Kakskymppiset yrittäjät 2012

Iippari kiitos linkkivinkistä, olinkin nähnyt tuosta aiemmin trailerin, niin oli kiva nähdä nyt kokonaan! Tai no "kiva" nyt ei oo ehkä ihan oikea sana, ahdistava tunne et tuota kohti ollaan vahvasti menossa :( Tuossa koirapariskunnassa tuo mies vaikutti aluks vähän ärsyttävältä jurottajalta, mut loppupeleissä huomasin siinä tosi paljon samaa kuin omassa miehessä. Ja toteshan se tossa itekin ettei miehellä vaan oo näissä niin paljoa sanottavaa kun naisilla. Tuota tummempaa naista kävi ehkä vähän enemmän sääliks tuossa alkupuolella, kun se tippu koko ajan niin korkeelta ja kovaa. Vaaleammalla naisella oli kuitenkin vähän kovempi kuori jo kasvanut.

Ja tuo oli ihan hauska kun se on monen monta kertaa käyny mielessä se tilanne kun kertoo omille ja appivanhemmille tulevista lapsenlapsista, niin se on olevinaan niin hieno hetki..Todellisuudessa se menee varmaan juurikin noin: "aha, sillä lailla" :D
Tuo oli kaikenkaikkiaan niin aidon oloinen dokkari, samaistun tosi moneen tilanteeseen vaikka ei ihan samassa tilanteessa ollakaan. Paitsi lopputekstit oli aika masentavat, yleensä keskitytään niihin et miten iso osa pareista saa loppujen lopuksi lapsen, tässä oli laitettu just toisin päin :(
 
Ai niin ja se vielä piti lisätä Iipparille et aika inhottavasti oli anoppis töksäyttänyt asiansa. Vaikka ei tietenkään voinut tietää teidän tilannetta niin silti, uskon että harmitti :(

Mä oon kanssa ihan kyllästynyt kuulemaan kaikkia "meidän molemmat lapset sai alkunsa ihan heti yhdestä kerrasta, ollaan sen verran hedelmällistä porukkaa", "pitäisköhän TEHDÄ vielä yks ettei tarviis sit hetkeen tulla töihin" ja "olisit vaan onnellinen et sulla ei oo lapsia niin saat tehdä sitä tätä ja tuota". Ja tän viimeisen siis sanoo AINA joku sellainen jolla on lapsia ja ei takuulla vaihtas niitä mihinkään.
 
Iippari En ehtinyt kattoa dokumenttia, mut nauhoitin sen ja tänään ois tarkotus kattoa, jos vain ehdin.
Olipa ikävä kommentti anopiltasi. :( Tää on kyllä vaikea tilanne, kun ihmiset ei tiedä yrityksestä ja saattavat siten tahattomasti loukata. Itse en oo vielä kuullut kovin ikäviä kommentteja, mutta ei oo ollut kyllä kivaa, kun on kysytty, et "milloin te TEETTE lapsia"! Ihan kuin niitä noin vaan tehtäisiin..: /

Hopeakissa Pahoittelut!:hug: Tiiätkö yhtään, milloin sulla oli ovis? Sehän kertois jo paljon, missä mennään.. Käsittääkseni sitä pitää oottaa melkoisen pitkään, ennen kuin pääsee lääkäriin. Ainakin jollakin on joskus täsä ketjussa ollut sama tilanne ja lääkäriin ei kuulemma päässyt, vaikka menkat oli pari viikkoa myöhässä. Se tosin saattaa vaihdella kunnittain, kuinka helposti pääsee lääkäriin ja yksityisellehän pitäs päästä helposti.

Amalia Mulla on sama tilanne! Ei oo mitään macoja sun muita käytössä ja lisäksi näyttää siltä, että tää kierto mennään semmosta kerran kierron aikana tahtia jokatoinenpäivä-taktiikan sijaan. Eli nythän mun pitäs se plussa saada! :LOL:

Pikkumyy Onneks sait testattua. :) Nyt ei tarvi sitten jännäillä, et milloin ois mahdollista plussata, kun sen pystyy laskeen helposti.

Kyyneltenhymy Vau! Hyvin oot saanut laihdutettua! =)Itsellä ei kyllä ois itsekuria tuohon.
 
Grill Pahoittelut menkkojen alkamisesta, mutta eiköhän se pieni nyytti tule sieltä alulle, hyvää kannattaa odottaa. :)

Hopeakissa Pahoittelut sinulle myöskin negasta :hug: Onko sulla muuten yleensäkin kuinka säännölliset menkat? Ei kyllä kannata vielä toivoa heittää missään nimessä! :)

Ja sitten omia kuulumisia: JIHUU JA JEE!! wuhuu! Voiko ihminen enempää olla mielissään syystä että... tittidiii... MUN MENKAT ALKOI TÄNÄÄN ja vieläpä ihan luomuna! Tekis mieli juhlia sen kunniaks :D Oon niin mielissään! Eli mulle saa päivittää kp1 ja yk 2

Vielä ei olla saatu sperma-analyysin tuloksia, meinasinkin odottaa tänään, että posti tulee ja tulen sitten tänään tänne kirjoittamaan, josko tulokset tulis. Tänään on selvästi mun onnen päivä! Kyllä koirat katto pöljänä, kun aamulla hypin housut nilkoissa vessassa ja huusin "Jee, nyt ne alko, mun menkat alko!" :D Anteeksi hehkutus, mutta oon niin onnellinen :)

Aloitin eilen Nutrilett-kuurin, että sais vähän painoa pois. Oon siis normaalipainoinen kylläkin (167cm ja 67kg) mutta oon ennen ollut niin timmissä kunnossa, että haluan siihen takas :) Kyllä täytyy sanoa, että ei nuo nutrit oo mitään kovin hyviä, makeat on kamalan makeita ja suolaiset vieläkin suolaisempia. Mulla meinas eilen jo oksennus tulla, mutta sinnillä mennään :LOL: Pitäiski alkaa tästä pikkuhiljaa syömään aamupalaa, söiskö mansikka vai suklaapirtelön? :D

Kävin myös tänään tk:ssa, koska huomasin noin viikko sitten, että mun kaulalle oli tullut n. 2cm patti. Tietysti sitten aloin sitä panikoimaan ja sain onneks tänään ajan lääkärille 8:20. Ei ollut mitään vakavaa, mutta vielä ultrataan se patti varuulta, koska ei voi koskaan tietää. :)

Eilen illalla jo mietin, että kaikki menee päin mäntyä ja meinasin tulla kirjoittamaan jo tänne, että taidan jäädä taustalle, mutta tänään onni kääntyi. :) Kukaan ei varmaan ees jaksa tätä lukea ja anteeksi vielä hehkutukseni :D

Ihanaa päivää kaikille!
 
Hei juu, mäkin oon nähnyt jonkun pätkän tosta hiljaa toivotuista. Eikös se oo joku palkittu dokumentti-elokuva? Vai sekoitanko sen nyt johonki muuhun... :confused: Vois sen kyllä ihan kokonaan katsoa jos ja kun vaan muistais. :)

lumihiutale: Jee, onnea sulle vain! =) Siitä se sitten lähtee kunnolla käyntiin. ;)

Itsellekin särähtää aina korvaan kun joku puhuu meistä ja koskas meille tulee lapsia tai että kuulen jonkun kauttaa että tämä on ollut jossain esim. sukulaisilla puheena vaikka en itse ole ollut paikalla. Vois ihmiset ehkä valita sanansa vähän paremmin, mutta toisaalta taas jos ei tiedä muusta kuin lasten "tekemisestä" tai ei ole niitä lapsia, ei myöskään tiedä että jotkut joutuu niitä jo YRITTÄMÄÄN tooodella kauan!
 
Toi dokumentti pitää kyllä kattoa! Mielenkiintoiselta vaikuttaa.

Mitä mä sanoin, posti just kolahti luukusta, ja sieltähän ne vastaukset tuli (joista en ymmärrä hölkäsen pöläystäkään). Tai ehkä jotain, mutta saa lääkäri kyllä suomentaa :D
 
Mä tahtoisin kysyä muutaman mieltä askarruttavan kysymyksen, jos joku osaisi auttaa. :)

-Milloin olisi oikea aika yrittää jotenkin muuten kuin odotellen, eli siis "hakea apua"? Ja mistä? (Meillä nyt 9kk takana, joka ei vissiin vielä riitä)

-Onko oikea paikka tuo väestöliitto?

-Millaisia kustannuksia tulee mistäkin? Siis mikä olisi ns. edullisin vaihtoehto lähteä liikkeelle?

Lueskelen nyt tuota Väestöliiton lapsettomuus sivustoa, ja tarvitsisi siis tietää mitä tuo ensikäynti esim. tulee maksamaan? Ja koska olisi hyvä varat ensi käynti?

Onko tuo väestöliitto niitä varten jotka ovat jo vuosia yrittäneet vai kuinka?

Tuossa dokumentissahan tämä koirallinen pari puhui kuukausista jos oikein ymmärsin, joten aloin pohtia, että eikö sittenkään tarvitse odottaa vuosia? Joskus yritin varovasti muun asian yhteydessä omahoitajalta terkkarissa kysyä koska hakea apua ja mistä niin se sanoi et odota pari vuotta ja varaa sitten aika meiltä tms..
 
Iippari katoin kans sen ohjelman, en tosin aivan alusta mutta tippa linssissä sai olla koko ajan. Toivottavasti ei ikinä ite tarvi kokea moista!
Olit kyselly koska lääkärin puheille, mun tietääkseni pitää olla vuosi yritystä ennenku alkavat tutkia. Korjatkaa jotkut jos olen väärässä! muihin en osakkaan vastata : /

lumihiutale onnea menkoista! :)

Tääl on taas alle 4viikon ikänen vauva siskonsa kanssa hoidossa (sisko 4v). :) Helppoa lapsenhoitoa :D Vauva nukkuu, oma yrittää nukkua ja isoin lapsi kattoo sohvalla tv:ttä :)
 
Iippari Minä oon ihan samoja asioita pohtinut, kun meilläkin alkaa nuita yrityskiertoja kertyyn.. Itse aattelin syksyllä mahdollisesti hakeutua hoitoihin, jos ei oo tärpännyt. Meillä tulee vuosi täyteen kesän alussa, jolloin taitaa olla huono hetki hakeutua mihkään hoitoihin. Oon käsittänyt, että pitää tosiaan vähintään se vuosi yrittää, jos ei oo mitään erityistä syytä lapsettomuudelle. Väestöliitto on yksi paikka, johon voi hakeutua, jos vain asuu Helsingissä, Oulussa tai Turussa tai niiden lähellä, muuten kai se menee ihan kunnallisen kautta. Tuolla on hinnastot:
Tutkimusten ja hoitojen hinnat - Väestöliitto

Onnea Lumihiutale menkoista! Toivottavasti ovat viimeiset vähään aikaan!;)
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Väestöliitto on kait tavallaan myös yksityinen, julkiselle puolelle kun hakeutuu hoitoon (esim. perheneuvolan kautta kuten minä) jonot on pidemmät mutta hoidot maksaa vähemmän (pk maksu + lääkkeet).
 
Sunflower11
perhesuunnitteluneuvola siis :D jäi sana välistä.
Sillä nimellä meillä ainakin oli, ehkiksen kanssa samassa, sitä kautta sit saa lähetettä sperma-analyysiin jne.
Kyllä se vuosi taitaa olla se mitä pidetään rajana (jossei siis jotain selvää syytä, miks aiemmin mennä).
Saattaa sen lähetteen ihan omalta gyneltäkin saada, en oo varma.
Jonot taitaa olla 4-6kk. Keskimäärin. Riippuen kunnasta.
 
Eipä ole tullut taas pitkään aikaan kirjoiteltua tänne. Korjaanpa nyt sen. Katselin eilen sitä Hiljaa toivotut-dokkaria ja täytyy myöntää, että oli hyvin kuvattu pätkä. Suosittelen katsomaan! Onnea plussanneille ja toivotaan pikaisia tärppejä kaikille muille!
Itsellä pitäs menkat alkaa torstaina (jos vanhan kaavan mukaan menee). En oo tässä kierrossa tuntenu minkäänlaisia "raskausoireita". Tein silti testin tänään, ja eipä siinä mitään näkyny. Oon aatellu tän jutun niin, että toivon kovasti lasta, mutten kuitenkaan stressaa asiasta. Jos ei tärppää vielä, niin saanpahan käytyy opiskeluja pidemmälle. Sinällään maailmani ei kaadu, vaikka tulis yrityskertoja useempiakin, mutta oisin kyllä valmis lapsen tulemiseen.
Miuta häiritsee, kun oon äitini kanssa pari kertaa aihetta sivuttu (en oo hänelle kertonu ehkäsyn pois jättämisestä) se, että hän pelkää miun opiskelujen unohtuvan jos meille tulis lapsi. En tiedä johtuuko se ajattelu sukupolvierosta vai mistä, mutta miks sen lapsen tulon pitäis aina tarkottaa sitä, että opiskelut loppuu siihen? Sama homma oli sillon, kun kerroin lukion jälkeen, että pidän välivuoden. Kauheet saarnat siitä, etten tuu enää koskaan palaamaan koulunpenkille, enkä saa ammattia ja laiskistun. Vaikka pidin loppuen lopuks kaks välivuotta, niin lähes koko sen ajan tein töitä ja nyt oon, kuin oonkin opiskelujen kimpussa. Mutta, itseppä teen kumppanini kanssa ratkasut ja oma on elämämme, joten en hänen näkökantaansa liian vakavasti ota.
Muuten, kun ootte puhunu siitä, että kaikki kummit ja kaverit ja muut pamahtaa paksuiks vahingossa, samalla kun itse yrittää tosissaan eikä vauvaa näy: meidän luokalla yks synnytti hiljattain "ei toivotun- lapsen", toinen alkaa olla viimesillään raskaana ja eilen sain tietää, että eräs kolmaskin oli tullut vahingossa raskaaksi. Että sillain..
Huh, tulipas vähän avauduttua :D
 
lumihiutale onnea nyt sit uuteen kiertoon pääsemisestä :D

ON: Kävin sit tänään siellä lääkärissä. Tosi kiva oli olla siellä odotustilassa teiniäitien keskellä :( Mut siis lähetteen sain eteenpäin naistentautien polille lisätutkimuksiin/ultraan. Jonot sinne on kuulemma noin 2-3kk, tarkka ajankohta selviää nyt lähipäivinä. Lääkäri sano et kuitenkin on ihan hyvä et primolutien jälkeen tuli menkat, vaikkakin 7 viikkoa kierto kestikin. Mut oli myös sitä mieltä et kun on nyt 1v3kk yritystä takana niin kyllä se pitää nyt yrittää kaikin keinoin saada ne kierrot säännöllisiksi, ei tässä oo muuten mitään mieltä. Vielä on hieman kysymysmerkillä et pitääkö miehenkin tulla tutkittavaksi sit samalla.
Mut ihan helpottunut olo kaikenkaikkiaan et tietääpähän taas vieneensä asiaa eteenpäin :)
 
Miramei mä kun sain viime kierrossa tuollaiset viivat kuin tuossa kp20 testissä niin luulin sen olevan plussa, kunnes kaks viikkoa sen jälkeen tulikin oikea plussa, jossa testiviiva oli tummempi kuin kontrolliviiva, nuo näyttävät melko tasapaksuilta mun silmään. Mutta en sit tiedä, oon kanssa noita ketjuja joskus selaillut missä on kuvia ja siellä kyllä porukka monesti sanoo tuollaisen olevan positiivinen, toivottavasti sulla se sit kanssa onkin! :)
 
Amalia testissä lukee: tasavahva=plussa. Testaan kyllä mielenkiinnosta menkkoihin saakka, mutta oviksen pitäs viimeistään tulla kp25-26 mennessä, nimittäin minulla ei ikinä ole ollut 41 päivää pitempää kiertoa ja suurin osa kierroista kuitenkin 33-39. Jos alkaa vahvistuun uudelleen niin sitten vahvistuu. Tein nyt päivällä taas testin niin oli haaleempi kuin aamuinen (vaikka pidättelin ties kuin monta tuntia). Toisessa pinossa kaikki oli sitä mieltä, että selkeä plussa.
 
Annie24 Tosiaan, ovista en ole tikutellut koskaan, että seuraavassa kierrossa haluaisin kokeilla. Tässä kierrossa luulisin bonganneeni oviksen n. 2,5-3 viikkoa sitten. Päivää en osaa sanoa sen tarkemmin, kun silloin oli vain se sellainen "kostea-kausi" ja tiettyjä nippailuja oikealla alavatsalla. Harmittaa kyllä, olisi niin pitänyt jo tikutella, niin tietäis jotain.. Plöääh. Ja tosiaan, niinhän se on, ettei ihan vähällä aleta tutkimaan. Ja eiköhän tähän selvyys tule, kun päivät kuluu. : /

Lumihiutale92 Onnea luomu-tätylistä! :D Tosiaan, kun on vasta kolmas kierto pillereiden jälkeen, niin en osaa sanoa vielä säännöllisyydestä muuta, kuin ennen tätä oli kaks aika tarkalleen 28 päivästä kiertoa. Ennen pillereita kuukautiset oli muistaakseni melko säännölliset, ihan vaan muutaman päivän heittoja oli.

Uutena oireena on ihan uudella tavalla kipeät rinnat. Nännit ei enää arkana, vaan koko rinnat. Ihan kuin mustelmilla olis, siihen verrattava tunne. Nuo onko ne nyt maitorauhaset, nuo pallurat rinnassa (anteeksi tietämättömyyteni tai pikemminkin huono muisti) on todella arat! Vatsaa jomottaa edelleen.. Että muuten ei siis mitään uutta.
 
Tässä selasin viime vuoden kalenteria ja tajusin, että nythän on vasta yk.6!! miten olenkaan laskenut näin väärin. Olin laskenut senkin kierron mukaan, kun lopetin pillerit kesken kierron (hölmösti tehty, mutta jäi lomalta matkasta ja olisin kuitenkin lopettanut seuraavassa kuussa)..jostain olen löytäny yhden ylimääräisen vielä tuon lisäksi..
 
Amalia, tuossa lueskelin, että ovis voi olla kahdestikkin kierron aikana. Ihan gyne oli jollekkin todennut näin. Toisaalta ovistestihän voi näyttää raskauden ennen raskaustestiä. Onhan mahdollista, että olisitkin tietämättäsi ollut raskaana?!
 
Juu juu, kyllä tasavahvat viivat on testin ohjeidenkin mukaan varmasti plussa! Ei ollut tarkoitus aiemmassa viestissä vaikuttaa ilonpilaajalta, oli vaan vielä se viime kierto niin tuoreessa muistissa et ajattelin kertoa oman kokemukseni :)
Tuo vaan tuntuis niin äärimmäisen oudolta ajatukselta et mulla ois ollut sillon kaksi kertaa ovis, mut eihän sitä mistään ikinä tiedä..No mut joka tapauksessa onnea ovisplussasta, nyt vaan jännäilemään :flower:
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 8.2.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Hopeakissa......kp37/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
pikkumyy1........kp33/129..............24v.........yk2..................1.lapsi

Kp 21-30


Iippari..............kp27/26-28............20v.........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp24/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi
Miramei............kp22/33-42.............24v.........yk6................1.lapsi
Jnni................kp22/30-33..............23v.........yk5................1.lapsi

Kp 11->20


ikuinenkuumeilija..kp19/?.............22v.........yk1???...........4.lapsi
Anlii................kp18/26-73...........22v.........yk6...............1.lapsi
Amalia89..........kp14/46-160...........22v........yk7.............1.lapsi
KyyneltenHymy.kp14/?...................22v.........yk1..............2.lapsi
Annie24...........kp14/27-28............25v........yk10.............1.lapsi
neonroze.........kp12/27.................22v........yk10..............1.lapsi

Kp 1-10


Nemppis..........kp10/28-34.............20v........yk8.................1.lapsi
Sunflower11.....kp6/24-35...........23v.........yk15................3.lapsi
Grill................kp5/26-35.............21v........yk5..................1.lapsi
lumihiutale92.....kp2/??..................19v........yk2...............1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Sunflower Onko ne hinnat oikeasti niin "halvat" julkisella puolella? Mietin jo, että pitääköhän meidän siirtää häitä, jos syksyllä tai ens keväänä pitää tuhansia euroja pistää hoitoihin. Nyt kyllä helpotti, että voi sinne hoitoihin tosiaan aiemminki haketua, kun aloin jo pohtiin ens talveen odottamista.:) Parastahan se kuitenkin ois, jos plussais ihan "luomusti" jo ennen syksyä!=)
 

Yhteistyössä