Kakskymppiset yrittäjät 2011

Olen käynyt teidän juttuja välillä lueskelemassa, mutta en ole ehtinyt kommentoida.

Tigi ja Sunflower ja muutkin tietty: rentoa fiilistä ja stressittömyyttä -niistä on monesti vauvan alut tehty. :)

PisaraSadetta Mahtava mies sulla! Kumppanin tuki on erittäin tärkeää vaikeissa tilanteissa. Lykkyä teille!

Nomppeli Minulla oli samanlaiset oireet. Sain kp 34 negatestin vaikka olo tuntui raskautuneelta, puolitoista viikkoa myöhemmin kp 45 sain vahvat kaksi viivaa. Vielä en tiedä milloin nykerö lopulta sai alkunsa, kun 2 viikonpäästä ultrassa vasta selviää. :) On mahdollista että hedelmöittyminen tapahtui jo ennen tuota 34.päivää, mutta se ei vain vielä näkynyt testissä.

Mulla oli huolena raskautta yrittäessä: Miten kauan keholla menee normalisoitua pilleristä, pystynkö/pystytäänkö ylipäätään saamaan lapsia.
Nyt raskaana olleessa: Oliko tämä sittenkään hyvä ajatus?:D, kykenenkö työskentelemään normaalisti ätiyslomaan asti, elänkö nyt varmasti turvallisesti ja tervellisesti, onko pikkuisella kaikki hyvin(ensimmäinen neuvola käynti vasta rv 10)
Vauvan tultua maailmaan: Onko hän terve, jaksanko varmasti yövalvomiset ja koliikki-itkut, miten elämää todella muuttuu, löytyykö yhteinen aika miehen kanssa, kestääkö kukkaro.
Tälläisiä meillä mietitty.

Tsemppiä kaikille ja voimakkaita plussapuhureita! :)
 
Heheeeeiiiijjj!! :)
Aurinko paistaa ja liikuntaa on tullu taas harrastettua ^.^

Tervetuloa Nomppeli!

Kävin tänään terveyskeskuslääkärin arvioinnissa, et voinko mennä töihin. Kyl vaa!! Huomenna heti aamuvuoroon!! \o/ Ihanaa, mut silti ehkä vähän tylsää, kun on jo kauan ollu töissä sellanen olo, et en saa siitä mitään irti.. Muuut, silti, kiva mennä tienaamaan rahaa ja on päivisin/iltasin jotain tekemistä :)

Plussiaplussia nyt vaan, kesän kunniaksi :)
 
PisaraSadetta Tää pco tuo oman haasteensa siihen laihduttamiseen, ja aika tuskaa se on. Itse olen kokeillut nyt Nutrilettia, ja on sillä paino hiukan pudonnutkin. Ainoa huono puoli noissa on niiden järkyttävä maku :x Rasittavaa jojoilla painon kanssa, pitäisi saada alas ja sitten myös pysymään siellä! Jospa se tästä pikkuhiljaa.


Ollaan ihan avoimin mielin etsitty minkälaista koiruusta vaan, nyt olisi tarjolla yksi sekarotuinen 3-vuotias. :) Aikuista mieluummin ollaan etsitty. Toivottavasti saadaan tuosta meille hyvä koira :)


Mites muut, onko teillä lemmikkejä? :)
 
Laihduttamisesta sen verran, et isäntä alotti just ton EasyDietin :) Hyvin näyttää alkavan. Päivässä jo kilo, tosin ne ekat viis on varmaa vaan nestettä mikä poistuu, mut kuitenkii.. Helppo dietti, aamulla smoothie naamaan ja päivän aikana kaksi pussikeittoa. Makuja on laidasta laitaan :)

Ja lemmikeistä, täällä on kolme kollikissaa ja yksi sekarotuinen vanha mummo koira :heart:
 
hensq ihana kuulla susta :heart: aika myöhään sait plussan, oviksesta sulla ei siis ollu hajua eikö niin..? testasitko siinä välissä..? Voi että ihanaa että sulla tärppäs :) Vauvaliimaa ja tarrasukkia kovasti! Mäkin varovaisen varovaista ajatusta elätän että vielä plussaisin, ovisplussa 12 pv sitten, nega jo pari pv sitten tehty. Asennoitu kuitenkin oon vielä oottamaan.

Emby kohta sulla alkaa tosi jännäily ;) Jännä seurata mitä sun kroppa sanoo pillereiden jäätyä pois! Toivotavasti pääse pian hyviin luomukiertoihin ja tärppi käy :)

Nomppeli tervetuloa munkin puolesta:wave: kyselit tuosta kiertojen venymisestä, tuttua juttua on :) ootko e-pillereitä käyttäny ennen ku nyt aloittelitte vauvaa puuhaamaan..?

Täällä näyttää kaikki olevan hyvällä mielellä :) itelläkin parempi mieli toissapäiväisestä(?) negasta. Tajusin et eihän siitä oo ku 12 pv vasta..siis oviksesta :D ehkä jonkinlainen toivon kipinä vielä on.....
Tänne oli tullu niin paljon tekstiä, luin kyllä kaikki läpi. Plussatuulia kaikille!!!! :) Täällä osa jäi taustailemaan, ja tttykö se oli joka onnistunut tjottailemaan, kiva että osaatte ottaa kevyemmin tän vauva puuhailun :D
 
Hömelö, en ole syönyt teroja aiemmin ja nytkin mietin, olisiko ne kuitenkin syytä aloittaa vasta seuraavan kierron jälkeen/ myöhemmin.. Ongelmana on ajoitus = miehen opinnot 9kk, joista ensimmäiset 3-4kk toisella paikkakunnalla (450km kotoa). Miehen koulutus takaa vakituisen, hyväpalkkaisen eläketyön suoraan koulutuksen päätyttyä ja KAIKKI olisikin helpompaa jos tärppi tulisi siten, että vauva syntyisi vasta loppu keväästä/ kesällä/ syksyllä 2012. Minäkin olisin siihen mennessä jo valmistunut. Mutta sitten kun taas ajattelee sitä, ettei se vauva todennäköisesti kuitenkaan tulisi tilauksesta, vaan yritys saattaisi jokatapauksessa venyä vuoden vaihteeseen tai sen ylikin, jos onnistaisi vielä silloinkaan? Menisikö terolut-kuuri "hukkaan" jos aloitan sen nyt, kun tiedän, että yrittäminen tyssää käytännössä heti ensimmäisen tero-kierron jälkeen (mies kotona vain viikonloppuisin seuraavat kierrot)? Meinasinkin jos säästelisin noita teroja ainakin tämän kierron loppuun ja mahdollisesti vielä seuraavan kierron ajan ja söisin niitä sitten kun mies on menossa + katsoisin rauhassa, mihin suuntaan ne vievät luomukiertoja. Toisaalta onhan mahdollista, että kroppa heräisi toimimaan kuurin seurauksena.. Jos jätän kuurin syksymmälle, meneekö tämä väliaika ihan "hukkaan" = onko mitään järkeä?? VAIKEAA!! Mitä te tekisitte tilanteessani? :D

Moonbride, aikuisissa koirissa on puolensa! Ne kantavat mukanaan historiaansa ja se tuo aina omat haasteensa yhteiseloon. Mikään ei kuitenkaan ole niin palkitsevaa, kuin saada arki pelaamaan sekä oppia ja opettaa yhteisiä pelisääntöjä. Itselleni suurin kasvunpaikka ikinä on ollut vanhimmaisen koiramme muutto meille 3-vuotiaana. Kyseisellä koiralla onkin lähtemätön paikka sydämessäni ehkäpä juuri siitä syystä, ettei mikään ole tullut saatuna vaan kaikki mitä nyt on saavutettu, on kovan työn tulosta. Työn, jota on tehty suurella halulla, paneutumisella, pyyteettömällä rakkaudella ja voimalla uskoa parempaan huomiseen. Aikuiset ovat myös jo valmiimpia koulutettavia ja opetettavia! Niiltä voi vaatia jo suoraan enemmän, kuin mitä pieneltä karvapallolta pitkään aikaan. :)

Lemmikeistä: Meillä on kolme koiraa. Ainoastaan Kasperi (3v.) on tullut pentuna, tytöt ovat olleet yllätyksiä ja päätyneet meille nopeiden päätösten kautta. Lotto (6v.) valloitti meidät välittömästi sen tavatessamme kasvattajan luona jo ennen Kasperin alulle panoa, ja kun meille tarjoutui tilaisuus saada se (tuolloin 3v.), mietimme ainoastaan kuinka ihmeessä uskallamme kertoa vanhemmillemme että meille tulee toinen koira! ;) Lotto ja Kas ovat olleet alusta saakka yhtä ja tuttuja toisilleen jo entuudestaan (Lotto jopa imetti Kasperia valeraskauden aikana tämän ollessa vauva). Ainoat ongelmat Loton tullessa syntyivät minun ylihuolehtivaisuudestani, hyysäämisestäni ja säälittelystäni -> Lotto otti minut omakseen heti katsoessaan, etten minä raukka pärjää ilman puolustajaa -> epäluottamus minuun laumanjohtajana ja siitä seurannut epävarmuus omasta paikasta -> hillitöntä remmirähjäämistä (muistan vieläkin häpeän ja sen, millaista on tulla lenkiltä itkun kanssa kotiin), vetämistä hihnassa, stressiä koiralle, jne. Näitä ongelmia selvittelin Loton kanssa ensimmäiset 1,5 vuotta ja nyt olemme siinä tilanteessa, ettei se enää kyseenalaista minua. Lotto on 100% minun koirani ja minulle uskollinen, se lukee ajatuksenikin ja uskoo pienintäkin toivettani. Harvoin minun tarvitsee enää korottaa ääntäni sille, se tietää muutenkin. Miestäni Lotto on uskonut ja kunnioittanut aina, eikä heillä ole ollut samoja ongelmia, mutta silti minä tulen ja olen aina tullut sille ensimmäisenä. Olemmekin nauraneet, että koirat ovat valinneet omansa kun Kasperi on taas niin mieheni oma, ettei heidän välistä suhdettaan voi kuin ihailla.

Nekun (sekarotuinen 1,5v.) tullessa oli helppoa välttää samoja virheitä, mitä teimme Loton aikaan. Oletimme saavamme ongelmakoiran ja pahemman luokan terroristin, mutta Myy on lyönyt meidät ällikältä 100-0. Nekku on enkeli ja niin suurisydäminen koira, etten ole koskaan tavannut toista. Siinä piilee kuitenkin tulta ja tappuraa tarpeen vaatiessa = silloin kun jokin asia ei ole kivaa (kynsien leikkuu, punkkien irrottaminen). Meille se ei enää pistä hanttiin, sillä se tietää ettemme me anna periksi. Nekku on klassinen esimerkki siitä, miten pieleen asiat voivat mennä mikäli koira ja koti eivät kohtaa tarpeiltaan ja odotuksiltaan. Nekkua on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja se on saanut osakseen ainoastaan rajatonta rakkautta -> neiti on pistänyt ranttaliksi ja pyörittänyt taloutta mielensä mukaan, kunnes omistajat ovat olleet yhteyksissä kasvattajaan ja sanoneet, etteivät jaksa enää. Meille ei pitänyt tulla kolmatta koiraa, emmekä sellaista etsineetkään, mutta kun Nekun ilmoitus sattuman kautta rävähti näytölle, se oli menoa se. Tuli niin voimakas tunne siitä, että Myy on meidän koiramme, vaikka jokainen järjen hiven huusi vastaan: "kaksi riittää! Miksi ottaa kolmas kun ollaan saatu elämä ja arki rullaamaan niin kivuttomasti näiden kahden muun kanssa?!" Se tunne vain oli voimakkaampi.. :D Päivääkään emme ole katuneet! Nekun tulo on ollut todella kivuton ja helppo, ja iso kiitos siitä kuuluu näille kahdelle aikuiselle esimerkille ja kantapään kautta opitulle. Ellei arki olisi ollut jo vaivatonta ja helppoa Loton ja Kasperin kanssa (arkitottis vahvalla pohjalla, hihnakäyttäytyminen hyvä, käytös kaikin tavoin ongelmaton), olisimme me olleet helisemässä kolmannen kanssa. On tunne, että olemme onnistuneet. Meillä on hienot koirat, joista yhdestäkään emme luopuisi ikikuunapäivänä, ellei ole aivan pakko (terveydelliset syyt). On onni, että olemme miehen kanssa yhtä hurahtaneita koiraharrastajia ja pystymme jakamaan vastuun tasaisesti tai tarpeen mukaan ilman sen suurempia ongelmia. Koirat ovat yhtä varmoja molemmissa käsissä. Meidän karvalapsiamme. :D :heart:
 
Ah, minä niin rakastan puhua koiristamme!! Pahoittelut siitä (edellisen viestin lopun voi vapaasti sivuuttaa). :D :D Meillä on siis kolme koiraa. ;)

EasyDiet-ruokia oli ainakin täällä ostettavissa Yliopiston apteeksita. Sai paketeissa ja erikseen, makuja oli valtava valikoima! Ei ollut pahan hintaisia ja ajattelin itsekin, jos hankkisi korvaamaan joitain aterioita. Kokonaan en uskalla siirtyä, sillä pelkään liikaa repsahdusta sen jälkeen kun normaaliin ruokailuun siirtyminen alkaisi taas. Itseni ja oman olemattoman tahdonvoimani tiedostaen.. :stick:

Nomppeli tervetuloa! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
neonroze, eihän sinulla ole sitten jäljellä enää paljoa mitään!! Näytöt menevät varmasti nopeammin kuin ehtii huomatakaan. En epäile hetkeäkään, etteivätkö ne menisi läpi kun motivaatio valmistua on kuitenkin korkea. Hyvällä lykyllä ehtisit jo vakiintua työelämäänkin ennen vauvan tuloa. :) Tsemppiä loppurutistukseen!

ttty, osasin varautua siihen että jotain ikävää selviää, joten erittäin hyvä näin! :) Hevoskauppoja?? Wau! Oletko hankkimassa hevosta kisakäyttöön vai ihan muuten vain omaksi iloksi? Onnea perheenlisäyksestä! :D

Harrastamisesta vauvan tulon myötä: jännittää se, kuinka oma aika riittää yhtä aktiiviseen touhuamiseen koirien kanssa. Onneksi mies jakaa vastuun ja on valmis tekemään enemmänkin. Muu harrastaminen onkin jäänyt opintojen, työn ja arjen yhdistämisen jalkoihin. Jos sitä sitten joskus tulevaisuudessa taas..

Sunflower11, mikä pistää mielen matalaksi? :hug: Jaksamista ja voimia!

Tigi, ainakaan minua ei omanapailu haittaa pätkääkään! Kun lukee muiden juttuja, huomaa kuinka paljon samat asiat pohdituttavat. Ja on huippua jännätä jokaisen teidän kanssa! Jos kuitenkin hiljenet, toivotan sinulle ihanaa ja stressitöntä kesää + sitä vauvatärppiä siinä ohessa.. ;)

hensq, itsekin ajoituksen suhteen pohdiskelevana tulin siihen tulokseen, että jos alkaa liikaa miettiä, onko koskaan oikea aika? Aina tulee jotain.. Onnea ultraan! :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



Keskiviikko 1.6.


Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


PisaraSadetta....kp61/60-64.....24v.........yk3.........1.lapsi
sameoldsong.....kp56/?......................yk?.........1.lapsi
Hömelö.............kp42/27-34.......23v......yk10.......1.lapsi
Nomppeli..........kp 38/28.........20v.......yk 3.........1. lapsi
villabikinit...........kp37/?.............24v......yk1........4.lapsi
Tigi....................kp33/28............22v.......yk1........1.lapsi

Kp 21-30


Adalemina..........kp30/?..............23v.......yk1........3.lapsi
ttty....................kp24/33...........25v......yk2..........1.lapsi


Kp 11->20


petrra................kp18/33............24v......yk2.........1.lapsi
Moonbride.........kp13/?.......................yv2.........1.lapsi
Epa-88...............kp12/?..............22v......yk2.........1.lapsi
neonroze...........kp11/27...........22v......yk2..........1.lapsi

Kp 1-10


Laretzki.............kp10/33............20v........yk2.........1.lapsi
Kekkuvekku.........kp4/31..............23v.......yk2........1.lapsi

Kp??

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi

Mukana menossa
Huisi hippu
Emby^
Sunflower11
Tigi


Plussanneet



mimmiih
hensq
 
Viimeksi muokattu:
Adalemina, Kyllä esikoista ollaan yritelty. Oon kerran aiemmin ollut raskaana ja se päättyi keskenmenoon 6+0.
Hömelö, e-pillerit jätin pois tammikuussa ja odoteltiinki että menkat tulee normisti ennenkuin ruvettiin yrittämään, ja pillereitä söin vaan vuoden verran, sinäkin aikana kahta eri merkkiä, ja kumpika niistä ei oikein tuntunu sopivan mulle.

Kiitos kaikille, jotka toivottivat tervetulleiksi. On kiva päästä vaihtamaan ajatuksia ja kokemuksia täällä muiden kanssa. :)
 
Sunflower11
Pisarasadetta: Raskaudettomuus ainakin :/ Puolivuotta yrittämistä tulee pian täyteen, sekin masentaa. Katsos, kuvittelin että tämä kolmaskin tulee helposti.
Ensimmäinen tuli pillereiden aikana ja toinen ekasta kerrasta..
Ja sitten haluan elää ilman tietoa mikä kp menossa. Joten helpompi näin kun ei oo missään listassa.
 
Kp 30 loksahti täyteen. Nyt vaan odotellaan tätiä paikalle, yritän kovasti olla murehtimatta itsekin mitkä kp:t on meneillään ja vähän ajatella muutakin välillä kuin vauvaa ja yritystä, mutta kummasti sitä kuitenkin mutkien kautta on taas yritykset ja vauvat mielessä loppujen lopuksi. :D

Minä alan valmistautumaan tähän päivään ja odotan, että alkaa parin päivän vapaat! :) Ajatuksena oli laittaa vähän paikkoja remonttikuntoon vapaiden aikaan ja ens kuun alussa se sitten alkaa pikkuhiljaa makkareiden rempat! :)
 
Lemmikkigalluppiin, meillä siis kissa, koira ja pari heppaa :) Hepat siis tuossa omassa pihassa, tämä uusi tuli myös ihan omaksi iloksi mutta on "parempi" ratsuhevonen joten saa nähdä jos joskus johonkin pikkukisoihinkin... mutta pääosin tarkoitus on rällätä pitkin metsiä :)

Moonbride, aikuisessa koirassa on puolensa ja puolensa, kannattaa varautua siihen, että vaikka koiralla olisi kaikki ollut ok vanhassa kodissa saattaa aluksi kodinvaihdon jälkeen ilmaantua eroahdistusoireita ja yksinolovaikeutta, yleensä sitkeällä harjoittelulla saa koiran ajan kanssa kyllä sitten luottamaan taas siihen, että ihmiset tulevat takaisin ja sitä ei hylätä :) Mutta asiaan kannattaa perehtyä samantien jo ongelmia ilmenee, ettei tule vahvistaneeksi epätoivottua käytöstä ja lietsottua koiran epävarmuutta entisestään! Minullakin oli aikoinaan kennelistä reilu vuotiaana tullut koira, jonka kanssa oli kyllä kovasti hankalaa aluksi. Toki kaikille ei tuo kodinvaihto tuota mitään ongelmia, toivottavasti teillä käy tuuri!

PisaraSadetta, kiva kuulla jos jollakin muullakin on käynyt mielessä tuo harrastamisen vaikeus vauvan kanssa (en tunne itseäni sitten ihan niiiin itsekkääksi ;))... Meilläkin tosin mies on hyvin mukana, joten hevoset ja koira varmasti hoituvat pikkuvauvankin kanssa. Ja kun ne ovat tuossa pihassa, en tarvitse kuin tunnin ehtiäkseni pyrähtämään pienellä metsälenkillä ratsain joten ehkä huoli on turha..

Ja tjottailusta, se tuntuu sujuvan tosiaan hyvin eikä mitään paineita ole ollut, mutta nyt kun kierto lähestyy kohta loppuaan niin rupeaa kuitenkin jännittämään kuinka on käynyt! Sinänsä ei haittaisi, vaikka ei nyt olisi tärpännytkään kun koulun kannaltahan vauva hieman myöhemmin keväällä olisi parempi vaihtoehto jotta ehtisi edistää opintoja vielä ensi vuoden, mutta tää odotus ja jännittäminen on kyllä piinaavaa :D Ja kyllähän sitä nyt vähän toivoo, ettei tarvitsisi ihan kauhean montaa tällaista pähkäilyjaksoa suorittaa :)
 
PisaraSadetta hmmm, ompas siinä kysymys miten tehä noitten terojen kans :D Kyllähän sä voit lykätä terokuurien (olihan niitä 3kk putkeen?) aloittamista ihan hyvin, jos tuntuu että varsinainen vauvan yrittäminen jää kuitenkin myöhemmälle miehesi opiskelujen vuoksi. Toki voi kyllä tärpätä ennen sitäkin ;) Voithan odottaa tämän kierron ja seuraavan kierron vielä loppuun, ja tästä kolmannesta seuraavasta kierrosta aloitat terot..? Tietty jos söisit ne nyt, näkisit miten ne kroppaasi vaikuttavat ja kiertojen taasaannuttua varmasti parempi mahdollisuus raskautua. Terothan ei tosiaan vaikuta ovulointiin mitenkään suorasti, jossa just pco:ssa puute mutta säännöllisemmät kieroje myötä raskautuminen helpompaa. Itse sinun kannattaa punnita asiaa, miten haluat tehdä mutta jos olisin sinä niin söisin kiltisti nyt terot naamaan :D Jos pidät vielä tauon niin kroppasi pysyy vielä "unessa", mutta toisaalta toinen munis ok ja toisessakin vain lievät muutokset niin et voithan kattoo vielä. Olit gynesi kanssa puhetta että vauvan puuhaaminen siirtyy vielä..? Kannattaa toki varautua myös siihen ettei terojen aikaan välttämättä tärppi käykkään, vaikka tasaisivatkin kiertoa..Itse söi pitkiin kiertoihin (ei pco:ta yms.) 3kk terot, kierrot kyllä lyheni mutta nyt ilman teroja näyttää taas venyvän. Tuolla terolutmimmeissä voi kysellä myös, sieltä luulis vastauksia löytyvän. :)

Kiva kun täällä ollut vilkasta :) Monilla näyttää olevan muutakin ajateltavaa kuin vauvapuuhat :D se on hyvä. Itsellä nyt loppukierrosta taas vaipunut stressiin, vaikka alkukierrosta rento fiilis. Se kun vie pikkusormen....;) Onko tiellä joilla vielä opiskelut kesken "helpompi" suhtautua menkkojen tuloon/ negan testautukseen, kun tavallaan hyvä ettei vauva vielä tulis koska haluatta käydä vielä loppukirin koulusta loppuun.? Vaikka vauva tervetullutkin :)
Itse yritän löytää kaikkee mitä vielä voin tehdä kun en raskaanakaan ole, mutta silti kirpaisee negat..varsinkin kun vauva tosiaan tervetullut. Aluksi tjottailu onnistui, ja pääasiana pitkään olikin mutta inhottavaa miten mielessäni tämä projekti saa ahdistusta värikseen ajottain, pyrin siitä pois. Jotenkin pahimmalta tuntuu mieheni puolesta, kun hänkin joutuu pettymään kun en olekaan raskaana vaikka hän suhtautuu asiaan oikein positiviisesti ja kannustavasti.

Plussatuulia kaikille!! ja hyvää alkanutta kesäkuuta :)
 
Tervetuloa Mesikämmen :)
Hömelö: Menkoista tavallaan helpottuu kun saa taas vähän enemmän aikaa opiskelulle ja sitä myöten saa enemmän aikaa käydä töissäkin valmistumisen jälkeen, ja varsinkin tuo työ on minulle tärkeää että niitä olisi, kun se vaikuttaa siihen äitiyspäivärahaan.. mutta onhan se taas toisaalta raastavaa nähdä testissä se nega kun niin toivoisi tärppiä.. ristiriitaisia tunteita siis :)

Lemmikkigallup: Meiltä löytyy sekarotuinen 2-vuotias koira, uros.
 
Moonbride, eööhh. Niitä saa sekäettä, isoissa paketeissa yhtä ja samaa makua, tai sitte erikseen kerättyä erimakuja :)

Hömelö, jjoo. Kohta alkaa jännääminen :) Tosin mä oon ajatellu asian sillai, et en stressaa enkä kauheesti jaksa/viitti jännätä. Et se tulee jos on tullakseen (toivottavasti). Etet jos puolenvuoden / vuoden jälkeen ei mitään tapahtu, ni ehkä sitte huolestun.. On kuitenkin edelleen se toinen munasarja poissa..

On porukka kyl nyt hyvällä päällä! Hienoa!! Pitäkää lippu korkeella :) Kyl kesän tulo vaikuttaa :heart: Ihanaa. Sai alottaa taas työt ja pääsi PYÖRÄILEMÄÄN! Vitsi se on ihanaa puuhaa! :)

:O Tyhmä kysymys, mut.. miks salata koiranrotu? Taisiis.. nii.. :O Onko se sit niin harvinainen ja "salattu" rotu vai mikä? Tyhmä kyselee :) :ashamed:
 
Mesikämmen: Tervetuloa myös tänne puolelle! :)

Hömelö: Korjataan :)

Lemmikkigallup: Reipas 1v. urospoika löytyy täältä. :) :heart:

Nyt se mun top 3:

Ennen raskautta:

- Saadaanko vauvaa. Kauanko yritetään.
- Tulevaisuus. Onko vauva terve. Onko isommat lapset terveitä.
- Oma ja vauvan hyvinvointi raskausaikana.

Raskausaikana:

- Arjen pyörittäminen.
- Sujuuko kaikki varmasti hyvin. Onhan vauvalla kaikki hyvin.
- Lasten asennoituminen tulevaan vauvaan. Tai varsinkin tytön suhtautuminen. On niin äidin tyttö ja kokoajan äidin mukana.

Tosi vaikea keksiä noita, mutta tuollaisia asioita on pyörinyt mielessä. Ei niinkään top-järjestyksessä ole, joten laitoin vain viivoin jotain mietteitä. :)
 
Emby hienoa että aiot tollaisella asenteella lähteä, niin se pitääkin :) toivottavasti tärppi käy piakoin, se muuten herkästi tuppaa stressaamaan kuten mulle kävi..Voit tietenkin olla rennompi kaveri kuin minä :D

Adalemina tack :)

Mesikämmen tervetuloa:wave: ja onnea vauvanpuuhan aloittamiseen, toivottavasti tärppi käy :) Harrastatko oviksen tikuttamista? Olit e-pillereitä yms. käyttänyt ennen aloittamista vai..?
 

Yhteistyössä