Kakskymppiset yrittäjät 2012

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 6.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Hopeakissa......kp101/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Miramei............kp57/33-40.............24v...........yk3(9)............1.lapsi
nnela...............kp39/29................22v............yk1...............1.lapsi
Skeggo............kp38/39.................20v............yk3..............1.lapsi
Amalia89..........kp38/46...............22v.............yk15.............1.lapsi

Kp 21-30


millinkäinen......kp30/25-30.............22v..........yk8...............1.lapsi
BDU................kp30/28-35.............25v...........yk1..............1.lapsi
nanna_............kp30/28-30...........21v.......... yk1............2.lapsi
Nuttis..............kp29/30..............20v............yk3................1.lapsi
Mosmos............kp26/30-32.............23v.........yk5(6)............1.lapsi
Leva................kp23/33................23v..............yk4.............1.lapsi
Sunflower11......kp22/24-28.........24v..............yk24............3. lapsi
AnnuLiisa..........kp22/27-30............25v.......... yk4..............1.lapsi

Kp 11->20


memsie...........kp20/28-34..........22v.........yk8.................2.lapsi
Pamsku...........kp19/17-52.........22v..............yk13.............1.lapsi
Miwwi.............kp18/28-35............21v.........yk2(7)..............1.lapsi
Taru_.............kp16/22-35..............21v.........yk7................1.lapsi
ralliruutu.........kp13/28-32.............23v.........yk2.......... ..1.lapsi

Kp 1-10


Grill.................kp8/25-32.............22v........yk14.................1.lapsi
maijac.............kp8/33..................23v..........yk3...............1.lapsi
Caro...............kp6/31-41............20v..........yk6..................1.lapsi
Anlii................kp3/27-30(54)..........23v.........yk14.................1.lapsi
Nenni88............kp2/28...............24v...........yk3................2.lapsi
Henskuliini93....kp2/30...............19v.............yk5................1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
Nenni88.......dpo16.....30.10
Sunflower....dpo4.........15.11
AnnuLiisa....dpo9..........??

Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Punnabis, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haidi89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, susupala, Niiu, Minnah88



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU
murkku
(susupala)
Henkari

MARRASKUU
lumihiutale92


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Pieni Suuri Ihme

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
icy
Lumihiutale lämpimät onnittelut plussasta! Nauti vaan joka hetkestä, ei kannata turhaan murehtia etukäteen. =)

En ole oikein osannut mitään kirjoitella, lueskelen teidän kuulumisia kylläkin. Kivasti monet on saanu asiat rullaamaan etiäpäin, toivon todella että se plussa pärähtäisi teille kaikille pian!

Itsellä varmaan lykkääntyy yrittäminen jonkin verran eteenpäin, on kaikenlaisia mutkia nyt matkassa täällä. Viime viikolla löytyi vielä kysta vasemmasta munasarjasta, sitä nyt ihmetellään ens kuuhun asti, josko häviäis itsellään. Vuotoa on joka viikko ja kipuja päivittäin, tosin onneks noiden ei yleensä pitäis pitkäaikaisesti vaikuttaa munasarjan toimintaan. :)
 
kp13 ja kaikesta päätellen ovulaatio lähellä - mutta mies ei :| Nähdään seuraavan kerran vasta torstaina ja siihen on sen verran pitkä ikuisuus, että paras aika ehtii mennä jo... huooooh

Onnen toivotukset lumihiutaleelle ja haamusta Mirameille, toivottavasti vahvistuu =)
 
Laita vaan.. Täällä kyllä seurailen ja kirjottelen vaikka pillerit loppuu vasta kahden kuukauden päästä.. Tietty voishan ne lopettaa ennemminkin jos ei malta odotella. ;)
Onko muut syoneet pillereitä kolme liuskaa putkeen ja sit tauko? Miten äkkiä tuli ensimmäinen vuoto kun lopetit pillerit. Ensimmäinen varmaan normaalisti, mutta mitenkäs seuraava? Itseä pelottaa että keho jatkaa tätä, että joka kolmas kuukausi on mekat. Sit on pitkä aika odotella ovista. :/
 
Huh, jos taas yrittäis ryhdistäytyä tässä palstailuissa.
Lumihiutale onnea ja tarrasukkia hurjasti :heart:

Halauksia ja jaksuja uuteen kiertoon joutuneille :hug:

Grill perjantai on onneksi jo ihan nurkan takana.

Hopeakissa asiat etenee teilläkin vauhdilla :)

ON: Mun gynekäynti oli myös hyvä kokemus, onneksi. Sain verikokeisiin lähetteen, kokeet kävin otattamassa maanantaina. Mies sai myös lähetteen simppatesteihin, sinne varattu myös aika. Ja sain sitten vielä nuo metut, kun tätä painoa on jonnin verran liikaa. Oon varsin tyytyväinen tuohon käyntiin. Sen verran ultrattiin että n. 9mm folli olis irronnut. Jonkinlaista toivetta olisi yllä edelleen tämän kierron osalta, mutta maha juilii sen verran menkkamaisesti, että saapi nähdä. Testata en aio ennenkuin jos menkat ei alakaan. Ja niin, tänään siis DPO 9. Näillä eteenpäin. :)
 
Sun ei! Tilasin kyllä testejä tänään, joten menee varmaan pari päivää notta tulevat. Ellei täti tule jo ensin. Elämäni pisin kierto on ollut 58 päivää ja se oli tosiaan sen viime kevään keskenmenon jälkeen. Toivottavasti tämä kierto ei pyyhkäse ohi siitäkin :/ Ellen siis ole raskaana :) Oireita en kyllä osaa nimetä muuta kuin lämmöt. Ne on tuolla 37.3-37.7 välillä. Niin ja rinnat hieman arat. Aikaisemmin oli jotain muutakin, muttei nyt kyllä ole.

Annuliisa mukava, että oli hyvä käynti, mutta ymmärtääkseni 9mm folli on auttamattomasti liian pieni :O Musta ne on 20mm tienoilla oviksen aikaan.
 
Siis mähän en voi olla vielä raskaana..

On ollut päänsärkyä, mahan kuplintaa, kyljet on kipeät, lämpöä, paleltaa ja vatsaa on nipistellyt muutaman päivän ja kamala ummetus ja turvotus. Äsken menin pesemään pyykkiä ja voi että tuo huuhteluaine haisi nokkaan.. Silloin aloin vasta kelaamaan näitä oireita. Aiemmin en edes osannut epäillä. Nyt olen toisen liuskan alussa, eli nyt olisi kuukausi edellisistä menkoista.. Jos odottelen tuleeko seuraavat, niin joudun odottelemaan vielä reilun kuukauden, koska tämä ja seuraava liuska vielä jäljellä.. Jospa minä kuvittelen vaan :O Mut jos kaks kertaa on pamahtanut pillereiden läpi, niin miksei kolmannenkin kerran?! KÄÄK..
 
Minnah kaikkihan on mahdollista. Mun kaveri on tullut kahdesti raskaaksi pillereiden läpi ja vieläpä peräkkäisinä vuosina :D Sinuna en kyllä söisi useampaa liuskaa putkeen ..ihan maalaisjärkiki sanoo, ettei voi olla hyväksi. Itse joskus söin kaksi ja heti oli kaudeat sivuoireet. Enkä kyllä suosittele, että lopettaisit liuskan keskenkään, sillä ainakin minulla meni kierto ihan päin pyllyä kun niin tein :D
 
Mun mielialat heitteli ihan tajuttomasti kun pidin tauon joka liuskan jälkeen. En itte pystyny elämään itteni kanssa edes oli se sellaista vuoristorataa. Näin on tosi tasaista ollut, ja tällä menetelmällä olen mennyt kolme vuotta.. Ei gynekään kamalasti suositellut, mutta sanoi ettei siitä pitäisi mitään haittaakaan olla.
Muita ehkäisyvaihtoehtoja mietin myöskin, mutta jotenkin nämä pillerit tuntui helpoimmilta, ja niissä olen pysynytkin.. En jätä liuskaa kesken, mutta jos viimeisen jättäisi syömättä. Tai nythän on taas ihan uusi tilanne, ja taas pitää miettiä. Täytyy ostaa vissiin testi, niin saa selkoa tähänkin hommaan.. Olisi kai tuo liian hyvää sattumaa että juuri kun haluaisin lopettaa ehkäisyn niin olisinkin raskaana jo.. Huoh.. Jospa se mieli vaan temppuilee ja kuvittelen kaikki, kun päässä pyörii vaan tämä asia :D
 
Miramei okkei. Nyt menikin mielenkiintoseks. Mietin vain, et ovishan ehti jo olla ja siis gyne vaan mittaili munasolun jättämää aukkoa.. En oo enää varma, että mitähän se sitten mhtoi sanoa, kun sanoi kuitenkin "vaikuttaa olleen ihan hyvänkokoinen". No saapi nähdä.. Varmaan pyydän jotain seurantaultraa sit kiertoon, jos ei tästä tapahdu mitään.

Minnah88 tervetuloa! :)
 
Miramei okkei. Nyt menikin mielenkiintoseks. Mietin vain, et ovishan ehti jo olla ja siis gyne vaan mittaili munasolun jättämää aukkoa.. En oo enää varma, että mitähän se sitten mhtoi sanoa, kun sanoi kuitenkin "vaikuttaa olleen ihan hyvänkokoinen". No saapi nähdä.. Varmaan pyydän jotain seurantaultraa sit seuraavaan kiertoon, jos ei tästä tapahdu mitään.

Minnah88 tervetuloa! :)
 
Miramei okkei. Nyt menikin mielenkiintoseks. Mietin vain, et ovishan ehti jo olla ja siis gyne vaan mittaili munasolun jättämää aukkoa.. En oo enää varma, että mitähän se sitten mhtoi sanoa, kun sanoi kuitenkin "vaikuttaa olleen ihan hyvänkokoinen". No saapi nähdä.. Varmaan pyydän jotain seurantaultraa sit seuraavaan kiertoon, jos ei tästä tapahdu mitään. Ja kait ne labratkin jotain kertoo.

Minnah88 tervetuloa! :)
 
Tuosta pilleriliuskojen putkeen syömisestä sen verran, että mulle taas gyne "aikoinaan" sanoi että olis vaan hyvä jos voisin syödä kaksi liuskaa putkeen koska silloin se teho on neljä viikkoa vahvimmillaan sen normaalin yhden viikon sijaan. Siitä lähtien minä söin aina neljä viikkoa pillereitä (laatassahan on siis kolme) ja sitten viikon tauko. Ihan hyvin mulla ainakin meni. :) Nämähän on kyllä niin ihmisestä kiinni, miten reagoi...
 
Nyt on miehen kanssa sovittu, että nämä tabletit loppuun, ja sitten loppuu ehkäisy. En uskaltanut vielä mitään mainita, että pieni luulo on jo että olisin raskaana.. Täytyy käydä ostamassa muutama testi ja testata, ja jos on nega niin ei tarvi ylläriä tiputtaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Sunflower11
jos sulla vuodosta viikko niin eikö ennemminkin alkais olla ovulaation ajankohta. Tosin yhdistelmäpillerit ainakin pitäis estää ovulaation.
(joo ni itse raskauduin niitä käytettäessä).
 
Millinkäinen
Nennille pahoittelut! :(

pakko urputtaa tuosta pilleriasiasta :D joo, koko sen neljä vuotta, joina popsin pillereitä, pidin niitä hirmu hyvänä ratkaisuna, enkä nähny niiden käytössä mitään ongelmia. Gynekin, joka reseptin mulle kirjoitti antoi (muistaakseni!) ymmärtää niiden olevan hyvä vaihtoehto, ilman ongelmia. Popsin niitä säännöllisesti tuon koko ajan.. yhden liuskan kerrallaan ja sitten tauko. Pari hassua kertaa unohdin pillerin, jolloin jouduin syömään sit kaksi samana päivänä.

No nyt kun jälkeenpäin ajattelee, niin mietin vain että MIKSI ihmeessä mun piti ikinä vetää nuita mömmöjä naamaani. Vuoden 2004 jälkeen en oo voinu lainkaan juosta/hiihtää. Pentuna tykkäsin tehdä molempia ja paljon, mutta tuolloin -04 yks kaks niistä alkoi tulla jo parin sadan metrin jälkeen hirvittävän huono olo. Syytä tutkittiin, mutta ikinä ei selvinnyt mistä johtui. No kas kummaa.. vuonna 2002-2003 jouduin ensimmäisen kerran käyttämään e-pillereitä/teroluteja yms. epäsäännöllisiin menkkoihin. Viime kesänä tutkitutin taas tuota liikunta-huonovointisuutta, koska huonovointiseksi aloin tulla jo saunassa, ja kysyin yleislääkäriltä (joka oli sama lääkäri kuin tuo gyne joka antoi aikanaan pillerireseptin), että voiko pillereillä olla vaikutusta asiaan, niin hän sanoi, että eihän ole sellaista kuullut, mutta ei hän voi kieltääkään etteikö olisi mahdollista. JA nyt syyskuussa (vuosi ja pari kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen) kokeilin taas vaihteeksi ihan vain huvikseen juoksemista ja pääsin pari kilometriä ilman huonoa oloa, kunnes kunto loppui. Kolmannella kerralla pääsin jo 5 km, eikä minkäännäköistä huonovointisuutta! :O ja vähäkö tuntui hyvältä, kun pystyi juoksemaan nuin pitkän matkaan ensimmäistä kertaa 8 vuoteen.
Ja kuten joku voisi sanoa, niin onhan se vika voinut olla vain ja ainoastaan mun pään sisällä :p :D

Ja sit nuo pari hassua kertaa jolloin jouduin napsimaan pari tablettia samana päivänä... hyi saakeli sitä pahoinvointia :x muistan et kävin yhtenä tuollaisena päivänä 8km kävelylenkillä kälyni kanssa ja jouduin oksentamaan sen lenkin aikana 5 kertaa (en yleensä oksentele kuin pahassa vatsataudissa).

Ja joo, on hyvin paljon mahdollista, että syytän e-pillereitä osittain tästä raskautumisen-vaikeudestakin ja siksi nään ne nyt vain negatiivisessa valossa.

Mutta siis mun pääpointti koko tälle stoorille oli se, että en henkilökohtaisesti näe niiden käyttöä missään määrin elimistölle hyvänä. Tai jos miettii miten paljon ne voi vaikuttaa kehon normaaliin toimintaan (menkkoja saa siirrettyä, estää raskauden yms.) niin voiko tollasiin asioihin edes vaikuttaa ilman että aiheuttas jotain mahdollisesti negatiivisiakin asioita?

Ja toisekseen, jos miettii et ennen ei paljon naiset pillereitä käyttäny, niin mitenkä tuntuukaan siltä, että aika moni on saanu lapsia nuorena/helpolla? ja sit jos vertaa kuinka moni nykyään käyttää pillereitä ja mitenkä paljon tuntuu nykyään olevan vaikeutta saada lapsia? On kyl mahdollista, että nykyään siitä myös puhutaankin enemmän.

Enkä tiiä poikkesinko nyt ihan tyystiin aiheesta/liittykö tämä valitusvirsi edes mihinkään, mutta saa skipata koko tekstin yli, jos meni yli hilseen :D ja siis itse en enää toivottavasti ikinä e-pillereitä käytä ja jos joskus niitä lapsia, saati sitten tyttölapsia saan, niin yritän kyl vaikuttaa siihen, ettei nekään sit joskus käyttäs, ellen saa jostain varmistusta siihen, ettei pillerit ole todellakaan haitaksi elimistölle.

SORI tästä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: BDU
Millinkäinen
ja vielä sen verran tarkennusta, että EN syyllistä, ENKÄ pidä pöljänä ketään, joka pillereitä pitää hyvänä vaihtoehtona :) voihan se toisille tosiaan ollakin, ilman mitään haittoja. Että tuo oli vaan henkilökohtainenvalitusvirsivauvakuumeiseltasyntipukinetsijältä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Grill

Yhteistyössä