Kakskymppiset yrittäjät 2011

Destello: No hitsit ja mä menin viel aamulla perumaan yksiin pikkujouluihin menon ja nyt mulla onkin jo ihan hyvä olo. Istun sit yksin kotona ja vedän viiniä naamaan. :D Kun en sit enää kehdannut sinne mennä.

KaisaKaisanen: Vaikuttaa hyvältä suunnitelmalta! =)

Pamsku: Eikös toi hedelmällisyys asia oo melko periytyvää. :) Tai siis voihan se olla et se periytyykin vaan sun siskolle, mut toivoisin et olis periytynyt sulle(kin)! En ole meidän äidin kanssa puhunut mitään, mutta uskoisin että minä (vanhin lapsi) olen ollut vahinko eli se vois tarkoittaa sitä, että munkin äiti olis melko hedelmällinen immeinen... No omalla painollaan kaikki sit varmasti menee. :)
 
Joo nyt on kyllä tullu niin paljon tekstiä että vaikka kaikki koitin lukea läpi, niin en pystyny kunnolla paneutumaan. Sori :( Ärsyttää kun illat on menneet tytöllä niin vaikeeksi. Ei meinaa nykysin nukahtaa sitte ja millään.

Joku oli jotain kysellyt et kuinka paljo meni rahaa kun lapsi oli pieni. Voin suoraan sanoa että ei mitään hajua! Mut tuskin paljon, koska sit olisin huomannu jos oltais oltu tiukilla. Ei tarvinu ostaa kun vaippoja. Vaatteita tuli ovista ja ikkunoista ja kun imetin niin maitoonkaan ei menny. Tietyst sitte kun kasvo nii rahaa alko menemää. Mutta hyvin ollaan pärjätty, eikä kertaakaan oo vielä tullut sellasta hetkeä et olisin joutunu kauheesti suremaa rahatilannetta vaikka nyt oonkin hoitovapaalla, ja sitä rahaa tulee kuussa ruhtinaalliset 400e. Vai onkohan ees noin paljoo? :eek:

Joululahjoista nii, joo tottakai se raskaus olis se eka toive, mut sitä nyt kukaan ei voi luvata. Mut ihan oikeesti en tiiä mitä haluisin. Jotenkin lahjatkin on menettäny merkityksensä, oon vaa onnellinen siitä tunnelmasta ja on kiva hommailla ite muille lahjoja :) ..oon ehkä vähän tylsä ;D
Kauhein lahja mitä oon saanu mieheltä? No joo :D Synttärilahjaksi oon saanu jo vuosia sitten tietokoneen hiiren! Olin joo, tosi onnellinen :D Sit tänä vuonna sain synttärilahjaks sähköhammasharjan, mistä toi mies löytää noit ideoita? :D En oikeesti voinnu ku nauraa :D Sit mies vielä ihan tohkeissaan selitti että ei maksanu ku 40e ja myyjä unohti vielä ottaa hinnan niistä ylimääräsistä harapäistä mitä mies oli myös ostanu :D ..olis kuulemma ostanu peakin hupparin, mut intersport oli kiinni, eikä ollu jaksanu oottaa et aukee. Että näin romanttista meillä :D

..Vauvajuttuihin mulla ei oo mitään uutta. En jaksa testailla ovista ku ei näköjää oo hyötyy vaikka silloin peittoi heilutteleeki. :mad:
 
Heippa kaikille :wave: Päätin minäkin vihdoin rekisteröityä ja ilmestyä tänne joukkoonne! Olen eksynyt välillä lueskelemaan viestejä.

5. yrityskerta siis tällä hetkellä "alkamassa" ja esikoinen toiveissa Tärppipäivät aluillaan siis, ensi torstaina laskujen mukaan ovis (ovistestejä en ole vielä raaskinut ottaa käyttöön).

Mies huutelee tuolla jo leffaa katsomaan, mutta olis niin paljon mielenkiintosia keskusteluja täällä luettavana :popcorn:
 
Destello
pampulainen Tervetuloa! Laitathan vielä tarkemmat infot kierroista tuleen niin lisätään sut sitten listoille mukaan roikkumaan :)

KaisaKaisanen Toivottavasti tauko tekee hyvää, ja kuullaan susta seuraavaks plussan kera! Monille on käynyt niin, toivotaan että jatkat hyvää perinnettä. Tsemppiä marraskuulle!
 
nellinu: Hiiri ja sähköhammasharja, miehes taitaa olla aika käytännöllinen tapaus? :D

Minä sain kerran mieheltäni ystävänpäivänä ruusun. Viikon päästä ajoimme kukkakaupan ohi ja mies teki äkkijarrutuksen: "Ei hitto, se ruusu pitää käydä maksamassa!" Olin ensin silmät pyöreänä, ja tuo viikontakainen romanttinen ele sai pikku kolauksen. Kyseisessä kaupassa ei ollut käynyt miehen pankkikortti, ja myyjä itse oli ehdottanut, että käydä maksamassa se käteisellä sitten kun ehtii. Tämä lahja on jäänyt mieleen ihanankamalana tapauksena :D

Ihana termi tuo omanapailu, ja tässä sitä tulee :) Tänään on tuntunut kahteen otteeseen alavatsalla oikealla puolella sellainen kummalllinen, en nyt sanoisi kipu, mutta jonkinlainen oksettava juiliminen, jonka tietysti olen tulkinnut kiinnittymiskivuksi, kun ajankohtakin täsmää.. :D Rinnatkin on olleet arkana viikon tavallista pitempään. Ja tänään saunan jälkeen tuli nenästä verta, senkin täytyy varmasti olla raskausoire...... :D
 
Vauvaan saa menemään ihan niin paljon rahaa kun haluaa :D Siis kaiken voi ostaa uutena ja kallista kamaa tai sitten ostaa / saa kaiken käytettynä, imettää, käyttää kestovaippoja, tekee itse soseet jne! Ja vauvakamaahan löytyy yllinkyllin kirppareilta / netistä jos vaan viitsii vaivautua! Monet ostaa esikoiselle kaiken uutena koska tietää että haluaa useamman ja sitten seuraavalle ei tarvii hankkia mitään. Kaikki tyylillään ja oman lompakon mukaan :)

Korvapuusti (joka edelleen odottaa menkkoja alkavan eikä oikein tiedä onko nyt mukana ihan tosissaan kun mies jarruttelee..)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


SUNNUNTAI 6.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


ttty...................kp37/26-36..........26v........yk7............1.lapsi
Nemppis.............kp35/32...............20v........yk4............1.lapsi
neonroze............kp31/27................22v........yk7............1.lapsi

Kp 21-30


Mesikämmen:.....kp29/30-50...........21v........yk5.............1.lapsi
Annie24.............kp28/27-28...........25v........yk6.............1.lapsi
funny87.............kp28/35-48...........24v........yk3.............2.lapsi
Pamsku.............kp28/28-30...........21v........yk1.............1.lapsi
Jaanel...............kp26/28................20v........yk2.............1.lapsi
Kaarnikka..........kp25/28-30............24v.......yk2..............1.lapsi
Amalia89.............kp22/??................21v.........yk4............1.lapsi

Kp 11->20


Sunflower11........kp19/24-35...........23v.........yk11..........3.lapsi
Iippari................kp19/26-28...........19v.........yk5............1.lapsi
mamiia...............kp19/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp16/26-37-112....24v.........yk7.............1.lapsi
äippä-88.............kp16/36................23v.........yk2.............2.lapsi
nellinu................kp15/28.................23v........yk3.............2.lapsi
Johanna88..........kp14/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi

Kp 1-10


KaisaKaisanen......kp10/28-31.............23v........yk4.............1.lapsi
Anlii...................kp7/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp7/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp7/??..................21v........yk1.............1.lapsi
Grill....................kp4/35.................21v........yk3.............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi
pampulainen87.............................................yk5............1.lapsi

Mukana menossa

duulia
fairytonia
Kyyneltenhymy
minssu


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
^ Toivottavasti noi päivät nyt pysyi oikein kun eilinen oli jäänyt välistä. Mun piti kuitenkin osata lisätä kaikkiin 2 päivää. :D Lisäsin myös sut tuonne pampulainen, korjaillaan päiviä sitten kun ne kerrot. :)
 
Täällä on tullut niin paljon tekstiä, etten varmaan muista/ehdi kaikkea kommentoida!

ON: Tänään tai huomenna pitäisi alkaa menkat, mut ei taida tänäänkään alkaa. Pe aamu oli kyllä outo, sillä mahassa tuntu ihan samalta kuin menkkojen alkaessa... Eilen oli jonkin verran taas nippailuja, jotka enteilee menkkoja, mut ne liittyi fyysiseen rasitukseen ja helpotti taas illaksi. Tänään ei oo ollut mitään oloja. Pe testasin negan. Seuraava testi tiedossa aikasintaan ti.

Tervetuloa mukaan pampulainen! :flower:

Mesikämmen ettei vain ois ollut kiinnittymisvuotoa...;)

harrastuksista: Raskauden aikana aion keskittyä rauhallisiin lajeihin kuten pilatekseen ja yritän kyllä sit mahdollisimman pitkään liikkua.

Joululahjatoiveita ei vielä kyllä oo, tai no ne mitä on, liittyy vauvoihin ja vaatis tietty sen, että ois vauva tulossa. :)

Plussatuulia jännäilijöille!

Muoks. Oli pakko tarkistaa, kun asia vaivasi, ja tosiaan, mulla on tänään kp29 ei kp28. Eli menkat pitäis viimeistään tänään alkaa!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!:)

Totisesti paljon tekstiä taas ku ei oo päivään käyny!!

tervetuloa pampulainen!!:)

annielle pidän peukkuja pystyssä!! nyt on sun vuoro plussata!:)

nellinu: melkeen nauroin täällä töissä ääneen noita joululahjoja!:DD ei vitsit...

joululahjoista: en oo kyl mitään onnettomia lahjoja saanu koskaan avokilta!:)

miehen huolista: ei oo kyllä mitään stressiä näyttäny olevan mahdollisesta vauvasta, ja nyt ei todellakaan lainkaan ku ei näy eikä kuulu..

mites muut jännäilijät? joko on testattu?:)
 
Kiitos kaikille! Tää ryhmä vaikuttaa todella kannustavalta :)

Niin eli nyt on menossa kp 8/25-27.

Kierto on kivasti lyhentynyt, kun ehkäisylaastarien aikaan oli tasan 28 ja nyt on ollut melkein tuota 25:ttä päivää vaan. Onneksi ei sen vähempää! :)

Korvapuusti: Toivotaan että miehelläsi vain hetkellisesti jarru päällä. Meillä tuo mies kyllä puhuu tyyliin "sitten kun se vauva.." jne, mutta aika usein saa "vongata" petipuuhiin, eihän ne vauvat itsestään tule :eek:
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


MAANANTAI 7.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


neonroze............kp32/27................22v........yk7............1.lapsi

Kp 21-30


Mesikämmen:.....kp30/30-50...........21v........yk5.............1.lapsi
funny87.............kp29/35-48...........24v........yk3.............2.lapsi
Pamsku.............kp29/28-30...........21v........yk1.............1.lapsi
Jaanel...............kp27/28................20v........yk2.............1.lapsi
Kaarnikka..........kp26/28-30............24v.......yk2..............1.lapsi
Amalia89.............kp23/??................21v.........yk4............1.lapsi

Kp 11->20


Sunflower11........kp20/24-35...........23v.........yk11..........3.lapsi
Iippari................kp20/26-28...........19v.........yk5............1.lapsi
mamiia...............kp20/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp17/26-37-112....24v.........yk7.............1.lapsi
äippä-88.............kp17/36................23v.........yk2.............2.lapsi
nellinu................kp16/28.................23v........yk3.............2.lapsi
Johanna88..........kp15/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi
KaisaKaisanen......kp11/28-31.............23v........yk4............1.lapsi

Kp 1-10


pampulainen87....kp9/25-27.............24v.........yk5............1.lapsi
Anlii...................kp8/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp8/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp8/??..................21v........yk1.............1.lapsi
Grill....................kp5/35.................21v........yk3.............1.lapsi
ttty.....................kp5/26-36............26v........yk8.............1.lapsi
fairytonia............kp4/??.................20v........yk1.............1.lapsi
Nemppis.............kp3/32-34............20v........yk5.............1.lapsi
Annie24..............kp1/27-28............25v........yk7.............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
Kyyneltenhymy
minssu


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
pampulainen Nyt sutkin lisätty listoille, mut tarkistahan vielä omat tiedot. Esim. iän arvasin nimimerkin perusteella.:)

ON: Tänään on kp1. Vielä ei oo kunnon vuoto tai kivut tullut, mut enää ei oo kyllä mitään toivoa jäljellä. :( Tässä kierrossa testaamme sitä macaa. Toivottavasti se auttaa, kun alkaa jo olla toivoton olo.
 
No voi ei annie! : / :hug: Kyllä sen plussan sieltä on pakko pian tulla sulle!

Fairytonia: Tervetuloa listoille! =) Sitten vaan tosi-toimiin! ;)

ON: Hmm, täällä alkaa täti pikku hiljaa poistumaan eli kivakiva! :) Täällä päin ei muuten mitään...
 
Heippa, tulen paremmalla ajalla lueskelemaan teidän jutut mutta mulle saa päivittää tälle päivälle kp5/26-36... tulihan ne menkat, ja olin kyllä niin kipeä etten ikinä oo ollu! Huhhei... ja yk8 sitten pyörähti käyntiin...
 
Heips, en ehtiny viikonlopun aikana oikein koneelle kun järkkäilin niitä Halloween kemuja :) Oli kyllä huippua.. Mulle voipi päivittää kp3/32-34 ja yk 5. Eli siis kierto venähti parilla päivällä, saas nähdä alkaako heitteleen vai mitä tapahtuu. Onneks ei enempää kuitenkaan venyny.

Taas jälleen päätin, että yritän olla laskematta ja kyttäämättä tän kierron ja fiiliksen mukaan touhuilla sillon kun huvittaa ilman paineita ja stressiä. Joo o, kattellaan parin viikon päästä, oon melko varmasti taas hermoraunio :D Ovistestejä en vielä halua käyttöön, juuri siitä syystä, että oon kova stressaileen, niin menee taas liian vakavaksi tää touhu ja piä sanoo poks. Vitamiineja ajattelin kuitenkin alkaa popsiin, kun mulla on melko ykspuolinen ja tylsä ruokavalio.. Kaapista sattu löytyyn jotain monivitamiini tabuja niin ne kulutan loppuun, tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä, mutta eipä se ainakaan haitaksi kai voi olla.
 
Mulla oli viikonlopun ihan törkee oksennustauti, 8 kertaa oksensin ja makasin vessan lattialla. Koira ihmetteli vieressä ja mies oli työmatkalla niin ei ees kukaan ollu kantamassa sänkyyn :D mutta tosiaan tais olla pelkkä pöpö... eli ei häävisti alkanu tämä viikko...
 
Täälläkin odotetaan kihlasormusta saatavaksi, mutta tosin ei jouluna. Elättelen toivetta, että ennen joulua olevalla ulkomaanmatkalla, mies yllättäisi. Mutta lomamatkalla kosiminen on aika yleistä, että jospa se ei sit kuitenkaan siellä kosi. :/

Kamalista joululahjoista, ei ole nykyisen kohdalta kokemusta. Exä osti kuukausi
synttäreitten jälkeen lahjaksi paksuna-elokuvan. Joten joo se ei oikein kolahtanut.

Tervetuloa Pampulainen87 :flower:

Korvapuusti Toivotaan, että se mies lopettaa jarruttelut :)

Pahoittelut tätistä Annie24, ttty, Nemppis :hug:

Fairytonille paljon plussatuulia yrittämiselle :flower:

On: En ole varma, olinko eilen tuntevinani lenkillä oviksen. Ainakin piti kaksinkerroinmennä ja pysähtyä. Tosin limoja en ole bongaillut, joten ota ja tiedä tuosta sitten. Mahassa juilii, kuin kuukautiset olisi alkamassa.
 
Voi, pahoittelut samassa veneessä oleville eli uuteen kiertoon joutuneille! Etenkin pitkänmatkalaisille, kyllä tässä puolen vuoden kohdalla sois jo kaikkien raskautuvan, eiköhän tässä vaiheessa itse kukin jo ymmärrä että se ei ole ihan itsestäänselvää jnejne... =/

Mutta me yritetään jatkaa rennoin mielin, yllättävän paljon taas tuo kirpaisi vaikka ajankohta olisi tavallaan töitten takia ollutkin huono plussalle. Mutta silti...

Joululahjoista ootte puhuneet, me ei miehen kanssa juuri lahjoja ostella, yhessä sitten mietitään josko lähetään jonnekin reissuun tmv ja pistetään rahat siihen. Ei tuu pettymyksiä eikä tarvitse väkisin ostaa toiselle mitään :) Kyllä mä saatan jotain vaatetta tai muuta pientä ukolle ostaa, jos jotain sopivaa kävelee vastaan mutta ressiä en ota. Enkä loukkaannu, vaikken itse saa mitään. Tuntuu joskus älyttömältä, kun kaverit laskee mieheltä saamiaan lahjoja ja ovat monta päivää pahalla mielellä, jos ei olekaan se mies osannut lukea ajatuksia tai ostaa tarpeeksi montaa lahjaa :p
 
Moi!!:)

pahoittelut niille, joilla menkat alkaneet!! mä olin ihan tulossa plussauutisia täältä lukemaan, mutta no, ei kait auta ku ite tässä kierrossa plussata sitten!:D AS IF!

minea: huh! kuulostaapa...yököttävältä!! no, toivottavasti pöpö on rauhoittumaan päin!:)

ON: täällä ollaan niin pinna kireenä et huh huh!! on ollu sen verran paljon selkkausta tulevan perjantaina morsiamen kanssa (avokin veljen tuleva vaimo), et oikeen vituttaa! Ei kuulemma sulhanen saa ajaa meiän hommaamaa autoa itse (vaikka sulhanen itse haluais!) hääpaikalle, vaan pitää hommata heille kuski, mutta kun ongelma on siinä, et autolle tarvis kuorma-autokortin, joten se kuskin löytäminen perjantaiks klo 17-> ei oo ihan helppoa! ...ja siis mun avokki ei voi myöskään ajaa, koska hänen pitää olla kuulemma hääpaikalla ottamassa vieraat vastaan sillä aikaa ku parista otetaan kuvia kirkolla... mä en ymmärrä, et MIKS BESTMANIN TARVII OLLA SIEL V*TUN HÄÄPAIKALLA OTTAMASSA VIERAAT VASTAAN? haittaisko ketään, jos siellä olis vaan kaaso?! TUSKIN! vituttaa ku oon ite viikon ainuana vapaapäivänäni askarrellu niitä hiton koristeita siihen autoon ja tilannu 60 euron eestä kukkia ja sit tää yks hemmetin prinsessa rupee soittaa sieltä et "pitääks meiän nyt auto vaihtaa jollei oo kuskia?" mä en oikeesti käsitä et mikä täs on niin vaikeeta!:DD et tosi tyytyväisenä oon menossa ke illalla töitten jälkeen (klo 20 pääsen) laittamaan prinsessan kynsiä kuntoon ku on tollanen selkkaus alla!:D

anteeks avautuminen, mut ketuttaa niin paljon, et melkeen jo naurattaa, et miten joku voi olla tollanen bridezilla!:D
 

Yhteistyössä