Kakskymppiset yrittäjät 2012

Hopeakissa pahoittelut myös sulle tuon vuoden rajan ylittymisestä, ei mitenkään erityisen mukava etappi ihmisen elämässä :(
Toivottavasti sulla etenis asiat vähän nopeammin kuin mulla, nimittäin itselläni kun oli myös ensimmäisen vuoden ajan ongelmana nuo pitkät kierrot, niin niihin sain sit ne primot, joilla mentiin joku puoli vuotta ennen kuin alettiin meistä kumpaakaan tutkia tarkemmin. Eihän sitä tiedä miten eri paikoissa menetellään, mutta itselle tuli vain ensimmäisenä mieleen et josko teilläkin vain ns.oletetaan et vika on sun pitkissä kierroissa ja määrätään niihin terot :|

ON: jännä miten sitä onkin jo melkein pari vuotta ollut aikaa tottua ajatukseen et mulla se pco on, mut silti kun ne sanat kuulee lääkärin suusta niin kyllä se pistää miettimään. Ainahan tuohon aiheeseen törmää näillä vauvapalstoilla, mut nyt oon toden teolla alkanut selvittää et et voiko se parantua ja ihmisten onnistumistarinoita pco:sta huolimatta. Välillä tulee pieni ahdistus et tuleeko tää jatkossakin olemaan näin hankalaa tämä lapsen"teko", mut sit taas tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta nuo "pikkukakkoset" ja muut, et ei sitä jaksa pitkään miettiä. Yksi murhe kerrallaan..
 
Tääläpäs on paljon tullut viestejä...

Ja huonoja uutisia kuulleet, halit sinne teille! :hug:

Grill Kiva kuulla että miehesi testitulos oli normaali! :)

Pamsku Täälä kans mietitty, että jos sitä rupeis oikeesti vähän elämään terveellisemmin. :)

Miramei Mietin just ihan samaa! Kaikki niin samanlaisia, huh huh. On se kiva nyt esittää kun on nuorena tullu äitiks..

ON: Täälä vaan odotellaan.. Mä vissiin stressaan niin kovaa, että on ihan vaikee hengittäkin kauhee hengenahdistus, mitähän sitä keksis, että ei vaan miettis koko aikaa, onnistuukohan tää ny.. huoh.
 
Miwwi tsemppiä piinapäiviin!

Hei mulle vois muuten tuonne listalle muuttaa nuo kiertopäivät niin että jättää sen pisimmän kierron 160 pois. Lääkärinkin kanssa oli puhetta et mennään tästä lähtien ilman mitään nappeja, paitsi jos kp:t alkaa olla 40-45, niin sit primot käyttöön. Yli 100 päivän en joka tapauksessa enää ikinä anna kierron venyä, joten tuo 46 on ihan hyvä pitää siinä rajana. Eli tänään olis kp13/46 :)

Nyt oon mäkin alkanut miettiä niitä maca-jauheita ja muita mistä sillon aikoinaan oli täällä paljonkin puhetta. Ei vaan osaa olla ilman mitään apuja :D
 
Sunflower11
Pahoittelut mosmos!

Mä testailin taasen tänään, negaa mut ovistesti plussaa.. katotaan mites käy.. tiiän et voi olla muutenkin ovisplussaa loppukierrossa mut voi myös merkkaa raskautta. Varmasti toivon turhaan mut menköön ja tipun sit korkealta.
 
Mosmos Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :(

Sunflower Miten ovistesti voi näyttää plussaa loppukierrossa? :eek: mä kun olin silloin raskaana niin ajattelin huvikseen kokeilla niin sain ovis testillä plussan en o-plussan vaan r-plussan :)
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Jollain voi olla ilmeisesti lh-hormonia sen verran loppukierrossa, emmie tiiä miten.
Kerran oon tainnu joskus testata ja ihan negaa oli loppukierrossa..

Tommosta mulla oli aamulla
 
Hei kaikki taas. Täällä oltiinkin jo huomattu, että kesken meni elokuussa alkanut raskaus. Nyt siis odottelen ekoja menkkoja kp35 nyt. Kierto oli enne max. 30, mutta odotettavissahan tuo oli, että tätiä voi joutua odottelemaan tovin.
 
Pahoittelut Mosmos :(

Lupaavalta vaikuttaa Sunflower, ajattelitko testata huomenna o-testillä ja katsoa onko vahvistunut?

Marpa pahoittelut keskenmenosta, toivotaan ettei kierto nyt kovin paljoa venyisi :(

Omaa: hoitaja soitti tänään ja kertoi vielä lisätietoja inssistä. Aika paljon sellaista asiaa minkä olinkin jo netistä lukenut. Kertoi lisäksi myös muista hoidoista, ja kovasti muistutteli miten kallista tulee olemaan jne. jne. mut sanoin kyllä samaa kuin eilenkin, että tämä asia ei ole rahasta kiinni ja että olen valmis kokeilemaan ihan mitä vain. Kyllä nyt kaksi työssäkäyvää ihmistä saa rahaa säästettyä, etenkin kun joutuu jonottamaan jonkin aikaa. Positiivista oli se et kun eilen lääkäri arveli et mun pitää odottaa kevääseen asti, niin tämä hoitaja oli sitä mieltä et EHKÄ hyvällä tuurilla sen sais jo tän vuoden puolelle, mut et kannattaa varautua siihen et tammikuulle menee. Sekin on jo paljon parempi kun et kevääseen pitäis odottaa!
 
Sunflower11
Amalia, joo varmaan sekä että taas :D:LOL:
Ihan kun yks testi ei riittäs :D

Nii te ootte yksitysellä amalia? Rahaahan menee lääkkeisiin ja polimaksuihin, ei muihin.
Mut toki onhan neki hintavia.
 
No kyllä mäkin tuossa sun tilanteessa useamman testin tekisin, oisin varmaan testannut nyt illallakin vielä :D

Joo siis siinähän kävi niin, et julkisella ollaan oltu koko aika ja ainut mitä ollaan yksityisellä lääkäriasemalla tehty oli miehen sperma-analyysinäyte. Eilen sit lääkärissä mulle jäi sellainen kuva et mennään sinne samaan paikkaan jatkossakin, mut tänään tajusin et lääkäri tarkoitti vaan samaa kaupunkia ja puhui kyllä koko ajan julkisesta..Sekavaksi menee mutta kys:iin pääsyä tässä siis suomeksi sanottuna odotellaan :D
Niin tämä hoitaja kyllä sanoi myös et maksettavaksi jää matkakulujen lisäksi polimaksut ja lääkkeet, mutta kyllä sinne inssiinkin ilmeisesti useamman satkun saa käytettyä, ja hän kertoi vielä muistakin hoidoista joissa puhutaan sit jo lähemmäs tuhannesta eurosta :/

Hei muuten, nyt mä kerrankin muistin, munhan on pitänyt jo pitkään täällä huudella et mihinköhän Naspula on kadonnut!? Masokisti kun olen, niin käyn joskus myös tuolla plussanneiden puolella mutta hän ei ole sinne vielä mitään kirjoitellut. Ois vaan kiva kuulla hänenkin kuulumisia :)
 
Mikäs nyt Henkari? :O

Pahoittelut Mosmos! :hug:

memsie: No just joo, tuo on aika paha mennä telkkariin puhumaan (lue: valehtelemaan) asioista joista muuten koko kaupunki on tietoinen. :D Turkukaan kun ei mikään ihan pikkupitäjä ole...

Tjaah, on vähän tuo ovistestauskin mulla vähän jäänyt. En oo vaan muistanut. Pitää katsoa ehtiskö/muistaisko sitä huomenna...
 
Askel kohti luovutusta otettu.. Saas nähä kelpaanko luovuttajaksi.. Ja meillä isännän kans on pieniä ongelmia tällä hetkellä enkä tiiä saadaanko niitä ollenka selvitettyy.. Tällä hetkellä toivon et olisi muutaman yön porukoillansa.. En vaan nyt tällä hetkellä halua kattella sen naamaa.. Eipä tuu pojillakaan ikävä ku ei oo juur koskaan sillai kotona et pojat olis hereillä..
 
Millinkäinen
Sun toivotaan parasta! ja eihän se raskaustesti aina plussaa (kait?) edes välttämättä näytä.. ainakaan ihan heti. Mutta jospa se sieltä ;)

Marpa pahoittelut keskenmenosta!:(
Amalia ja Pamsku voimia kaiken keskelle! :hug:
samoin tsempit kaikille muille tarvitseville!

ON: nyt on kohta eka kuuri clomeja syöty.. sivuoireita en sinällään oo huomannu.. ovista rupesin eilen testailemaan ja viivanpaikkaa korkeintaan näytti ja tänään haamua. TOIVON että sen plussanki viel saan ensinnäkin siihen testiin ja sit myöhemmin toiseen.. :p
 
Henkari :hug: Joskus parin päivän erillään olo selkeyttää kummasti ajatuksia, suuntaan tai toiseen. Tuo luovuttamaan tahtominenkin on ihan huikean hieno asia. Itsekin ajattelin ennen vauvahaaveita, että haluaisin luovuttamaan. Ja edelleen haluan, mutta jos tässä nyt sen oman toisen nuuhkuteltavan saisi ensin syliinsä. Vaikka tyttöni ei olekaan terve, kyse ei ole mistään perinnöllisestä vaan kurjasta sattumankaupasta..

Sunflowerilla jännät paikat.

ON: kummallisuuksia olis vaikka muille jakaa. Ei ole mitään eroavaisuuksia rintatuntemuksissa edellisiin kiertoihin verrattuna... Sitä samaa nännien aristelua. Ei sen kummempia masutuntemuksia, tai edes orastavaa pahoinvointia. Mutta voihan huimaus - tää on ihan järkkyä. Jo muutaman päivän on silmissä mustennut, kun en oo varonut ylösnousemista. Tavallista tämäkin yksittäisenä ilmiönä mulle, mutta tätä on joka kerta. Ja eilen rentoutusharjoitusta koulussa tehtäessä alkoi pyörryttää kunnolla, vaikka olin pää pulpetilla. Ihan kauhee olo tuli ja oli noustava istumaan. Kaupasta nappasin sen kummempaa ajattelematta lakupussin ja sitä mussuttaessa mies tokas, että ei oo ikinä nähnyt mun syövän lakuja. Ja eilen illalla lemmiskelyn jälkeen menin veskiin ja säikähdin, et nyt alkoi menkat jo dpo 8, kun sisäreisissä oli verta. Pyyhkiessä tuli paperiin reippaasti kirkasta verta, mut sitten pesun jälkeen ei mitään. Laitoin varoiksi siteen yöksi, mut eihän sieltä mitään oo tullu. Oiskohan ollut joku haava? Mä en muista, et ois koskaan tapahtunut tolleen :D
 
Henkari toivottavasti saatte välit kuntoon miehesi kanssa :(

Tiedättekö sen tunteen kun ihan yhtäkkiä tulee joku asia mieleen kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mä heräsin viime yönä ja sit mulle tuli heti herättyäni mieleen et mitähän se lääkäri tarkoitti et mulla olis nestettä vatsaontelossa... Sit aloin ajatella asiaa enemmän ja tottakai sit alkoi sopivasti vatsaakin vihlomaan (lääkäri siis kyseli useampaankin kertaan et onko mulla ollut vatsakipuja). Ei muuta kuin googlen ihmeelliseen maailmaan tutkimaan asiaa ja niinkuin kaikki varmasti tietää, niin jokaiseen vaivaanhan löytyy aina vähintään se yksi vastaus; syöpä.

Mulla oli jotenkin niin paljon sulateltavaa niissä muissa uutisissa et tuon asian sivuutin ihan täysin. Järjellä ajateltuna kyllä lääkäri olis aivan varmasti jotain tehnyt/sanonut jos tilanne olisi paha, mutta silti jäi mietityttämään..En olis kyllä tätä tarvinnut nyt tähän saumaan, juuri kun luulin etten voisi olla enää enempää stressaantunut! Pitänee ottaa tämä asia puheeksi seuraavalla lääkärikäynnillä..
 
Voi sun... :( Jaksamisia! :hug:

Henkarille tsemppiä ajatusten selvittämiseen! Eiköhän ne asiat selkiinny, edes johonkin suuntaan. :hug:

Amalia: Vähän samantapainen tilanne kuin mulla. Pakko antaa se yksi neuvo, mitä on vaikea noudottaa ja mitä myös itsekin mun pitäisi noudattaa: yritä olla ajattelmetta asiaa, kuten sanoit, olisi se lääkäri jotain sanonut jos olisi oikeasti vakava tilanne. :hug:
 
Amalia Oon tosiaan asennoitunu näin, että en edes usko mahdollisuuksiini raskautua kuin aikasintaan ens keväänä jos sillonkaan. :| Mutta en tosiaan ois uskonu, että oikeasti voiki olla melkonen prosessi yleensäkki, että tutkittais molemmat. :O Ja sun tlanteeseen haluan sanoa sen verran, että uskon kyllä lääkärin maininneen, jos siellä jokin olisi pahasti pielessä. Jos sulla alkaa vatsakipuja enemmänkin olla, niin sitten heti vaan puheeksi lääkärissä. Kaiken tämän vaivankaipuun ja muun keskelle ei kannata ottaa ressiä vielä lisäksi, vaan jos mieltä jää tuo asia vaivaamaan, niin kyllä ne sen siellä lääkärissä selvittävät. :hug:

sun Voi ei. :( Harmi! :hug:

Grill piristit kyllä mun päivän, kun kävin blogiasi lukemassa. :) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Grill

Yhteistyössä