Kakskymppiset yrittäjät 2012

Huh, tehän olette aktiivisia kirjoittelijoita! Ehtii juuri ja juuri silmäilemään pikaiseen, pian kutsuu puistoilu ja kirkkaalta taivaalta paistava aurinko <3

Naspula, kurjaa, että toiveisiinne suhtaudutaan noin. Itsekin pelkäsin esikoista toivoessa nuivaa suhtautumista, enkä sitten oikein kertonutkaan haaveista kenellekään. Niille harvallekin kertominen pelotti ihan hirveästi. Vähän nuivaa suhtautumista tuli sieltä minunkin ystäviltäni, eivät oikein voineet ymmärtää että miksi jo nyt. Toki nyt ovat aivan haltioissaan tästä pienestä pojastamme!

En ole ennen löytänytkään tälläistä parikymppisten ketjua, ja suoraan sanottuna minusta on aika absurdia että me 90-luvulla syntyneetkin ollaan jo sen verran aikuisia, että haaveillaan perheenlisäyksestä. Ja siis minullahan on jo yksi lapsi :D Korvaani 20-vuotias kuumeilija kuulostaa edelleen todella oudolta, vaikka en ollut itse edes 21 täyttänyt kun poika syntyi!!! Ei se oikein ole vieläkään kolahtanut, että aikuisiahan tässä ollaan. Itse olen niin tottunut siihen, että kaikki odottajat on kolmenkympin ja yli, kun ei meidän tuttavapiirissä ole oikein muun ikäisiä ollut. Miehen kaikki ystävät ovat kaikki reilusti yli 25 ja meille tuli ensimmäinen lapsi, ja siis ihan toivotusti. Meillä mies on siis minua kuusi vuotta vanhempi, eli 28-v. Ehkä mä elän vähän enemmän tälläistä kolmekymppisen elämää tällä hetkellä kuin peruskakskymppisen, mutta uskon tilanteen olevan aika sama muillakin nuorilla kuumeilijoilla? Pää on jotenkin edellä vuosia?

Meillä viime yö oli fiasko, menin imettämään poikaa toissa yönä aamuyöstä ja nyt sitten viime yönä taas muisteli miten mukavaa oli hörppiä maitoa rinnasta. Huudoksi meni ja omat yöunet siinä samalla. Meidän lapsi ei ole vielä ikinä nukkunut täysiä yöunia, en tajua mikä vika naisen päässä on kun toivoo toista lasta tähän kasaan. Harmittaa kuitenkin ihan hirveästi, ettei kuukautiset ole palannut ja joka päivä toiveikkaana testailen sillä sylkitestillä joko jotain olisi tapahtumassa. Ihan selvää negaa päivästä toiseen. Liuskatesteihin sain positiivisia ovulaatiotuloksia alkuvuodesta, mutta ovulaatiota ei tapahtunut eikä kuukautisia tullut. Niihin en luota siis enää tippaakaan. Luulin olevani sellainen tjot-henkinen yrittäjä, mutta en tosiaan ole. Poika sai alkunsa heti kun kuparikierukka poistettiin 2010, eli ehdin olemaan 2vko ilman ehkäisyä hänestä. Nyt tulee vasta tämä todellinen vauvanyrittäjä luonteeni esiin :kieh:
 
Moikka!

grill: mielenkiintoista seurailla miten homeopatian avulla menee!:) itse en oo tosiaan siihen niin perehtynyt, mutta luotan kyllä homeopatiaan! ...ja niin, vaikka kertamaksu tuntuukin pahalta, niin purkeissa on onneks aika paljon helmiä!

naspula: mikä sulla on tilanne? vieläkö tuhruaa? me ei kerrottu yrityksestä kellekään (yks kaveri arvas), ja paljastettiin raskaus vasta vko 12, ja kyllä oli ihmiset ihmeissään! voi olla et jotku on jotain paskaa puhunu selän takana, mut en jaksa välittää muiden jutuista; pääasia että ollaan ite mietitty lapsen hankinta loppuun asti, ja tiedetään että taloudelliset edellytykset yms. on kunnossa.:)

kurasaapas: heh, no mä oon ainaki jo ihan henkisesti ikäloppu ollu jo vuosia!:D oon hummaillu baareissa sillon joskus 15-veenä, ja hiukan viel 18-vuotiaanakin jaksoin (en siis kylläkään juo alkoholia), joten oon humpat humppaillu jo aikaa sitten, ja ku ollaan kuitenki oltu ton miehekkeen kanssa jo koht 6 vuotta yhdessä ni tää oli luonnollinen siirtymä suhteessa... tuntuu et monilla vanhoilla lukiokavereilla ei oo mitään kiirettä ees parisuhteeseen saatika mihkään muuhun!:D mä jotenki ajattelen, et haluan nyt jo nuorena perheen ni sit voi viiskymppisenä nauttia elämästä ihan uudella tavalla!:)
 
Johanna: Joo se on totta, että onhan ne riittoisia. :)

Kurasaapas: Meillä vähän saman tapainen tilanne kuin Johannalla, koska ollaan myöskin oltu todella kauan yhdessä tuon miehekkeen kanssa. Enkä kyllä tiedä johtuuko se nyt ihan siitäkään, että ollaan jo valmiita vauvaa, sillä yksi kaverini (kanssani saman ikäinen) olisi varmasti jo valmis omaan vauvaan, mutta hän ei tällä hetkellä edes seurustele. Hän kylläkin on jo varmaan puoli vuotta sanonut, että kunhan saa koulun pulkaan ja vakityön, hän hankkii sen lapsen vaikka yksin. :D Mutta ajattelisin, että tuo ihmisen kypsyys on täysin liitoksissa luonteeseen ja elämäntilanteeseen. Itse en ainakaan ole "mallia" saanut, että lapsi pitäisi hankkia näin nuorena (tai no kun isovanhempani ovat saaneet äitini, on mummoni ollut 20v, mutta aika oli silloin toinen...). Ja kyllähän me vielä välillä mennään ja juhlitaan, mutta tiedetään että stoppi tulee jos ja kun se lapsi päättää tupsahtaa. =)
 
Naspula, toivottavasti ei siitä tuhrusta pahemmaksi muuttuisi!

Mulla olis vaikka ja mitä kommentoitavaa tuohon keskusteluun, mut nyt ei aika riitä tarinoimaan : lyhyesti sanottakoon, että oon myöskin hummailuni hummaillut jo 15-18-vuotiaana, sitten ei enää jaksanut. Eikä oo pää takas siihen suuntaan sen jälkeen kääntynyt. Kyllä mä vieläkin joskus harvakseltaan jossain käyn, mutta jos neiti menee jonnekin yökylään, ollaan usein vaan miehekkeen kanssa ja nautitaan siitä, että saa vaan olla, ja nukkua pitkään :D

ON: tänään töissä vessassa käydessä paperiin tuli kevyen liman mukana vaaleanpunaista limaa?? Ei mitenkään kovin verekästä siis, mutta näytti kun olis tippa tai kaks sekoittunut siihen. Mulla ei oo koskaan ennen tullut tuollaista... Tuskin se mitään ovikseenkaan liittyvää on, sillä oon varma, että se meni jo usempi päivä sitten... o_O mitäs se saattoi olla? En usko, että mulla tuolla mitään haavojakaan on :D
 
Hihihiii! Jekutan työkavereitani. :D Meidän muu tiimi lähti osaston yhteistilaisuuteen (itse en mennyt, koska se kestää niin myöhään, että olisin ehtinyt olla siellä vain luentojen ajan... |O) joten teinpä jokaiselle pikku jekut. Pomon tietokoneen näytön pistin täyteen post-it -lappuja. Yhden pöydän tavarat (kahvimuki mukaan lukien) niputin kumilenkeillä yhteen ja toisen pöydän tavarat teippasin yhteen. Yhden työkaverin pöydän sotkin (hän on ihan hirrrrmu siisti!) ja yhden koneesta otin virtajohdon pois ja tulostin näyttöön hauskan kuvan. :LOL: En olisi muuten tajunnut jekutella, mutta ennen kuin he lähtivät, he sanoivat "nyt sulla on sitten aikaa tehdä jekkuja". :LOL:
 
Grill oisimpa näkemässä heidän ilmeet! :D Mahtava, ettei oo touhu liian vakavaa!

Ja kaikille kyselijöille, se tuhru jäi siihen pyyhkäsyyn.. Tänään rätti vitivalkonen, varuilta pistin siis.. ja viimeyönä ei ollut tuhruillut yhtään sen jälkeen.. Olin ihan sata varma, että oli siinä, koska pyyhkiessä tuli kirkasta verta valkovuodon kanssa, ja sen vessakäynnin joka pyyhkäsyllä.. ( :D )

Odottelua siis vaan, miten jatkuu.. Kävin kaupassakin ja jäi testit hyllylle. En vaan halunnu ostaa niitä.. :|
 
Naspula, hyvä juttu! Siellä siis jännäilyt jatkuu! :) Plussapuhurin sinne lähetän!

Haha ihan huippujuttu Grill, mahtaa olla väki hoomoilasena aamulla :D Itellä kävi ihan hetken mielessä, voisko kiinnittymisvuotoa olla... mut hautasin sen ajatuksen, tuntuu, että turhaan toiveilen. Tuosta esikosta en muista sellaista kokeneeni, toisaalta silloin en kyllä kuumeillut enkä siis seuraillut kiertoa...
 
hirveesti ootte taas kirjoitellut.. täällä on sairastettu kaikki maholliset taudit. siis mies lähinnä ja minä siinä ohessa. huoh.. nyt kun miehellä olisi kerrankin ollut tervepäivä niin tämä päättää lähteä yöksi töihin. ja sit se kehtaa valittaa mulle kun mä teen ylitöitä ja se sentään menee omalla vapaapäivällä töihin....
oon tässä yli kuukauden tehnyt jokaisena työpäivänä ylitöitä, haluisin joskus päästä oikeeseen aikaankin...muuttokin lähenee ja aikaistui ;) täällä siis pakkailen kiukuspäissäni! (tykkään elää laatikoiden seassa) kiitos että sain taaas purkaa pahaa oloa :)
 
Voi ihanaa, onnea Naspula!! Kyllä täällä oli lippu korkeella sun puolestas, ja arvelinkin, että tuollaista tulosta vielä pääset hehkuttamaan... :p Juuri kun kävitte vasta joku aika sitten lääkärissä, että sais asioita eteen päin ;)
 
Tajusin muuten, että täällähän on sitten jo neljä toukokuussa plussannutta, ja nyt ei ole edes eka kolmannes tästä kuusta takana! Oisko tää oikeen super plussauskuu tää toukokuu? :p

Kyyneltenhymy, tuolta pikaisesti lunttasin, ettet oo ihan vielä ylittänyt puolta väliä kiertoa, ja kierto olis 32 päivää? Älä vielä huoli, eikös sulla voi hyvin ovis olla vasta muutaman päivän päästä? :)
 
Heippa kaikki! :)

Täällä olisi yksi uusi kuumeilija lisää joukkoonne!

Elikkäs ikää olisi 20v yk10 kp47/30-40 ja ensimmäistä lasta tässä kovasti ollaan kuumeiltu.

Pahoittelen heti alkuun tökeröä kirjoituskieltäni ja törkeää omanapailua.:D

En tajua tätä mun kiertoa nyt ollenkaan, kun oon 11 päivää tiputellut siitä päivästä kun menkkojen ois pitäny suunnilleen alkaa. Välistä on tullu vähän enemmänki ja sunnuntaina olin aivan varma että nyt se vuoto alkaa kunnolla, kun tuli tampoonista läpi, mutta kas vaan ei eilen tullut sitte paljon mitään. Ja raskaanakaan tuskin olen, kun ei ole oireita ja tänään testikin selvää negaa näytti.

Osaako joku sanoa, että onko mulla joku keltarauhashormoni niin alhaalla, että kuukautisvuoto ei sen takia ala kunnolla? :/

MUOKS: tänäänkään ei tosiaan oo tullut kun vain vähän vaaleanpunaista paperiin.:/
 
Viimeksi muokattu:
Heips naiset! Oon yrittänyt epätoivoisesti vähentää täällä käyntiä, mut eihän siitä mitään tuu. Vähentää siis ihan puhtaasti sen takia etten aiheuttas itelleni enää enempää pahaa mieltä ja stressiä kuin mitä mulla on jo valmiiksi, jotenkin on vaan todella masentavat pari viikkoa takana.
Mitään erikoista ei ole edes tapahtunut, et en sit tiedä miksi juuri nyt on niin "maansa myynyt" olo. Joka tapauksessa sitä ei ainakaan ole helpottanut kun aina välillä tulee luettua näistä plussista joita ei edes yritetty ja toisella yk:lla tärppäs. En siis tarkoita pelkästään tätä kakskymppisten keskustelua, vaan tulee joskus selailtua myös muitakin + lisäksi vielä se kirottu fb. Ja kyllä, tiedän että ei ole multa pois ja ihan yhtälailla kaikki ovat plussansa ansainneet..Haluisin niiin kovasti pystyä olemaan onnellinen muiden puolesta, mut välillä ei vaan meinaa jaksaa :(
Olisitte nähneet mut eilen kun menin facebookiin ja näin mun ah-niin-ärsyttävän työkaverin seinällä keskustelun mikä antoi ymmärtää et tää tyyppi ois paksuna. Tunsin oikein kyn sydän jätti pari lyöntiä välistä, valahdin varmaan ihan kalpeaksi ja kädet alkoivat täristä. No, se oli onneksi väärä hälytys, mut tuli sellainen tunne et mun EHKÄ pitäis yrittää jostain keksiä muuta sisältöä elämääni kuin tää yrittäminen.

Naspulan plussa sen sijaan antaa kyllä toivoa myös tällaiselle katkeralle ämmälle, kuitenkin pitkä yritys takana. Onnea Naspula!
Uskoisin kyllä (ja todella toivon) et mun olo tästä paranee kunhan päästään uuteen kiertoon, kun tässä meneillään olevassa ei kuitenkaan mitään toivoa plussasta ole.

Tuohon aiheeseen mistä olitte keskustelleet, niin musta on kanssa aika jännä miten myös monet mun tuntemat tän ikäiset ei ole valmiita/halukkaita eden vakavaan parisuhteeseen, mut itse on potenut kovaa vauvakuumetta jo mooonta vuotta. Ja myös mulla on tää et jos kuulee et joku on 20-vuotiaana raskaana, niin se saattaa hetken aikaa tuntua tosi nuorelta, mut sit tajuaa, et itekin oli sen ikäinen kun alkoi yrittämään, eikä tässä nyt ihan ikäloppuja olla vieläkään.

Muuten Sunflower jos en ihan väärin muista niin mietit sillon joku aika sitten miehesi kanssa, et otatteko niitä lugeja vielä tässä kierrossa käyttöön, niin mihin ratkaisuun päädyitte?

-es- tänne saa aina purkaa pahaa oloaan (niinkuin mäkin tein), tsemppiä muuttoon!

Niin ja lumihiutaleen tilanne mua kiinnostais??

Pakko vielä tän pitkän ja varmaan vähän epäselvänkin viestin loppuun vielä sanoa, et kyllä kunnon avautuminen vaan oikeesti auttaa. Tuosta kun aloitin tätä viestä kirjoittamaan, niin nyt on jo paljon parempi olo. Etenkin kun uskon et täällä porukka ymmärtää myös näitä ikävämpiä tuntemuksia mitä välillä tulee :)
 
Sunflower11
Voiko ovuloimaton kierto aiheuttaa niukan vuodon?

Itsellä vuoto kesti yhteensä kymmenisen päivää, 5 päivää tiputteli ja sitten vasta alkoi kunnolla, olin kuudentena päivänä tehnyt r-testin ja tosi haalean haamun sain, eli kemiallinen omalla kohdallani kyseessä.
 
En lukenu uusia tekstejä läpi, joten en niihin kommentoi.. tuhruaa eilistä reilummin nyt, mitäköhän tästä vielä tulee, tuleeko lasta ku ei pskaakaan, saati kunnon vuotoa sitten.. :/ en tiedä uskallanko ees toivoa että raskaus jatkuu.. Mut jotain ainakin tapahtunut, elämäni ensimmäinen plussa kuitenkin!

Et taitaa muillakin pidempään yrittäneillä sit olla toivoa siitä luomutärpistä, jos meilläkin! Ja toivon kaikille sitä parasta mahdollista! Ootte ollu nii ihania ja tukevia näinä aikoina! :heart:
 
Sunflower11 Itselläkin kävi mielessä että,jos ois just se ovuloimaton kierto..Menkkakipuja on kyllä ollu tooosi paljon ja nyt alkaa oleen tissit hellänä niinku normaalisti menkkojen aikaan, mutta kunnon vuotoa ei vaan tule. Voitte varmaan kuvitella kuinka ottaa päähän raskaasti ja että se parempi puolisko saa myös osansa siitä. :/

Tää on vaan jotaki aivan outoa mulle, ku aina ennen menkat on alkanu ku hyökyaalto eikä ikinä oo tiputellu tällä tavalla.
 
Tervetuloa mukaan Talvensuru! :)

Amalia Ei mitään uutta täällä. Ei näy eikä kuulu menkkoja, testiä en vielä uskalla tehsä, etten hulluksi tule. Testaan ens maanantaina, tai ehkä sunnuntaina, jos en malta ;) Pitää olla siitä Pregnylistä 10 päivää, että tulos on luotettava. :) Sunnuntaina on se 10 päivää. Jaiks.
 
Mulle vois päivittää, kp 1/30-32, YK 16

Justiin heräsin kamalaan kuukautiskipuiluun, ja vessassa paljastu että se on just sitä..

Ois pitäny vain luottaa vaistoonsa, ja jättää tekemättä se viimonen testi.. Sattuu, ja kaikkein vähiten ruumiiseen... :'(
 
Voi ei Naspula! :( Jaksamisia! Mut ehkä sit tässä kierrossa pysyis kyytiläinen mukana.

Tervetuloa talvensuru! :wave:

Amalia: Kyllähän nuo nopeat ja ei-suunnitellut (varsinkin) tärpit saa harmittaa. : / Mut onneksi me ollaan täällä, niin voi joillekin purkautua. :)

KyyneltenHymy: Sama kauhukuva tuli itselleni pari kiertoa sitten, mutta sitten muutin tikutus-tyyliä niin johan sain ovisplussankin. :)

ON: Töihin tultu, pari työkaveria on vielä tulematta, mutta muiden mielestä oli ihan hauskoja nuo mun jekut. Pomo kaiken lisäksi jätti osan post-it -lapuista näyttöön koska ne oli niin piristäviä! :D

Mitenhän mun pitäis bongata sitä ovista, kun mahassa on koko kierron aina vähän väliä nippaillut, vihlaissut ym... :confused: No olkoot. Jos yrittäis tästä päivästä lähtien joka toinen päivä vähän jotain touhuta.
 

Yhteistyössä