Kakskymppiset yrittäjät 2012

Iippari Just ku sanoin, että joku nyt plussaa, niin sinähän se tuon maaliman ihanimmat tuloksen tikkuun sait! Onnea rutkasti ja muistahan nauttia. Sen olet ansainnut. :heart: :flower:

Galluppiin Varmaan tulis kerrottua muutamalle ystävälle. Ensimmäisen ultran jälkeen sitten vanhemmille. Facebookkiin en kyllä "hehkuttais", ku viimeistään sitten kun kaikki on jo enemmän kuin varmaa ja raskauden loppupuolella siis. Ja sekin olis varmaan joku tyyliin "H-hetkeen aikaa viikko! <3" :D
 
Destello
Iippari Onnea! :heart:

Näyttäisi että aika monellakin tuo yk9 on ollut aika maaginen :)

https://www.terveyskartoitus.fi/calendar_period/index.php
Tuossapa on tuollainen linkki (taas, ainahan mä näitä linkkejäni tänne ängen...) mihin voi käydä tekemässä itelleen kiertokalenterin. Mä ite tein myös, ja herranjestas että tuo onkin kätevä! Ihan innoissani päivittelin tietoja tuonne lähestulkoon hullun kiilto silmissä, kun tajusin että kiertokalenterin pitäminen on itseasiassa ihan fiksu idea. En siis koskaan ole mitään kalenteria pitänyt, enkä oikeastaan käsitä miksi nytkään pidän, mutta hullulla halvat huvit, vai mites se meni.. 8)

Ja niin, mulla oli oikeasti asiaakin. Omanapaista, mutta asiaa kuitenkin. En osannut minnekkään muuallekkaan tulla märisemään, niin ajattelin että ehkä te naikkoset osaisitte antaa erilaisia näkökulmia. "Ongelma" on siis tämä: Aikoinaan olin kihloissa ikäiseni miehen kanssa, ja loppupeleissä sitten erottiin siitä syystä että mielestäni suhde ei toiminut niinkuin piti. Näin myöhemmin ajateltuna ei siinä mitään vikaa ollut, vaan kommunikaatio ei kertakaikkiaan toiminut, en osannut sanoa mitä halusin, ja mies ei osannut kertoa mitä ajatteli. Suhde on kalvanut omaa mieltä koko sen ajan mitä erossa ollaan oltu, ja pieni ajatus takaraivossa on hakannut että oli väärin lopettaa suhde. Elämä jatkui siitä huolimatta, vaikka ajatus siellä päässä koko ajan olikin. Nyt ollaan tilanteessa, että välit on lämmenneet uudelleen. Eikä mitenkään vähän, kiuaskin jää kakkoseks sen suhteen. Asiat on selvitetty, ja jokainen pienikin asia on puitu läpi kerran jos toisenkin, ja tämän ihmisen myötä mulla on sellanen olo että elän enemmän ku koskaan ennen. Olo on kuin pahaisella teinillä, joka ihastuu ensimmäistä kertaa, sillä erotuksella että tunne on jotain hyvin, hyvin syvää. Lapsellisesti ajattelen, että jos ja kun tästä lähdetään jatkamaan, niin jatketaan "siitä mihin jäätiin" teoreettisella tasolla. Se "ongelma" tässä on se, että meidän suhde jäi käytännössä siihen, että alettiin puhua perheestä ja vakiintumisesta. Ja puhuttiin nyt viimeksi nähdessä myös samoista asioista, miehellä tuntui syttyvän kova hinku palata siihen samaan pisteeseen. Ja nyt se pahin: muakaan nyt ei suoranaisesti haittaisi tällainen ajatusmalli teoriassa, eikä niikseen konkreettisenakaan. Musta tuntuu, että nyt mä oon kokonainen, mun elämässä on jotain, minkä vuoks elää ja yrittää parhaansa.

Sanokaa nyt jumalauta jotain järkevää, musta tuntuu että mä oon ihan totaalisen teinipelle näitten ajatusteni kans. Varsinki, kun ajattelee että mähän oon aina ollut se järkevä tyyppi, joka harkitsee kaikkea eikä tee mitään hätiköityä, ja nyt oon sitten käytännössä suunnittelemassa jo häitä (no ei ihan, mutta yrittäkää siitä kuvitella se innostuksen ja onnen määrä) ihmisen kanssa mitä on kaivannut viimeiset neljä vuotta, ja elänyt pliisusti kun ei muutakaan halua ole ollut. Kaiken lisäks en millään pääse tästä hemmetin palstasta eroon. En osaa päivääkään olla lukematta teiän kuulumisia. Ja vaikka tämä teksti voi vaikuttaa vakavalta, mullon hymy persiissä koko ajan. Sanokaa mulle jotain järkevää, tehkää musta se kyyninen, yltiöteoreettinen Destello mikä olinki, eikä tämmöstä sydämet silmissä kulkevaa teiniä! :D
 
Heh, mä voin kans tulla tänne vastakkaisen gallupiin; me kerrottiin kummatkin yhelle kaverille ennen tätä maagista viikkoa 12 (mun kaveri ties siis siks ku arvas jo sillon et jätin pillerit pois), ja perjantaina ku tuli 12 vkoa täyteen ni käytiin vanhemmilla, isovanhemmilla, mun parhaan kaverin vanhemmilla ja mun siskolle ja parhaalla kaverilla viemässä itsetehdyt ystävänpäiväkortit, missä oli tällainen runo

Salaisuuden suuren
kuiskaan mukaan tuulen.
On masussa pienet sormet ja varpaat,
lopun jo varmaankin arvaat.
On ilomme onnemme rajaton,
meille vauva tulossa on!

Sit laitettiin kopio ultrakuvasta ja ystävänpäivätoivotukset, ja kummeille (mun sisko ja paras kaveri) laitettiin kuvaan viel puhekupla mis luki "haluuks mun kummitädiks?"!:D niit oli kyl hauskaa käydä ajelemassa ympäri kaupunkia ja odotella soittoja perään... Olin siis pitkään töissä eikä keretty pysähtymään kaikkien luona, joten käytiin vaan kovaan ääneen postiluukuilla... Kummisetä sai kuvaviestin (asuu hiukan kauempana) missä tirriäinen kysyy et haluuko viestin saaja ryhtyä kummisedäks, ja muutamalle kaverille lähetin kans kuvaviestejä perjantaina.:)

Tulipas selostus!:D jännitti kyllä ihmisten reaktiot ku ei tosiaan kellään ollu mitään aavistusta et me ollaan perheestä haaveilemassa, mutta ihania reaktioita tuli kaikilta (paras ehkä mein mamma; "sorruitte sit ennen häitä?":D)! ja kyllä helpotti, ku on joutunu kaikenlaisia valkosia valheita heittämään monille ni sai kertoa kaiken!

Multa myös superpaljon tsemppiä kaikille!!<3

...ja tietty onnittelut iipparille!!!:)
 
Ilppari Ihan mahtavaa! Oon todella onnellinen puolestasi :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin! :heart:

Galluppiin: Äiti ja koko perhe tietää, kuinka paljon toivoisin raskautta. Perhe on tosi läheinen ja tukee paljon. Joten kertoisin varmaan samantien omalle perheelle, mutta kavereille sitten ehkä ultran jälkeen :)
 
Kirjotettiin destellon kanssa just samaan aikaan!:D mut siis multa nyt tulee sit oma mielipide sun tilanteeseen:

Kuuntele sun sydäntä!! Kyllä sä jo tiedät mitä sä haluat ja jos nyt tuntuu siltä, että tässä se on se henkilö kenen kanssa haluaa olla loppuiän (oon kyltymätön romantikko :D) ja kenen kanssa haluaa perustaa perheen ni go for it!!:) sen kuvan mitä susta oon täällä palstalla saanu ni oot kyllä todella mietteliäs ja harkitset tekojas ja mietit omia tuntemuksias, joten etköhän sä itse tiedä mitä tehdä?;) oli kyllä ihanaa kuulla, että oot niin onnellinen taas! ...ja siis kyllähän sitä kumpainenkin on varmasti 4 vuodessa kasvanut henkisesti niin paljon, että osaatte arvostaa suhdetta enemmän ja haluatte rakentaa siitä entistä paremman ja puhutte asioista!
 
Destello mä en ainakaan osaa auttaa, mutta toivon että ootte onnellisia ja ootte varmoja että edellisen rikon syyt eivät tule esiin. Perhe, kihlaus, naimisiin meno on iso juttu! Onnellinen olen sun puolesta, mutta muista ajatella tulevaisuuteen, ite en usko siihen että ihmiset muuttuu kamalammin. Eron syytä en tiedä muutakun tuon minkä kerroit, voipihan se olla ainutkin. Mutta joo.. Meikäläisen näkemys :)
 
Sunflower11
Destello: Tekisin itse just niinkuin hyvältä tuntuu!

Kyyneltenhymy kun tuossa sanoi ettei usko että ihmiset muuttuu kamalammin, mä ainakin uskon että muuttuu jos haluaa! Ja ihmiset myös kasvaa, henkisesti siis.
Ollaan mekin kasvettu tässä suhteessa tosi paljon. Alussa oli hirveesti kommunikaatio-ongelmia ja riideltiin aivan mitättömistä asioista ym. mut pikkuhiljaa me ollaan opittu puhumaan. Vaikkei meistä kumpikaan oo mikään hirvee puhemies ollut, varsinkaan vakavissa asioissa.. :)

Kiitos destello tuosta linkistä!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Itse ajattelin kans hetken pohtineena vastata Destellolle.

Niin kliseistä kuin se onkin, seuraa sydäntäsi. Omat teot, valinnat, unelmat haaveet, aivan kaikki, ovat sinun omiasi. Sinä olet se, joka elää niiden kanssa kuukausi kuukaudelta, päivä päivältä ja hetki hetkeltä. Sinulla on mahdollista päättää ja ennen kaikkea tunnustella, mikä tuntuu juuri nyt oikealta. Me eletään vain kerran tätä elämää. Jokainen hetki on lopulta historiaa ja osa omaa tarinaa. Tekemättä jääneet asiat saattavat jäädä kaihertamaan mieltä, joten sinuna ajattelisin sitä, että mitä menetettävää itsellä on. Onko sinulla mitään menetettävää? Jotain, mitä uusi alku, tai pikemminkin jatko, voisi ottaa sinulta pois? Tuskin. Jos tunnet itsesi onnelliseksi ja eheäksi, miksi kieltäytyisit tulevasta?
Älä siis pelkää, vaan elä ja rakasta. Nauti ja haaveile, elä niinkuin unelmoit.

Onnea ja ihanuuksia toivotellen; paatumaton herkkis-romantikko-räpätäti Hopeakissa
 
Onnea Iippari!

Galluppiin: pari kaveria tosiaan tietääkin tästä yrityksestä jos nyt, sit jos ikinä plussaan niin kerrotaan varmaan aika piakkoin omille vanhemmille ja varmasti levittääkin sit ihan kivasti sanaa muulle suvulle. Facebookiin voisin kuvitella kirjoittavani asiasta joskus puolessa välissä.
Muutenkin oon miettinyt hirveesti tuota fb-juttua siinä mielessä, et pyrin kyllä sit jättämään siellä hehkuttamisen melko minimiin, koska ikinä ei tiedä onko siellä kaverilistalla joku joka on samassa tilanteessa kuin ite tällä hetkellä. En siis usko, että vaikka joskus plussaisinkin, niin tulisin ikinä unohtamaan, miten paljon nää kaikki pettymykset ja muiden hehkutukset kirpaisi.

Destello anna nyt ihmeessä teidän suhteellenne uusi mahdollisuus, kuullostat nimittäin sen verran onnelliselta! :) MUTTA sitten siihen kohtaan minkä varmaan halusitkin kuulla: teillä ei ole mikään kiire, älkää nyt heti välittömästi alkako perhettä perustamaan tai häitä valmistelemaan. Tää on siis vaan mun mielipide, koitin miettiä tilannetta omalle kohdalle, ja itselleni (ja uskon että sullekin) nuo edellä mainitut asiat on niin isoja, et niistä haluaa olla varmoja. Ettei niitä taas viedä sulta pois.
Mut hei, kiitos linkkivinkistä ja kiva nähdä et susta löytyy tuollainenkin puoli :D

Johanna ihana runo ja kivasti olitte ilmoittaneet muille raskaudesta :)

ON: Oispa jo kesä ja pääsis lomalle! Niin paljon kun mä mun työstä tykkäänkin niin kyllä huomaa heti kun on vähäänkään vapaata, niin sen eron mikä mun mielentilassa tapahtuu: vapaalla mä en mieti vauva-juttuja paljoakaan, pystyn ottamaan ihan rennosti ja nauttimaan asioista. Töissä taas mua ahdistaa olla raskaana olevien työkavereiden ympäröivänä ja tuntuu et asiakkaatkin joko a) on paksuna b)on äitejä jolla on tasan yksi puheenaihe c)on pienten lasten isovanhempia tai d) lapsia. Mä oon siis parturi-kampaaja. Onhan noita paljon muunkinlaisia ja ihaniakin asiakkaita mut päivän päätteeksi on nykyään aina niin tyhjä olo..Et joo kesälomaa (tai plussaa) odotellessa!
 
Amalia Täällä kans yks viittä vaille parturi-kampaaja. Edessä olis siis vielä viimeinen harjoittelu. Kovasti täälläkin päin masuja liikkuu ja ihan varmana ne ryykää kaikki mulle asiakkaaksi tai jos ei mulle, niin sitte muulle henkilökunnalle ja viereisille asiakaspaikoille. Plaah.
 
Ilppari Onneaa!



Oman tilanteen päivistystä sen verran, että nyt dpo 11. Näyttää mitä todennäköisemmältä, että tämäkään kierto ei ole se plussakierto. Olis kai joku haamu näkynyt herkällä testillä jos jotain olis tapahtunut...uusi pettymys. Usko ja toivo raskaaksi tulemiseen on taas mennyt...
 
Hui, että on tullut paljon ihanaa, kun viikonloppu vietetty palstasta erillään!Ensinnäkin, Paljon Onnea Iipparille!:flower:

Mirkku: mikä dpo menossa? Mitäs rtesti näyttää? ;)
r-testi ei näytä vielä mitään (en ole tehnytkään) tänään siis dpo 6-7. Erilaisia nipistelyä mahassa ja nivusissa on ollut, mutten jotenki usko raskautumiseen tässä kuussa. Tikuttelusta huolimatta melko vähän on talleteltu kiireestä ja väsymyksestä johtuen..

Galluppiin varmaankin aluksi kerrottais vanhemmille, sisaruksille ja parille kaverille. Ei varmaankaan kuitenkaan aivan heti. Lähemmäs ultraa varmaankin menis, jos malttais ;)

Johannan runo kuulosti ihanalta :heart: ihan kylmiä väreitä sain!

Destello, go for it! Jos tuolta tuntuu. Kuulostaa hyvältä jutulta. Kyllä siihen kommunikaatioon oppii ja molemmat olette varmasti kasvaneet! Jos tuntee noin vahvasti, kuin vaikuttaa, että tunnet, yrittämättä jättäminen harmittaisi varmasti.

Tuskin itsekkään juuri facebookissa vouhottaisin. En tosin tunne mitään katkeruutta niitä kohtaan, jotka sitä tekevät. Olen onnellinen toisten puolesta, vaikka toki joskus mietin, että toivottavasti ovat aikuistuneet siitä (miten olen jonkun oppinut tuntemaan) ja osaavat olla hyviä vanhempia. Heidän lastensaanti liity mitenkään minun lastensaantiin -ei ole minulta pois!

ON: jännäpäivät menossa, vaikka toiveet ei ihan katossa olekkaan :D
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAANANTAI 13.2.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1........kp38/129..............24v.........yk2..................1.lapsi

Kp 21-30


Pamsku............kp29/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi
Miramei............kp27/33-42.............24v.........yk6................1.lapsi
Jnni................kp27/30-33..............23v.........yk5................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp27/28-32..............20v........yk7.................1.lapsi
ikuinenkuumeilija..kp24/?.............22v.........yk1???...........4.lapsi
Anlii................kp23/26-73...........22v.........yk6...............1.lapsi

Kp 11->20


Amalia89..........kp19/46-160...........22v........yk7.............1.lapsi
KyyneltenHymy.kp19/?...................22v.........yk1..............2.lapsi
Annie24...........kp19/27-28............25v........yk10.............1.lapsi
neonroze.........kp17/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp15/28-34.............20v........yk8.................1.lapsi
Sunflower11.....kp11/24-35...........23v.........yk15................3.lapsi

Kp 1-10



Grill................kp10/26-35.............21v........yk5..................1.lapsi
lumihiutale92.....kp7/??..................19v........yk2...............1.lapsi
Hopeakissa......kp4/28-32.............23v........yk4.................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
Iippari


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Hopeakissa joo tällä alalla niiltä pallomahoilta ei varmaan pysty kyllä välttymään, mut toivottavasti tässä nyt molemmat (ja muutkin) plussataan vielä jossain vaiheessa, niin niitä asiakkaiden juttujakin jaksaa paremmin..Onks sulla jo työpaikka valmiina odottamassa sit kun valmistut? :)

Jnni no mut älä nyt vielä luovu toivosta, parin päivän päästä saattaa jotain jo näkyäkin!
 
Destello kiitos linkistä! Arvaa vaan, kuka sinne sitten laitteli tietojaan. ;)
Minä antaisin saman neuvon kuin muutkin: kuuntele omaa sydäntäsi, ja se kuulostaa kyllä haluavan antaa suhteelle uuden mahollisuuden <3


tsemppiä kaikille nyt! Ja lämpimät ajatushalit täältä puolelta suomea!

Ps. päivittelin blogia ja lisäsin miehekken kuvan sinne. :) Vitsit, oon niin täpinöissäni tuosta blogista.... hassua! :D
 
Galluppiin mulla myös pari ystävää ja sisko tietää, että e-pillerit jätetty pois. Myös meidän kummankin vanhemmat. Mutta jos plussa tulisi, niin kertoisin varmaan omalle siskolle ja toiselle ystävälle heti. Vanhemmille vasta viikon 12 jälkeen. Facebookissa en kertoisi varmaan vasta kun olis synnyttänyt, niin vois laittaa jossain vaiheessa ylläriks kuvan ;) Työpaikalla yrittäisin olla kertomatta niin pitkälle kun mahdollista, mutta uskon, että musta se näkyis varmaan aika ajoissa, niin että voi olla että aika moni arvais :)
 
Kävin katsomassa yleareenalta sen "hiljaa toivotut" dokumentin, mitä täällä joku suositteli. Kyllä tuli hyvä mieli niiden puolesta, kun noin pitkän ja piinaavan yrityksen jälkeen kummallekkin pariskunnalle syntyi lapsi :) Ja jännästi vielä toiselle pariskunnalle lapsi sai alkunsa, kun siirtoa ei oltu ehditty vielä tekemään :) Ja taas tuli se itselleenkin todistettua, että ei se oli itsestäänselvyys se raskaus, vaikka jokaiselle naisella onkin oliko se 25 % mahdollisuus raskautua kussakin kierrossa. Tosin eipä se ole itsestäänselvyydeltä tuntunut tähänkään asti :(
 
Maija tässä kirjoitushommelipaikassa on tuo kirjain A ja siitä, kun painaa, niin tule eri värejä...
Ensin valitsemasi teksi pitää mustata ja sitten valita väri..

Olipa sekainen selostus... toivottavasti auttoi.... Jos ei auttanut, niin joku muu kertokoot selvemmin. ;)
 
Isosti onnea Iippari! :)

Galluppiin: kertoisin vanhemmilleni ja parhaimmille ystäville varmaan varsin pian tiedosta, mutta muille vasta sen 12 vko:n jälkeen.

Miulla on menkat nyt myöhässä 4 päivää. Edelliset kaks kiertoo on ollu tasan yhtä pitkät, mutta tässä kierrossa ei menkkoja näy eikä kuulu. Testi ei kuitenkaan näytä mitään, joten luulis niitten piakkoin alkavan. Omituista..
 
Jee, kiitos Pamsku tajusin :DD eli kp 27/28-32 ja yk 7. Pikkuhiljaa alkaa jo jänskättää.. Oviksen bongasin kp 18. Viimenen kerta tässä kierrossa ku kerettii yrittää oli kp 17, sit lähti mies matkalle.
Saa nähä riittääkö...
 

Yhteistyössä