Kakskymppiset yrittäjät 2011

Destello: Voih, toivottavasti löydät koiralle hoitajan. Olen itse vähän väliä samassa tilanteessa (jos sattuu miehen kanssa työmatkat päälekäin), kun kumpikaan ei voi ottaa koiria mukaan. Tämmöisiä tapauksia varten on anoppi, mutta matkaa suuntaan on 100km. Toki on se sen väärti, säästyy stressiltä koirista ja niillä ainakin on silloin "kissanpäivät".
Tsemppiä karkeloihin! Itsellä onkin vierähtänyt pari vuotta viimesistä autokisoista. Ennen tuli kuljettua kaikki rallit ja sprintit mitä lähiseudulla oli. Että hevosvoimat on lähellä sydäntä, oli ne nelijalkaisia tai nelirenkaisia! :cool:

Tänne sen verran tutinaa punttiin, että menkat on myöhässä. Pakko kait se on sanoa ääneen, jotta ne alkaa. Tissit olivat 3-4 päivää tosi arat, niinkuin aina ennen menkkoja. Eilen sitten mies jo sanoi, että ovat kivikovat (eivät enään niin kipeät) ja tosi kuumat! Kiva, että meikässäkin on jotain kuumaa! :D
Lauantaina olisi tarkoitus lähtiä likkaporukalla yöhön, mutta taitaa joutua testaileen perjantantaina, jos ketään ei kuulu. Pientä jomotusta välillä, mutta ei semmosta menkkajuilintaa.

Toivon, mutta en halua toivoa liikaa, ettei taas pety kovasti. Sitä paitsi mehän ukon kanssa jo tuumattiin aikaa sitten, että tässä kierrossa ei kyllä tullut sitten mitään! iik!
 
Hei ihanaiset naiset!

Tietääkö kukaan tai onko kellään ollut tällaisia oireita: alapäätä pakottaa :/ ?? mietin että onko pissatulehus.. ei kuitenkaan satu kun käy vessassa? koko aja jomottaa inhottavasti jaon sellainen olo että koko ajan pissattais vaikkei mitään tule..
 
Destello
Moonbride Koita nyt vaan ottaa ihan rauhassa, ja keksiä jotain muuta ajateltavaa. Lähde vaikka rannalle, tai käymään kaverilla kahvilla tms, ja kyllä siitä sitte muutaki ajateltavaa löytyy :) Stressi on aina pahasta, oli se minkätyyppistä hyvänsä, mutta se kuihduttaa psyyken hyvin äkkiä loppuun ellei asialle tee jotain. Jos palstataukoa kaipaa, niin täällä on aina syli avoimena ja saa tulla kertoilemaan kuulumisiaan vaikka tjottailisi tai pitäisi vain hetken hengähdystauon :hug:

ttty Toi oli muuten hyvä paikka, kävin kattoon noita sivuja ja tykkäsin :) Jos tänään ei hoitopaikan suhteen tärppää niin soitan hetimmiten tonne ja mangun et haluaisko ne ottaa yhen "puudelin" sinne hoitoon muutamaks päiväks :D

KyyneltenHymy Lisäpolkimet! Mikä mahtava ajatus, repis vaan polkimista kumisuojat irti ja hitsais siihen jatkopalat :'DD Kyllä sielä jokkisporukka repis perseensä ku näkis semmosta. Tosin muistan yhen tapauksen jossa pikkupoika halus ajaa isänsä jokkisautolla kotona, nii siihen oli tehty jatkopalat että poika ylttää polkimille ja saa ajaa pellolla :) Ja niin, hyvää lomareissua sulle, toivottavasti tuut plussan kanssa takas tänne näyttään muille mallia ;)

pörrönen Noita kisoja tulee kyllä kierrettyä, niin hevos- kuin autokisojakin. Itsellä on elinikäinen historia hevosten kanssa, tosin viime aikoina on vähän jäänyt mutta etsiskelen koko ajan potentiaalista kaveria jonka kanssa sais käydä vääntään joskus sileällä, itse kun olen entinen esteratsastaja :) Nykyään ehkä sitten puskatäti :D Mullekki voi toki tuoda koiransa hoitoon jos tarvii, kyllä tänne aina pari mahtuu tarvittaessa :D

Toivossa on aina hyvä elää, mut on kurjaa jos tippuu korkeelta alas. Toivotaan kuitenki et ne jomottelut kielis jostain muusta ku menkoista *sormet ristissä* Heti sitte tänne kertomaan miten on käyny, ku saat vähä selvyyttä! :)

Napani mun: Nyt kävi niin että löysin sattumalta ihan ok kuuloisen dogsitterin, vajaa 15 vuotiaan tytön joka on käynyt kurssit yms, ja asuu tossa viereisellä kadulla. Lupas ottaa Kajon huomisesta alkaen maanantai-aamupäivään asti, ja tänään käydään vähä tutustumassa uuteen ihmiseen ja katon et miten tyttö pärjää koiran kanssa :) Olo on ihan käsittämätön, et kävi näin järjettömän hyvä tuuri! Toivotaan vielä et tytöllä ja koiralla synkkais nii hyvin et tohtisin "lapseni" jättää sinne, Kajo kun on mulle lähestulkoon enemmän kuin elämä, ja olo on ihan kauhea kun pitäis se tuntemattoman käsiin jättää.

Kiitoksia kaikille teille ihanille ihmisille tsempistä ja avusta, en olis koskaan uskonu miten vilpittömiä ihmiset voi oikeasti olla, te ootte todistanu tässä asiassa sen mulle yrittämällä pyyteettömästi auttaa!

Todennäköisesti siis huomenna lähtö Tampereelle kisoihin, ja tättärää, oviskin näyttäis ajoittuvan viikonlopulle (tosin mitä sitä pystyy tekemään ku appiukko nukkuu huoneen toisella puolella xD), mut ainaki voi nyt melkeen huokaista helpotuksesta, ja jatkaa hyvillä mielin teippausten tekemistä autoihin :) JEE!
 
  • Tykkää
Reactions: kekkuvekku
eijj tytsyt... tein r testin äsken, ja ihan ihan hailukka viiva..... en uskalla kuvaa laittaa vielä. onko kellään kokemusta rfsu:n testeistä, tuleeko viivanpaikkaa? kädet meinaa tärrätä, mutta pitää hillitä itsensä nyt... laitoin tänne äsken kommenttia että onkohan mulla virtsaputken tulehdus kun alapäätä pakottaa kokoajan.

voi luoja sentään, toivon niin, mutta malttia vielä :)
 
kekkuvekku mä nostan kaikki peukut pystyyn että vahvistuu! :whistle:

Destello onpa hyvä että koiranhoito järjestyi noin helposti kuitenkin! Toivottavasti tulevat hyvin toimeen keskenään, tyttö ja Kajo :)

Annie ja muut, mäkin surffailin ton alkoholin käytön tiimoilta netissä eilen aivan hulluna, missään ei tosiaan sanottu että kohtuullisesta käytöstä ois haittaa ennen kuukautisten poisjääntiä :) Voishan sitä olla juomattakin, mutta en mä tiedä... kuulostaa kauheelta (ja alkoholisoituneelta..) mutta jos en sitten plussaakaan niin tuntuis tosi tylsältä että ois kesän isoimmat pileet viettäny täysin juomatta. Vaikka onki toiveet korkeella, niin eihän sitä ihan kyllä täysillä näin neljännellä yrityskierrolla jaksa enää uskoa, että tosiaan plussais.

Meidän tiineeksi ultrattu tammakin näyttää kiimaa, PRKL :headwall: toivottavasti se ois vaan joku hupikiima sillä eikä kertois siitä että kesken on seki menny mutta kyllä aika heikko on usko...
 
Hei kiva, täällähän on muitakin hevosihmisiä! :) Meillä kans tamma on orin luona mut se taas ei meinaa tulla kiimaan, nyt sit piti kiimapiikki laittaa ja taas odotellaan. Harmi jos ttty:n tamma on luonut varsan mut kerkeäähän täs viel yrittää jos ei ravurista kyse. Itellä ratsu nii ei haittaa vaik ny vähän venyy tää astutus..
 
Sunflower11
Mulla on jänniä tuntemuksia ollut tänään alavatsalla, nippailujen ja nännien särkemisten lisäksi
Ei niin hauskaa jos tää on vaan mielikuvituksen tuotosta.. dpo 5 tänään.
Mut jännästi myös semmonen tunne että olis tärpännyt.. Noh, odotellaan vielä.. josko tunne olis oikea :popcorn::heart:
 
Kekkuvekun testia jos kattoo nopeeta nii ei näy mitää mut kun nyt aikansa vahtaa nii näkee ehkä jotain haamua.

Mulla on kauhean turvonnut olo, oikein ällöttää. Kävin lenkilläki taas mut tunne ei katoa, vatsa vaan pömpöttää. Toivottavasti tää on vaa joku raskauden oire :O
 
icy
Annie24 Jeps kiitos, kaikki ok. Toi yk on mullekin täys arvoitus joten se voinee olla kysymysmerkkinä :D

kekkuvekku Toivottavasti viiva vahvistuu, hailukkana näkyy munkin näytölläni :)

Täällä kans yks heppaihminen (omaa ei tällä hetkellä ole), itseltä jää kunkkarit tänä vuonna välistä, kun luvattu vapaa töistä peruuntui. Ai niin, aamupissistä tein jo raskaustestin, mutta puhdas negatiivinen jälleen kerran. Jos viikon kuluessa ei näy menkkoja niin uusi testi. |O
 
Princessa, Ei me enää yritetä, kun tosiaan lv-tammasta kyse ja muutenkin päätettiin, että koitetaan vaan kerran (tää kyllä kesäkuussa ultrattiin siis tiineeksi). Harmittaa aivan älyttömästi, viime kesänä astutettiin koko hemmetin kesä toista tammaa ja sekin loi varsansa syksyllä, kun vihdoin tiinehtyi. Mutta odotellaan nyt tämän kanssa vielä siihen 3kk rajaan ja sitten ultrataan, että onko vielä tiine. Huonoltahan tuo näyttää... Mikäs tamma sulla on ja millä orilla, heti rupes kiinnostamaan :D Mä siirryin pitkästä aikaa takas ratsuhevosihmisiin, kun keväällä ostin puokkitamman, taka-ajatuksena vähän oli että muun lisäksi sillä uskaltaa sitten raskaanakin ollessa vielä ratsastella, toisin kuin noilla tähän astisilla toheloilla ex-ravureilla... :)
 
kekkuvekku kyllä mäkin heti bongasin haalean viivan. :) Toivottavasti vahvistuu. :)

Täälä odotellaan menkkoja tai toivotaan ettei tulis. Luulen kuitenkin että ne alkaa, no sen näkee lauantaina. :) varmaan testaan sitten vasta jos ei mekat ala. Tiistaina päivällä dpo11 testasin negan, mutta olihan se tosi aikasta, en vaan malttanut. :whistle:
 
Annie24: Tänään soitan tk:hon ja kyselen mitä teen.. Tein testin lauantaina ja se oli
sillon nega. :(

Hienoa että Destellon koira löysi hoitajan! Tsemppiä kisoihin!

Minäkin näin kekkuvekun testissä viivan! ;)

icy: pahoittelut negasta! :hug:
 
Destello
Kekkuvekku Kyllä tossa mun mielestä näkyy joku haamujen esi-isä, toivottavasti vahvistuu. Plussatuulia sinne, ja sormet plus varpaat ristissä sun puolesta! :)

Bela88 Ilmeisesti sinäki kuulut samaan joukkoon ettei malta ollenkaan odotella ennenku se jännäpäivä on ohi? :D Toivotaan että teilläkin olis tärpännyt :)

ttty Kuule, aikoinaan ku oman lämppäritammani astutin omalla orilla, ja käytiin ultraamassa tiineeks se niin tää tamma näytti myös jotain valekiimoja tiineyden aikana. Kiima oli niin vahvan tuntuinen, että luulin sen luoneen varsan, mut seuraavassa ultrassa sit havaittiin et tammanpirulainen oli kussut linssiin, ja varsa oli vieläkin kyydissä hyvinvoivana ja elinvoimaisena :) Eli jotku tammat voi näyttää valekiimaakin, jos on ensimmäinen varsa kyseessä. Oma tamma oli myös neitsyt tuon asian suhteen (mistä johtui että tamma sai lähes lomailla ja käveleskellä vaan koko 11kk kun en tohtinut sitä liikuttaa kovasti siinä pelossa että se luo varsan :D).

ON: Tänään lähdetään kisoihin, ja oviksenkin pitäis olla ihan näinä päivinä. Hommasta tulee tuskin mitään stressitason takia, mut odottelen jo ens kiertoa ihan tyytyväisenä. Jännäpäivä pitäis tiesti kattoo et mikä se on, mut en oo nyt muistanu tommosiin keskittyä :D

Molemmat autot sain valmiiks eilen, tulihan ne tehtyä hutiloimalla (kahden auton kylkiteippauksiin meni puoli tuntia, se varmaan kertoo jo jotain kiireestä.. :D) mut ompahan nyt edes jonkinlaiset kammotukset millä lähteä. Luultavasti pidän viikonlopun yli palstataukoa, ja palaan sitten ens viikolla taas maisemiin.

Hyvää viikonloppua, ja plussatuulia paaaaaljo kaikille :wave:
 
Moonbride :hug: pahoittelut tädistä, mutta hyvä, että tuli kun kerta oli tulossa.

Mesikämmen Toivottavasti pian selviää, mistä on kyse. :hug:

kekkuvekku Oi, sullakin on jännä tilanne! Minäkin oli näkeväni jotain pientä haamulaista, eli varovaiset onnittelut!=)

Bela Plussatuulia! :)

ttty Pidän peukkuja, että tammallasi ois vaan valekiima! :) Nyt tulee itelläki kauhee hinku ratsastaan kun puhutte hepoista. Ite jouduin lopettaan hevostelut, kun ei oikeen ehtinyt ja ollut varaa kun opiskelin.. Aion kyllä vielä joku päivä jatkaa, kuhan sais vaan eka sen vauvan.

kukkumee tervetuloa mukaan! Jos kerrot ikäsi, kiertopäiväsi, kiertosi pituuden ja kauanko ootta yrittänyt, niin voin päivittää tietosi listaan! :)
 

Yhteistyössä