Kakskymppiset yrittäjät 2012

Pahoittetut kaikille huonoista uutisista, surkea aamu :(

Mua ahdistaa tämä toisen lapsen toivominen. Siis sen takia, että kun ei ole sitä kiertoa, niin ei voi oikein edes yrittää raskautua. Olis niiiin kiva kun olis kierto, nyt vaan testailen silloin tällöin negoja ennen saunasiideriä. Tympäsee. Imetys on viittä vaille loppunut, rinnat on aikalailla tyhjentynyt ja nahkapussit on jäänyt jäljelle. Monella kuitenkin kestää useampi kuukausi, ennen kuin kierto käynnistyy kunnolla ja hormonitasot palautuu normaaliksi.

En tiedä pitäiskö lopettaa tää kuumeilu ja antaa vaan olla asian rauhassa. En osaa ottaa kovin lungisti. Onneksi maanantaina alkaa 5vkon työharjoittelu ja sitten kesäkuussa ajateltiin lähteä Singaporeen lomailemaan 10 päiväksi. Jotain muuta ajateltavaa : /
 
Kurasaapas: Niin no tuo sun tilanne on kyllä aika ikävä, kun periaatteessa kyllä yritätte lasta, mutta kuitenkin oikeastaan ette... : / Toivottavasti se sun kierto sieltä pian kuitenkin palautuisi! Ja hei, kaverini sisko tuli raskaaksi imetyksen aikana ja luuli ettei voisi.

Olettekos muuten kuulleet Vaihtokauppabileistä? Itse olen tainnut kerran törmätä tähän termiin ja nyt tänään uudestaan täällä: Hanki kevät- ja kesämuotia ilmaiseksi ja päätinpä sitten että järjestän tuollaisen kesäkuun alussa! =) Pyytää vaan tosi paljon ihmisiä, niin saa varmasti laajan valikoiman ja kokoja kaikille. :) Minun mielestä tosi hauska idea. Ainoa huono on juurikin se, että lähimmät kaverini ja minä olemme kaikki niin eri kokoisia, mutta kutsun sitten äitini ja hänen kavereita ja käsken kavereiden ottaa kavereita ja sisaria mukaan, niin luulisi onnistuvan. :) Hahaa, olen niin täpinöissäni että oikein harmittaa kun en ehdi sitä aikaisemmin järjestämään. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: memsie
Sunflower11
Kurasaapas toivottavasti pian alkaa oma kroppa toimimaan taas!
Monillahan voi mennä vuosikin imetyksen lopetettua (tai se sanotaankin että vuosi imetyksestä että tasottuu). Ikävää se on kyllä jos/kun lasta toivoo ja ei oo kiertoa!

Itse oon kuulunut niihin että mulla on alkanut kierto heti synnytyksen jälkeen, ensimmäisestä 6vkoa synnytyksestä alkoi menkat (imetin 4kk) ja toisesta 4vkoa synnytyksestä (imetin 2vkoa, 2vkoa pumppasin).

Tsemppiä!

Grill
Joo alkaa olemaan. Ei enää aamuisin polttele niin paljon ku illalla ottaa lihasrelaksanttia. Tosin eilen yöllä taas oli kainalossa nuorempi muksu ja toisella puolen mies ja nukuin ihme asennossa ni sit pistin miehen viemään likan takas sänkyyn :D ja itse koitin sit pötkötellä piikkimatolla ja - tyynyllä. Se vähän auttoi.
 
Toivottavasti nyt jokainen saisi helpotusta omaan elämäänsä tavalla tai toisella. Positiivisten puolen kaivelu on ollu mulla tänään käytössä ja yritän ihan tosissaan nousta täältä kuopasta pois normaalimpaan elämään. Usein sitä vaan luulee olevansa siellä pohjalla, mutta sitte matto vedetään pois jalkojen alta ja sitten se luukku löytyy, josta matkataan vieläkin alemmas. Ja tikkaat jatkuu loputtomiin..

Mutta itse uskon hyvän ja pahan tasapainoon. Jos jotain pahaa tulee vastaan ja paljon, kyllä sitä hyvääkin aikanaan saa osakseen samalla mitalla. Sellaisessa toivossa on ainakin hyvä elää. :)

Mullaki kierto loppu-puolella jo. Ja yllättäen aamulla nippas oikealta alavatsalta, eli tätin pitäisi kurvailla about 5 päivän sisällä. On mua kyllä niin kiukuttanu ja surettanukki, ettei oo pian tottakaan. Tissikipuiluja odotellessa.. :/

Voimia kaikille! :hug:
 
Grill, tuskin se mitään ainakaan huonoa on, jos pistää lallattamaan ;) Onkos siellä herätty kevääseen? :p

Hopeakissa, noin sitä itsekin yritän ajatella, vaikka kaikkein synkimpinä aikoina se on tosi vaikeaa... Mutta sitten kun asiat alkaa taas rullaamaan, ne rullaakin aika vauhdilla :)

Nää koopeet on aika turhauttavat. Oon päättäny, etten rupea missään kierrossa testailemaan ennen kuin täti on todellakin oikeasti myöhässä. Mutta kun tää kierto nyt on aika epäsäännöllinen, ni minkähän sitä laskis sitten myöhässä olemiseksi... En vaan tahdo turhaan käyttää vähäisiä rahojani kymmeniin testeihin, niinkuin oon varma, että tekisin, jollen etukäteen vahvasti päätä. Mut ei tääkään tässä mitenkään takaa, että pystyisin pysymään päätöksessäni :D
 
Viimeksi muokattu:
Hyi helvetti, näin äsken videon jossa tässä uutisessa Lapsen raju pahoinpitely järkyttää netissä | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi puhutaan. Ei voi muuta sanoa kuin että sairasta! Luojan kiitos tuo hirviö on joutunut vankilaan..Ja vielä ärsyttävämmän luonnollisesti tästä tekee sen, että MIKSI tuollaiset ihmiset saavat lapsia ja sit kaikki eivät saa vaikka mitä tekisivät :(

Jaksamisia Hopeakissa! Tuo on kyllä hyvä pitää mielessä et jotain hyvääkin on varmasti vielä tulossa :) Itse oon vähän huono lohduttamaan, kun itsekin masentavien tunteiden kanssa painittu jo pitkän aikaa, mutta yritä keskittyä elämän hyviin puoliin ja pitää se "vanha ystäväsi" kurissa :/

Grill kiva kun keksii tuollaisia juttuja mitä järjestää, saapahan muutakin ajateltavaa kun nämä jutut ja näkee kavereitakin :) Ootko muuten jo päätynyt ratkaisuun sen tatskan kanssa? Eli kuva vai teksti ja mihin kohtaan?

Täällä ois vielä kolme päivää niin pääsis uuteen kiertoon. Siihen onkin jo aikamoinen sotasuunnitelma kehitettynä :D Tuntuu ihan samalta kuin sillon kun yk1 alkoi ja tuli netistä koluttua läpi kaikki hedelmällisyyden parantamis-ohjeet sun muut.
 
Tauno tääl taas huutelee (ovistestit liian hankalia)! Voiko se ovis mennä vaan "viuuu" ja ei testiin tulis yhtään positiivista viivasta? :confused: Siiskun testaan joka päivä klo19-20 välilt, voisko se illaks haalistua jo, siis se viiva ? :D
Musta on alkanu tuntuu et mun pitäis luovuttaa nuo testit takas kauppaan, ei meikäläisen suloisille aivonystyröille sopivaa touhua! :headwall: :LOL:

Oon kuullu noist kaupoista Grill, kuulemma mukavat kun on vaan samankokosta porukkaa kemuissa mukana!

Sunflower okkos sä sitä isäntääs pyydelly selkää venytteleen? Siinähän niiku hoitus kaks kärpästä yhellä iskulla ;)

Joo, mulle tuli eilen siittiö paniikki! :whistle: En jaksanu kuumeisena valvoa ja ootella miestä tulevaks kotia, enkä edellisenä päivänääkään vonkunu.. Aloin nukkua kiltisti illalla ja sit heräsin! Sain kamalan paniikin etteihän se mies hoitele ihteensä vaan, joten kilttinä vaimokkeena laitoin viestin "elä mene illalla vessaan kun tulet, säästä siittiösi pahanpäivän varalle mulle! Ne ei oo hyviä jos ne ei oo päivääkään vanhoja".
Ei ois pitäny lukea siittiöistä ennen nukkumaan menoa ja huolestua :LOL:


ps. Ne siittiöt talletettiin aamulla ja mies oli uskonu akkaansa! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Grill ja -es-
Kyyneltenhymy loistava viesti! :D

Taitaa väkisin tulla taukoa täällä, tänne kirjoittelusta siis :) Kirjottelen sit enempi, kun on asiaa, käyn kyl varmasti jokakerta lukemassa juttuja :D

Lääkäristä ei oo otettu vieläkään yhteyttä, et miten jatkossa ja milloin.. Eilen kävinki siellä hoputtelemassa, et mikä mättää ku ei kuulu mitään niin tuumas hoitaja et se lääkäri on ollu lomalla 2vko. Ihan et kiitti vaan :D

No, jospa tää tästä...
 
Sunflower11
Oks tääl kellään kokemusta endosta?

Täytyy ny pari kierto kattoa jatkuuko, on tätä ollu ennenki mut en muista koska viimeks näin pahana. Liikkuminen vihloo alakertaan, istuminen, pissalla käyminen.. Kauhee vihlontakipu :/ JOskus muistan olleen silleen ettei menkat olleet vielä kunnolla alkaneet ja tiputteli..
Ei siis mitään vt-tulehduskipua tai hiivaa vaan just silleen et ihanko joku kääntäis veistä kohdussa/persuksissa/jossain siellä välillä.
 
Sunflower, mulla on joskus ollu just tollaisia sun lopussa kuvaamia kipuja, just niinku joku kääntäis veistä siellä. Ihmetellyt oon, mistä on johtunu, mut ku ei oo ollu jatkuvaa, ni en oo miettinyt sen enempää mitä se ois... :O
 
Memsie: Suottaapi olla. :D

Amalia: No tuota kuva on jo piirrettynä, mutta miehen pitäis vielä selvittää työkaveriltaan pystyykö hän tekemään siitä tatuoinnin. Jaja, sen ottaminen menee sitten kesäkuun alkuun jotta voin olla varma että ei oo vavvaa tulossa. ;) (se voi olla sitten synttärilahja itselleni)

KyyneltenHymy: Haha! Mahtavaa! :LOL: Ja tuosta oviksesta. Ekalla kerralla kun sitä testasin, mulla meni se ohi kun testasin vaan kerran päivässä (ja en edes samaan aikaan joka päivä) joten täällä joku (tais olla Annie) neuvoi, että kannattaa testata aamuin illoin, niin ei pitäis mennä sivu suun. :) Ja seuraavalla kerralla sitten löysinkin sen.

Sunflower: Endo? :D
 
Amalia Mäki näin tänään aikaisemmin tuon videon. Aivan järkyttävää! En siis voi ymmärtää ollenkaan, miten se kuvaajakaan ei tee mitään? Ihan sairasta. Ja vaikka vankilaan joutuikin, niin ihan liian vähän tuollaisesta toiminnasta! :( Itku tulee.

Kyyneltenhymy Haha, iha loistavaa! :D
 
Eli siis ens kierrolla testaan aamua iltaa! Mut siihenhän uppoo kamalasti rahaa.. No kattellaan.. Mutta ei vielkään ovis plussaa näy vaikka kuin koittaa silmiä huijata! Oikeen tympäsöö :stick: Mutta alapääs on varmaan kans räkätauti kun limaa tulee samalla mitalla, mitä räkää nenästä! |O

Sunflower en osaa vastata kysymyksees :( Toivotaan ettei endoa ole.

Joopa.. Taijan mennä tutkaileen googleen taas hedelmöitys juttuja.. Eilen tuli tosiaan siittiöt selvitettyä! Onneks ne siittiöt ehtii miehelle kehittyä huomen illaks, jos jotenkin mukavasti yllättäis :D
 
Omanapailen ja kitisen, kun olo muuttuu taas kurjemmaksi iltaa kohden. Eilen oli illalla ihan olo, että oon kipeeks tulossa, mut aamulla ei ollu enää yhtään sellainen olo eikä päivällä. Nyt taas iltaa kohden on olo menny samanlaiseksi kuin eilen... Kuumemittaria en omista, mut tuntuu, että posket helottaa ja on sellai olo, että joku pöpö tässä yrittää iskeä, ilman siis mitään flunssan oireita. Masu juilii, ja sanon kyl, et voi helevetti jos alkaa tällanen menkkakipuilu jo melkee viikkoa ennen ku pitäis täti kurvata kylään... Mur mur murisen. Okei, ehkä koulustressi vähän painaa päälle :D
 
memsie mitä jos on jotain muuta kun pöpöä, menkkoja tai koulua? Eihän sitä koskaan tiedä =)
Tänään huonopäivä, väsyttää ja ketuttaa kaikki! Pinna todella lyhyt, onneksi on voinut olla vaan töiden jälkeen neljän seinän sisällä. Toivottavasti ei oo mitään menkka äksyilyä :O
 
Ompas täällä ollut kurjia uutisia! :hug: kaikille ja yritetään pitää lippu edelleen korkealla!

ON: mulla tänään dpo12.. Ovis bongattiin siis ololla.... naama kukkii edelleen, turvottaa iltasin, aamulla ei mitään. Oon ihan hurjan väsyny - saattaa johtua kyllä siitä, että mun vapaa viikko töistä menikin töissä...

Nyt suihkun kautta nukkumaannn zzz...

Öitä rakkaat naiset! :heart:
 
Sunflower: Aaaa. :D Mutta hyvä kyllä kun pistit tuon linkinki, sillä en tiennyt siitä oikein mitään. :) Mutta mutta, toivottavasti ei olis sun kohdalla tuota... : /

KyyneltenHymy: No se on kyllä totta, että rahaa sen tapaiseen testaukseen menee... : /

memsie: Toivottavasti et nyt ainakaan sairastuisi... : /
 
Ensimmäisesksi voimahaleja kaikille huonoja uutisia saaneille:hug:

Sunflower - Mulla todettu endometrioosi 12/11. Epäilys ilmeni suuresta kystasta (6cm halkaisija), joka sitten poistettiin laparoskopiassa. Ennen leikkausta ei minkäänlaista merkkiä raskautumisesta, leikkauksen jälkeen heti seuraavasta kierrosta raskaaksi. Tosin oli tuulimunaraskaus. Mutta totesin siis että kohdallani endo haittasi raskautumistani merkittävästi. Nyt siis menossa yk 29 ja yk 5 "siivouksen" jälkeen. :)

Tosiaan siis nyt on menossa kp 24 eikä kyllä toiveita nostattava kierto ole menossa.
Tosin vatsa yrittää kehitellä taas oireita mutta katsotaan rauhassa vielä viikko :)
 
Sunflower11
Siis nää kivut vaan jatkuu :( mä en pysty istumaan/käymään vessassa tms. ilman et vihloo ja sattuu. Itku meinaa tulla.. Käveleminenkin sattuu..

Särkylääkettä ottanu, mut tulehduskipulääkettä en ku en voi syödä, ni en sit tiiä. Jos tää viel viikonlopun jatkuu ni kai sit ma mentävä lekuriin..
 
Miuku: Niin, odottelemallahan sen oikean tiedon selville saa. :)

Sunflower: Oi ei! :O Yritähän nyt kestää... :hug:

ON: Huoh... :ashamed: Olin tuossa työkaverini kanssa syömässä ja hän kertoi, että hänen tytär on raskaana eli hänestä tulee mummi. Olen kyllä todella iloinen työkaverini puolesta, sillä hänellä on vain yksi lapsi eli tämä on hänen ensimmäinen lapsenlapsi. Ja olen minä onnelinen ihan hänen tyttärenkin puolesta (vaikka en häntä suoraan tunnekaan) sillä he ovat yrittäneet lasta n. 1½ vuotta ja heillä on ikääkin jo +25, naimisissakin ovat olleet pian jo 2 vuotta eli ihan oikeaan osoitteeseen menee tuo lapsi. Mutta... Silti vain vähän tuntuu ikävältä omasta puolesta. Vielä kun työkaverini puheli, että kyllähän mekin sitten kun saan kouluni käytyä ja pitäisi minullakin työkin mielellään olla ennen lasta, koska äitiyspäiväraha määräytyy sen mukaan ym. : / Tiedän kyllä, että ei hän sanoisi noin jos tietäisi mikä tilanne meilläkin on menossa... Mutta silti...
 
Sunflower, voi että :< toivottavasti helpottai jo pian! Mulla oli muistaaksen tammikuussa niin, että kipuilu vaan paheni, ja koitin sinnitellä, kunnes hakeuduin päivystykseen. Sieltä nyt ei tullu oikein minkäänlaista vastausta mihinkään, sanoi, että voi olla suolistoperäistä (?? mulla kyllä masu toimi), tai että kystakin saattais olla, ja puhjetessaan tosi kipeä, mut sen kivun pitäis kyllä nopeasti puhkeamisen jälkeen kadota... mulla kuitenkin kipuili ajoittain viikon verran. Eikä siis koskaan selvinnyt mistä johtui :O

Mä en tajua. Mä heräsin aamulla seiskalta, kuten normaalisti, väsyneenä kuten normaalisti. Päätin kuitenkin, et vien likan päiväkotiin ja tuun ottaa viel tunnin tirsat ja skippaan ekat koulutunnit. Tunnit olis loppuneet jo kahdeltatoista, ja sen jälkeen aattelin viettää aktiivista päivää, käydä salilla ja siivota.. mutta mitä vielä, HERÄSIN VARTTI SITTEN??? Oon ollu tässä parin vuoden aikana paljon paljon väsyneempi, ja silti en oo saanu nukuttua/oon herännyt aina viimeistään 10ltä, vaikka olis ollut mahdollisuus nukkua pidempään. Pikkasen on ketutus nyt päällä, kun tää päivä meni tälleen ohi :D
 
Heippa ! Saiskos liittyä seuraan ?

Olen 20-vuotias ja ennestään on 1 lapsi, 2011 toukokuussa syntynyt poika ja tässä nyt kovasti oisi yrityksessä ja toiveissa toinen jo :).

Tikuteltu on jo, mutta ei selvää plussaa ole tullut, omituisia viivanpaikkoja vain pregcheckillä. Kierron pitäisi luultavasti olla 26-28.
Nyt on menossa kp 30. En ole tuosta kierrosta ihan varma, että onko se tuon verran koska nyt on yrityskerta 1.
 
Ihan ekana sunille jaksuja kipujen kanssa! Toivottavasti ei olis endo kyseessä... Mutta mee ihmeessä lääkäriin, jos kivut ottaa vallan.

Ja teretulemast Tiudeliini! :popcorn: jännä tilanne sulla!

ON: vatsaa ei yhtään polttele tulevat menkat.. Jotenkin vaan oon niin pessimistinen tän kierron suhteen, että ei varmana tärpännyt....... plaah.

Hah, kuinka moni teistä katsoo kisoja?? MINÄMINÄ! :popcorn: , vaikken siis mikään himo lätkäfani ole, mutta miehen takia innostuinkin vahingossa.. :)
 

Yhteistyössä