Kakskymppiset yrittäjät 2011

Tervetuloa kaikille uudemmille :) tää on kyllä niin jännää! Ihanaa kun on muitakin suht nuoria naisia ketkä haluaa lapsen :) luulin et oon ainut kakskymppinen... täytän siis joulukuussa 21 oikeestaan vasta.
Voi että ku sieltä tulis sitä plussaa monille pian!
Me asutaan tällä hetkellä mun opiskelupaikkakunnalla satakunnassa, mutta voi olla et keväällä tulis muutto takas keski-pohjanmaalle, miestä kysyttiin päävalmentajaks paikalliselle jääkiekkoseuralle. Se oiskin helppoa kun rahaa tulis enemmän ja isovanhemmat ois lähellä :)

Sunflower: Siis juu olen jättänyt just pillerit pois. Ja juu tiedän että kierto voi venyä ja muutenkin mennä miten sattuu, mut on tää silti tosi kummallista, mutta sit taas toisaalta en tiedä miten mun kehon kuuluis reagoida normi kiertoon... :confused:

Ja kaikille muillekin kiitokset haamutesteistä ymym. Oon mä niitäkin monia nähnyt ja tiedän et toi oli ihan vinksallaan tossa mun testissä, mut kun tuollaista ei ole mulle missään ennen tullut vastaan.

MUTTA äsken meinasin mennä testaamaan ja no eipä tarvinnyt. Tämä tyttö aloitti uuden kierron, eli saa päivittää kp1/35 yk2. :headwall: Noh, olen vaan iloinen et tää mun piina päättyi, tietty joku toinen tapa olis ollut parempi, mut no eipä tässäkään mitään. Täst kierrost tulee varmaan helpompi ainakin loppua ajatellen. :)

Nyt tunnen oloni tosi tyhmäks... Ja kummastelen näitä tuntoja kun luomumenkat tuo tullessaan.

Destello
minea Toivon todellakin ettei miehes likaa sormiaan Hermeksen kanssa.. :D

Muut tekstit kyllä luin, mutta nyt on tulenpalava kiire kun pitää töihin lähteä illaksi ja mulla on KAIKKI, siis ihan KAIKKI hommat tekemättä täällä ja ukko tulee huomenna seinäjoelta kotiin! Voi kilinperse, ku on saanukki elää niin ihanasti ku sika pellosa koko viikon ja nyt iskee sitte paniikki ku vaatteet on lattialla ja imuri suurinpiirtein kasvaa ruohoa kaapissa.. Viuhvauh, hommiin ->

Täällä yks jolla ovis päällä, kauheita nippailuja ja mahaan sattuu. :( Onneks ollaam paljon talleteltu, ja täytyy tänään viel, ja huomen aamullakin ennen kun mies lähtee töihin ja minä viikonlopuks reissuun. :D Me naurettiin kummatkin ihan kippurassa kun aateltiin kuinka neuroottisia me ollaankaan. :D Tosin eipä toi tallettelu mitenkään oo muuttanut meidän elämää kun normaalistikkin ollaan aika aktiivisia. :)

Asumisgalluppiin: Meillä on tällä hetkellä 2 asuntoa kun toinen on kesken. Ollaan siis muuttamassa ja remonttia tekemässä vanhaan 6h ja keittiö kokoseen vanhaan taloon. Tää talo on ihan maalla kuitenkin noin 60km Helsingistä, isolla pihalla ja ympärillä peltoa ja vähän metsääkin.

Sitten mulla on kerrostalokaksio Helsingissä, josta siis luovutaan kunhan toi talo on muuttokunnossa, kylppärit ja sauna on vaiheessa.

Parisuhdegalluppi: Me ollaan oltu yhdessä vasta reilu vuosi, ja ollaan aika lailla tehty kaikki nyt heti ja eletty unelmaamme. Ollaan vissiin aika vikkeliä kun tosissaan on yhteiset koirat, talo ja nyt toivotaan lasta. :) Toisia voi hirvittää moinen vauhti, mutta ollaan huomattu tää meille parhaaksi. Oltiin mm. tunnettu paremmin reilu 3 päivää kun alettiin majailla toistemme luona joka päivä ja yö. :D

Mä en millään malta odottaa et tärppäis, mut niinkun sanottu, mä olen valjastanut mun hermoni täyteen rautaan, ja otan tämän aivan stressittä, ja me puhutaan tästä (ja kaikesta muustakin, joskus vähän liikaakin :D ) paljon ja silti me yritetään olla paineistumatta. :)

Kääk, mun tarttis pakata ja olla kaupassa hakemassa viimehetken sukkahousut ja eväät. :D Ja mitä mä teen, surffailen koirille jotain heijastinvermeitä, EI NÄIN! :D

Paaaljon halauksia ja plussatuulia, nyt go girls peittoja heilutteleen ja plussatuloksiin! :) Tässä kierrossa jooko tärpätään oikeen rytinällä! :)
:heart:

Destello
minea Täällähän me. Mä yritin joku vuosi takaperin muuttaa tonne syvemmälle keski-pohjanmaata mut jostain syystä veri veti takas tähän selkäänpuukottajien luvattuun maahan.. No, mikä ettei. Kaippa täälläkin sitten elää, kun täältä sitä on 90-luvun alussa lähtenytkin :D Kerran kokkolalainen, aina kokkolalainen. (valitettavasti)

Sunflower11
Grill, elä suotta tunne itesäs tyhmäksi!!
Siis mulla on kaksi lasta ja mä en oo kp:stä ja yk:stä tienny yhtään mitään ennenku "opin" ne tässä kolmosta toivoessa.
Ennen oon tehnyt tasan 3 raskaustestiä. Yhden negan kun esikoisesta menkat oli viikon myöhässä ja sen jälkeen sitten kun ei kuulunut pariin kuukauteen ja viikkoja olikin hups 10 :D Ja kakkosesta tein viikon vuodon jälkeen (luulin menkoiksi) ja kas, olinkin raskaana.
Nyt sitä "tietää" ite jo oviksista, luteaalivaiheesta ja muista sen verran kun noita yrityskertoja on jo muutama takana (liian monta mun mielestä :D)

Ja sitä vartenhan nää palstat on, saa ihmetellä viivoja ja viivattomuutta, oloja ja oireita ym.

Hyvä et uus kierto käynnistyi, vaikka oishan se toinen ollut parempi vaihtoehto!!

hei osaisko muuten joku sanoa vastausta tähän: mulle on lääkäri todennut, että mun kohtu ois jotenki väärinpäin tai jotain semmosta, niin onko tällä vaikutusta jotenkin raskauteen? muistaakseni kysyinkin tätä mutta en muista mitä lääkäri sanoi..

Moikkelis kaikille!:) ja tervetuloa uusille!

grill: ei todellakaan tarvi tuntea itseään tyhmäksi täällä; kyllähän me kaikki ollaan varmaan erehdytty yhdessä jos toisessakin asiassa!:) mutta onneks nyt sit kuitenkin menkat alkoi (tavallaan onneks) ni pääsee piinasta!

Iippari: mä laitoin sulle kans peukut pystyyn NYT et saadaan sut kans (annien ja mesikämmenen lisäks?) plussanneisiin tästä kierrosta!:D mä oon nyt päättäny et edes te plussaatte ku ite saan vielä ovistakin odotella varmaan viikonpäivät ainakin...

ON: ei mitään. ei kerrassaan mitään!:D

Amalia89: Kiitos lohduttavista sanoista. Oli eilen vaan jotenkin niin epätoivoinen olo, että piti vähän purkautua eikä asiaa yhtään auta se, että tänään alkoi vuoto. Ei kyllä kauheesti vuoda, mutta tais olla tämä(kin) kierto tässä. :(

Annie: Noinhan ne prosentit menee. Olen itsekin jostain nuo lukenut. Jotenkin vaan ku me ollaan melkein se vuosi yritetty, on toivo mennyt ihan kokonaan. Siis muistaakseni kolme kiertoa alkuvuodesta ja välissä vissiin kaks kiertoa.. ja nyt on jo yk 5 menossa. Mutta ei kai se auta, ku yrittää. Onneksi saan purkaa tuntojani teille. Eli kiitos ja anteeksi rakkaat kanssasisaret! <3

Tervetuloa Kaarnikka! :wave:

Tervetuloa myös Pamsku! Toi sun lause tuosta, että ystävät eivät haaveile lähimainkaan lapsesta kuulosta ihan omasta suustani tulleelta lauseelta. Olen itsekin siis 21v ja tuntuu, että kaverini ovat sitä mieltä, ettei tässä iässä missään tapauksessa haaveilla vielä vauvoista. Minusta se on kuitenkin ihan ok, kun on vakituinen parisuhde ja olen aina halunnut nuorena äidiksi. Haluan olla myös vireä mummo. ;)

Grill: Suuren suuret pahoittelut menkoista! :hug:

ON: Voihan pastilli. Tais olla tämä kierto tässä. Tänään tihkuttanut vähän jotain epämääräistä vuotoa.. :/ En vielä kuitenkaan suostu kp1 kerhoon.. vaikkakin sinne varmasti tässä lähipäivinä tipun. :'(

Viimeksi muokattu:
Noniin; kävin tänään kyläilemässä entisellä naapurilla ja kummastuin, kun ystävän suusta tuli: "ootsä raskaana? Hehkut niin..." Voi, nyt jännittää hurjasti ensi viikko; tuleeko täti kylään vai ei?

Grill: Sinäkin oot vasta lopettanut pillerit? Kauanko söit niitä? Minullakin 4 vuoden jälkeen ekat luomumenkat tuloillaan (?) ja raskausmaisia oireita on. Mutta nehän voi olla just sitä, kun oma keho totuttelee ihan omiin kiertoihinsa ilman mitään hormoonipillereitä.... Siksi pelkäänkin tippuvani korkeuksista ensi viikolla....

Mesikämmen: hih. :) Miulla on myös halu olla lapsenlapsille hyvä isoäiti. Oma mummo on yksinäinen kärttyinen mummo. En halua sellaiseksi. Avokin mummot on ihan parhaita; sinne tänne loikkivat pirteinä kuin peipposet!
Juttelin tuosta lapsen hankinnasta entisen naapurini/ystäväni/kummipoikani äiti kanssa ja ihmettelin sitä, että kerrankin kukaan ei tuominnut minua päätöksestämme hankkia nuorena lapsi. Mies siis 23v. Ihanasti hää sano, että kellään ei pitäis olla sanomista enää tässä maailmassa toisten haaveista. Kaikilla meillä on omat tulevaisuuden toiveensa. En minäkään tuomitse niitä, jotka päättää hankkia lapsen vasta liki 40 vuotiaana...

Täällä oli ilmeisesti jonkinmoisia galluppeja? Noh..

Parisuhde: Tutustuttiin netin kautta; suomi24:ssa :D Pari päivää kirjoiteltiin ja sitten tavattiin livenä ja siitä se sitten lähti vauhdilla..
Yhteen muutettiin 4kk seurustelun jälkeen.
Siitä on nyt 1,5 vuotta ja paljon ollaan koettu. Mieheke oli todella lähellä kuolemaa keväällä, makas viikon verran tehohoidossa onnettomuuden takia ja kävi kahdessa isossa leikkauksessa.
Sitten viime kesänä se kosi <3 Naimisiin mennään kesällä 2013 ja nyt vauva toiveissa.
Asustellaan kerrostalossa, mutta haaveissa olis isompi asunto, jotta vauvalla olis oma huone ja koirat (kaks amstaffia) mahtuis telmimään ilman, että paikat särkyis..

Tänään ärsytti mieheke taas hurjasti, kun se ei tajunnut antaa mulle huomiota, kun sitä selvästi kaipasin.. Sekin sanoo miun hehkuvan ihan eri tavalla kuin ennen. Hitto kyllä sanon, jos ei olekaan tärpännyt!

Viimeksi muokattu:
Pamsku: Ensinnäkin tervetuloa! :wave: Sen taisin tuossa omanapailun keskellä täysin unohaa, anteeksi! Eli juu, pillerit lopetettu ja tosiaan tänään alkoi ekat luomumenkat (ja joo, olin ihan seko kun en tiennyt mikän pituista kiertoa pitäis odottaa). :) Ja tuota pillereitä tuli syötyä n. 5½ vuotta. Ja mulla myöskin tuo sama tilanne ystävien kanssa kuin sulla, tai oikeastaan yks yllätys tuli tuossa pari viikkoa sitten kun juttelin kaverini kanssa (no joo kännissä oltiin, mut kuitenkin) et hän on aina ajatellut et me oltais samaan aikaan raskaana jos jotkut on, niin hänelle sit sanoin etten syö enää pillereitä. Mut hän onkin ainoa mun kavereista ketä on sellaisessa vaiheessa (ja suhteessa) elämässään että sitä lasta toivoisi. Mutta kuitenkaan en halua mitään sen enempää kavereillekaan kertoa, sitten vasta kun mennään vähän "varmemmilla viikoilla" voin. ;)

Jeps, mut hei kiitos kaikille kannustuksesta! Enää ei ole ihan niin tyhmä olo. ;)

Grill: Miun ystävät juttelivat viime kesänä meidän kihlajaisissa, että kuka meistä tytöistä saa ekana lapsen ja kaikki oli yksimielisiä siinä, että se olen minä! :D
Niinku sanoit, niin miulla kanssa sama, että aion puhua tyttöporukalle vauvasta vasta sitten, kun on tärpännyt; ja ehkä mennyt jo eka ultrakin.. olis sitte varmempaa.
En oo vielä päättänyt omasta äidistäni; kertoisinko heti tiedettyäni vaiko myöhemmin.. ollaan tosi läheisiä; mutta olis ihana kertoo raskaudesta äidille iskemällä ultrakuva kouraan. :)

Nää mun kiukunpurkaukset ovat kyllä pelottavia. Ikinä ei ennen pillereitä eikä niiden aikana tullu tälläisiä raivareita! Äsken heitin lasisen koristepullon seinään ja kiljuin täyttä kurkkua, kun se pullo oli mielestäni tiellä (yritin pujotella itseäni telkkarin taakse laittaakseni johtoa seinään). Pullo meni p*llunpäreiksi pitkin lattiaa - monen metrin päähän..... Ukko katsoi kauhistuneena vieressä ja päätti parhaakseen liueta paikalta ja antaa miun huutaa kiukkuni ohi.. :D
Tietääköhän joku, että voiko monen vuoden pillereiden jälkeen muuttua niin, että saa raivareita "omissa hormoonipöllyissään" vaikkei niitä raivareita olis ennen tullutkaan.

Destello
Tervetuloa uusille! :wave:

Pamsku Kyllä todellakin voi muuttua. Itse olen huomannut ihan kammottavia muutoksia itsessäni. Ennen olin kuin jäätä; mikään ei hetkauttanut ja mua oli todella vaikea saada edes ärsyyntymään. Nykyään 7kk pillerittömän aikajakson jälkeen saatan räjähtää nollasta sataan alle sekunnissa ihan mitättömästä syystä. Ihan vain sen takia koska kiukuttaa, ja tuntuu ettei mikään onnistu niin se tunne vaan sitten tulee semmosena ryöppynä ulos. Ja yleensä avokin niskaan kaikki paska sitten siitä, tavalla tai toisella. Musta tuntuu että entiseen verrattuna oon tyranni tänäpäivänä. Mies valittelee et miksen oo samanlainen ku ennen, ja oon opetellu vastaamaan automaattisen tylsästi : "Ei nainen mitään hormoneilleen voi." Huoh. Miehillä on niin helppoa!

Mesikämmen Älä luovuta vielä :hug:

Nyt kun tajusin ettei me olla miehekkeen kanssa ainoaa laatuamme, voin minäkin sitten kertoa että yhdessä ollaan oltu reipas vuosi. Nopeaa toimintaa, tiedetään, mutta minäkään en enää kauaa ole hyvässä hedelmällisessä iässä, ja toisaalta en oo koskaan elämäni aikana ollu sitä mieltä, et tää mies on tehty mulle. Meillä on toisinaan aika useinkin nokkapokkaa keskenämme, ja eri näkökulmia asioista, mutta jollain kierolla tavalla meidän epäkohdat täydentää toisiamme niin paljon ettei ilmankaan voi elää. Tämän uskallan sanoa sen vuoksi että olen elämäni aikana muutaman pitkän suhteen käynyt läpi, ja nyt vasta voin sanoa eläväni tämän miehen kanssa. Vaikka niin, tämä mies on kyllä vastoin kaikkia periaatteita, sääntöjä, ja itselleni asettamia kriteereitä mutta mene ja tiedä. Evoluution rakkaustarina sen kai sitten sääti, että meidän kemiat vaan kohtaa yhteen.

ON: Ihan kamala päivä. Multa on tänään irronnut semmosta herjaa facebookissa mun ja miehekkeen naimisiinmenosta että varmaan puoli Suomea nauraa niille tällä hetkellä.. Jotenki on nyt semmonen olo että mun munasarjoista on lähteny muutama munasolu ristiretkelle ja päätyny aivoihin, jonka takia tämmöstä läppää sitte lentää. Muuta selitystä en vain keksi.

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT

PERJANTAI 4.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

ttty...................kp35/26-36..........26v........yk7............1.lapsi
Nemppis.............kp33/32...............20v........yk4............1.lapsi

Kp 21-30

neonroze............kp29/27................22v........yk7............1.lapsi
Mesikämmen:.....kp27/30-50...........21v........yk5.............1.lapsi
Annie24.............kp26/27-28...........25v........yk6.............1.lapsi
funny87.............kp26/35-48...........24v........yk3.............2.lapsi
Pamsku.............kp26/28-30...........21v........yk1.............1.lapsi
Jaanel...............kp24/28................20v........yk2.............1.lapsi
Kaarnikka..........kp23/28-30............24v.......yk2..............1.lapsi

Kp 11->20

Amalia89.............kp20/??................21v.........yk4............1.lapsi
Sunflower11........kp17/24-35...........23v.........yk11..........3.lapsi
Iippari................kp17/26-28...........19v.........yk5............1.lapsi
mamiia...............kp17/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp14/26-37-112....24v.........yk7.............1.lapsi
äippä-88.............kp14/36................23v.........yk2.............2.lapsi
nellinu................kp13/28.................23v........yk3.............2.lapsi
Johanna88..........kp12/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi

Kp 1-10

KaisaKaisanen......kp8/28-31.............23v........yk4.............1.lapsi
Anlii...................kp5/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp5/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp5/??..................21v........yk1.............1.lapsi
Grill....................kp2/35.................21v........yk3.............1.lapsi

Kp??/tjot

korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
fairytonia
Kyyneltenhymy
minssu

Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär

Plussanneet

mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666

Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:

Onpa täällä ollut taas vilkasta...

Destello ja Pamsku On kyllä tuttua mullekin nuo "hormoniraivarit"..:ashamed: Joskus saattaa juuri noin viikkoa ennen menkkoja iskeä kunnon raivo ilman mitään järkevää syytä. Joissain kierroissa saatan sen sijaan olla ihan masentunut, ja kaikki tuntuu olevan niin huonosti. Sitten sitä aina kuitenkin hoksaa, et täähän johtuu viikon päästä alkavista menkoista.

Grill Pahoittelut menkoista ja tsemppiä yk 2:seen!:hug:

Mesikämmen:hug:

ON: Kroppa on näköjään ihan sekaisin, mikä johtuu varmaan siitä et oon enemmän tai vähemmän ollut koko tän kierron jollain tavalla kipeenä. Eli tänään siis heräsin tuttuun tunteeseen, et menkat alkaa nyt! No ei ne vielä alkanu, mut on semmoinen olo, et ne alkaa tänään eli kp26!:kieh: Nyt kyllä ihan kunnolla ketuttaa, kun tää kierto tuntui erilaiselta ja oltiin molemmat toiveikkaampia entä yleensä. :(

Hiphei ja tervetuloa kaikille uusille! :)

Pahoittelut niille, joilla menkat alkanu ja tsemppiä uuteen kiertoon! :)

ON: Täällä odotellaan edelleen tätiä saapuvaksi.. Kolme päivää jo on tuntunut siltä, että no nyt. Hetken luulin, että alkaa jo päivää ennen kun normaalisti, kun harvoin mulla monta päivää maha kipuilee, mutta ehei, ei näy eikä kuulu. Kaks negaa testattu, eli ilmeisesti munkin kierto sitten alkaa venymään ja heittelemään :/ Huomenna ois Halloween juhlat ja toivon, että sitä ennen menkat alkaa, niin voin huoletta muutaman ottaa tai sitten tulis plussa niin olisin kokonaan ilman. Harmittaa vaan suunnattomasti selitellä kavereille yhtään mitään, mutta jos menkat ei oo alkanu ja testi näyttää negaa niin en mä uskalla juoda ja siitähän vasta kysely ja ihmettely alkaa. Sitten kaikki luulee, että oon raskaana ja mun tuurilla menkat alkaa sunnuntaina. Plaah! Hankalaa... Todella toivon, että olis tärpänny, mutta niin puhdasta negaa tulee, että vaikea uskoa, että olisin raskaana.

Yhteistyössä