Kakskymppiset yrittäjät 2012

Oon luvannut itselleni, että en ala miettimään ja keksimään päässäni mitään oireita, mutta... Nyt on ollut tänään alamahassa kipuilua ja alaselässäkin. En tiedä johtuuko sitten mahdollisesti tulevasta oviksesta, mutta vähä ihmetyttää kuiteskin. :O Mulla on nyt jotenkin sellainen tunne, että tästä kierrosta tärppää! :)

Tänään kävin kirjastossa rohmuamassa kaikki raskaus- ja synnytysaiheisia kirjoja, myös lapsettomuutta käsitteleviä. Ompahan lukemista nyt, ku mulla on monta vapaa päivääkin. :)
 
Jnni Laitoin jo päivällä tänne viestiä, mutta eipäs näköjään ole julkaistuna täällä? :O Mutta siis; pahoitteluni menkoista, parempaa tuuria tähän kiertoon! :)

Sunflower11 Vautsi, sulla on jo upeasti tullut tulosta! Saako kysyä, paljonko sulla on bmi ollut lähtötilanteessa? :) Mullakin olis tarkoitus kiinteytyä, oon normaalipainoinen, mutta vähän päässyt kunto rapistumaan.. :D
 
Sunflower11
lumihiutale:, 29.9 aloittaessa, mut vähän sitä ennen 30.1.
NYt se on jotain 27.. vielä siis on matkaa tavoitteeseen, reilu 10kg, mut hyvin menee tähän asti ainakin :)

Ei saa kysyä miten oon tähän kuntoon päässyt.. toisen lapsen jälkeen jotenkin liikunta (hyöty) väheni ja miehellä auto ja silleen :D + sit tän yrittämisen aikana on tullu kiloja lisää ku on hiukan lohtusyönyt :ashamed:
 
Sunflower Vitsi oot kyllä hyvin päässyt alkuun ja hyvältä näyttää! Kuules, älä huoli yhtään! Mä oon painanut alimmillani 45 kg (tosin sillon olin aivan liian laiha) Nyt painoa 67 kg ja pituutta on se 167cm. Eli reilu 20 kiloa on tullu muutamassa vuodessa :D:ashamed: Mutta eikö se niin oo, että hyvä suhde lihottaa? :D Nimittäin lihominen alkoi sillon melkein 3 vuotta sitten, kun miehen kanssa alettiin seurustella.. :D
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 16.2.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1........kp41/129..............24v.........yk2..................1.lapsi
Pamsku............kp32/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi

Kp 21-30


Miramei............kp30/33-42.............24v.........yk6................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp30/28-32..............20v........yk7.................1.lapsi
ikuinenkuumeilija..kp27/?.............22v.........yk1???...........4.lapsi
Anlii................kp26/26-73...........22v.........yk6...............1.lapsi
Amalia89..........kp22/46-160...........22v........yk7.............1.lapsi
KyyneltenHymy.kp22/?...................22v.........yk1..............2.lapsi
Annie24...........kp22/27-28............25v........yk10.............1.lapsi

Kp 11->20


neonroze.........kp20/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp18/28-34.............20v........yk8.................1.lapsi
Sunflower11.....kp14/24-35...........23v.........yk15................3.lapsi
Grill................kp13/26-35.............21v........yk5..................1.lapsi

Kp 1-10


lumihiutale92.....kp10/??..................19v........yk2...............1.lapsi
Hopeakissa......kp7/28-32.............23v........yk4.................1.lapsi
Jnni................kp2/29-30..............23v.........yk6................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
Iippari


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Sunflower11
lumihiutale: Niin se varmaan on! Ei vaan oikeasti huomaa eron ku esikoisen kanssa oltiin kahdestaan ja käveli joka paikkaan, nyt on tuo ukko ja auto (kuski) ni vähän liiankin helpolla pääsee. JA onhan se vaikeeta lähtee kävelee noiden kans ku yks on rattaissa (tai no ei oo enää :D) ja toinen kävelee etanavauhtia, ni eipä siinä paljoo polteta mitään :D
Me ollaan samanpituisia! Mut mä painoin ihan törkeesti tuos "pahimmillaan" :D Tähtään sillen 65kg!

Kiitos Annie! :) Toivotaan!
 
Heippa kaikki ihanaiset naiset. mulle voi päivittää kp 2. Pahoittelut ettei ole punaisella mut mun puhelin ei anna mun muokata tota tekstiä. nyt alko kierto nro 8.terveisiä kaikille helsinki-vantaalta. ku menkat alko varasin liput ja lähen hermolomalle rovaniemelle. onneks enään viikko ja sit miejen työkomennus päättyy siellä. ihanaa päivää klaikille teille ja paljon plussatuulia
 
Maija-tyttö, tollaset hermolomat tekee välillä hyvää itsekullekin!! Mulla ainakin viikko Ylläksellä piristi taas kummasti :)

ON: Nännit kipuilee, eilen jo vähän, mutta tänään on tosi kipeet. Hitto kun tietäis, että tuleeko ne oviksen jälkeen/aikana/ennen kipeeks, niin helpottais mun elämää kummasti. Ens kiertoon sit ovistestit haen käyttöön kun vihdoin löysin niitä vähän halvempia :)
 
Tääl on taas teho mamma täynnä virtaa! Aamulla nukuttii pojan kanssa pitkään ja heti alettiin siivoon, tekasin huomisen ruuanki, tein tällepäivälle jälkiruuan ja nyt nautin kahvitauosta ja koitan saada poikaa unille :) Vielä pitäs röstejä tehä!

Täällä on juilannu varmaan koko viikon menkkakivut, tosi kiva ku kierto sekasin nii pitää ihmisten ilmoilla olla rätti housuissa!

Sunflower et viittis tartuttaa muhun tuot laihis innostusta.. Nyt menny nii penkin alle ku vaan voi! :mad:
 
Pahoittelut Jnni ja Maija :(

Sunflower hienoja tuloksia oot saanut! :)

Mä niin yhdyn tuohon et hyvä suhde lihottaa!! Meillä kanssa molemmat miehen kanssa ollaan tän melkein viiden vuoden aikana lihottu aika reippaasti, edelleen siis normaalipainoisia mut silti. Ja nyt jo pelkästään tänä aikana kun raskautta on yritetty, niin painoa on tullut lisää 7kg :O Tai siis tuon asian huomasin tuossa muutama päivä sitten, kun uskaltauduin pitkästä aikaa vaa'alle ja sen jälkeen onkin sit nää kolme päivää katottu tarkasti mitä suuhunsa laittaa ja käyty yhteensä pari tuntia hikoilemassa salilla :D Kerrankin mulla on päättäväinen ja varma olo tästä hommasta, mä AION olla kesällä rantakunnossa, jos siis en oo raskaana..
Ja nyt siis pahoittelut kaikille ylipainoisille ketkä tätä lukevat (siis se, että normaalipainoinen puhuu et pitäis laihduttaa, älkööt kukaan ärsyyntykö). Tarkotan siis sitä kun musta on vaan itestä ärsyttävää kun on ihmisiä joiden on kyllä pakko itekin tietää et ne on laihoja, mut silti pitää valittaa et miten lihavia ne muka on. Ehkä omallakin kohdalla pitäs puhua ennemminkin kiinteytymisestä..

Ja ovis se ei vaan suostu tulemaan paikalle vieläkään :( Sillon viime kierrossa luin jostain et myöhäinen (kp20 jälkeen tapahtuva) ovulaatio vaikeuttaa raskaaksi tuloa, et kiva juttu, pääsispä jo sinne lääkäriin!
 
Viimeksi muokattu:
Maija-Tyttö Pidähän rentouttava loma! :)

Nemppis Mulla sama ongelma, että oireita on, jotka sopis ovisoireiksi, mutta sitte miettii, että voiskohan se olla raskaauden merkkejä? Ei haluais liikaa toivoa, ettei sitten kovin korkealta tipu.. Mutta toivotaan, että siellä masussa köllii sulla jokin pienen pieni ihmisen alku :)
 
Sunflower11
Amalia: Ehkä ne laihat kuvittelee oikeasti olevansa lihavia!?
NImittäin omasta kokemuksesta kun painoin semmoset 50-55 ja olin oikeasti mielestäni lihava, kenties vääristynyt minäkuva. No, nyt onneks sen verran "kasvanut" että en edes tuon verran halua painaa vaan 65-67 on ok :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Mut voi taas lisätä joukkoon KP2 /YK9, 1. lapsi ja 20v., ei kauaa meidän huuma kestänyt kun tänään todettiin kemialliseksi, tosin kuulemma kolmen viikon päästä pitää vielä varmistaa et ohan se nyt varmasti niin. HUOH.

No mikäs täällä ollessa kun seurakin on niin ihanaa! <3 Kaikille tsemppiä ja plussatuulia jotka johonkin johtaa! :)
 
Annie 24: pillereitten lopettamisesta on alle vuosi, että voi hyvin tuo kierron pituus vaihdella. Edelliset kierrot on ollu tasan 32 pitusia, ja nyt mennään jo 40:sessä. Siks ihmetyttää, että missä ne menkat viipyy, kun testi näytti eilen selvää negatiivista. Toki salasesti toivoin, että ois tärpännyt, mutta ei :(

Haluisin heittää galluppiin (ellei siitä oo jo sen enempää keskusteltu): missä vaiheessa aloitte vakavasti harkita lapsen yrittämistä?
 
Galluppiin varmaan vuosi siitä puhuttiin ja sitten viime kesänä päätettiin, että tulla saa jos on tullakseen. Ideaalisin hetki ois tämän kevään aika (niin ajateltiin jo silloin), lähipiirin kokemuksista viisastuneina arvattiin, että voi hetken viedä.
 
Sunflower11
Tän yrittämisen alotus meni niin että syksyllä 2010 mies ois tahtonut ja mä sanoin ettei enempää :LOL:
Oisko nyt ollu marraskuussa samana vuonna kun puhuttiin, päätettiin hääpäivä ja sovittiin että pillereitä ei enää osteta :D
Joulukuussa alkoi eka yk ja oletettiin et kyl kesään mennessä oon raskaana...
 
Iippari: voi ei, halit :hug: Mie oon ihan varma siitä, että meidänkin joulukuinen haamu oli kemiallinen; kun se vuoto oli sitten niiiiin runsasta ja kovia kipuja..
"Samassa veneessä ollaan"! :)

Täällä flunssa alkaa jo helpottamaan, oon tänään jaksanut kierrellä kirppareillakin.
Välillä outoja kipuiluja alavatsalla ja etenkin yskiessä vihlaisee.. huomaatteko!? Elättelen taas toiveita...

Ja ainiin. Tilasin vauvanvaatteita kirpparilta (blogista) ja ne saapuivat tänään... vooi ei miten pieniä!! Kuumeillaan miehen kanssa molemmat niin kovin..
 
Voi ei Iippari! :hug: Jaksamisia ja tsemppiä.

Sunflower: Sä vaan jatkat mahtavaa pudotustasi! =)

Amalia: Mulla myös kiinteytys kesäksi käynnissä. Siis oikeesti ei tarvi saada painoa pois vaan noi "jalkaläskit" jos muuttuis lihakseks niin olisin todella tyytyväinen. :D Nyt meni edelliset kolme viikkoa vähän heikommin, mutta taas tällä viikolla otin itseäni niskasta kiinni. ;)

Galluppiin: No meillä meni se niin, että tuossa viime kesänä ennen kuin kummipoikamme syntyi, mieheni kanssa vaan tuli jostain aivan puskista puheeksi, että saisi se lapsi meillekin kahden vuoden sisään tulla. Liityin jo silloin tänne mukaan roikkumaan. Alun perin meidän piti ostaa pillereitä vielä lisää, niin että ne olisi loppunut joskus helmikuussa. Sitten päätettiin että ostetaan niin, että ne loppuu joulukuussa ja loppujen lopuksi päätettiin että ei osteta enää lainkaan koska siinä tärpissä todennäköisesti kestää monta kuukautta (kuten on käynyt) eli pillerit loppui sitten syyskuun lopulla. :) Huh, tulipa sekava selitys....

ON: Tänään tein ekan ovistestin ja kyllä siellä jotain näkyi eli tästä on hyvä jatkaa. :)

Ja vitutus on taas aivan huipussaan! Tämä entinen luokkakaverini josta olen ennenkin jo täällä kitissyt (omahyväinen ja itsekeskeinen kaveri) oli pistänyt facebookiin MOBIILISSA että "tyttö tuli"! Saatana odota nyt edes että pääset kotiin ja koneen ääreen!!!! En ihmettelisi vaikka olisi heti synnytyssalissa sen lisännyt...... :stick:
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower niin toki meitä on niiiin moneen junaan, lähinnä tuli tuossa aiemmin mieleen nämä hyvä ettei alipainoiset ihmiset, jotka valittaa sitä lihavuuttaan mut lempparivaate on silti se napapaita :D En ehkä osaa selittää selvästi tätä(kään) asiaa, mutta sit se toinen ääripäähän on nimenomaan tuo sun mainitsema tilanne missä ihminen omistaa hyvän kropan, muttei usko sitä. Ehkä sellaiset (olen ite kuulunut aina tähän ryhmään) ennemmin peittelee vartaloaan. Mut siis se minkä sanoin ärsyttävän mua on nimeomaan nää täydellisen kropan omaavat henkilöt jotka melko varmasti pukeutumisen perusteella tietää olevansa laihoja, mut väittää muuta saadakseen kehuja. Tulipahan taas selitys =)

Iippari pahoittelut! :hug:

Grill joo tuo tuntuu olevan aika yleinen tapa et heti välittömästi samalla minuutilla alkaa hehkutus fb:ssä..Mut koitahan jaksella sitä ja sen tulevia hehkutuksia :/

Gallup: Me ollaan koko tän vajaa viiden vuoden aikana puhuttu enemmän tai vähemmän lasten hankkimisesta, et siihen jotenkin mentiin pikkuhiljaa, omalla painollaan ja lopulta ajatus alkoi tuntua hyvin luonnolliselta. Toki täytyy myöntää et ehkä mun suunnalta tuli ihan pikkuriikkisen painostusta kun vauvakuume oli niin kova ja sit mies pyysi saada rauhassa miettiä asiaa --> parin päivän jälkeen ilmoittikin ihan oma-aloitteisesti et kyllä me se vauva voidaan hankkia :D Tai sovittiin siinä sit et syön ne kaikki pillerit loppuun mitä mulla oli, mut en mä sitä viimeistä liuskaa sit syönytkään..Onneksi, perustelin sillon miehelle sitä pillereiden nopeampaa pois jättämistä nimenomaan tällä et tässä saattaa "vähän" kestää.
 
Sunflower11
Amalia, niin toi on sit se toinen puoli. Kyl mä tiedän ihmisiä jotka oikeen hokee olevansa lihava ja sit muut on silleen et "no et oo vaan oot tosi laiha ja oon kade". Sitähän ne hakee..

Tosta faceen ilmottamisesta.. Allekirjoittanut itse kirjoitteli facessa ku supisteli 3min välein :D + mulla oli konekin mukana.. Mun vauvat on vaan nukkunut, ni oon sit käyny koneella päivittämässä uutiset, kun ei oo ollu muutakaan tekemistä.. :ashamed:
 
Grill: teillä ehkäisy loppunut sitten samoihin aikoihin, kun meillä!

Galluppiin: mulla vauvakuume ollut kova jo vuosi sitten. Viimevuoden kesällä/syksyllä kehkeytyi niin kovaksi, että itkeskelin, jos näin jonkun maha pystyssä - sisällä oli niin ontto olo. Ja mies ei vielä alkusyksystä suostunut puhumaan vauvoista se enempää.
Syyskuun tienoilla miehen päässä taisi napsahtaa jokin, sillä alettiin keskustelemaan tulevaisuudesta enemmän (siis lasten suhteen) ja siinä sitten sovittiin, että pillereitä voisin syödä helmikuuhun 2012 asti, kunnes lopetettais ne.
Toisin kuitenkin kävi. Lokakuussa mulla oli se polvileikkaus ja viikko ennen sitä tuli tyhjennysvuoto ja aikomus oli jatkaa sitten pillereitä.... eipä jatkettu.
Minä valitin jatkuvaa migreeniä ja mies ei tykännyt (en kyllä minäkään) pelleillä kondomien kanssa. Miehestähän se loppuen lopuksi oli kiinni.
Nyt sekin on kasvanut siihen ajatukseen, että isäksi olisi tulossa ja kovasti odottaa jo pienokaista! Hih.. oli niiin söpöä, kun tämäkin katseli ihastuksissaan niitä postissa tulleita vaatteita.

ON: mulla on kyllä ihan outoja tuntemuksia mahassa... Melkein jatkuvaa vihlontaa ja oviksen jälkeen mahan turvotus laski, mutta tämän päivän/illan aikana turvonnut taas.
Pitäskö sitä millon testailla?? Eihän se tietty vielä nyt näy... Nyt dpo 6..
Mikä on aikaisintaan päivä, jolloin kantsis testata!?

Sun hih! ;) minäkin voisin kuvitella itsestäni aivan samaa! :D Oon niin riippuvainen facebookista ja tästä keskustelupalstasta, että varmaan pään plumpsahtaessa (vauvan pään) ulos kirjoitan ensimmäiset ajatukset kaikkien luettavaksi! :LOL:
 
Aika hauskaa, että niin moni on saanut painostaa miestä, kun meillä taas aloite tuli jo vuosi ennen pillereiden lopettamista miehen taholta! Hän ei viitsinyt alkaa minua painostaan, aina välillä asiasta oli kuitenkin puhetta ja kesällä sitten kypsyin ajatukseen, että miksipä ei vauva vois jo alkaa tullakkin. Minulla enää ensi vuosi koulua (ammattikorkeaa), mies valmistuu tänä keväänä, molemmilla työpaikka ja lisäksi miehellä yritys, joten ei tarvitse sitten kittuutella ja murehtia, vaan voi nauttia siitä lapsosestakin :) Alunperinkin on toki ollut selvää, että molemmat haluamme lapsia.
 

Yhteistyössä