Kakskymppiset yrittäjät 2012

Pamsku Voimahalaus sinne! :hug: Miehilläkinhän käytetään clomifeneja, nehän vois auttaa! Kysykää ihmeessä lääkäriltä :)

Miehet: Klomifeeni ilmeisesti salpaa myös miesten väliaivojen alaosassa sijaitsevat solut, jotka sitovat estrogeenia, jolloin palautejärjestelmän ansiosta testosteronieritys ja siemensolujen muodostuminen lisääntyvät.

Käyttötarkoitukset:
Miehet: Eriasteiset siemensolujen muodostumishäiriöt.
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku voi ei! Ihan kuin teillä ei ois ollut tarpeeks vastoinkäymisiä tän asian tiimoilta jo muutenkin :( Onneksi tilanne ei suinkaan ole toivoton, nyt vaan tosiaan niitä vitamiineja kehiin; mun käsittääkseni ainakin d-vitamiini ois hyväks myös tässä tapauksessa (korjatkaa joku jos oon väärässä).

Grill mä odottaisin ihan rauhassa kun ei oo monesta päivästä kyse, mut toki jos uteliaisuus vie voiton niin saahan sitä aina kysäistä :)

Omaa: lääkäriTJ 1, vihdoin ja viimein. Toivottavasti tilanne ei oo ainakaan huonompaan päin mennyt tässä kolmessa kuukaudessa..Eli huonoa ois ainakin se jos limakalvo ois ohentunut vielä entisestään ja follit ei olis edes sen kokoisia kuin viimeksi (silloinkaan eivät olleet kummoisia). Noh, huomennahan se selviää.
 
Amalia: Joo siis kun ei ole nyt uteliaisuudesta edes kyse (jos ihan tarkkoja ollaan, en edes haluaisi tietää...) mutta kun siis perjantaina mulla on sitä koulutusta koko päivä, jolloin voisin myös soittaa niitä tuloksia joten siksi soittaisin mielummin huomenna kun olen kotona. :) Kun en kuitenkaan ajatellut enää viikonlopun ylikään odotella.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 11.10

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Hopeakissa......kp75/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Nelistin...........kp56/26-33.............24v...........yk7..............1.lapsi
Dreamer2........kp56/28................20v............yk1.............1.lapsi
KyyneltenHymy..kp55/29..............23v........yk8(14)............2.lapsi
Pamsku...........kp33/17-52.........22v..............yk11.............1.lapsi
Anlii................kp32/27-30...........23v.........yk13.................1.lapsi
Miramei...........kp31/33-40.............24v...........yk3(9)............1.lapsi

Kp 21-30


Mosmos..........kp29/30-32.............23v.........yk4(5)............1.lapsi
Leva..............kp29/30................23v..............yk3.............1.lapsi
Miwwi.............kp28/28-35............21v.........yk1(6)..............1.lapsi
memsie...........kp25/27-34..........22v.........yk7.................2.lapsi
Sunflower11.....kp24/24-28.........24v..........yk23............3. lapsi
AnnuLiisa.........kp21/27-30............25v.......... yk3..............1.lapsi

Kp 11->20


maijac.............kp16/33..................23v..........yk2...............1.lapsi
Niiu.................kp14/27-31............25v............yk3..............1.lapsi
Grill.................kp12/25-32.............22v........yk13.................1.lapsi
Amalia89..........kp12/46-160........22v.............yk15.............1.lapsi
Henkari............kp11/24..............23v.............yk7................3.lapsi
Taru_..............kp11/32-60..............21v.........yk6................1.lapsi

Kp 1-10


lumihiutale92.....kp8/29...............20v...........yk9.................1.lapsi
Henskuliini........kp5/30...............19v.............yk4................1.lapsi
millinkäinen.......kp4/25-30.............22v..........yk8...............1.lapsi
BDU.................kp4/28-35.............25v...........yk1..............1.lapsi
Nuttis...............kp3/30..............20v............yk3................1.lapsi
Nenni88............kp3/28...............24v...........yk2................2.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
Mosmos....dpo14...9.10
Nenni88...dpo12-13....11.10
Sunflower...dpo10.....15.10
Pamsku......dpo7......18.10
Memsie......dpo6-7.....19.10
AnnuLiisa...dpo6.....15.10
Miwwi.... dpo5......16.10
Miramei.....dpo4?.....20.10


Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Punnabis, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haidi89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU
murkku
susupala


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
No niin nyt ois lääkärissä käyty ja tulihan ne tämän kuun ekat itkutkin sieltä. Mä en jaksa enää tätä paskaa :'( En tiedä mitä mä oikein odotin kuulevani, yritin jopa etukäteen ajatella pessimistisesti tätä hommaa et voisin sit yllättyä kerrankin iloisesti..

Mä olinkin jo aiemmin miettinyt et miten mulla ei muka ole pco:ta, mut tulihan se sieltä, eli nyt sit kuitenkin on. Tai ei kuulemma paha, mut siinä ja rajoilla et voidaanko luokitella pco:ksi. Toinen juttu mitä oon tässä viimeiset puoli vuotta miettinyt et pitääks mun oikeesti syödä niitä primoja kp16-25 ja nyt sitten KUUDENNESSA clomi-kuurissa sanotaan et olis pitänyt kokeilla myös ilman niitä! Tuntuu tosi pahalta kun on mennyt puoli vuotta ihan hukkaan. Tänään oli siis taas ihan uusi lääkäri joka tutki, kaksi aiempaa olivat sitä mieltä et primot pitää olla, kyllähän mä sitä epäilin kaikkia nettikeskusteluja selailtuani mut tottakai luotin lääkäreihin.

Ennen kun aloitettiin ultraaminen, niin lääkäri sanoi ettei haluaisi laittaa lähetettä eteenpäin ellei tilanne ole ihan toivoton. Mutta sitten ultrassa näky olikin vielä säälittävämpi kuin silloin kolme kuukautta sitten. Isoin folli oli 8mm ja limakalvo 5mm (okei se oli pikkuisen parempi, mut onneton silti). Clomeja saa syödä yhteen putkeen vaan sen puoli vuotta, eli nyt on pakko pitää taukoa vähintään kaksi kiertoa. Lääkäri sanoi laittavansa lähetteen inseminaatioon, johon pääsen luultavasti KEVÄÄLLÄ! Voi perkele, mitenköhän monet raskausuutiset tässäkin ajassa ehtii kuulua kun itse odottelee pääsyä johonkin hoitoon, joissa lääkärin mukaan yksi kymmenestä onnistuu! Tässä jonotusajalla saa syödä clomeja isommalla annostuksella, kunhan on tosiaan ensin pitänyt taukoa..

Lääkäri oli oikein mukava, ja toisaalta hyvä että sanotaan rehellisesti miten asiat on, mut toisaalta en mä nyt halua kahden vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen kuulla et onpahan muuten noissa hoidoissakin aika huonot mahdollisuudet onnistua ettei kannata toivoa liikoja..Ja tulihan ne latteudetkin sieltä, "onneks ootte nuoria, nyt et vaan stressaa niin EHKÄ se vielä joskus tärppää". Kiitos tästä :(
 
Viimeksi muokattu:
voi amalia :heart: :hug: Kurjia uutisia sullekin! Paljon tsemppihaleja!

Kävin tänään viemässä spermatulokset polille, en pääsytkään lääkärin puheille, vaan hoitaja kylmästi ilmoitti minulle, että "soittele sitte folliultraan aikaa, kun menkat alkaa.. sitä ennen ei tehdä yhtään mitään muuta"
Olisin halunnut lähettää lääkärille kysymyksen, että olisko inssiä voinu aikaistaa joulukuusta lokakuulle, kun kerta nuo tulokset olikin noin huonoja.. Mutta ei oo kuulemma mahollista ollenkaan. HUOH.
Kyllä mua itketti, kun kotiinpäin ajelin. Ymmärrän toki, etten ole ainoa laatuani tässä asiassa, mutta silti. Niin kovasti toivoisin jo sitä inssiä.

Anopille soitin, kun ajelin kotiin ja pillitin. Kysyin ensin, että onko hän ok, mikä vointi ja voinko valittaa elämästäni.
Kerroin miehen tuloksista ja siitä, kuinka mua juuri kohdeltiin polilla.. meillä kun ei ole varaa lähtee yksityiselle inssiin, kun se maksaa jo sen päälle 400€.
Anoppi osas tällä kertaa kyllä lohduttaa ja sanoi, että kuinka moni pari joutuu yritämään monta vuotta ennenkuin pääsee oikeasti tutkimuksiin ja hoitoihin.. meille on luvattu inssi sairaalan piikkiin viimestään jouluussa, joten mun on nyt turha huolehtia.. sillä aikaa tehdään jotakin muuta..

on tää elämä taas nii vaikeeta. :(
 
Tänne on tullut taas sen verran ikäviä uutisia, etten oikein osaa mitään sanoa... Halit kuitenkin kaikille!

Mä olin merkinnyt listaan piinapäiväksi itselleni 9.10. ja teinkin testin silloin. Negahan se oli, enkä oikeastaan muuta odottanutkaan. Teki mieli vaan leikkiä, etten ollut mitään testiä tehnytkään, enkä siksi saanutkaan aikaiseksi tulla kertomaan tuloksista tänne. Uusi kierto ei ainakaan vielä ole käynnistynyt, mutta pieni tyhruvuoto vähän vihjaa, ettei sitäkään tarvitse enää kauaa odottaa...
 
Voi ei... :( Halit kaikille! :hug:

No minäpä sitten soitin. Tai joo, sitten mulle sanottiin että eivät voi mulle kertoa niitä tuloksia joten annoin puhelimen miehelle. Siellä sanottiin vain että kaikki on normaalia, hoitaja ei kuulemma pystynyt katsomaan spermatuloksia sen tarkemmin. Ahha... No sitten minä otin ohjat käsiin ja kysyin siitä lähetteestä. Pitää soittaa tiistaina uudestaan, sitten tiedän saadaanko lähete lääkäriltä ilman näkemättä, hoitaja kun ei ollut varma siitäkään. Eli tietoa saatiin, huterasti. Mutta pitää olla tyytyväinen ja iloinen tuosta normaalista. :)
 
Voi ei miten huonoja uutisia usealla. :hug:

Grill: Ooh! Simpoissa ei siis nyt ole vikaa? Mahtaa olla helpottava tieto!

Pamsku: Hölmöä, että joudutte odottamaan. Mä olen kanssa miettinyt, että entä jos ei saadakaan luomusti lasta. Mulla on tosiaan kierrot ollut aina jotain ihan käsittämätöntä, ja tosiaan reilu 9kk ei ollut menkkoja ollenkaan. Silti kukaan ei suostunut tutkimaan sen tarkemmin. Papakoe otettiin kun sitä tarpeeksi tiukasti vaadin, ja siinä näkyi joku "mahdollisen papilloomaviruksen ehkä aiheuttama tulehduksen poikanen" tai jotain vastaavaa. Sen enempää kukaan ei tutkinut missään vaiheessa. Että jos tässä ei luomusti raskaudukkaan, niin onko lapsettomuushoitoihin pääseminen kunnallisella kanssa samanlaista tappelua. :(

).( Katselin noita kiertopäiviä ja tajusin että kohtahan tässä on ovis käsillä! Vihaan niitä paria viikkoa oviksen jälkeen. Aika kuluu niiiiiiin hitaasti, ja jos parin viikon jännityksen ja odottelun jälkeen lopputuloksena on kuukautiset, niin sehän kiukuttaa ihan pirusti.
 
maijac: Joo siis no normaaliksi hoitaja simppoja sanoi, eli kaipa se siis kunnossa on. :D Kyllähän se helpottaa, mutta samalla ärsyttää kun ei mitään prosenttiosuuksia saatu vielä tietää, mutta ehkä sitten kun päästään lääkääriin. :) Ainakin toinen meistä on kunnossa.

Sunflower: Jep, sama juttu täällä! :LOL: Ja pahoittelut sulle negasta! :hug:
 
sun joo, en olis minäkään ihan heti uskonut.. :D Mut pahoittelut sulle negasta ja kiitokset haleista, halin takaisin! :hug:

Grill tiedätkö, minkä käsittämättömän jutun taas tajusin. kaiken meidän yhteläisyyksien lisäksi meidän miesten simpat oli samaan aikaan tutkittavina! :D
 
Oletteko muuten yrittäjät mistäpäin? Pyöriskelin yksinäni kaupassa ja harmittelin, kun en tästä kaupungista tunne ketään. Olen asunut täällä kesästä, ja edelleenkään en vaan tutustu. Miehen kavereista yksikään ei seurustele, joten sitäkään kautta ei uusia tuttuja saa. :(
 
Pamsku: Aivan!! :D Ja tiedätkö, mä niin pelkäsin eilen kun teille tuli nuo noin huonot tulokset, että nyt tulee meillekin... :ashamed:

maijac: Me asustellaan Raumalla. :) Ei ole vielä osunut ketään asumaan Turkua lähemmäs mua.
 
Sun juu, eipä oo tullu puhuttua ko asioista muualla kuin täällä :D

Grill onneksi sinulla sentään hyviä uutisia!

Amalia onpa turhauttava tilanne! Voimia.

Pamsku :hug: meillä menee varmaan pelkkä clomien saaminenkin joulukuulle.

Katoin nuo teiniäiti-ohjelmat. Huhheijjaa. Aika paljon yhtäläisyyksiä noilla tytöillä keskenään. Tuli huomatuksi mm: tupakointi, haisunäätä-look (musta/blondi tukka), mummot/papat pitää lapsenlapsiaan ominaan, lävistyksiä suun ympärillä, käydään vanhempien kukkarolla ym.(kaikilla ei kaikkia näitä)
ja kertakaikkiaan pöyristyttävää, että ne muksut (teiniäidit) lähti ihan julkisesti ryyppäämään ja tupakoi. Eihän lapsi tee kenestäkään täysi-ikäistä!! Ihan hirveetä katsottavaa. Siinä on vanhemmilla kasvatus epäonnistunut.
 
Ah, kävin purkamassa ahdistusta juoksulenkillä. Polvileikkauksen jälkeen ekaa kertaa juoksemaan ja kipaisinkin keveästi reilu 5km juoksulenkin *prkl, nythä mennää eikä meinata, ja minähän juoksen ainanki tuonne liikennevaloihin saakka, perrrrrkele* (saattoi kanssalenkkeilijöitä naurattaa) :D Mutta tulipahan vedettyä!
Vanha minä taidan tehdä paluuta, ennen purin kaiken inhottavan lenkkipoluille..

Mä luin miehelle erään artikkelin. Me luovutaan kotona boxereista - kulkekoot alasti, syödään sinkkiä ja tehdään oikeesti terveellistä ruokaa, jätetään kaikki sipsit ja namit pois - erillinen namipäivä pitää kuitenkin olla

Mirkku minäki katsoin tuota teinipaskaa.. Kyllä mua aika melkosesti alko vituttaan tuo touhu... HOHH.. Ei pitäs kattoo, ku tulee vaa paha mieli..
 
Miramei: Totta, siihen pitäisi nyt jaksaa keskittyä että edes jotain hyvää. :)

Hmm... Pitääkin mennä katsomaan se teiniäidit tuolta tallennuksesta jos kerran on noinkin laadukasta ohjelmaa. :D Toki siitä voi tulla vielä paskempi olo, mutta aivan sama. Tuntuu jotenkin tosi kiittämättömältä, vaikka saatiin hyviä uutisia, ei siltikään tunnu että tämä homma tästä vielä etenisi mihinkään. :ashamed: No tänään on huono päivä, huomenna toivottavasti vähän parempi.
 
Kiitos tsempeistä! Töissä jaksoin jotenkuten olla, mut kotona tuli taas miehelle itkettyä vuolaasti, mikä sit lopulta helpottikin vähän. Oon vaan niiiiin turhautunut tähän ainaiseen odottamiseen! Tässä meidän tuppukylässä ei pystytä sitä inssiä tekemään, joten se tehdään tuolla 160km päässä yksityisellä lääkäriasemalla. Yksityisellä, mutta SILTI on noin pitkä jono, en ymmärrä :O Hoitaja sanoi soittavansa mulle vielä huomenna ja kertoo lisätietoja tuosta inssistä..

Mosmos ja Sunflower pahoittelut negoista :(

Grill tuohan on tosi hyvä juttu et miehen testitulos oli normaali! :)

Tuo teiniäiti-ohjelma kuulostaa just sellaiselta joka sais mut raivon partaalle, parempi siis jättää katsomatta eikä kiusata itseään!
 
..ja ettei Teiniäitien ääliökerroin ois vielä tarpeeksi korkea, nämä kaksi sinkkuteiniäitiä vielä valehtelevat silmät päästään noista lapsiensa isistä. Nimim. toisen lapsen isän "tunnen", ja he kyllä asuivatkin yhdessä vielä lapsen synnyttyä, vaikka äiti sanoo ohjelmassa, ettei ole koko odotusaikana ollut tämän kanssa yhdessä. :D Ja näiden äitien käänteistä vielä koko Turun tienoo tietää.

Täällä oli ihan kauheasti surullisia uutisia ihmiset kuulleet. :( Kovasti jaksuja kaikille tasapuolisesti <3 Mietin vaan koko ajan, että noinhan meillekin tulee käymään.
 
Voih, ompa täällä ollut ikäviä uutisia. :( Kenellekään ei niitä toivoisi. Kovasti jaksuhaleja lähettelen :hug:

Joku kyseli, että mistä päin porukkaa on. Oon ite pienestä tuppukylästä, joten en täällä yleisellä palstalla kerro tarkkaa paikkakuntaa, mutta Tampereen "kupeessa" asutaan. Tää on kyllä semmonen tukiverkosto, jota ilman olis varsi ikävä olla. Ja itellä kans käynyt mielessä tuo, että täällä missä asun, ei kauheesti oo noita kontakteja tähän vauvamaailmaan, ja niitä olis kuitenkin mukava saada.

ON: Täällä on ollut niin hirmuinen huiske töiden puolesta, etten oo oikein ehtinyt edes miettiä tätä piinailua. Ja tänään jo oikeasti ihan hätkähdin kun katoin listaa, et nyt on menossa jo kp 21.. Mihin tää aika valuu? No joo, ei pidä valittaa, kun kerrankin aika kulkee eteenpäin :D
 
Voi kamala tämän porukan vastoinkäymisiä. :( Halaukset tasapuolisesti kaikille, mutta erityisesti Amalialle ja Pamskulle. :hug:

Nuita teiniäitejä en oo kattonu, enkä aiokkaa kattoa. Ärsyttää ajatuski jo ja ku vielä kaima siellä mukana, nii helposti miettii, että "tuollaki tuommonen penikka "onnistunu" raskautumaan, melkeen 10v nuorempana.." Hävettää olla näin vaikea, vaan minkäs teet, kun sattuu..

ON: Meillä tosiaan on nyt päätetty, että yritys saa jatkua tässä koulun ohella. Tuntus tosi typerältä ottaa ehkäsy käyttöön tässä vaiheessa, kerta se vauva sais joka tapauksessa tulla. Nämä kierrot ku on mitä on, veikkaan että raskautumiseen voi mennä kovastikkin aikaa, mikäli se edes mahdollista vois ees olla. Painoa tosiaan pudottelen edelleen hiljokselleen ja nyt voiki jo sanoa, että kunto on jo melkoisesti parempi ja tulee kyllä paranemaan pikkuhiljaa. :) Tää yritys on kyllä paljoltikkin avannut silmiä, kun on tajunnut, että se terveellinen elämä ON alotettava jo yritysaikana. Ei voi vaa lykätä ja miettiä, että "sitten kun olen raskaana.." Ja siis tällä terveellisellä elämällä en meinaa mitään esim. alkotonta elämää vaan ihan vain liikunnan ja ruuan osalta. Ku kaikkihan vaikuttaa kaikkeen. :)

Mutta tosiaan, saapa nähä tuleeko ennätys-kp:t, ku nyt on jo 76 menossa (ku kello perjantain puolella). Edellinen ennätyshän on tuo 75. Huoh. :headwall:

Ja tosiaan! Lääkäriin soitto on edessä ens viikolla. Nyt se on sitte tutkiminen omallakin osalla edessä. Eli veikkaan, että arvot katsovat/ultraavat + sitten se miehen simppa-analyysi. Eikös näillä alotella yleensä? Tuntuu niin hullulta, et vuosi ihan just täynnä.. :O
 

Yhteistyössä