Kakskymppiset yrittäjät 2012

ON: vatsaa jomottelee edelleen, mulla oviksesta saakka vatsa ollut aivan sekaisin... huooh..
Eilen käytiin sukuloimassa miehen sukulaisilla.. Ruvettiin jutteleman miehen mummin ja äitipuolen kanssa lapsista (mihen täti synnyttää parin viikon päästä). Ilmeni, että miehen suvun puolella on monilla ollut vaikeuksia saada lapsia. Miehen mummi ja ukki yrittivät 10 VUOTTA saada lasta, kunnes tärppäsi, samaten miehen täti ja tämän mies saivat molemmat lapsensa alulle hedelmöityshoidoissa... o_O
Miehelle sitten eilen tiuskaisin, että "sussa se vika on", vaikka ihan hyvin tiedän, ettei niin välttämättä ole. Onneksi mies ei siitä suuttunut, vaan otti asian huumorilla.
On se selvästi vaikuttanut (tämä lapsettomuus) mieheenkin. Tuntuu, että se on jonkinmoinen kolaus miehisyydelle, ettei hän ole pystynyt siittämään mua - vielä.

Tuo kaksosjuttu oli mielenkiintoinen! :)
 
Moikka! Mahtuuko mukaan yksi kuumeilija lisää?

Ikää olisi mittarissa 22 ja yksi lapsi löytyy ennestään. Poika on 1v 2kk, eli syntynyt 2011 helmikuussa. Ilman ehkäisyä ollaan oltu viime helmikuusta saakka, mutta vaikea tulla raskaaksi kun imetyksen takia ei ole kuukautisia :ashamed: Imetystä on vähennetty 0-2krt/vrk 10 vuorokautta sitten ja nyt kovasti toivon, että kuukautiskierto käynnistyisi. Toistaiseksi ei ole ollut merkkejä siihen suuntaan.

No tälläinen kuumeilija täällä, jos minut etusivun listaan lisätään niin kiertopäiviä ei ole...
 
Kurasaapas Sydämellisesti tervetuloa, aina mahtuu mukaan! :) :heart: Toivon, että sulla kierto käynnistyis, niin pääsisitte kunnon toimiin :)

Tänään pitäis viimeistään menkat alkaa, mutta ei ole näkynyt. Ja mulla alkaa aina menkat aamulla, joten tiedän, että tänään ne ei ainakaan tule. Hui, kuinka jännittävää. :)
 
  • Tykkää
Reactions: memsie
Pamsku: Noh, ei nyt vielä kannata alaa stressaamaan kummassa se "vika" mahdollisesti voi olla. :) Ja itselläni on tässä kierrossa maha vihlonut ja jomotellut heti alusta alkaen silloin tällöin. Tiedä mistä sitten johtuu... :confused:

Tervetuloa mukaan kurasaapas! :wave: Lisäsin sut listaa. Sitten kun alkaa niitä kiertopäiviä tulemaan, niin muista huomauttaa jotta tajuamme sut siirtää listalla. =)

lumihiutale: Jesjes! :) Hyvältä näyttää. ;)
 
Aika monella täällä vaikuttaa aika lupaavalta, hihi ;) Mä oon itte täällä nyt kärsimättömänä, kun vasta on ovis ohitettu... ei jaksais ootella loppukiertoa ja jännäilyä ;) Jos nyt ees ehtii jännäilemään ennen tätiä.
 
Hmm... Olen tänään koko päivän, aina vähän väliä, miettinyt miten ihmeessä salaan raskauteni jos tästä kierrosta tärppäisi?? Kesäkuussa kun on minun syntymäpäivä, juhannus... Siskon yo-juhlista vielä voin selvitä jos tarjoudun siivoamaan vuokratilan sunnuntai aamuna. JA mahdollinen raskaus selviääkin vasta hiukan ennen (ehkä vain pari päivää) siskoni yo-juhlia. Sinänsä tyhmää ajatella tälläistä, mutta tiedän että jos olen oman syntymäpäiväni ja juhannuksen täysin vesiselvä, kaverimme alkavat epäilemään ja fiksuimmat varmaan arvaavat... :headwall:
 
Sunflower11
Onnea plussanneille, ketä nyt olikaan!

mä oon täällä ihan rikkipoikki. Selkä sanoo poks ja istua ei oikeen koneella pysty, yöt on ihan tuskaa kun pari tuntia saa nukuttua ja sit herää kipuun ja loppuyö menee etsien asentoa missä ei polttelis selkää.. Josko tää nyt tästä kun lihasrelaksantteja vahvempia särkylääkkeitä sai.
 
Onnea plussauksesta vilmaliini!:flower:

Naspula Onnittelut sinullekin!:flower: Minä ainakin pidän sinua plussanneena, kun jotain oot raskaustestiin saanut ja menkat on myöhässä! Ne hormonitasot nousee yksilöllisesti, joten kyllä se suht. kunnolla näkyvä haamu plussaksi lasketaan. Ja mitä tuohon jännäämiseen tulee, niin valitettavasti se ei tuohon testailuun lopu, vaan sitten jännätään ultraa,sydänäänten kuuntelua jne. Itsekin jännäsin viikkoja, että mitä siellä ultrassa näkyy! Koitahan nyt vain rauhoittua ja tule rohkeasti odotuspuolelle keskustelemaan raskauden ihanista ja ikävistä puolista!=)

Sunflower Tsemppiä selkäkivun kanssa!:hug: Selkäsärky on kyllä kurjimpia vaivoista, kun se vaikuttaa kaikkeen tekemiseen..:(

Grill Sun pitää keksiä semmosta tekemistä synttäreille ja juhannukseksi, että alkoholi ei kuulu asiaan! ;) Voisit esim. viettää synttäreitä tai juhannusta romanttisesti miehen kanssa kahdestaan tai olla kuskina juhannuksena. Tai sitten huijaat, että oot vaikkapa kipeänä, etkä siksi pääse juhlimaan.

lumihiutale Ootkohan sinä sitten seuraava plussaaja...?;)

Pamsku Tsemppiä sinullekin! Älä vielä vaivu epätoivoon, kun vasta yk6 menossa!:hug: Muista, että todennäköisesti syksyyn mennessä plussaat eli stressi pois!=)
 
Eikös se tänään ollut, kun Naspulan oli tarkoitus siellä verikokeilla käydä? Kestääkö tuloksien saaminen pari päivää, vai kuinka?

Täällä silmät pyörii päässä, kun oon neljältä aamulla herännyt likan kanssa. Ei siis neiti herättänyt, vaan jouduin hänet taas herättämään tutkimuksia varten. Jospa tänään siis ajoissa nukkumaan (toiveajattelua, liikaa hommaa, liikaa puuhaa...). Jos positiivisesti aatellaan, ni enää 4 koulu-/työpäivää tällä viikolla... Huomenna koulusta vapaata, ni eikös sitä sitten tartte mennä vähän töitä pyöräyttelemään toimistolle, ettei tarttis pelkällä pyhällä hengellä elää... Mies kyllä tienaa kivasti, mutta toistaseks oon pitänyt tän itsenäisen (ja itsepäisen) kantani, ettei mua tartte elättää. Toinen ääni varmaan tulee kelloon, jahka joskus pääsee äitiyslomailemaan... :D
 
memsie ite oon saannu alustavat tulokset samana päivänä, jos on aamusella käynny jo labrassa.

Sunflower jaksuja selän kanssa! Ite kans selkävammanen, mutta nyt pysyny melko hyvässä kunnossa kun jaksan käydä heittään kävelylenkin!

Tääl sykkii tärykalvo, liekkö puhkeemassa (huomenna siis varaillaan lekurille aikaa) ja ei oo ovista, jännä kun eri vahvunen viiva joka päivä. Ei siis ihmeit!
 
Sunflower: Voi ei! :( Jaksamisia sen selän kanssa. :hug:

Annie: Joo toi synttäri homma vois onnistuakin, mutta juhannuksen alustaviin suunnitelmiin kuuluis kaverin mökille lähtö eli sairasta olis vaikee esittää ja kuskiakaan ei tarvita. :D (enkä kyllä haluis jäädä koko juhannukseksi yksin kotiinkaan...) Noh, yritän olla stressamaatta kun tuskin edes tarvitsen mitään tekosyitä...

Niin ja herran jestas! Onnea jonna! :heart:
 
Onnea Jonna
Mitä tämä nyt sit tarkoittaa, monta päivää ollut oireilua ja tänään ei minkäänlaista :/ pakostikkin alkaa miettimään asioita. Jos siellä on jotain ollut niin onko se nyt mennyt samantien?
Toivottavasti jotain oireilua tulee takaisin.
 
Joo, siis tänään piti käydä tkssa kyselemässä lähetteen perään, mutta ei kestäny hermot.. Istuin siis odottelemassa, koko ruokatunnin, ja sit viimein kun edellä oli "vain" kolme muuta lähdin takas töihin.. Enkä sit edes soittanutkaan sinne, kun en työpuhelimella kehdannut, vaikkei tota pomo ois varmaan saanutkaan tietää (soitanko siis asiakkaan puolesta, vai omasta asiasta). Oma puhelin jäi kotiin.

Ja kun jotenkin semmonen olo, etten haluis edes mennä.. Jos tai kun tästä ei mitään tulekkaan, niin en halua että sen mulle joku työpäiväänsä ja asiakkaisiin tympääntynyt hoitaja sen "uutisen" mulle paukauttaa.. Näin käynyt siis ennenkin, yk 1 kävin verikokeissa, kun kierto veny yli 56 pvää, ja akka vaan tuumas että "joo, etpä oo raskaana. Odottele vain rauhassa vuotoa, kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen" siis se vuoto.. Ja vähätteli huolta kierron venymisestä.. Kuulemma täysin normaalia, vaikken ymmärrä mitä normaalia siinä muka sitten on.. Ei sellasta enään!

Et katellaan, päivä kerrallaan, eilen alko öllöttämään autossa, tänään on öllöttäny vähän muutenkin... Kyllä tuo ukkokin jo meitä pitää ihan plussanneina, mihinkää odottajien puolelle en kyllä uskalla siirtyä.. :|

Kertonnu oon muuten meijän haamuista äitille, isälleni ja parhaalle ystävälleni, ja sain niin kauhean vastaanoton etten aio mainita mitään mistään enään. Tuli niin paha olo. Isä oli ainoa, joka oikeasti oli iloinen, ja jopa innoissaan, vaikka on tavallisesti niin maltillinen.. Äiti ihan outo, ei oikein jutellut mistään kun kävin, ja huokaili ja mulkoili.. : / Ja paras ystävä "kertoi" vaan että en oo raskaana, tai että kannattaa asennoitua niin. Ja että kun ukkonsa, mun miehen kaveri, tivannut et oonko vai enkö niin sitten tuumaillut vain että toivottavasti ei, ja et "meidän lapsella ei sit oo tommosta" ja vihjaillut kuulemma jotain meijän elämäntavoista...(mies pelaa pleikkaria ja seuraa urheilua, miten siis vois lasta vahtia tai rakastaa). Kaveri tänki kerto vähän niinkö vahingossa, ja huomas et ois kannattannu olla hiljaa.. Käsitin vain että meidän raskautumisyrityksen ja periaatteet ollut kahvipöytäkeskustelun aiheena..

Ja kyllä! Mun mies pelaa iltaisin pleikkaria, ja mä "istun" kaksplussassa, jotku toiset tekee jotain muuta.. Kuitenkaan kun ei mitään riippuvaisia olla, niin ei luulis et on sanomista... :confused:

Ei vaa tahtois jaksaa kaikkee muuta tän vauva-jutun lisäks.. :(

Muoks. Tulipa kauhea vuodatus! :D Noh, jospa tää tästä :)
 
Viimeksi muokattu:
Grill ja Annie niinhän se on.. Pakosti tullut mieleen muutaman kerran, että missä se vika on, eikö me vaan osata? Eiköhän se siitä sitten. :)

Onnea Jonna! :flower:

Ja paljon jaksuja sunille :heart:

Kääk, huomenna on se labra!! Eihän huomenna vielä mitään selviä, mutta kyllä se jännittää!
 
Naspula Todella ikävää, että kukaan ei ollut oikein innossaan raskautumisestasi. :( Ihmeellistä tuo sun kaverinkin touhu, ei pahalla. Ihanku haluaisi sun mielen pahoittaa. Mulle kans yks kaveri sanoi, kun kerroin yrittämisestä, että "muista sitten, että ei niitä lapsia saada napinpainalluksella." Ja olin vaan, että NO ÄLÄ, mä kun luulinkin niin. Huoh. Sitä paitsi tuo on kuin mun suusta, että mies pelaa pleikkaria ja mä oon koneella. So fucking what?? :D Mitä se muita haittaa? :D
 
Ensinnäkin pahoittelut Naspula jos täti nyt sieltä saapuikin... :( Enkä voi kyllä ymmärtää tuollaisia kavereita! :O Tai siis no, omistakin kavereista ehkä 1 tai 2 suhtautuu mahdolliseen vauva-uutiseen vastaavalla tavalla, mutta uskon (ja tiedän) että suurin osa on vilpittömästi onnellisia ja innoissaan puolestamme. Mutta niin, aiomme kyllä pitää asian salassa sinne 12 viikkoon asti... : / Toivottavasti ne asenteet nyt teidänkin kohdalla paranisi, koska varmasti myös teidän elämäntavat muuttuvat lapsen tultua, mutta miksi niitä ennen pitäisi muuttaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Naspula mikä on tilanne tänään? Ja samoilla linjoilla, kun Grill typeriä kavereita sulla, jos noin käyttäytyvät kuullessaan teidän vauvasuunnitelmista ja toiveista. Mulla on myös muutama ystävä, joka ei varmasti ymmärrä, miksi se lapsi juuri nyt, mutta en aio välittää siitä marmatuksesta. Kuitenkin tiedän sen, että aika on juuri meille sopiva - ei tämä ole muiden elämä, täytyy elää sitä omaa elämää ja olla ajattelematta, mitä muut saattavat siitä asiasta sanoa..
Ja tuosta pelaamisesta - mun mieshän pelaa wowia! :LOL: Inhoon sitä yli kaiken, mutta minkäs teet, minä puolestani tuijotan telkkaria tai siivoilen. Ja tosiaan on meilläkin muuta elämää - kuten esimerkiksi koirat, joiden kanssa touhutaan, ystäviä nähdään ja ollaan muuten vaan.


Omaa napaa ja turhia toiveita: heräsin aamulla etovaan oloon. Vatsaa vihloo ja turvottaa.. Tissit edelleen kipeet ja nännit kosketusarat. ääärrr. Tiedän olevani luuloraskaana!
 
Ja voi dääm! Ei näköjään testattu tässäkään kierrossa ovista. :D En oo muistanut tilata testejä ja olis oikeestaan jo eilen tarvinnut alkaa testaillee, kun toi viime kierto oli niin säälittävän lyhyt... Noo, mennään nyt tää kierto tolla homeopatialla. :)

Ja Pamskulle vielä. :) Kyllä tässä itsellekin aina välillä mieleen tulee, että missä/kenessä on vikaa. Että et sä kuitenkaan yksin noiden ajatusten kanssa oo! Mutta yritä nyt olla vielä stressaamatta, niin minäkin yritän. ;)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 8.5.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Naspula............kp39/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
lumihiutale92.....kp32/29...............20v........yk4.................1.lapsi

Kp 21-30


Amore.............kp26/28-32.............24v..........yk2..............1.lapsi
Hopeakissa......kp25/28-38............23v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp24/46-160........22v.........yk9.................1.lapsi
Pamsku............kp24/27-52...........21v.........yk6..................1.lapsi
miuku9............kp21/26-28...........21v.........yk29.................1.lapsi

Kp 11->20


Anlii................kp20/26-73...........22v.........yk8.................1.lapsi
memsie............kp16/24-36..........21v........yk2...............2.lapsi
Sunflower11......kp14/27-28..........23v........yk18...............3.lapsi
KyyneltenHymy..kp14/32..............23v........yk4(yk10)............2.lapsi
Marpa..............kp12/25-31.............23v.........yk4...............1.lapsi
Grill................kp11/25-35.............21v........yk8.................1.lapsi

Kp 1-10


Lindu...............kp10/28-30.............22v.........yk2...............1.lapsi
Taru_..............kp10/40..................21v.........yk2................1.lapsi
Punnabis..........kp8/29-33.............26v........yk18...............1.lapsi
-es-................kp7/24-30............21v.......yk13.................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi


Kp??/tjot


kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi
fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta
duulia
SilverBride
JeNski91



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
Miwwi
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini
Jonna_91



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 

Yhteistyössä