Kakskymppiset yrittäjät 2012

Oi oi kun jännää Pamsku ja memsie! :popcorn: Ja memsie, mun kaveri sanoi että kun tuli raskaaksi hän ei voinut kunnolla suihkussa käydä kun tissit sattui siellä niin paljon! ;)

Amalialle tsempit tähän kiertoon! =)

Talvensuru: Joo itse syönkin tuota rakkaus-pakkausta ja koska senkin alas saaminen on ollut tapeeksi haastavaa, en ole edes harkinnut siirtymistä pelkkään macaan. :D

ON: Eilen kävin tälllä lukaisemassa illalla pikaisesti ja olitte ainakin tästä äitienpäivästä jutelleet pikkuisen. Itse olen vielä osannut hyödyntää tämän päivän oman ja miehen äidin ajattelemiseen, mutta väkisin tuossa päivällä tuli mieleen tämäkin omakin tilanne... No, vaikeampihan tämä päivä on niille jotka ovat kauemmin jo yrittäneet! Mutta kyllä tässä itsellekin on illan tullen tullut hieman haikea olo.

Ja tuosta facebook asiasta nyt voin sanoa vain sen verran, että itse ainakin tooooodella harvoin kommentoin siellä yhtään mitään, että tuskin tuota Naspulan lapsettomuus asiaakaan on nyt täysin huomiotta jätetty. Yksi kaverini oli laittanut kivasti äitienpäivä toivotuksen (on itse kummipoikani äiti): Hyvää äitienpäivää äideille ja tuleville sellaisille. =)
 
Kiitti vaan, Kyyneltenhymy ja Grill :D Tässä nyt on vaan jotenkin yhtäkkiä tullut eilisen ja tämän päivän aikana paljon samantyyppisiä tuntemuksia, joita en osaa edes selittää, joita oli myös esikosta aikanaan, kun en vielä tiennyt olevani raskaana, enkä silloin siis kuumeillut, enkä osannu ees yhdistää niitä mahdolliseen raskauteen. Vielä pari päivää sitten olin varma, ettei tässä kierrossa oo edeltäjäänsä kummallisempaa, vaan äkkiä nousi toiveet korkeelle. Pelottaa, miten kovaa täältä kohta pudotaan, siksi hoen täällä itselleni koko ajan "en ole raskaana, en ole raskaana". Tosi tervettä, eikö? :D Koitan malttaa olla dippailematta ensi viikon loppuun... Hehe... katotaan, miten onnistun, tai no, voihan se tätyli tulla sitä ennen kylään jo (toivottavasti ei..).
 
Kyyneltenhymy pitäisi testata mutta jotenkin semmoinen olo ettei se plussaa kuitenkaan näytä. : / tänään oli alavatsa TODELLA kipeä, edes menkkojen aikana ikinä ollut niin kipeä. Täytyy ainakin huominen vielä jännittää jos ne pirut alkaisi :(
 
memsie: Itse en ikinä pystyis olla noin kauaa testaamatta kun on noin selkeet oireetkin! :D Itse olen nyt päättänyt, että en ala toivomaan plussaa ennen kun on tissit kipeet tai kierto on venynyt yli 35 päivän! Viime kierron kaikki "selvät" oireet otti sen verran päähän... :headwall:

Pamskun perään huutelen minäkin! =)

Amore: Tietenkin aina parempi jos jaksat huomiseen odottaa, mutta hyvältä vaikuttaisi! d:)b
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAANANTAI 14.5.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


lumihiutale92.....kp38/29...............20v........yk4.................1.lapsi
Amore.............kp32/28-32.............24v..........yk2..............1.lapsi
Hopeakissa......kp31/28-38............23v.........yk6.................1.lapsi

Kp 21-30


Pamsku............kp30/27-52...........21v.........yk6..................1.lapsi
miuku9............kp27/26-28...........21v.........yk29.................1.lapsi
Anlii................kp26/26-73...........22v.........yk8.................1.lapsi
memsie............kp22/24-36..........21v........yk2...............2.lapsi

Kp 11->20


Sunflower11......kp20/27-28..........23v........yk18...............3.lapsi
KyyneltenHymy..kp20/32..............23v........yk4(yk10)............2.lapsi
Marpa..............kp18/25-31.............23v.........yk4...............1.lapsi
Grill................kp17/25-35.............21v........yk8.................1.lapsi
Lindu...............kp16/28-30.............22v.........yk2...............1.lapsi
Taru_..............kp16/40..................21v.........yk2................1.lapsi
Punnabis..........kp14/29-33.............26v........yk18...............1.lapsi
-es-................kp13/24-30............21v.......yk13.................1.lapsi

Kp 1-10


Naspula............kp6/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Amalia89..........kp2/46-160........22v.........yk10.................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi


Kp??/tjot


kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi
fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta
duulia
SilverBride
JeNski91



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
Miwwi
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini
(Jonna_91) ?



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
VOI PIRU! Nyt on jo toinen päivä viikon sisällä kun olen unohtanut ottaa mun "aamunappulat" ja muistan sen vasta töissä... :kieh: Pitää varmaan pistää laukkuun pari satsia varoiksi jos vielä käy näin!
 
Eikä mitä, ei m ehditty sinne apteekkiin ja tää päivä mulla menee niiin tiiviisti töissä, että apteekki jo siinä vaiheessa kiinni... Oon siis kyllä joko helvatan päivän duunissa...

Huomenna sitten - jollei täti ennen sitä kurvaile paikalle..

Grill: sulla on samanlainen nuoruusiän alzheimer :LOL: - unohtelen jatkuvasti jotakin..... eilen unohtui hakea sisko äidiltä ja viedä se kotiinsa..
Toissapäivänä rahapussi unohtui töihin, sitä edellisenä päivänä unohdin kännykän autoon, enkä muistanut mihin olin sen jättänyt, koko kämppä ympäri kissojen ja koirien kanssa, kunnes tajusin käydä autossa kurkkaamassa...
 
Pamsku: Joo, samat on "oireet" mulla. :LOL:

Lindu: Tuliko hyödynnettyä? :O

Hitsit mut oon tunteellisella päällä... Tosi haikee olo, eikä hajuukan miksi. Välillä on sellaisia hetkiä, et vois alkaa vaikka itkee, mut saan sentään pidettyä itseni kasassa. :D Kivaa tälläinenkin... Niin joo ja huono olokin vaivas just noin tunnin ajan! Ei nyt vielä pitäis mitään sellasta olla. :kieh:
 
Grill, tuo oli kyl hyvä teksti! Itellä on ollut taipumusta paniikkihäiriöihin (n. 4-5 vuotta sitten) ja on nyt saatu hallintaan, ilman lääkkeitä. Myös voimakasta ahdistuneisuutta on ollut, ja välillä edelleen :( Ne tunteet ja kohtaukset kuitenkin pysyy hallinnassa, jos itse tunnistaa omat tunteensa ja tilansa ennenkuin se varsinaisesti "puhkeaa" ja itsellä loistava tukiverkosto sen suhteen, että uskon purkavani näitä tuntemuksia ilman että ystäväni/äitini sitä edes huomaa itse.. He kyllä siis tietävät, kuten myös tietenkin mieheni, mikä tilanteeni on ja tarkkailevat salaa kuitenkin :) Ja itsellä pysyy hyvä olo. Välillä on toki vaikeita kausia, kun ahistuneisuus meinaa saada otetta, ja silloin pitää pysähtyä ja "pakottaa" ne tunteet ulos! On vaan liian helppo lakasta ne piiloon omastakin mielestä, ja esittää että kaikki on ok.

Tuo on hyvä asia miettiä, jos on yhtään tuntemuksia siihen että joku asia painaa tai ahdistaa, oli sitten raskauden yrittämiseen, raskauteen, vauva-aikaan tai mihin tahansa liittyen! Vaikka ne tunteet ei olisikaan niin voimakkaita tai hallitsevia.. Itse en edes huomannut omaa huonoa oloani, ennenkuin muut huomasivat ja olin jo niin huonossa kunnossa että en voinut käydä koulua, ja kävin terapiassa.. Nyt kun tän tunnistaa ja on oppinut purkamaan ajoissa, on kaikki sujunut paljon paremmin ja ilman kummempaa haittaa jo noin 3 vuotta :) Terapian lopetin myös noin kolme vuotta sitten..
 
Naspula: Just, just. No mutta hyvä että nyt menee paremmin. :) Tosiaan ajattelin että tuon tekstin olis kaikkien hyvä lukea, jotta se sitten ehkä auttaisi jokaista itse huomaamaan tarvittaessa oireita.

Hehee. Aloinpa tässä miettimään, että saisinkohan (sitten jos nyt kesän aikana tarvitsee) otettua "raskaus-verikokeen" täällä töissä työaikana? :D Vai onko ne pakko ottaa neuvolan lähetteellä? :O Koska olen töissä isolla isolla laitosalueella ns. kaukana kaikesta joten meiltä löytyy työterveyshuolto myös täältä (ja toki myös lähimmistä kaupungeista). Mutta siis, jos joudun ottamaan verikokeet kunnallisella joudun olemaan pois töistä useamman tunnin... Mutta miten tuollaisenkin sitten selvittää? En nyt oikein voi sitä pomolta kysyä (ja tuskin osaisi vastatakaan), ehkä sitten vain jos tarvetta tulee pitää soitella lääkärille ja kysäistä. =)
 
Grill, tosiaan hyödyllisen tekstin mun mielestä linkitit.

Voi venäjä. Oon satavarma, ettei oo tärppi käynyt, vaikka eilen aloin olla jo ihan varma, että on :D Tissit ei tunnu enää yhtään kipeiltä, nännit arat, kuten ennen menkkojakin. Nojoo, mulla oli illalla vaikeuksia saada unta, kun kuvotti koko ajan, mutta saattoi johtua sipseistä ja kakusta, jota tuli eilen vedettyä! Aamulla menin jo ääneen sanoo, ettei oo enää yhtää sellai olo ku eilen, ni johan tuli kumma kuvo aamupuuron jälkeen. Mut tiedän näiden olevan kaikki kuvitelmaa ja psykologisia oireita. Vauvakuume, minkä teit...
 
Kiitos naiset tsempeistä :) Tässä kierrossa sotasuunnitelmaan kuuluu vanha tuttu foolihappo, ja sit napsitaan miehen kanssa molemmat d-vitamiinia enemmän kuin aiemmin. Googlettamalla on löytynyt aika paljon yhteyksiä d-vitamiinin puutostilan ja lapsettomuuden välillä, joten aion nyt kiinnittää siihen erityisesti huomiota. Tuskinpa noista ainakaan haittaakaan on. Ovistikkuja löytyykin pari paketillista, lisäki tietysti ne clomit, sekä pupuilua vähintään joka toinen päivä. Ja yritän alkaa elämään terveellisemmin ja keskittyä kaikkiin kivoihin juttuihin, ettei tää mene stressaamiseksi. Että sellasta, yritystä ei tuu puuttumaan :D

Grill laita puhelimeen muistutus niistä nappuloista, jossain vaiheessa se muistutusääni alkaa ärsyttää niin paljon et ne alkaa kyllä muistamaan, mulla ainakin toimii :D
 
Täällä ei tapahu sen kummempaa, aika tylsää, tosin uuden kierron suhteen päästy jo vauhtiin... Tilattu siis lisää ovistestejä, ja toki samalla r-testejä.. vaikka tälläkertaa taitaa jäädä käyttämättä. Itekkin aloin syömään monivitamiinia ja foolihappoa syöty jo jonkuaikaa :D

Muutakin on tullut tilattua, ostimpa nimittäin sähkötupakan! Pelkään että retkahan tohon tupakkaan taas, on ollut vaikeampia aikoja nyt ja tuo on mun mielestä parhain ratkasu siihen sitten.. Ja jos sais vaikka ukonkin lopettamaan! :) Ei ole edes yrittänyt :/ Ja nikotiinittomana tätä "poltan", tottakai. En ole suunitellut totakaan kuitenkaan pössytteleväni, muuten kuin retkahdus-hetkinä :D

muutakin, raskausaikaa varten osteltu härpäkkeitä..... Taaaas. Ystävä sanokin kun kertoilin löydöistä että varaudun ainakin hyvin; ei tartte sitte raskaanaollessa alkaa metsästämään mitään hyvää edullisesti. Noh, toivottavasti saa kaivaa noita sitten varastosta piankin..

Memsie toivottavasti ois ihan aiheesta nuo :)
 
Pamsku, oot ihana kun luot toivoa :heart: Oishan se melkosen ihana ylläri tähän menetyksen suruun...toki eihän se mielestä poistu se menetys varmaan ikinä.
Pahoittelut sulle..tai tarviiko vielä pahoitella, jos ovis onki ollu myöhemmin? Niin kauan kun ei ole menkkoja, on toivoa ;)
 
Mirkku onks sulla minkäänlaisia oireita/tuntemuksia? :) voi miten jännää, jos onkin tärpännyt! :popcorn:
Niinno, tyhmä menin testaamaan, vaikka takaraivossa oli se tunne, ettei oo tärpännyt... Pakkohan sen oviksen on olla myöhemmin, tai siis, kun mulla menkat alkaa se dpo12- MAX 14 (niinku viimekierto) ja nyt olis jo dpo16.. tänään pisteli alaselkää, että voihan se olla, että tätskä tekee sitä tuloaan. Ollaan kyllä pupuiltu ahkeraan tää kierto, ettei oo ollu, ku max 2 päivää väliä.. :) Saas nähdä. En oo heittänyt kirvestä vielä kaivoon. :)
 
Pamsku ei mitään muuta mainittavaa kuin parina päivänä ollut ihme alavatsatuntemuksia..tosin eipä ollut viimeksikkään kun plussa tuli ja olinkin ihan varma ettei tule, sillä oli ainoa kierto kun ei ollut sitten mitään oireita :D tosin ikävästihän se päättykin. En tiiä oisko pitänyt olla oireita...
En oikeen usko raskauteen (ainakaan näin aikaisilla päivillä) kun mullahan pilleireiden jälkeen ollut kierto sitä keskimääräsesti 38 päivää..tosin ennen pilleireitä oli se n.31päivää ja gyne sanoi, että saattaa vaikuttaa kiertoon tuo km. Ihan ulalla olen siis :) Sekin mietityttää voiko ees ovuloida jos hcg on koholla, mutta onhan noita tapauksia, joissa nainen on tullut raskaaksi (vaikka ollut jo raskaana) peräkkäisten kuukausien ovulaatioista ja saanut kaksoset! Eli kaikki taitaa olla mahdollista naisen ihmeellisessä kropassa :D

Hyvä, ettet ole heittänyt! Äläkä heitäkkään :)
 
Voi harmi Pamsku. : / Mut toivotaan vielä! =)

Miramei: Voihan siellä jotain olla! :popcorn:

Amalia: Joo no nyt aamulla laitoin noista päivä nappuiloista muistutuksen pariksi päiväksi, kun menin ja unohdin ottaa nekin eilen! :D Ja otin laukkuun kolmeksi päiväksi hätä-aamunappulat, mut tänään muistin ottaa kotona. ;)

ON: Voipi olla et olis ovis käsillä, ihan vaan kosteustasapainosta päätellen. :D Mahan tuntemuksia ei oikein voi seurata, kun on ollut koko kierron ihan kummallinen... Luulin kyllä et ovis olis voinut olla jo vkl (tai laskin niin...), mut tarkoitus olis joka tapauksessa olla tuolla "joka toinen päivä" -linjalla. ;) Ota näistä kierronpituuksista nyt sit selvää! :headwall:
 

Yhteistyössä