Kakskymppiset yrittäjät 2011

Täällä kanssa sama tunne, että olisi kiva enemmänkin puhua näistä asioista jonkun kanssa mut ketään ei tunnu kiinnostavan. Kaksi kaveria tosiaan tietävät asiasta, mutta eivät ikinä kysy mitään siihen liittyvää ja jos taas itse yritän avautua niin vastaukset ovat yleensä luokkaa "kyllä se siitä" ja "ai ei sinne kuulu vieläkään mitään uutta, noh mutta arvaas mitä kaikkea mulle on tapahtunut" :headwall: Ja ei mieskään jaksa varmaan koko ajan asiasta jauhaa..Mut onneks on tää keskustelu :)

Mesikämmen kyllä ne sit varmaan voi..? Ainakin itelle tuli alunperinkin ekana mieleen ovis :confused:

Ja nimimerkki asiaa, itse keksin tuon ihan siitä kun jos siis joskus tyttölapsi saadaan niin Amalia on melko varmasti toisena nimenä, tai miksei ihan ensimmäinenkin nimi, pitää miettiä sitä vielä. :) Ajattelin et se sopii tällaiselle palstalle. Sit siihen vaan syntymävuosi perään niin se oli siinä :D
 
Destello ja äippä: Thänks! Toi vitamiini-osasto ei kyl tullut mieleenkään, et kiitos! :) Sieltä ne sit varmaan löytyy. ;)

Tästä mun nimimerkistä... Öö, en kyllä tiedä. :D Jostain se tuli kesällä ja oli niin helppo kirjoittaa...
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


KESKIVIIKKO 2.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Grill....................kp35/??...............21v........yk1............1.lapsi
ttty...................kp33/26-36..........26v........yk7............1.lapsi
Nemppis.............kp31/32...............20v........yk4............1.lapsi

Kp 21-30


neonroze............kp27/27................22v........yk7............1.lapsi
Mesikämmen:......kp25/30-50...........21v........yk5.............1.lapsi
Annie24.............kp24/28...............25v........yk6.............1.lapsi
funny87.............kp24/35-48...........24v........yk3.............2.lapsi
Jaanel................kp22/28................20v........yk2.............1.lapsi

Kp 11->20


Amalia89.............kp18/??................21v.........yk4............1.lapsi
Sunflower11........kp15/24-35...........23v.........yk11..........3.lapsi
Iippari................kp15/26-28...........19v.........yk5............1.lapsi
mamiia...............kp15/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp12/26-37-112....24v.........yk7.............1.lapsi
äippä-88.............kp12/36................23v.........yk2.............2.lapsi
nellinu................kp11/28.................23v........yk3.............2.lapsi

Kp 1-10


Johanna88..........kp10/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi
KaisaKaisanen.....kp6/28-31.............23v........yk4.............1.lapsi
Anlii...................kp3/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp3/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp3/??..................21v........yk1.............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
fairytonia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Kyyneltenhymy
Poikka
Emby^



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
SunflowerPlussatuulia! =)

Funny Kuulostaa lupaavalta. Plussatuulia!:)

Mesikämmen Ehkä oot plussannut ja ne on jäänyt sen takia kipeiksi. Nyt kyllä ihan varmasti plussaat! ;)

Täällä on näköjään moni muukin minun lisäksi taas jännäämässä..Toivottavasti meistä edes muutamalla tärppää, kun edellisestä plussasta tuntuu olevan taas aikaa!
 
Nyt kyllä niin kovat plussapuhurit päälle että ei ole ennen nähty! =) Tuntuu että niin monilla olis nyt hyvät mahdollisuudet eli jonkun on PAKKO plussata tästä kierrosta! :popcorn:

Itse täytyis viel huominen stempata ennen kun pääsee testaa... Mut ehkä onnistun siinä koska ajattelin vasta huomenna käydä kaupassa ja ilman niitä pregcheckejä en testaa! :D
 
Moikkelis!:)

...ja plussaonnea kaikille piinailijoille!!<3 tähän kiertoon plussia, ja PALJON!

Grill: mä ainakin sillon ku sitä testiä tosiaan kaipasin (sillon ku plussasin), ne oli KAIKKIALTA LOPPU! mä juoksin pitkin kaupunkia vissiin kolmessa jättimarketissa (CM ja Prisma) eikä ollu! mut viimeisessä Prismassa sit oli siellä vitskuhyllyllä (toisessa Prismassa oli dödöjen kaa samassa välikössä); sieltä niit sit muutaman paketin hamstrasin!:D

tosta nännikipuilusta: huh! kuulostaa ikävälle toi tollanen kipu; mul ei siis oo koskaan ollu tollasta!! tissit oli kyl sillon hiukan arat ku plussasin, mut muuten ei mitään... haha, sit ku me kivuttomat plussataan ni saadaan varmaan joku lisäoire kostoks tosta oviskivuttomuudesta!:D
 
Saako vielä liittyä? :D itse olen 21 vuotias ja mies on 27. Mies on pitkään jo puhunu lapsesta, mutta mä oon ollu sitä mieltä että ei vielä. Mutta vähitellen on vauvakuume tarttunut ja nyt oon jättänyt pillerit pois, tyhjennysvuoto alkoi toissapäivänä :) jännää nähdä tapahtuuko mitään ja milloin! :)
 
minea_ Saa toki vielä liittyä!=) Pistän sut just listalle, ni tarkista tiedot ja jos tiiät kierron pituuden, ni kerro sekin.

Grill Mää oon ainakin jo päättänyt plussata nyt viikon sisään! Nyt oikeasti jännittää, kun mulla on ollut vatsan kans ongelmia (närästystä yms. kivaa) lähes joka päivä oviksesta lähtien, eikä se oo mulle normaalia. Mun kaveriporukassa on paljon vatsaongelmaisia ja minä oon aina ainut porukasta, jolla ei oo ikään mitään valitettavaa siitä. Tosin on mulla nyt yrityksen aikana ollut kaiken maailman kuumetautejakin juuri oviksen ja menkkojen välissä, mut jospa nyt ei oiskaan mikään normivaiva..
 
Moi! Tänne nyt tulin kurkkimaan ja kiitos kaikille pahoitteluista. Keskenmeno ei herätä nykyään kun suunnatonta ketutusta. Uutta kiertoakaan en voi viel alottaa! :headwall:
Selitetäänkö pikasesti alusta!? Mulla tuli ne menkat, sitten alko plussa tuleen ja hcg nousta hyvin. Ultrassa ei näkyny mitään ja seuraavassa ultrassa näky kysta ja joku muu oikeessa munajohtimessa, hcg laskussa. Seuraavassa ultrassa patit oli viel, hcg nousussa ja pian taas laskussa. Sain lähetteen äitipolille eiliseks, eilen aamulla ne soittiki ja sano et pitää HETI mennä labrojen kautta, voi olla tiedossa leikkaus. Kävin labras ja ootin naistentautien vastaanotolla.. Aika kulu ja kulu, no joku kamalalle haiseva mieslääkäri otti mut vastaan ja puhu seinille tai oikeestaan partaansa ja mitään ei saannu selville. Se tunki työvälineensä ja sormensa meikäläisen toosaan ilmottamatta ja meinasin lentää pöydältä! Tulos = Hcg oli hieman noussut (3päivän välillä) mutta ei tarpeeksi, oikeessa munajohtimessa kysta ja rakkula, epämääräistä vuotoa, mutta ei klimppejä. Ens viikolla uus aika! Jos hcg ei oo sillon laskenut, aletaan tutkimaan harvinaisia sairauksia mikä tuon hcg:n pitää koholla. Koska mitään elävää ei oo näkyny missään vaiheessa, mikä helkkari se sitten on!?

Mutta ihanaiset naiset, potkin miehen kauppaan ja palaan illalla lukemaan teijän ajatuksia lisää! :)
 
Sunflower11
Tervetuloa minea_ :wave:

Kyyneltenhymy, voi sinua :( toivottavasti selviää mikä homman nimi on.. onko tarkastettu ettei ole kohdun ulkoinen?? toivottavasti pääsisitte pian jatkamaan yritystä! Halit!

Niin ja kiitos kaikille, meil onkin täs tänää ja huomenna tekemistä :whistle:
 
niin ja sen verran tarkennusta tilanteestani vielä että lopetin pillerit 5pvän unohduksen jälkeen, olimme reissussa ja unohdin ottaa pillerit. Kun palasimme kotiin, sanoin miehelle että mitä jos jätetään kokonaan pois niin hän oli tosi iloinen :)
mies on vakitöissä,itse opiskelen vasta ensimmäistä vuotta terveydenhoitajaksi... Lähinnä taloudellinen tilanne mietityttää. Meillä on 3kk ikäinen koiranpentu joka ei kylläkään vauvakuumetta poista...
 
hmm tää flunssainen olo olikin vain sitä että tulin siis kunnolla kuumeeseen ja kipeäksi. :/ mutta nyt tuliki uusi oire. että alamaha menkkakipuilee vähän väliä, tulee sellaisia vihlaisuja. nännit on edelleen arat. ajattelin et testaan vasta isänpäivänä. ei tarvi testata sitten niin montaa kertaa. :) toivottavasti nyt tärppäis.
 
Mulla on nyt muutamana päivänä ollut hirveen kylmä koko ajan,semmonen flunssanen olo. Flunssaa ei oo kuitenkaan tullu ja "menkat" alkoi pillerien lopettamisen jälkeen 4 päivää etuajassa,toissapäivänä ja loppui jo nyt. En usko että olisin jo raskaana,mutta ainahan sitä saa haaveilla :D

funny87, toivotaan että tärppää! :)
 
Pahoittelut Kyyneltenhymy! :hug:

Tervetuloa porukkaan minea_! :)

Mulla on aivan jäätävä odotus päällä.. Onneks ei kauaa tarvi enään odottaa, kun yleensä yön aikana täti tuleepi, niin aamulla loppuu piina.. Toivon niin kovasti, että jättäis tulematta, mutta on niin kummallisen vahva tunne, että en ole raskaana. Ja se nega testi sen sitten vielä "varmisti"(ikinähän ei varma voi olla ;)). Tää päivä on ollu kyllä sellasta vessassa ravaamista, että huhhuh.. Pakko käydä jatkuvasti varmistamassa, että joko..
 
Toivottavasti ette pistä pahaksenne jos liityn ketjuun, vaikka en varsinaisesti vielä olekaan niin sanottu yrittäjä. Olen pian 22-vuotias ja puolisoni on vähän päälle kolmekymppinen. Olen potenut vauvakuumetta jo pari vuotta mutta viimeaikoina olen varmistunut siitä, että olen valmis saamaan lapsen. Olemme keskustelleet asiasta puolisoni kanssa jonkun verran mutta hän tarvitsee vielä vähän aikaa varmistuakseen omasta puolestaan. Puhuimme että jättäisin pillerit pois vuodenvaihteen aikoihin. On mukava huomata, etten ole ainoa ikäiseni, joka tosissaan on valmis lapsen saamiseen. Minusta tuntuu, että jotkut ystävistäni eivät oikein ymmärrä minua tässä asiassa. Toivon, että voisin pian jättää pillerit pois. Puolisoni selvästi haluaa lasta, mutta häntä mietityttää vielä elämäntilanteemme. Ihana kun on joku paikka, missä voi keskustella samankaltaisten kanssa. Vielä kun pian pääsisin päivittelemään kiertoon liittyviä uutisia :)
 
Destello: Suuren suuret pahoittelut menkoista! :hug: Mukava, että nimi sopi kissalle. Ja ihana nimi toi Kajo! :)

Nimimerkistä: Mulla vaan jostain syystä tuli toi mesikämmen mieleen ku alkoin itteäni rekisteröimään tälle sivustolle. Ei sen kummempaa tarinaa liity siihen. :D

Sunflower: Peitot heilumaan!! Onnea ovisplussasta! :kiss:

Annie: Sehän se olis kyllä upeaa, mutta saas nähdä..

Tervetuloa minea_ ja minssu! :wave:

ON: Edelleen tissit kipeät ja tänään mukaan on tullut myös mahakipu. Heräsin aamulla armottomaan pääkipuun ja koko päivän ollut huono olo. Mitä lie sekoilee taas tää mun kroppa. En usko yhtään plussaamiseen. Olen jo menettänyt toivoni, mutta silti roikun täällä.. Jospa se joku päivä mullekki sattuis, vaikka toivo on mennytkin totaallisesti. :'(
 
Oi mahtavaa uusia! Tervetuloa minssu ja minea_! :wave: Toki mukaan saa tullaa jo vaikka ei virallisesti yritäkään vielä (niin minäkin aloitin ;)).

Annie: Täytyypi varmaan plussata sit yhdessä! ;) Vaikka en tahtoisi liika toivoa omasta puolestani, on se kuitenkin niiiin epätodennäköistä...

Ja vielä suuret pahoittelut KyyneltenHymylle ja kovasti jaksamisia! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja asiat selviää pian...

ON: Tätä mun kovaaaaa toiveilua ei nyt kyllä yhtään auta se, että mies sanoi tuossa päivällä (petipuuhien yhteydessä) että mun maha on vähän pyöristynyt. Ja no sitten huomasin, että onhan se hieman turvonnut... JA ravaan koko ajan vessassa! :confused: No kävinkin jo tänään kaupassa joten huomen aamulla olis sitten testauksen aika, taas! En haluis pettyä, mut voi olla et niin vaan käy. Alkaa noi päivät kuitenkin kovaa vauhtia kerääntyä.
 
Sunflower onnea ovisplussasta ja nyt sit hommiin siitä! ;)

Tervetuloa minea_ ja minssu, kyllä tänne mahtuu :)

Mesikämmen aivan varmasti vielä plussa sattuu teidänkin kohdalle, ei epäilystäkään! Tiedän kyllä tuon tunteen ja ei tää vauvanteko oikeastaan niin hauskaa olekaan mitä silloin joskus vielä luuli, mutta kyllä tämä kaikki odotus ja piinailu vielä palkitaan :hug:

Täällä ei tosiaan kukaan oo pitkään aikaan plussannut, joten jos nyt sit joku edes :D Mä tunnen itseni niin tylsäksi kun en voi tänne päivitellä ikinä mitään tuntemuksia (kun ei niitä koskaan ole :ashamed:) eikä testaaminenkaan ole ajankohtaista luultavasti vielä pitkään aikaan..Eli yhteenvetona; plussatkaa nyt joku et saadaan toivoa et se ON mahdollista, mut ei kaikki jotta tänne jää porukkaa mun seuraksikin! :D
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


TORSTAI 3.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Grill....................kp36/??...............21v........yk1............1.lapsi
ttty...................kp34/26-36..........26v........yk7............1.lapsi
Nemppis.............kp32/32...............20v........yk4............1.lapsi

Kp 21-30


neonroze............kp28/27................22v........yk7............1.lapsi
Mesikämmen:.....kp26/30-50...........21v........yk5.............1.lapsi
Annie24.............kp25/27-28...........25v........yk6.............1.lapsi
funny87.............kp25/35-48...........24v........yk3.............2.lapsi
Pamsku.............kp25/28-30...........21v........yk1.............1.lapsi
Jaanel...............kp23/28................20v........yk2.............1.lapsi
Kaarnikka..........kp22/28-30............24v.......yk2..............1.lapsi

Kp 11->20


Amalia89.............kp19/??................21v.........yk4............1.lapsi
Sunflower11........kp16/24-35...........23v.........yk11..........3.lapsi
Iippari................kp16/26-28...........19v.........yk5............1.lapsi
mamiia...............kp16/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp13/26-37-112....24v.........yk7.............1.lapsi
äippä-88.............kp13/36................23v.........yk2.............2.lapsi
nellinu................kp12/28.................23v........yk3.............2.lapsi
Johanna88..........kp11/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi

Kp 1-10


KaisaKaisanen......kp7/28-31.............23v........yk4.............1.lapsi
Anlii...................kp4/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp4/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp4/??..................21v........yk1.............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
fairytonia
Kyyneltenhymy
minssu


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Grill Ei se nyt niiin epätodennäköistä oo, semmonen 20% mahdollisuus joka kierrolla. Jostain luin myös, et 80% raskautuu ekan yritysvuoden aikana, eli hyvin todennäköisesti oot tässä vuoden sisään jo raskaana. :)
Joko muuten testasit (ja plussasit)? ;)

Mesikämmen Kyllä se sinäkin vielä raskaudut, vaikka kieltämättä itelläkin tuntuu, et ei semmonen onni osu kohdalle. Pitää vaan jaksaa yrittää. Ja vaikka kuuluiskin niihin 20% epäonnisia (lue mitä kirjoitin grillille) niin siitäkin porukasta kuulemma taas 80% raskautuu jo seuraavan vuoden aikana. Lähdeviitteitä mulla ei oo tuolle antaa, mut josain sanottiin noin..

minssu Tervetuloa mukaan! :flower:

Funny:( Voihan se silti olla merkki raskaudesta, kun eikö silloin vastustuskyky heikkene?! Tsemppiä! :)

Kyyneltenhymy:O Hui, oot kyllä joutunut kokemaan kovia! Pahoittelut ja tsemppiä!:hug:

ON: Tää kierto on kyllä ihan erilainen kuin muut, mut vaikka oon toiveikas, koitan muistaa sen "pessimisti ei pety"-asenteen, joka tuntuu auttavan tässä tilanteessa. Normi mahanippailut puuttuu, mut välillä on hassusti pistelly vatsaa ja sit on närästys yms vaivannut. Tavallisen menkkoja edeltävän rintakivun sijaan on nyt tämän viikon sattunut välillä kainaloihin. Vielä 3-4pv tätä kiertoa jäljellä..
 

Yhteistyössä