Minulla on hyviä ja huonoja uutisia: hyvää on se, että oikea munasarja on kunnossa ja huonoa se, ettei vasen ole (lievää pco:ta). Ei näkynyt vauvaa ultrassa.
Sain 3kk terolut-kuurin, jonka aikana saataisiin keho taas toimimaan säännöllisesti. Gyne tosin sanoi suoraan, ettei kiertojen lyheneminen kuurien jälkeen ole välttämättä kovinkaan todennäköistä kiertohistoriani huomioiden (menkat saatu tasoittumaan vasta pillereillä, joita tulikin syötyä reilu 7 vuotta). Jo 5-10% painonpudotus voisi kuulemma saada ihmeitä aikaan ja tilanteen vasemmassakin munasarjassa normalisoitumaan. Antaa kieltämättä lisäpuhtia pururadallekin.. Gyne suositteli kuitenkin varaamaan syksylle aikaa tarkempiin tutkimuksiin, ellen ehtisi raskautua sitä ennen.
Mies on kertakaikkiaan ihana. Hän tuli ensimmäiseksi kotiin päästyäni halaamaan ja sanomaan, että tästäkin selvitään. Ja vaikka ei koskaan saataisikaan lapsia, siitäkin selvittäisiin -elettäisiin vain vähän erilaista elämää ja arkea, matkusteltaisiin ja nautittaisiin toisistamme-. Vilauttihan tuo jopa koiranpentu-korttia.. :heart: Varmaan miettinyt lapsettomuuttakin nyt enemmän, kun minä olen viime aikoina niin paljon pyöritellyt asiaa ja puhunut aatoksistani ääneen. Ei kuitenkaan mennä asioiden edelle, vaan katsotaan mitä tuleman pitää. Oikea munasarja kuitenkin toimii, eikä vasenkaan ollut "lievää" rakkulaisempi. Ja meillä on vielä aikaa.
Mutta Gallupiin:
Ennen raskautta top3:
- Voinko saada lapsia
- Onko ajoitus "oikea" raskautua eli mihin elämäntilanteeseen vauva tulisi: valmistuminen edessä vaiko takana, onko töitä, olemmeko jo päässeet omakotitaloon,..
- Mitä jos vauva on allerginen tai allergisoituu koirille
Raskauden aikana top3:
- Onko pieni terve
- Tarvikehankinnat
- Jaksaako painaa töissä täyspainotteisesti (ainakin synnytystä edeltävän 6kk, jolloin työmäärällä on vaikutusta äitiyspäivärahaan)
Vauvan kanssa top3:
- Onko pieni terve
- Mitä jos vauva on allerginen tai allergisoituu koirille
- Uuden arjen, perhemuodon ja äitiyden opettelua
Minäkään en pelkää parisuhteen kestämisen puolesta. Taloudellinen tilanne on melko hyvä opinnoista huolimatta (ja parempi niiden jälkeen). Tukivekko on voimakas, kiitos molempien hyvin läheisten perheiden. Tuskin maltan odottaa vanhemmuutta ja sitä, että pääsisin kasvattamaan omaa lasta. Kasvun seuraaminenkin on huikeaa! Isoimmat peikot ovat lapsettomuus, lapsen terveys ja se, jos joudumme luopumaan koiristamme vauvan tulon myötä.
Tulipas tekstiä..
Hömelö, eihän noilla kp:llä välttämättä vielä näykään mitään? Olen ymmärtänyt, että plussa voi tulla vielä paljon myöhemminkin. Viimeiseen asti pidän kyllä lipun puolestasi korkealla!
Toivottavasti
Tigin vuoto loppuisi ja plussa vahvistuisi. Plussapuhuri sinnekin +++
Emby, synnytyskammoinen ilmoittautuu.
Olen järkeillyt asian niin, että ei kannata liikaa pelätä etukäteen. Jos
ja kun on raskaana, sitten ei enää auta pelätä.
Montako liuskaa pillereitä on vielä jäljellä?
Adalemina, jännitän sinunkin puolestasi! Jospa alavatsa ja -selkäkivut tietäisivät hyvää? :hug:
Nyt katkeaa jo ajatus, joten pitää lähteä puuhaamaan jotain muuta. Palaillaan!