamsku...........kp20/17-52.........22v..............yk13.............1.lapsi
Miwwi.............kp19/28-35............21v.........yk2(7)..............1.lapsi
Taru_.............kp17/22-35..............21v.........yk7................1.lapsi
ralliruutu.........kp14/28-32.............23v.........yk2.......... ..1.lapsi

Kp 1-10


Grill.................kp9/25-32.............22v........yk14.................1.lapsi
maijac.............kp9/33..................23v..........yk3...............1.lapsi
Caro...............kp7/31-41............20v..........yk6..................1.lapsi
Anlii................kp4/27-30(54)..........23v.........yk14.................1.lapsi
Nenni88............kp3/28...............24v...........yk3................2.lapsi
Henskuliini93....kp3/30...............19v.............yk5................1.lapsi
Ole luonani aina..kp 2/28.............24v............yk1................3.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
Sunflower....dpo5.........15.11
AnnuLiisa....dpo10..........??

Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Punnabis, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haidi89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, susupala, Niiu, Minnah88



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU
murkku
(susupala)
Henkari

MARRASKUU
lumihiutale92
nanna_


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Pieni Suuri Ihme

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Mäki aloitin pillereiden käytön 13v.
Sitten tulin niitä käyttäessä raskaaksi 18v. Sen jälkeen söin minipillereitä ja 3kk väliä ja odotin kakkosta. Sen jälkeen söin samoja yhdistelmiä kuin ennen lapsia -> Lopetin kun alotettiin yrittämään. Nyt siis 2v omilla hormoneilla.. Oon ihan ihminen nykyään :D Mitä nyt murrosikä alkanut uudestaan kun kukkii naama ja selkä mut elämä on.

Se ois sit dpo 6
Isänpäivänä eka testaus, tai no ainoa :D jos sattuis saamaan haamun.. (haavekuvitelmia)
 
Ihan asiasta kukkapurkkiin: menin lukemaan juttuja tuolta Erilaisten äitien sivuilta ja silmään osui juttu siitä ensimmäisestä jaksosta, missä oli se 22-vuotias kahden lapsen äiti. Ja eikös se täräytä siihen jutun loppuun: "Niin kuin sanoin jo ohjelmassa: Selviäisimme ihan hyvin omilla rahoilla, mutta elämä on paljon helpompaa ja kivempaa, kun saamme taloudellista apua vanhemmiltamme".

SIIS MITÄ VITTT?!?!?! Elämä on paljon helpompaa ja kivempaa!!! No shit Sherlock!
 
BDU
Grill, mä en tiiä miks ees seuraan ku monesti sitä on ihan hiilenä joistain jutuista :D Mut mikäs siinä jos pappa betalar. Ja noinkohan on tosi että "selviäisimme hyvin omilla rahoilla..." Toki vanhemmillaki joku vastuu miten lapset kasvattaa ja mihin ne totuttaa. Mulla on edelleen tuttuja jotka on 30v molemmin puolin eikä suoraan sanottuna pärjää ilman vanhempien taloidellista panostusta! Huhhuh. Ja se näkyy myös heidän asenteesta, koska naureskellen hankitaan sitä ja tätä ja luotetaan siihen että hups kun rahat loppuu ni äippä ja isi voi sit maksaa muutaman laskun. Nousipa taas verenpaineet :D
 
BDU: Olen tullut ajattelleeksi myös että onkohan noille ihmisille koskaan tullut mieleen miten pärjätään (ja miten joutuu elämän tyyliään muuttamaan) jos niille vanhemmille sattuis jotain? :O Kuolisi tai vammautuisi vakavasti tms.
 
Sunflower11
Mä en oo vanhempien rahapussia kuluttanut sitten 16v jälkeen kun muutin kotoa pois. Ja musta se on äärimmäisen noloa. Siis esim. jos oon joutunut lainaamaan jokusen kympin niin venytän sitäkin mahd. pitkälle ettei tarvis pyytä. Onneks ei yleensä tarvikaan :D Mies on taas vähän hövelimpi ja sen äiti sitä rahaa syytää jatkuvasti kun käy.. Mua jotenkin nolottaa se.. :ashamed: JA ku se aina tuo kassillisia ruokaa :D hyväähän se tarkottaa ja me EI tod. odoteta sitä mut enpä mä ny voi sanoakaan et vie ruokas pois :D
 
Sunflower: Meillä on myös miehen äiti tuollainen! :D Itse pyrin olemaan niin pitkään kuin mahdollista lainaamatta keneltäkään rahaa. Sitten jos mennään lainaamaan anopilta rahaa ja kun oltaisiin sitä maksamassa takaisin, se ei suostukaan ottamaan sitä enää takas... :headwall: Eli mun ajatusmaailman mukaan ollaan sille edelleenkin velkaa, summaa en halua edes ajatella!
 
BDU
Grill , minusta tuntuu ettei ne todellakaan älyä! Siis mikäs siinä jos vanhemmat on jotain miljonäärejä ja syytää rahaa niin kukapa siitä kieltäytyisi mutta se on aivan eri asia kuin olettaa että joku aina pelastaa pulasta. Kyllä aikuinen on itse vastuussa itsestään :) Meillä myös mies on ollut töissä 16v saakka ja minä 17v saakka ja aikalailla itse huolehdittu omat raha-asiat. Ei me siis vielä teininä seurusteltu mutta samanlainen historia löytyy molemmilta tuon asian tiimoilta. Mun vahemmat on aika "höveleitä", että jos sattuvat kuulemaan että on rahat väliaikasesti vähissä niin helposti tarjoavat sitten apua mutta monesti olen kyllä sanonut että ei kiitos :) Joskus on äiti tosi pahassa paikassa auttanut mutta en pidä sitä nyt niin pahana asiana kun oma asenne kuitenkin on tällainen etten roiku siellä sen lompakolla jatkuvasti :D Kyllähän se noille "siipeilijöille" ois kova isku jos vanhemmat kuolis niin sitä oltas melko hunningolla, tuntuu et ei kai ne yksinkertasesti pärjäis ku ovat tottuneet siihen että aina on uusimmat ja hienoimmat pelit ja vehkeet.. Vaikka varaa ei ois.
 
Itse olen myös sellainen että haluan tulla omillani toimeen. Muutin kotoa pois 17 vuotiaana ja 18 vuotiaana aloin elämään omilla rahoillani. (17 vuotiaana porukat maksoi miun vuokran koska saivat tuenkin siitä itselleen) En tykkää lainata rahaa, eikä vanhempani onneksi sitä tyrkytäkkään. Isä ennemminkin lainailee minulta kun on ensin juonut omat rahansa.. :) Nyt on taloudellisesti vaikea tilanne hetken, koska yrityksemme toimiala muuttuu, mutta en ole itkemässä siitä kenellekkään koska tiedän että osaamme mieheni kanssa hoitaa tilanteemme, ja pärjäämme vähän aikaa pienemmillä tuloilla. Äidin vanhemmat taas on sellaisia, että ne tyrkyttää rahaa, ja yrittää aina maksaa kaikki viemiset mitä niille viemme kun käymme kylässä, mm kahvit yms.. En huoli rahaa, mutta jos en sitä taskuuni ota, niin se löytyy auton pyyhkijän sulan alta :D

Vielä tuohon ehkäisyasiaan palatakseni, niin millaisia ehkäisykeinoja olette sitten käyttäneet ennen yrittämistä??
 
Viimeksi muokattu:
BDU
mä söin pillereitä nuorempana vajaa pari vuotta ja tuli niin paljon paskaa niistä (kokeilin kolmea merkkiä) että jätin pois ja sen jälkeen on huppumiehet ollu käytössä ainaki kriittisinä hetkinä. En vaan voi kuvitellakaan että ottaisin vastaavia hormonimääriä kroppaani, mutta se lienee oma "ongelmani" ;) Gyne koitti määrätä mulle kerran myös teroja epäsäännöllisen kierron vuoksi (mistä ohimennen mainitsin, ei häiritse kun on aina ollut näin) mutta mietin että turhaa kai mä niitäkään popsin, tuskin joku 3 viikon kuuri muuttaa jotain mikä on ollut näin lähes 15v! Oon ehkä vähän myös lääkäreiden vastustaja sitten :D En mä nyt sentään hoidoista kieltäydy jos joku kunnon sairaus iskee mut on vähän sellanen asenne että ei se mitään auta hoitaa niitä oireita (niinku mun kohdalla useat lääkärit on tehny), vaan miettiä SYITÄ ja hoitaa kehoa muuten jotta se voisi korjata tilanteen itse. Ainahan tämä ei tietty oo mahdollista.
 
icy
Tuskin tuolla kommentilla nyt tarkoitettiin sitä, että siellä isin ja äiskän lompakolla käydään aina kun halutaan jotain kivaa (otetaan myös huomioon, että tv-sarjassa todellisuudesta saattaa tulla väärä kuva, kun sanomisia leikellään jne), mutta jotkut vanhemmat nyt vaan haluavat auttaa ( me ollaan kuitenkin heidän lapsiaan, ) tiukan paikan tullen ja muutenkin. =) Eikä siinä mun mielestä ole kyse siitä, että lapsi on kasvatettu niin, ettei itse pärjätä ollenkaan. Itsellä on ainakin työkuviot pomppinut miehen kanssa laidasta laitaan, että en todellakaan pysty sanomaan, etten ikinä tarvitse taloudellisesti kenenkään apua. Vaikka olen myös 16-veenä muuttanut kotoa ja itse hoitanut raha-asiani. Ei vaan ole aina mennyt kaikki suunnitelmien mukaan, ja en voi väittää, etteikö joskus ollut "kivempaa", kun äidiltä on saanut vaikka jonkun leffan =) Ja olen miekin joskus vastavuoroisesti vienyt äidille esim. paidan muuten vain. Voisin muutenkin kuvitella, että isovanhempana loukkaantuisi, jos ei vaikka lapselle tarkoitettua juttua huolisikaan sen takia, kun halutaan nyt vaan näyttää että kyllä tässä pärjätään omillaan. Se ei kylläkään ole kivaa, että sitä rahaa tyrkytetään turhaan, sellaisella tyylillä että "ottakaa nyt että pärjäätte". Miehen vanhemmilla on tällainen tyyli, ja usein sitten saa aika tiukasti sanoa, että ei kiitos. |O

Ehkäisystä: Cerazettet on ollu käytössä, näissä gynen mukaan on aika yleistä nuo kystat, että enpä kyllä enää syö niitäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin,mä en kauaa tässä ryhmässä kerennyt olla,nimittäin digi näytti raskaana 1-2 vk :heart: eli meidän pienokaisille tulisi vähän päälle 11kk ikäeroa =) paljon tsemppiä kaikille ja toivotan plussatuulia teille!
 
Paljon onnea plussasta Nanna_ :)

Voi kumpa me muutkin saatais kohta plussat testiin :) mun piti tällänen ällö asia kysyy et kun teillä on täti kylässä niin tuoko se teille tullessaan aina niitä veri hyytymiä? Mulla on yleensä aina tullut niitä mut nyt menkat lopussa eikä oo nyt ekaa kertaa sellasia tullut.. Siskoltanikin kysyin et tuleeko sillä ja sanoi että hällä ainakin niitä aina tulee :D en tie onko sillä nyt mitään merkitystä tuleeko niitä mut mielenkiinnosta kysyn vaan :)
 
Täällä ois uus kuumeilia mukaan joukkoon :)
Tällä hetkellä mennään kp 2/28 yk1. Kivasti on pistäneet pillerit sekasin, kun lopetuksen jälkeen tuli menkat jonka jälkeen jatkoin pillereitä. Kerkesin huimat 3 päivää niitä syödä, kun tultiin miehen kanssa keskusteluissa siihen tulokseen, että lapsi sais tulla. Ja nyt sit taas vuotaa.. Ainakin oon laskuissa mukana :D
Ikää siis mulla on tammikuussa 24v. ja 3.lapsi olisi toiveissa :) Edelliset kaksi poikaa on kohta 4v. ja 1v4kk.
 
Galluppia pystyyn: Onko teillä minkälaisia joulusuunnitelmia?

Näin lapsettomana itse en halua viettää joulua itku kurkussa, kun se on niin lapsiperheiden juhlapyhä, joten käymme miehen kanssa vaan molempien vanhemmilla pikaisesti ja sitten tullaan kotiin ja vietetään joulua keskenämme.. Paistetaan oma kinkku ja jouluruoat, nautitaan toisistamme...
Anoppi ei meinaa hyväksyä sitä asiaa, ettei vietettäs heillä joulua, kun on tytön eka joulu, mutta sitä asiaahan ei häneltä kysytä.
 
Galluppiin menemme vanhempieni ja sisarteni kanssa mökille. Seurueeseen ei kuulu pikkusiskoani (19vee) nuorempia tenavia..Sisko on vaan niin meiän vauva :D
Perhejuhlahan se on, mutta ei musta vain pienten lasten perheille, ihan kaikille ikään katsomatta :)
 
Me kans vietetään ihan kaksinkeskeinen joulu. Käydään edellispäivänä kaikki "pakolliset" vierailut mummolassa yms, ja äidin luona. Ihana olla vaan välillä kaksin ja nauttia toisista kun muuten on kokoajan niin kiireistä. Oikein jo odotan, että saadaan lölliä koko päivä ja lämmittää savusaunaa ja nauttia jouluherkuista.. <3
 
galluppiin: En oo ihan varma vielä viettotavasta, mutta ilmeisesti ollaan tämä joulu kahden tai käydään molempien porukoilla ja sit illemmasta ollaan kotosalla kahden kesken. :)

Sitten vielä semmonen, että onko normaalia että "normaali" kuukautisvuoto kestää 2-3 pvää? Tää on jo toinen kierto jossa vuoto tosi lyhyttä.. alkoi su-ma yönä ja nyt rupee jo hiipuun niin, että sidettä ei tarvii, mut housusuoja täytyy kuitenkin pitää varuiks?
 

Yhteistyössä