Kakskymppiset yrittäjät 2012

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 16.10

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Hopeakissa......kp80/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Pamsku...........kp38/17-52.........22v..............yk11.............1.lapsi
Anlii................kp36/27-30...........23v.........yk13.................1.lapsi
Miramei...........kp36/33-40.............24v...........yk3(9)............1.lapsi
Miwwi.............kp33/28-35............21v.........yk1(6)..............1.lapsi

Kp 21-30


memsie...........kp30/27-34..........22v.........yk7.................2.lapsi
AnnuLiisa.........kp26/27-30............25v.......... yk3..............1.lapsi
maijac.............kp21/33..................23v..........yk2...............1.lapsi

Kp 11->20


Niiu.................kp19/27-31............25v............yk3..............1.lapsi
Grill.................kp17/25-32.............22v........yk13.................1.lapsi
Amalia89..........kp17/46...............22v.............yk15.............1.lapsi
Taru_..............kp16/32-60..............21v.........yk6................1.lapsi
lumihiutale92.....kp13/29...............20v...........yk9.................1.lapsi

Kp 1-10


Henskuliini........kp10/30...............19v.............yk4................1.lapsi
millinkäinen.......kp9/25-30.............22v..........yk8...............1.lapsi
BDU.................kp9/28-35.............25v...........yk1..............1.lapsi
Nuttis...............kp8/30..............20v............yk3................1.lapsi
Nenni88............kp8/28...............24v...........yk2................2.lapsi
Mosmos............kp5/30-32.............23v.........yk5(6)............1.lapsi
Leva.................kp2/33................23v..............yk4.............1.lapsi
Sunflower11.......kp1/24-28.........24v..........yk24............3. lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
Pamsku......dpo12......18.10
Memsie......dpo11-12.....19.10
AnnuLiisa...dpo11.....15.10
Miwwi.... dpo10......16.10
Miramei.....dpo9?.....20.10


Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Punnabis, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haidi89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Henkari, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU
murkku
susupala


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Sunflower :hug:

Soitin sinne ehkäisyneuvolaan, lääkäri kirjoittaa lähetteen nyt tähän Raumalle, saa kuulemma kaikkista nopeimmin ajan tänne. Sitten jos pitää vielä tutkia jotain enemmän, niin ne kai lähettää tarvittaessa eteenpäin Poriin. Todennäköisesti jo tällä viikolla tulee postissa aika, viimeistään ensi viikon alussa. Hommat etenee. JA HERRA JUMALA! Mies kysyi eilen illalla "aiotko sä testata ovista tässä kierrossa?" siihen minä vain että "unohtui nyt sen kaverin muuton vuoksi ja nyt on jo kp 16". Olin ihan yllättynyt! En tajunnut että olisi pitänyt miehelle sanoa että unohdin koko jutun. :D Kyllä sitäkin näköjään kiinnostaa...
 
Sun halauksia. Laittaisin halihymiön, mutta tämä kaksplussa jökkii jostain syystä eikä anna käyttää koko hymiöitä. Joka tapauksessa haleja ja jaksuja! :)

Täälläkin testattu nega ja nyt voipi kyllä jo alkaa odotella sitä tätiä saapuvaksi, nimittäin tuhruttelee jo. Oikeastaan ahdistaa yllättävän vähän, vaikka tottakai se koko ajan takaraivossa on. Eipähän se tästä auta kun nousta ylös ja jatkaa yrittämistä. Jatkoinkin sitä tänään ihan siltä osin että löysin ihana unipussin kirpparilta :D

Onko teillä muilla muuten gyne puuttunut tuohon tuhrutteluun? Jossakin siitä luin ja sain sellaisen käsityksen että se vois kieliä siitä, että limakalvo olis heikonpuoleinen, onko jollakulla parempaa käsitystä?

Marraskuu saapuu ja taitaa olla soitonpaikka gynelle, näin silloin loppukesästä gynen kanssa sovittiin. En oikein tiedä mitä odottaisin tämän suhteen, sekavat ajatukset. Taidan nyt tehdä kuitenkin niin että odotan vielä tämän seuraavan kierron taikka soittelen sitten just marraskuun alussa, jos pääsis vaikka ultrauttaa oviksen jälkeen, että missä mennään.

Sori todella omanapainen päivitys.
 
Nega-pahoittelut nyt kaikille oikeen yhteisesti. :hug: Negaa se mullekkin tikku näytti, mikä ei sinällään ollu mikkään ylläripylläri, ku oon aiemmin tässä megakierrossa tikutellu kaiken varalta ja usein. MUTTA, nyt seuraa oma h-hetkeni! Sain aamulla soitettua aikaa ehkäisyneuvolaan ja aika annettiin gynelle lapsettomuusasioissa 1.11., eli jo parin viikon päästä! Odotin kyllä aivan muuta, että menis kauemmas. Nyt sitte jännittää, että mitäköhän tapahtuu.. Sinällään hassua, että juurikin tuo päivä, kun tasan sinä päivänä tulee virallisesti se vuos täysin tuloksetonta yritystä täyteen. :|
 
Voi ei sunflower :hug: Tuntuu pahalta sun puolesta!


Tänään on ollut ihana päivä, kuumeesta huolimatta.. Oon ravinnu omaa mieltäni pienellä kävelylenkillä, johon otin itseni lisäksi kameran mukaan. Ihania maisemakuvia rikkaampana - mieli virkeämpänä.

Aamusta mulla oli se psykologin tapaaminen - se meni hyvin, vaikka musta tuntui, ettei ollut mitään sanottavaa. Jotenkin tuntui, että olen tehnyt kaiken mahdollisen ja pää on ikäänkuin tyhjä siihen inssiin saakka.. Kaipa se on ihan ok?
Varattiin kuitenkin kahden viikon päähän aika, jos on sellainen olo, että jokin vielä harmittaa..

Soitin felicitakselle tänään ja kyselin paikkakunnallamme olevista vertaistukiryhmistä lapsettomille. Musta tuntuu, että mulle se paras apu olis juurikin kahvittelu niiden ihmisten kanssa, jotka ovat samassa tilanteessa - vaikka toki tekin jokainen olette minulle tärkeitä (osa vähän enemmän kuin toset, sen tietää, kun ajattelen teitä esimerkiksi töitä tehdessäni tai näen teistä unta). Felicitaksella hoitaja sanoi laittavansa mulle lehtisen kotiin, siellä on kuulemma puhelinnumeroita ja muuta tietoa ryhmistä. :) Hieno homma, toivottavasti täällä olisi jokin kiva ryhmä, johon saisi tunkeutua mukaan.


Anoppia kävin tänään moikkaamassa ja ihana oli jutella hänen kanssaan. :) Kovasti odotan nyt vauvan syntymää ja sitä, että saa purettua tän voimattomuuden ja saamattomuuden johonkin ihanaan - vauvan lullutteluhan on tärkeää hommaa eikö?

On hassua, miten jonakin päivänä osaan ajatella, että asiat kyllä järjestyvät ja toisena päivänä taas mietin, että tästä ei tule yhtään mitään, miksi juuri meille käy näin. Haluaisin niitä toivekkaita päiviä enemmän, tuntuu, että jaksaa taas ihan eri tavalla harppoa tämän synkän syksyn läpi.

Joku ehkä saattoikin huomata, että olen ollut kuumeisena. Jännä sinänsä, kun nuhaa mulla ei oikeestaan oo, silloin tällöin vaan nenä menee hetkeksi tukkoon. Päätä koskee ja lämmöt on koholla. Syysflunssa voisi iskeä kunnolla päälle, jotta joskus parantuisi.. :/
Eilen olis ollut iltavuoro, mutta olo oli niin väsynyt ja kipeä, että sain onneksi ihanan työkaverin tuuraamaan mua - kävin iltapäivästä unille ja heräilin seitsemän aikaan syömään ja siirryin sohvalle torkkumaan.
Huomenna se olisi raahauduttava töihin.. *haaaaukotus*

Kaikille isot halit, etenkin kaikille negan saaneille ja uuteen kiertoon joutuneille! Muistakaa olla vahvoja!

Ja Grill hienoa, että asiat etenevät! :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
BDU Kyselit tuosta ovisbogailusta. Mäkään en ollut ennen yritystä huomannut ikinä ovuloivani, mutta nyt puolisen vuotta on tullut tarkkailtua omaa kehoa ovistestien avustuksella, ja voisin ehkä viimein väittää tunnistavani oviksen ilman testejäkin. Jos mä en olisi testejä tehnyt, niin olisin olettanut oviksen tapahtuvan silloin, kun on eniten limoja ja nipistelyjä vatsassa, mutta oikeasti mun kropan oireet on selkeimmät pari päivää ennen ovista. Silloin kuin kaikki ovista edeltävät oireet loppuu, on mulla vasta ovulaatio. Siks mä kai suosittelisinkin tekeen niitä testejä, ja ensin opettelemaan omat oireet ovulaation ympärillä :)

Ja JEEE mä sain VIHDOIN käytyä lääkärillä tämän 5 kuukautta jatkuneen maidon tihuttelun jälkeen... Lääkäri tutki multa kopeloiden kaikki imusolmukkeet, rinnat ja vatsan, muttei ainakaan tuntenut mitään poikkeavaa (apua, etsiköhän se jotain kasvainta? :D). Sain lähetteen labraan jossa katsotaan ainakin prolaktiini ja kilpirauhasarvot. Jos niissä on häikkää, niin sit hoidetaan lääkityksellä, mut jos ei, niin sit meen rintojen ultraan. Pitääkin vähän googlata, että mistä syystä ne sen tekisi, onko tämä maidon eritys oikeasti joku syöpäoire? Onneksi se lääkäri kuitenkin otti mut tosissaan, ja vaikka meillä onkin "onnistumisen" (=raskaaksi tuleminen ja keskenmeno) jälkeen ollut vain 5kk yritystä, puhui se jo siihen malliin, että tutkitaan samalla myös josko löytyisi syitä tälle "lapsettomuudelle".

Kun tässä on nyt vähitellen omat tutkimukset käynnistymässä, voisin kysellä pientä gallupia teidän pidempään yrittäneiden "hoidoista", eli: Missä vaiheessa yritystä aloitte hakea selityksiä sille, ettei raskautta kuulunut? Oliko teillä oireiden perusteella jotain epäilyksiä siitä, mikä voisi olla vialla? Ja mitä tutkimuksia teille on nyt tehty ja mitä niissä on selvinnyt?

Tän tissiongelman lisäksi sain vihdoin hoitoon myös vuosia kestäneet toispuoleiset selkäkipuni, sain ajan ortopedille! Tuntuu, että iso taakka on otettu harteilta, ainoa mikä harmittaa on se, etten hoitanut näitä asioita jo aiemmin!
 
Mosmos hienoa, että ottavat asiat tosissaan ja tutkivat tihkuvat tisut!
Mullahan on sama ongelma kuin sullakin - eli mullakin tihkuu tisuista maitoo - joskus vaan puristamalla, joskus ihan itsekseen. Mulla kans lääkäri tutki tisut, muttei niissä ollut mitään kyhmyjä - lisäksi ottivat nuo verikokeet, prolaktiini oli ok, vaikkakin ihan viitearvojen sisäpuolella vielä. TKlääkäri olis halunnu, että otetaan mammografia ja ultra, mutta naisten polilla lääkäri ei ähnyt sille mitään syytä, kun tihkuilu on joillakin ihan normia?
galluppiin vastaan nyt siis samalla, eli me päästiin lapsettomuustutkimuksiin juurikin nuiden tihkuvien rintojen ja mulla vuosia aikaisemmin epäillyn PCOn takia. Ja yritystä silloin oli ollut 9kk.
Clomithan mulla alotettiin samalla silloin kesäkuussa ja ens kierrossa vimppa clomikuuri ja sitte alkaa pistokset ja inssi.
Miehellä meillä tutkittiin simpat pari viikkoo sitten ja niiden tulokset, kun ei olleet hyviä, niin elättelin toiveita inssin aikaistamisesta, mutta saapi nähdä, mitä lääkärit määrää.
Meillä tehtiin siis hoitojen aloittaminen vähän vääränkuuloisesti, eli ekana söin neljä kuukautta clomeja ennenkuin mies tutkittiin - olen siis mielestäni syönyt turhaan clomeja, koska selvästi miehessäkin jotakin vikaa.. :/

tsemppiä! Toivotaan, että arvot normaalit ja tihkuttelu loppuu.. Kauanko sulla on tisut tihkuttaneet maitoo? Mulla jo noin 2 vuotta...
 
No hyvä juttu mosmos! :)

Pamskulle paranemisia ja jaksuja. :heart:

Galluppiin voisin vastata, vaikka kaikki on meille vielä aika tuoretta. Pikkuisen ennen kuin vuosi tuli täyteen aloitettiin mun tutkimista. Ihan vain "perustutkimukset" eli kilpirauhasarvot ja prolaktiini, gynekologinentutkimus ja klamydia (mikä oli katsottu jo alkukesästä). Miehen simpat meni tutkimuksiin noin kuukausi sitten ja tulokset tuli viime viikolla. Ainoa mitä niistä on meille kerrottu, on sana normaali. Pari viikkoa sitten aloin itse epäillä itsellän endometrioosia (ja kun nuo miehen tulokset tuli, se epäilys vaan vahvistui) josta soitin myös ehkäisyneuvolaan. Käskivät kertoa asiasta sitten kun tutkimuksia jatketaan. Oireita: niukat kuukautiset, yhdyntäkipua, voimistuneet kuukautiskivut, "ällötystä" ja (ÄLLÖÄLLÖ!!) ulostuskipu kuukautisten aikana. Lääkäri kirjoittaa lähetteen jatkoon, sen pitäisi tulla tämän viikon lopulla/ensi viikon alussa. Huh, tulipa taas tarina! :D
 
Viimeksi muokattu:
Pamksu Tällä erää maitoa on tullut keskenmenosta alkaen, eli noin 5kk. Lääkärin puheista ymmärsin, että vaikka keskenmeno saattaa tuollaisia oireita aiheuttaa, ei näin pitkään jatkunut vuoto ole enää normaalia. Mulla tulee maitoa aina kun puristan, parhaimmillaan sellaisella paineella, että roiskuu parin metrin päähän. Lääkärillekin demonstroidessa laitoin toisen käden suojaksi, sillä muuten se olisi roiskunut ympäriinsä, huh :LOL: Mulla on näitä maidoneritysjaksoja tullut aiemminkin, ja joka kerralle pystyn löytämään selityksen esim. mun tiuhaan vaihdelluista mielialalääkityksistä. Kuitenkin synnyttämättömällä, nuorella naisella maidon eritys on aina harvinaista ja poikkeavaa, ja sinuna vaatisin asian tutkimsta tarkemmin. Mulla ainakin ollaan sulkemassa pois aivokasvainta (oikeasti yleisin syy tälle ongelmalle, mutta onneksi hoidettavissa lääkkeillä) ja rintasyöpää, joka on kuitenkin naisten yleisin syöpä. Pari viikkoa menee ennen kuin saan kuulla arvioistani ja jatkosuunnitelmasta, ja tulen kyllä sitten taas kertomaan!
 
Sunflower11
Galluppiin: Mä varasin aikaa perhesuunnitteluneuvolasta viime vuoden joulukuussa kun tosiaan oltiin vuosi yritetty.
Maaliskuussa tutkittiin sperma, mut ultrattiin ja otettiin niitä verikokeita sun muita.
 
Sunflower11
Niin ja kiitos kaikille. Kai täältä noustaan.
Mä täs kulutan aikaani kutomalla, joten koitan olla hyppimättä vauvapalstoilla.. Yhtään ei tosin auta että anoppi toi mulle vaaleanpunaista vauvalankaa :'(
Arvatkaa tekiskö mieli tehdä tyttövauvalle tossut, tumput ja pipo. TEKIS. Mut sit tulis vaan paha mieli ettei niille oo käyttäjää..
 
Isosti tsemppiä kaikille! :hug:

grill mullakin on kamalia ulostuskipuja kuukautisten aikana. Siihen kun yhdistää jäätävät mahakivut niin olo on aina mitä mukavin. Joskus mietin itteni kohalle myös endoa, kun pilleritkään ei saanu mahakipujs poijes. Mulle gyne vaan joskus mun kysyessä totes että ei ole. Ja kiva kun teillä asiat etenee! :)

pamsku niin koskas sää pääsetkään sitä vauvaa sitten helliin? :)

Täällä nyt en oo oikein ees kerenny miettiin tätä kiertoa, kun ajatukset ollu miehessä. Se vihdoin kävi lääkärissä ja sai masennus"todistuksen". Jo pitkään se on vellannu noitten asioitten kanssa ja vihdoin se kohtas sen ja haki apua. Nyt kun se on ollut sairaslomalla ja käynyt psykologilla niin toki se mullekkin avautuu taas erilailla, kun muistaa nyt puhua asioista. Mies ei tästä voi kertoa kotonaan, koska ne sanoo, ettei noin nuorella (23) voi olla masennusta ja varsinkin appiukko on niin konservatiivinen ja urasuuntautunu, että sen mielestä masennus on vaan laiskuutta, ja että kyllä se menee siittä ohi kun vaan menee töihin. Ainoa vaan että se työ on se mikä laukas masennuksen. Yritän siis vaan tukea miestä nyt kaikin tavoin.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 17.10

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Hopeakissa......kp81/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Pamsku...........kp39/17-52.........22v..............yk11.............1.lapsi
Anlii................kp37/27-30...........23v.........yk13.................1.lapsi
Miramei...........kp37/33-40.............24v...........yk3(9)............1.lapsi
Miwwi.............kp34/28-35............21v.........yk1(6)..............1.lapsi

Kp 21-30


memsie...........kp31/27-34..........22v.........yk7.................2.lapsi
maijac.............kp22/33..................23v..........yk2...............1.lapsi

Kp 11->20


Niiu.................kp20/27-31............25v............yk3..............1.lapsi
Grill.................kp18/25-32.............22v........yk13.................1.lapsi
Amalia89..........kp18/46...............22v.............yk15.............1.lapsi
Taru_..............kp17/32-60..............21v.........yk6................1.lapsi
lumihiutale92.....kp14/29...............20v...........yk9.................1.lapsi
Henskuliini........kp11/30...............19v.............yk4................1.lapsi

Kp 1-10


millinkäinen.......kp10/25-30.............22v..........yk8...............1.lapsi
BDU.................kp10/28-35.............25v...........yk1..............1.lapsi
nanna_.............kp 10/28-30...........21v.......... yk1............2.lapsi
Nuttis................kp9/30..............20v............yk3................1.lapsi
Nenni88............kp9/28...............24v...........yk2................2.lapsi
Mosmos............kp6/30-32.............23v.........yk5(6)............1.lapsi
Leva.................kp3/33................23v..............yk4.............1.lapsi
Sunflower11......kp2/24-28.........24v..............yk24............3. lapsi
AnnuLiisa..........kp2/27-30............25v.......... yk4..............1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
Pamsku......dpo13......18.10
Memsie......dpo12-13.....19.10
Miwwi.... dpo11......16.10
Miramei.....dpo10?.....20.10


Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Punnabis, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haidi89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Henkari, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU
murkku
susupala


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Nuttis: Hyvä tietää etten oo ainut ja ettei nekään kivut nyt välttämättä johdu endosta! :) Jaksamisia miehellesi, joskus on ihan uskomatonta miten välinpitämättömästi jotkut ihmiset suhtautuu masennukseen... : /

Voi Sunflower... :( Pakko sanoa vaan, että onneksi MÄ en osaa kutoa. Ties mitä olisin jo innostuksissani tehnyt...

Hmm mulla on mennyt ihan ohi tuo sun aukiolotutkimus Miramei. :O Mutta siis hyvä nyt kuitenkin että pääset sinne, toivottavasti vaan selviäisit mahdollisimman pienin kivuin.

ON: Piti eilen jo kirjoittaa, mut unohdin. On niin fiksu olo taas! Minä kun niin kuvittelin että kyllä minä nyt pärjään ilman estolääkitystä, mutta joopa joo. Eilen iltapävällä kun pääsin kotiin, iski taas vt-tulehdus päälle, siitä siitten kauhealla kiireellä hankkimaan itselleni reseptiä, koska minulla oli ostettuna liput jääkiekkopeliin Tampereelle. No kappas vaan kun meidän terveyskeskuksessa ei ollutkaan enää lääkäriä paikalla klo. 15.45, niin jouduin soittamaan päivystykseen. Sieltä kyllä luvattiin mulle puhelinresepti apteekkiin, MUTTA lääkärillä menisi ainakin kaksi tuntia ennen kuin ehtisi sen soittaa!! Siinä meni se reissu siis... Kevyt vitutus siis koko illan. Tarttis varmaan soittaa lääkäriaikaa jotta saisin uuden estolääkityksen. :ashamed:
 
Galluppiin mekin ollaan uusia tällä hoitorintamalla. Näin puoltoista vuotta on yritystä takana niin viimeinkin sovittu aika naikkarille kuun viimeiselle viikolle! Tähän mennessä on otettu verikokeita, mieheltä simppatesti, minulta perustutkimukset, papa mukaanlukien. Ja viimeksi otettu Prolaktiini-arvo oli normaali!! Niinkuin oli LH -ja FSH -arvotkin (eli ne, jotka on pielessä, jos PCO.) Kilpirauhasarvot olivat normaaleja myös. Oon ihan ymmällään. Tiedossa minullakin se aukiolotutkimus samaisena päivänä, kun ensimmäinen lääkärin vastaanotto naikkarilla :/ Toivottavasti ei satu.. Luulis tosin, että ainakin toinen on auki, sillä kohdunsisäisesti todistetusti raskauduin viime keväänä!
 
Vissiin poistin vahingossa tuon viestin ennen päivän päivityksiä, mutta liitin sen uudestaan, kun olen onneksi oppinut ottamaan kopion tekstistä kun joskus ilmenee niitä vikoja, että tekstit häviää.

Grill ei sulta oo mitään mennyt ohi, tänä aamuna vasta sovin ajan :D ..tai onhan nuo paperit tullu kotiin jo pari viikkoa sitten. En oo muistanut niistä vain raportoida?
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Miten te jotka ootte käyny kunnallisella tutkimuksissa niin tehtiinkö simppatesti siellä? Miten miehenne pääsi niihin? Oon ite pienessä mielessäni miettiny että ois kiva pistää mies nihiin testeihin ennen ku alkaa enempää syömään teroja tai clomeja..
 
tarana ensimmäisen kerran yksityinen määräs. Hän laittoi myös lähetteen keskussairaalaan, jossa lääkäri määräsi uudet simppatestit.. ilmeisesti vasta-aineiden takia. Mulle yksityinen gyne sanoi, että ei mitään mieltä alkaa minulle syöttään hormooneja ennenkuin on tutkittu, että mies voi minut saada raskaaksi. Tämä siitäkin huolimatta, että takana on keskenmeno muutama kuukausi takaperin. Simppojen tilanne voi muuttua kuulema melko nopeastikkin.
 
Millinkäinen
Nanna tervetuloa! :)

Sunille ja muillekin uuteen kiertoon joutuneille pahoittelut :hug:

Hopeakissa kiva, että joskus näitä positiivisiakin ylläreitä tulee :) hyvä, että sait nuinkin pian ajan!

ON: oon ovista testailla kp5-6:sta asti.. ei oo vahvistunu yhtään, nyt kyllä tietty vasta kp10, mut mietin jo miten mun "unelmat" särkyy, jos ei ovista tuu ollenkaan... :( nyt on menkkamaista jomotusta ollu 2päivää, mikä on mulle ihan uutta tässä vaiheessa kiertoa (clomit siis ekaa kiertoa käytössä). Ja vauvantekohommia kruunaa se, että lähes tulkoon joka kerta tulee verta! Siis LÄHES AINA, kun on pupuiltu, niin on joko kaikki paikat veressä tai tulee jotain verilimaa vessassa käydessä. MIKÄ VIKANA?!?

Ja vielä kysymys clomeja käyttäneille: pitäskö clomien aiheuttaa ovulaatio jo ensimmäisessa kierrossa?
 
Millinkäinen
Ja anteeksi, kun en osaa oikein ottautua kenenkään asioihin kunnolla :ashamed:

Tuntuu, että oon jossain onnen ja epätoivon rajamailla, niin oon sit varmaan siks näin omanapainen.. Tietoisesti en ole vielä mitenkään erityisen ahdistunut tästä yrityksestä, mutta jos tarkempaan rupean asiaa miettimään, niin kyllähän tämä joka päivä mielessä on ja kehoa seurailen/sen toimivuuteen en usko ja jotenkin ei osaa edes luottaa/uskoa siihen, että clomitkaan mitään auttaisi. Ts. Olen henkisesti valmistautunut(?!?) siihen, että puoli vuotta näitä vetelen ja yhä raskautumatta olen.
 

Yhteistyössä