Kakskymppiset yrittäjät 2012

Viime kerrasta onkin taas hurahtanu aikaa...Mutta jälleen kuvioissa mukana. ;)
Nyt on työharjoittelut ja koulut ohitse ja synttärit juhlittu eli tietoja voi muuttaa siten että ikää on 21v ja nyt ois menossa 22/28-32 & yk3. :/
 
Kiitos n lämpimästä tervetuliais vastaanotosta! :)

Mosmos joo, on sattunut kaikenlaista, ei niin mukavaakaan.. Reippain
mielin eteenpäin, niin kyllä tää tästä! Ja oikeassa olet, hieno mies hän
on niinkuin varmaan sinullakin ja kaikilla muillakin :)

Pamsku samaa toivotaan täälläkin :)) Kiitos tsemppauksesta ja sullekkin
onnea lähetän! Mille alalle muuten haet kouluihin? :)

Oon pikkasen sivusta seuraillut teitä ja pysynyt mukana menossa, hissukseen kuitenkin.
Yritän päästä jyvälle teistä ja totean vain, että "hiljaa hyvä tulee" :D

Töissä ollut hirveeen, hirveen kiirettä ja aikasin aamulla (KLO NELJÄ!?) pitäisi olla jo hereillä..
Tässä nyt itseäni tutkiskelleena olen huomannut armottoman väsymyksen parina päivänä.. toissapäivänä iltavuorosta tulleena, nukahdin junaan... Onneksi mies soittelee yleensä samoihin aikoihin, niinkuin silloinkin enkä mennyt pysäkkini ohi :D Tänään ollaan painettu zombina taas menemään... Tissit turvoksissa ja nännit vielä kipeät, mutta vain hieman.. Olen myös huomannut että ne on alkaneet kutisemaan aikalailla (?). Onko muilla ollut semmoista? mistähän johtuisi? Tuntemuksia alavatsassa on vieläkin, mutta nyt hetkittäin munasarjojen kohdalla enempi, onkohan ne kunnolla edes leikkauksen jälkeen palautuneet... muutama päivä vielä ja uskallan tehdä testin, jonka muuten rakas mieheni oli ostanut ja kiikuttanut makkarin pöydälle ennen yötöihin lähtöä! :D Päällä oli vain lappu "Pidän peukkuja <3"

Tämä painuu pehkuihin, näkemään taas vauvaunia!
Haleja kaikille, joille on taas käynyt ihan tyhmästi :(
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 1.6.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Miramei...........kp45/??................24v.........yk0(6)..............1.lapsi
Taru_..............kp34/40..................21v.........yk2................1.lapsi

Kp 21-30


Naspula............kp24/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Jonna_91..........kp22/28-32...........21v..........yk3..............1.lapsi

Kp 11->20


Amalia89..........kp20/46-160........22v.........yk10.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp18/29...............20v........yk5.................1.lapsi
Hopeakissa......kp18/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
Mosmos..........kp17/30-32.............22v.........yk0(1)............1.lapsi
Anlii................kp16/26-73...........23v.........yk9.................1.lapsi
miuku9............kp15/28-30...........21v.........yk30.................1.lapsi
Amore.............kp12/30-39.............24v..........yk3..............1.lapsi

Kp 1-10


KyyneltenHymy..kp10/32..............23v........yk5(yk11)............2.lapsi
Lindu...............kp8/28................22v.........yk4...............1.lapsi
Marpa..............kp6/25-31.............23v.........yk5...............1.lapsi
-es-................kp5/24-30............21v.......yk14.................1.lapsi
Punnabis..........kp4/29-33.............26v........yk19...............1.lapsi
Pamsku............kp4/27-52...........21v.........yk7..................1.lapsi
Grill................kp3/25-35.............21v........yk9.................1.lapsi
memsie............kp3/27-37..........21v........yk3...............2.lapsi
Agnes...............kp1/????..........24v............yk2................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
Miwwi..............kp??/28-35...........21v............yk3............1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi
fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

minssu
Kiiruna
Pienoinen
Sunflower11


Hiljentyneet:

Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta
duulia
SilverBride
JeNski91



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Agnes nyt pitää ihan varmistaa et siis alkoko sulla vuoto vai testasit negan? Jäin vaan miettimään tuota kun sanoit et mies saa hakea vielä uuden testin joku päivä..Kun siis kp1 on se päivä kun menkat alkaa, jos taas ne ei oo alkanu ja sä testasit negan niin onhan sulla silti toivoa, ehkä testi ei vaan näytä sitä vielä :)
 
Miten te jaksattekin kaikki olla niin ihania ja välittäviä täällä? <3 Tulee tosi mukava olo kun on mieli maassa ja tulee tänne purkamaan tuntojaan, niin aina on joku, joka lohduttaa.. Ehkä osaltaan vaikuttaa se, että moni on/on ollu samassa tilanteessa ja tietää miltä toisesta tuntuu. Mutta paljon on kiinni myös viitsimisestä! Vaikka oltais ihan vierailta toisillemme, niin silti joku VIITSII lohduttaa tuikituntematonta. Tämä on hieno piirre ihmisessä, kiitos teille!

Taas sitä omaa napaa: Tänään on parempi päivä. Eilen ajattelin aloittaa sen kuntokuurin sittenkin vähän aiemmin ja hain töihin terveelliset eväät. No kuinkas kävikään, yhdellä työkaverilla oli läksijäiset niin haettiin sitten leipomosta kermakakku! Että niin kävi mun kuntoilun... Mutta tänään tuntuu silti paremmalta; nukuin pitkät yöunet ja kävin aamusta lenkillä viileässä ilmassa. :) Niin piristävää! Nyt töihin -->

Huomatkaa, mä en edes ajattele mitään kp:tä tai yk:ta! ;)
 
Onnittelut myös Jonnalle synttäreistä! =)

Agnes: Olipa ihanan lapun miehes jättänyt! :heart: Niin, myös tässä mietin että tuliko sulle täti kylään vai nega?

Taru: Hyvä hyvä! :) Tsemppiä kuntokuurille!

ON: Siis voi kristus! Mä nukuin tänään pommiin! :O Meni eilen aika myöhäiseen siskon yo-juhlia valmistellessa. En IKINÄ nuku pommiin, mut näköjään kerta se ensimmäinenkin... Mulla on liukuva työaika eli sinänsä ei vahinkoa tullut, mutta kun kaverini (joka kulkee välillä mun kyydillä) piti olla tänään töissä jo klo 8 ja hän ilmestyi meidän oven taakse klo 7.20 ja työmatka kestää 30min! :kieh: No onneksi kaverin äiti lähti sitten viemään häntä! Harmittaa vain, vaikka eihän tälle nyt mitään enää voi.
 
Omanapailen nyt, tulin vain kertomaan miten lääkärissä meni (oon nyt puhelimella).

Eli siis lääkäri oli tänään. Ihana naislääkäri, vaikka sanoikin mulle, että mussa onkin selvästi jotain vikaa....
Munasarjoissa oli jonkinlaista pco - tyyppistä rakkulaa - ei kuitenkaan paljon. Ennen ultraa lääkäri sanoi, etten välttämättä ole tässä kierrossa ovuloinut, sillä vuoto on niin niukkaa - ultrassa kuitenkin näkyi oikeassa munasarjassa keltarauhanen, eli ovulaatio olikin tapahtunut.
Tänään aloitetaan clomit, niitä siis syödään kp 4-8 ja ensi viikon perjantaina ultra kp11. Ovista tikutellaan kp 10 eteenpäin ja peuhataan niin paljon kuin mahdollista :)
Ihan hyvä fiilis jäi lääkäristä.. Jännää nähdä, miten nää sitten auttavat.

Ainiin, paitsi että mammografia ja rintojen ultraus peruttiin, sillä lääkärin mielestä niissä ei oo mitää poikkeavaa - vuoto johtuu mun sekaisin olevista hormooneista.

mutta hei muoks. clomikokemuksia kaivataan! :)
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku Ei tosiaan mikään huono ennuste! Ja sait vielä clomitkin. Mulla clomit ei auttaneet mitään, mutta mulla onkin "paha" PCO, sulla ilmeisesti vain lievä? Oon lukenut paljon netistä clomeista kokemuksia ja todella monella ne ovat auttaneet pienen alkuun :) Tsemppiä!
 
Nopeasti vain toteamus Pamskun tohon PCO- diagnoosiin (ja miksei Lumihiutaleelle), että itsellänihän oli se toisessa munasarjassa (ilmeisen pahastikin). Mutta sitten tosiaan laihdutin sen (ruokavalio ja vähän liikunta) n.20kg ja kaikki oireet (todella paljon heittelehtivät kivuliaat kuukautiset, rakkulainen munasarja yms.) katosivat ja nykyään ne näyttää ihan puhtailta (vika on siis nyt muualla :() Enkä nyt sano, et ootte saletisti lihavia yms. mut oma lääkäri silloin sano, et pienikin painonpudotus auttaa usein siihen, tosin PCOhan myös aiheuttaa lihavuutta, että kumpi oli eka muna vai kana, niin sitä voi aina ihmetellä. Ja teillä voi myös olla muistakin syistä nuo, että ei se aina saletti ole :) En pidä itsekään ihmisistä, jotka jankuttavat liikunnan ihanuudesta, joten jätän tuon tähän ;) Vain, ettei se tosiaan ole mikään kuolemantuomio, mutta vaikea silloin kun se on.

Kivaa kesäkuuta kaikille! :flower:
 
Amalia vuotohan se sieltä tuli.. ja mies saa hakea niitä ovulaatiotestejä taas ;) Noin aikasin aamusta, ei ihan tuo järjenjuoksu toimi samalla tavalla kun hereillä, joten jäi muutamia sanoja/ lauseita pois välistä :D

Taru: Itse 30 kiloa nyt keveämpänä annan sulle mega suuren tsempin täältä! (vaikkakin olisi kyse vain muutamasta kilosta) :)
 
Viimeksi muokattu:
Taru_ eihän sen KUNTOkuurin tartte kermakakkuihin kaatua! :) Ite tulee nykyäs liikuttua aika paljon, enkä enää lannistu, jos tulee kakkuja välillä (tai päivittäin ;>) nautittua, jos muuten on ruokavalio kunnossa. Mies on opettanut suvaitsevaisemmaksi tän asian suhteen ;) Ja totta tosiaan, ei ole paino noussut, vaikka herkut satunnaisesti tai vähän useemminkin maistuu :p

Mulla ei taaskaan oo mitään kk-kipuja, mut ei mulla yleensäkään ole. Nyt ei oo edes mitään rintatuntemuksia. Aloinkin miettimään, kun oli reilu viikon nännit kipeänä, jos oli ovisaikaa sillon. Ja nää menkat on jopa muutamaa edellistä paljon runsaammat (varmaan vieläkin keskiarvotasolla niukat/normaalit :D), mutta musta se on vaan hyvä merkki. Miettisin just nimittäin, että esim. viime menkat pärjäsin pikkuhousunsuojilla, että jos on kovin ohut limakalvo... mut nyt sentäs jopa voi vuodoksi nimittää :D Mä oon ihmeen onnellinen näistä kuukautisistani nyt :D
 
Agnes asia selvä :D Pahoittelut siis menkoista! Osaatko vielä sanoa et miten pitkä tuo sun yk1 oli et voisin sen kierron pituuden vielä merkitä tuonne listaan?

Pamsku hieno homma et sait clomit! Ja kun noita kokemuksia kyselit, niin mulla ne kyllä ilmeisesti teki tehtävänsä; söin niitä kp5-9 ja ovistestiin tuli plussa kp18 eli 9 päivän päästä viimeisen clomin jälkeen. Uskoisin et ne sullakin toimii hyvin kun et kuitenkaan tuon pahempia uutisia ollut saanut. Omallakin kohdalla olin ihan yllättynyt miten hyvin ne toimi niinkin pienellä annoksella kun 1 tabletti/pv, kun kuitenkin niin monta piiiitkä kiertoa takana ja muutenkaan kroppa ei toimi ollenkaan ihan näitä rohtoja. Tsemppiä! :)
 
Sunflower11
Tsemppiä Pamskulle!

Seksiä saa harrastaa oman voinnin mukaan :D Jee!
Tosin tuskin tähän kiertoon (mikä kierto :D) edes kerkee, et yritys sit menee ens kiertoon, millon ikinä se alkaakaan.
 
Hello my ladies!
Kiirettä on pidelly enkä ole ehtinyt tulla teitä moikkaamaan, vaan olen lihonnut sohvalla kaikki vähäiset vapaani :D

Tervetuloa kaikki uudet, ainakin olin näkevinäni Agnes :) mutta harmit negasta :(

Taru_ täällä samanlainen tilanne! Tämän viikon ällöaiheena on ollut oma saamaton itseni, miten vaikeaa se on nostaa perse ylös ja mennä lenkille. Eeei mielummin syödään ja lihotaan. :mad:
Pälkähti päähän sekin miltä näyttäisin nyt jos olisin viimeisilläni raskaana, VALAS!
Anteeksi avautuminen näinkin pinnallisesta ja TURHASTA aiheesta, mutta oli pakko päästä avautumaan. Nyt alko kuntokuuri! (Tai siis huomenna, tänään söin joku 150 muffinsia :D )

Pamsku onneksi sait selvyyden!

Tossa juurikin laskeskelin, jos nyt menee kierto tonne 39 päivään niin pääsee testailenaan sitten muutamaa päivää ennen kesistä! :p
 
kiitos kaikille tsempeistä :heart:

Amalia jäänityksellä odotan, että kuinka clomit mulla toimii... On vaan niin pirun kalliita tabletteja... :( Itku meinas päästä apteekissa... Eikä saa edes kelakorvauksia!! ärr :mad:

sun noo, harrastatte sitten yrityksetöntä seksiä ;) hihi! Hyvä, että oli ilosia uutisia! :) Oliko teillä muusta puhetta?

ON: mulla pääs itku tänään just ennen töihin lähtöä. Olin ollut cool koko päivän lääkärin jälkeen, mutta tarpeeksi kauan mietittyäni tajusin, että lääkäri puhui pcosta, siitä, mitä olen pelännyt koko yrityksen ajan. Ja nyt se diagnoosi tuli.
Thank god, lievänä vaan.

Ainiin ja punnabis mulla bmi 20... Eli ei oo liikaa missään (tarviis saada ihteää vaa kiinteemmäks....) :D
 
Pamsku, minkähintaisia ne clomit on?

Ainiin, itsekin kävin tosiaan torstaina lääkärissä. Laittoi lähetteen labraan, jonne oon menossa maanantaina. Se ei tuntunut olevan kyllä lainkaan huolissaan mistään, mutta laittoi nyt kuitenkin lähetteen, että tsekataan prolaktiini ja kilpirauhasarvot.

Ja ou jee. Käytiin eilen kattomassa uutta vuokrakämppää. Me kun ei olla miehen kanssa vielä laitettu virallisesti hynttyitä yhteen, vaikka se tässä meillä on käytännössä asustellut jo pitkään, pitkään. Mutta nyt sitten käytiin yhtä asuntoa katsomassa tästä läheltä, ja ihastuttiin ikihyviksi. Siinä oli vaan niin kodin tuntua. "Rivitalo", missä on jääääätävä piha, ja maailman ihanin keittiö. Pystyin niin kuvittelemaan itseni sinne pyörittelemään pullia ;) Elikäs meillä taitaa olla kuun lopussa muutto edessä!
 
Moikka kaikki! On ollu vähän hiljais eloa mun osalta monta kuukautta ku netti ei oo toiminu täällä taas vihdoin :)
Päivitystä tilanteeseen kp 13/ 27-28

Toukokuussa oli siten ensimmäinen aika lapsettomuus polille. ja pco varmistui siellä.
Eilen kävin sitte ultrassa ja clomeista oli ollu apua 16mm foliikkeli :). saa nähä tärppääkö.. Ovis pitäs olla sunnantaina-maanantaina.
 
Jenski laitatko vielä sun iän ja et mones yk on menossa, niin päivitellään nekin jossain vaiheessa tuonne listalle? :)

Niin ja tuossa tulikin nyt Pamskulle hyviä uutisia siitä miten clomit voi toimia pco:sta huolimatta!

memsie vastaan Pamskun puolesta et sellainen pieni purkki clomeja (20 tablettia) maksoi ainakin mulla 66€ :|
 
memsie joo, mulla myös tuo 66€.


Siis voiko olla jo nyt oireilua clomeista? Tänään otin siis toisen tabletin. Töissä mulla oli vähän väliä kylmä ja kuuma... Lämmöt koholla (36,7, normi 35,4). Vai onko tää jotaki omanpään tuotantoa? :D
 
Ikä 21v yk9 ja eka lapsi toiveissa :)


PAMSKU
Juu voi kait se olla clomeista johtuvaa. Itselläniki oli aika samanlaisia oireita. muistelen että lääkäri sano toukokuussa että niistä voi tulla alku vaiheessa kylmiä´ja kuumia aaltoja. sekä mielialan vaihtelua
 

Yhteistyössä