Kakskymppiset yrittäjät 2011

ui sulla oli jo huomenna se gyne PisaraSadetta :) Tuuthan sit kertomaan heti mitä uutisia sait? :) Monet asiat ainakin itteä mietityttää, lähinnä se takaisin töihin lähtö ja samalla lapsen hoitaminen ja kaiken pyörittäminen hirvittää :/ Kun tottunu pitää huolta vaan ittestään ja työt aika väsyttävää hommaa, välillä kauhulla miettiny miten voi jaksaa heti töistä rynnätä kauppaa ja hakemaan muksut hoidosta ja kotiin kokkaamaan ..? tämmöisiä mä pyörittelen mielessäni :D Tietty mielessä käy myös sairaan lapsen saaminen. Parisuhteen puolesta luottavaisin mielin, uskon sen vahvuuteen. Jotenkin en osaa niitä gallupiksi laittaa..
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



Maanantai 30.5.


Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


PisaraSadetta....kp60/60-64.....24v.........yk3.........1.lapsi
sameoldsong.....kp55/?......................yk?.........1.lapsi
Hömelö.............kp40/27-34.......23v......yk10.......1.lapsi
Nomppeli..........kp 37/28.........20v.......yk 3.........
villabikinit...........kp36/?.............24v......yk1........4.lapsi
Tigi....................kp32/28............22v.......yk1........1.lapsi

Kp 21-30


Adalemina..........kp29/?..............23v.......yk1........3.lapsi
ttty....................kp23/33...........25v......yk2..........1.lapsi


Kp 11->20


petrra................kp17/33............24v......yk2.........1.lapsi
Moonbride.........kp12/?.......................yv2.........1.lapsi
Epa-88...............kp11/?..............22v......yk2.........1.lapsi

Kp 1-10


neonroze...........kp10/27...........22v......yk2..........1.lapsi
Laretzki.............kp9/33............20v........yk2.........1.lapsi
Kekkuvekku.........kp3/31..............23v.......yk2........1.lapsi

Kp??

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi

Mukana menossa
Huisi hippu
Emby^
Sunflower11
Tigi


Plussanneet



mimmiih
hensq
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti ON-kuulumisia ennen töihin lähtöä. :D

Täällä odotellaan tätiä paikalle. Viikko takana aaltoilevien tätioireiden kanssa. Tulis nyt jo! :|

Ei ole kovinkaan helpot oltavat nytkään. :headwall: Viime yö oli tuskaa alavatsa- ja alaselkäkipujen kanssa. Mielenkiintoinen päivä töissä tiedossa, jos tosiaan särkylääkkeet ei kovinkaan hyvin auta ja tuskin ehdin oikein missään välissä lääkettä tehdäkään. (Itselläni on lääketablettien nielemisvaikeus, joka rajoittaa lääkityksen esim. poretabletteihin.)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :wave:
Ja täällä peukutellaan kovasti testailijoille! :)
 
:) Vai galluppia.

Kyl ennen raskautumista ainakin miettisin / mietin edelleen, et tuleeko sitä edes raskaaksi. Ja jos ja kun tulee raskaaksi, miettii selviääkö lapsi loppuun saakka. Mitä sukupuolta hää on ja minkä näköinen ja onko terve! Ja mä ainakin mietin, että kuinka paljon synnytys sattuu.. Ja kun lapsi on syntynyt miettii varmaan, että millainen lapsesta tulee isona, kunnioittaako vanhempiaan ja millainen on koulussa yms.. :) Sellasta..

Tänne ei mitn uutta. Kirjotin eilen illalla pitkät litanjat mut ei näköjään tullu tänne.. Sit oliki joku käyttökatko.. Mut eniveis, söin toisen laatan e-pillereitä putkeen, jos pääsis niistäki eroon sitte ja vauvvan tekohommiin ;)
 
Vatsakivuista ja vuodon määrän lisääntymisestä päätellen tänään kp1/28-30. Jonkun haalean haamusen testasin aamulla, jos siellä joku on ollut niin näiden vatsakramppien jäljiltä ei ainakaan enää ole... :'(

Enpä odottanutkaan tärppiä ekasta yk:sta, mutta harmittaa silti.. :p
 
Tigi testasit siis haamun? Kyllähän alkuraskaudessa voi menkkojen aikaa olla vuotoja ja kipuja. Seuraahan tilannetta, ja testaa uudestaan ku vuoto loppuu jos ei tavallisten menkkojen tyyppistä edes. Tsemppiä!!

Täällä taas jälleen kerran testattu aamulla r-testillä nega :( koopee jo 40, epätoivo iskee. Ovis siis bongattu kp 28, joten jos irronnut kahden pv. päästä siitä niin tänään aikaisintaan dpo 10, mutta voi ollakin jo dpo12. Oishan tuo jo herkimmällä testillä näkyny jos oisin raskautunut. Tosi paha mieli nyt, yk 11 here i come, jos se täti vihdoin tajuis tulla...Kyllä tässä jotain vikaa on ku monet kerran ajoitus oivallinen mutta silti 10kkjälkeenkään en ole onnistunut raskautumaan.

Plussatuulia teille kaikille muille!!!
 
Minulla on hyviä ja huonoja uutisia: hyvää on se, että oikea munasarja on kunnossa ja huonoa se, ettei vasen ole (lievää pco:ta). Ei näkynyt vauvaa ultrassa. ;) Sain 3kk terolut-kuurin, jonka aikana saataisiin keho taas toimimaan säännöllisesti. Gyne tosin sanoi suoraan, ettei kiertojen lyheneminen kuurien jälkeen ole välttämättä kovinkaan todennäköistä kiertohistoriani huomioiden (menkat saatu tasoittumaan vasta pillereillä, joita tulikin syötyä reilu 7 vuotta). Jo 5-10% painonpudotus voisi kuulemma saada ihmeitä aikaan ja tilanteen vasemmassakin munasarjassa normalisoitumaan. Antaa kieltämättä lisäpuhtia pururadallekin.. Gyne suositteli kuitenkin varaamaan syksylle aikaa tarkempiin tutkimuksiin, ellen ehtisi raskautua sitä ennen.

Mies on kertakaikkiaan ihana. Hän tuli ensimmäiseksi kotiin päästyäni halaamaan ja sanomaan, että tästäkin selvitään. Ja vaikka ei koskaan saataisikaan lapsia, siitäkin selvittäisiin -elettäisiin vain vähän erilaista elämää ja arkea, matkusteltaisiin ja nautittaisiin toisistamme-. Vilauttihan tuo jopa koiranpentu-korttia.. :heart: Varmaan miettinyt lapsettomuuttakin nyt enemmän, kun minä olen viime aikoina niin paljon pyöritellyt asiaa ja puhunut aatoksistani ääneen. Ei kuitenkaan mennä asioiden edelle, vaan katsotaan mitä tuleman pitää. Oikea munasarja kuitenkin toimii, eikä vasenkaan ollut "lievää" rakkulaisempi. Ja meillä on vielä aikaa.

Mutta Gallupiin:

Ennen raskautta top3:
- Voinko saada lapsia
- Onko ajoitus "oikea" raskautua eli mihin elämäntilanteeseen vauva tulisi: valmistuminen edessä vaiko takana, onko töitä, olemmeko jo päässeet omakotitaloon,..
- Mitä jos vauva on allerginen tai allergisoituu koirille

Raskauden aikana top3:
- Onko pieni terve
- Tarvikehankinnat
- Jaksaako painaa töissä täyspainotteisesti (ainakin synnytystä edeltävän 6kk, jolloin työmäärällä on vaikutusta äitiyspäivärahaan)

Vauvan kanssa top3:
- Onko pieni terve
- Mitä jos vauva on allerginen tai allergisoituu koirille
- Uuden arjen, perhemuodon ja äitiyden opettelua

Minäkään en pelkää parisuhteen kestämisen puolesta. Taloudellinen tilanne on melko hyvä opinnoista huolimatta (ja parempi niiden jälkeen). Tukivekko on voimakas, kiitos molempien hyvin läheisten perheiden. Tuskin maltan odottaa vanhemmuutta ja sitä, että pääsisin kasvattamaan omaa lasta. Kasvun seuraaminenkin on huikeaa! Isoimmat peikot ovat lapsettomuus, lapsen terveys ja se, jos joudumme luopumaan koiristamme vauvan tulon myötä.

Tulipas tekstiä..

Hömelö, eihän noilla kp:llä välttämättä vielä näykään mitään? Olen ymmärtänyt, että plussa voi tulla vielä paljon myöhemminkin. Viimeiseen asti pidän kyllä lipun puolestasi korkealla!

Toivottavasti Tigin vuoto loppuisi ja plussa vahvistuisi. Plussapuhuri sinnekin +++

Emby, synnytyskammoinen ilmoittautuu. ;) Olen järkeillyt asian niin, että ei kannata liikaa pelätä etukäteen. Jos ja kun on raskaana, sitten ei enää auta pelätä. :D Montako liuskaa pillereitä on vielä jäljellä?

Adalemina, jännitän sinunkin puolestasi! Jospa alavatsa ja -selkäkivut tietäisivät hyvää? :hug:

Nyt katkeaa jo ajatus, joten pitää lähteä puuhaamaan jotain muuta. Palaillaan!
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Taitaa tällä kertaa mennä harakoille laskurin mukaan oletettu ovis, ja vaikka osuisi ennen tai jälkeenkin 10.6. niin siltikin menee harakoille, koska nyt joudun olemaan koulussa kolme viikkoa ja ensi viikonloppuna on tarkoitus viedä pikkusisko Powerparkiin. Eli aika stressittä pitäisi pystyä olemaan, kun ei ole mitään hyvää syytä oireita kuulostella.
 
PisaraSadetta, ihana mies sulla kyllä :) :heart: Ja ajattelevainen!! Se on kyl tärkeetä, et vaikka kuinka vaikeeta olis ja nainen kiukuttelis, ni mies jaksais olla siinä tukena, eikä vetäis hernemaissipaprika pussia nenäänsä ko akka on idiootti.. :saint: Jajuu, ei sitä sitte enää pali tartte pelätä, kun on jo raskaana ja melkein loppumetreillä, kyl ne sieltä aina ulos on tullu, tavalla tai toisella :D
Eei mulla oo enään ko tää laatta, se loppuu öö.. 19 vai 20.6. :) Ja 15.6. on se jälkitarkastus, missä toivon, et lääkäri antaa luvan yrittää uutta raskautumista :)
 
Njaahas, galluppia.. mielessä pyörii niin mahoton määrä kaikkea huolia ja mietteitä tulevasta mutta koitetaan nyt pitää siinä top kolmessa :D

Ennen raskautta top 3
1. Voinko saada lapsia
2. saanko opiskelut päätökseen
3. rahatilanne --> pysyykö samana vai paraneeko

Raskauden aikana top3:
1. sujuuko raskaus ongelmitta
2. kuinka paljon raskaus vaikuttaa työn tekoon ja jaksamiseen
3. löydetäänkö isompi asunto

Vauvan kanssa top3:
1. onko lapsi terve
2. kuinka paljon elämä muuttuu lapsen tultua kotiin
3. kuinka jaksan / kestääkö suhde

Siinäpäs tuota oli, muitakin huolia tietysti löytyy (onko allerginen koirille, miten vanhemmat suhtautuvat tietoon että tulee lapsi, riittääkö kärsivällisyyttä, pysynkö itse terveenä raskauden ajan ja jälkeen yms.. aargh) Nyt tuntuu että päässä pöyrii vain huolia toisen perään tulevasta, ehkä parempi olla ajattelematta ennen kuin on sen aika ja mennä ulos nauttimaan auringosta ennen kuin alkaa taas sataa :D mahdollisista hermoromahduksista huolimatta plussatuulia kaikille! :)
 
Adalemina Ikäviä kipuja! :( Mutta jospa ne enteilisivätkin hyvää? Heitin sua muuten joku aika sitten yksityisviestillä, oletko huomannut? :)


PisaraSadetta Mulla pco molemmissa munasarjoissa ja laihduttaminen olisi tarpeellista, mutta niin pirun vaikeaa. Tosin minulla on ollut pco jo kun olin alipainoinen, joten en nyt tiedä vaikuttaako se sitten siihen. Suosittelen silti kokeilemaan sitä laihduttamista, se voi auttaa. Jo pienikin pudotus. Mulla tuo paino jojoilee, mikä rasittaa elimistöä entisestään. :( Voimia kuitenkin tulevaan, pco ei ole este vaan hidaste! :hug:


Hömelö Vielä se voi plussaksi muuttua! Mutta kannattaa varmaan painella kohta lääkäriin jos ei kuulu menkkoja eikä plussaa. Mutta jos ovis on ollut tuolloin niin odottele vielä vähän aikaa. :)


Omaa napaa sen verran, että peittoja ollaan heiluteltu, mutta vauvahaaveet ei ole juuri nyt pyörineet kovin mielessä. Enemmän olen miettinyt koiran hankkimista, päätettiin että otetaan kunhan sopiva löytyy :)
 
Kipuilut jatkuu, työpäivä meni onneksi hyvin. :)
Nyt olen niin väsy (eikä ajatus oikein juokse), mutta ilmoitin vain pysyneeni pystyssä pitkän päivän. :D

Moonbride: Olen joo saanut yksityisviestin, mutta se vastaus jäi roikkumaan. Korjaan tilanteen huomenna :)

PisaraSadetta: Kiitos. :) Tosin en ole kovinkaan odottavalla kannalla, että tärppi olisi nyt ihan ensimmäistä tjot-kierrosta tärpännyt, koska söin noin parisen vuotta pillereitä ja epäilen vahvasti, että kropan on totuttava luomukierroille aikansa. :) Toivottavasti vaan ei ihan kamalan pitkää aikaa.

Pitääpä itsekin miettiä tuota galluppia :)
 
Moonbride, painon jojoilu on valitettavan tuttua itsellekin. Tiedän saavani painon putoamaan, mutta en kuinka pitää se saavutetuissa lukemissa. :ashamed: Vajaa 5 vuotta sitten olin parhaimmassa kunnossa (164/65) pudotettuani painoa 15kg yhden lukuvuoden aikana. Siitä se pikkuhiljaa nousi takaisin, kunnes viime keväänä aloimme laihduttamaan yhdessä muutaman kaverin kanssa ajatuksella "10kg pois heinäkuuhun mennessä tai olen 100e köyhempi". Paino putosi kyllä, mutta mennyt lukuvuosi on tuonut kaiken taas takaisin.. Huh! Tällä kertaa aion onnistua. Ihanaa kun Suurin pudottaja alkoi taas!! Viime keväänäkin laihdutin sen innoittamana. ;)

Perhesuunnittelun kotisivuilla sanotaan että lapsettomuuden hoitamisessa laihduttaminen voi olla jopa koeputkihedelmöitystäkin tehokkaampaa. Täältäkin (kaksplussalta) löytyy mielenkiintoisia keskusteluja aiheesta. Ei kai siitä haittaakaan olisi, kun vain saisi painon pysymään siinä missä haluaa. ;)

Onnea Moonbridelle tulevasta koirasta!! Mitä rotua olette miettineet? Pentua vaiko aikuista? Huippua! :)

Laretzki, 10.6. sattuu kuitenkin perjantaille, joten eikö mahdollisuudet olisi kuitenkin ihan hyvät mikäli talletukset ehtii tekemään johonkin väliin viikonloppua/ ennen siskon hakemista ja vielä reissun jälkeen? Ja ennen kouluun menoa edeltävällä viikolla.. Luulisin. :D

Emby^, tuo aika menee hujauksessa!! Enää muutama viikko.. :)

neonroze, paljon samoja asioita pyörii täälläkin mielessä. Oma terveys ja jaksaminen pitäisi itsekin nostaa kyllä top3:een, siitähän se kaiken muun sujuminen pitkälti on kiinni. Kun huolehtii asioista etukäteen, ehtii tehdä paljon erilaisia suunnitelmia tulevan varalle. Missä vaiheessa opintosi ovat nyt? Ihailen niitä vanhempia, jotka pystyvät hoitamaan opintonsa pienten lasten kanssa. Siitäkin näemmä selviytyy vaikka takuulla ei näin ollen päästä itseään helpoimman kautta.

Adalemina, meinasitkö jossain vaiheessa kuitenkin testailla? ;)

Sunflower, :wave: Miten reissu sujui? :)
 
Kiva, pitkät tekstit hävis taas....Kiitos kaikille tsempistä!!!:) Mutta ihan menkkamainen olo on, pistelee kohdunsuulle ja lieviä mahakipuja, välillä varma että menkat alkaa mutta ei... Saa nähdä koska taas gynelle meen. Jospa seuraava kierto olis kohtuullinen? Mulla nyt ihan epätoivoinen olo edelleen..

PisaraSadetta mut noihan on hyviä uutisia:) Puhtia nyt laihdutusprojektiin!!! ootko aiemmin syöny teroja.??

Hitto, ois pitäny itsekkin laihdutaa vaikka gyne sanoikin ettei tarvitse. (158cm/64)Jossain vaiheessa kävin säännöllisesti uimassa mutta se sitten jäi, nyt ei siis mitään säännöllistä liikuntaa.. :ashamed: Kai oon niin huonossa kunnossa ettei tärppi käy.
 
Sunflower11
Pisarasadetta, kiitos kysymästä ihan hyvin :) Isommalle muksulle vaan tuli itku kun piti lähteä ja mummot ja papat jäi sinne.. :/

Oon vähän miettiny tauon pitämistä.. :/ Tuntuu aika-ajoin tosi pahalta.
 
Pisarsadetta, Tässä olisi enää lähinnä näyttöjen suorittamista kesän aikana, eikä se ole ajallisesti enää mitään, mutta pessimistinä pitää ajatella että entäs jos näytöt yms ei menekään läpi ja se valmistuminen venyy ja venyyyy :D
 
Heippa kaikille, mäkin taas päätin palata :)

Menikin tovi kun lueskeli kaikki viestit, tsemppiä nyt Hömelö, toivottavasti nyt tulisi kohta selvyyttä asiaan tai pääsisit edes uuteen kiertoon!

Kiva kun PisaraSadetta sait kuitenkin melko hyviä uutisia :)

Jotakin muutakin piti kommentoida mutta nyt ehti jo unohtua mitä se oli...

Huomasin listalta että mullahan on koopeet jo 24:ssa menossa, ilmankos on tissit taas niin kipiät... Kai ne menkkoja jo enteilee (en jaksa uskoa raskauteen tässä kierrossa). Saas nähä mitä kierto sanoo tällä kertaa, meneekö taas yli kolmenkympin vai kuinka. En oo paljoa muistanut nyt miettiä tätä vauva-asiaa, kun oon tehnyt hevoskauppoja ja töitä :D. Kai me tämmöisellä tjot-meiningillä mennään, ihan hyvä vaan ettei asiaa jouda stressaamaan ja pähkäilemään kauheasti.

Tällä hetkellä mun top3:een liittyykin kyllä kaikissa kategorioissa noi hepat.. Mietitääs nyt ihan :) (huom nämä eivät tule järjestyksessä)

Ennen raskautta:
-toki se sama kuin muillakin, onnistuuko ollenkaan
-ajankohta... en haluaisi olla viimeisilläni raskaana/synnyttää kesällä, mutta eihän sitä aikaa voi toki valita... ja mites noi opiskelut saa sitten sopimaan kuvioon

Raskauden aikana:
-pystynkö tekemään töitä riittävän pitkälle (melko fyysinen työ isojen eläinten kanssa)
-pystynkö ratsastamaan raskauden aikana (vaihdoin juuri hevostakin sitä varten, että vanhan tohelon kanssa en olisi uskaltanut raskaana ollessani puuhailla..)
-ja tietysti se onko vauva terve ja sujuuko kaikki hyvin... synnytys pelottaa :/ Mitä jos repeän niin pahasti ettei ole kuukausiin asiaa hevosen selkään synnytyksen jälkeen...

Vauvan kanssa:
-onko vauva terve, ei kai se ole allerginen...
-riittääkö rahat
-miten mä pärjään täällä "korvessa" yksin päivät vauvan kanssa, hajoaako mulla pää

No tässähän näitä... Mulle vaan toi hevosharrastus on kovin tärkeä vaikka hassulta se tuntuu miettiä sitä niin kovasti, ja nyt kun mulla on uusi aivan ihana ratsu niin tuntuu kauhealta ajatus että joutuisin olemaan yli vuoden ratsastamatta... En oikein tiedä, miten mulla pysyisi pää kasassa ilman ratsastuslenkkejä. Onko teillä muilla huolia harrastusten suhteen?
 
Sunflower11
Adalemina: Siirrätkö mut vaikka tuonne mukana menossa osioon! Mä haluan ainakin tän kierron ottaa rauhallisesti miettimättä mikä kp menossa :) Luen kyllä varmasti ja kommentoinkin kun kerkeen! :)
 
Laretzki
PisaraSadetta Ei se siis millään onnistu, kun opiskelen eri paikkakunnalla kuin missä mies asuu. Eli olen tuon ensi viikon 160km päästä miehestä, perjantaina koulu kolmeen, jonka jälkeen tentti ja sitten siskon haku asemalta. Lauantaina Powerpark ja sitten taas seuraava viikko koulua. Eli kun nyt nähdään 2.-5.5. niin seuraavan kerran nähdään 17.5. ja se on jo viikko tämän hetken laskennallisesta oviksesta.
 
Minutkin voisi siirtää toistaiseksi mukana menossa-osion alle.. :) On niin kiirusta pitänyt ja samaan malliin jatkunee lähikuukausina, ettei ehdi seurailemaan ja kommentoimaan juttuja kuin toisinaan, ja sitten menee helposti pelkäksi omanapailuksi :ashamed: Lisäksi huomasin että lähti tämä vauvaprojekti heti alkuunsa väärille raiteille, ihan liikaa stressiä otan asiasta. Niinpä koitankin keskittää aatoksiani nyt muihin asioihin tässä kesän aikana (Helpommin sanottu kuin tehty..! :D ) Käyn kuitenkin kuulumisianne lueskelemassa ja kommentoimassakin, joten ihan kokonaan en listoilta tahtoisi poistua!

Paaaaaaaaaljon plussatuulia teille kaikille! :heart:
 
Olen 20, mies 23, nyt on kolmas kierto meneillään kun lasta yritetään. Mutta tällä hetkellä on kiertopäivä 37/28 ja testin tein 35. päivä ja negaa näytti, tosin kuvittelin olevani raskaana, kun mahaa on nippaillu, rintoja särkenyt ja pissalla on saanut ravata. Ajattelin tehdä vielä viikon lopussa toisen testin ja jos nega edelleen niin tarvii varmaan ottaa yhteys lääkäriin ja selvittää missä menkat, koska tähän asti ollut aivan säännölliset.. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
 

Yhteistyössä