Kakskymppiset yrittäjät 2011

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


MAANANTAI 14.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Pamsku.............kp36/28-30...........21v..........yk1.............1.lapsi
Jaanel...............kp34/28................20v..........yk2............1.lapsi
Kaarnikka...........kp33/28-30............24v..........yk2............1.lapsi

Kp 21-30


Iippari................kp27/26-28...........19v.........yk5.............1.lapsi
mamiia...............kp27/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp24/26-37-112....24v.........yk7..............1.lapsi
äippä-88.............kp24/36................23v.........yk2.............2.lapsi
nellinu................kp23/28.................23v........yk3.............2.lapsi
Johanna88..........kp22/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi

Kp 11->20


KaisaKaisanen......kp18/28-31.............23v........yk4............1.lapsi
pampulainen87....kp16/25-27.............24v.........yk5............1.lapsi
Anlii...................kp15/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp15/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp15/??..................21v........yk1.............1.lapsi
Grill....................kp12/35.................21v........yk3.............1.lapsi
ttty...................kp12/26-36............26v........yk8..............1.lapsi
Mesikämmen:......kp12/??.................21v........yk6...............1.lapsi
fairytonia...........kp11/??.................20v........yk1...............1.lapsi

Kp 1-10


Nemppis.............kp10/32-34............20v........yk5...............1.lapsi
Annie24..............kp7/27-28............25v........yk7..............1.lapsi
neonroze............kp5/27................22v........yk8............1.lapsi
Sunflower11........kp3/24-35...........23v.........yk12...........3.lapsi
Amalia89.............kp2/??................21v.........yk5............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Siis toihan on ihan mahtava idea destello! Mulla ei olis ikinä tullut mieleenkään tehdä leikekirjaa tuolla tavalla! :D Mut taidanpa ottaa neuvosta vaarin... ;)

Ja Amalia: Kyllä mäkin niitä katselen vaikka en edes kihloissa ole (kuten sulle varmasti on selvinnyt jos olet lukenut mun tuskailuja)! :D
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


TIISTAI 15.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Pamsku.............kp37/28-30...........21v..........yk1.............1.lapsi
Jaanel...............kp35/28................20v..........yk2............1.lapsi

Kp 21-30


Iippari................kp28/26-28...........19v.........yk5.............1.lapsi
mamiia...............kp28/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp25/26-37-112....24v.........yk7..............1.lapsi
äippä-88.............kp25/36................23v.........yk2.............2.lapsi
nellinu................kp24/28.................23v........yk3.............2.lapsi
Johanna88..........kp23/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi

Kp 11->20


KaisaKaisanen......kp19/28-31.............23v........yk4............1.lapsi
pampulainen87....kp17/25-27.............24v.........yk5............1.lapsi
Anlii...................kp16/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp16/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp16/??..................21v........yk1.............1.lapsi
Grill....................kp13/35.................21v........yk3.............1.lapsi
ttty...................kp13/26-36............26v........yk8..............1.lapsi
Mesikämmen:......kp13/??.................21v........yk6...............1.lapsi
fairytonia...........kp12/??.................20v........yk1...............1.lapsi
Nemppis.............kp11/32-34............20v........yk5...............1.lapsi

Kp 1-10


Annie24..............kp8/27-28............25v........yk7..............1.lapsi
neonroze............kp6/27................22v........yk8............1.lapsi
Sunflower11........kp4/24-35...........23v.........yk12...........3.lapsi
Amalia89.............kp3/??................21v.........yk5............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Kaarnikka Onnea!:flower:

Amalia Tsemppiä uuteen kiertoon! Ovistestit on kyllä siinä mielessä hyödyllisiä varsinkin epäsäännöllisissä kierroissa, et niiden perusteella tietää, milloin menkkojen pitäisi alkaa.

Mesikämmen Jogurtti on kyllä minustakin paras tapa syödä macaa. En suosittele ainakaan puuron kanssa sitä..:x

Johanna Tsemppiä! :hug: Mulla on vähän sama homma, eli työt ei oikeen kiinnosta, kun haluttais jo saada vauva ja päästä äippälomalle...
Ei se peli oo ihan täysin menetetty, vaikka ei oo pupuilut oikeen osunu kohilleen. On täällä ennenkin plussattu, vaikka ei oo pitäny olla mahiksia ja just katoin Tohtori Åsan (?) jakson (aiheena raskaus yms. nii oli pakko;) ), jossa väitettiin, et esim. menkkojen alkamispäivänä pitäs olla jopa 7% mahdollisuus raskautua.. Sitä ei kyllä perusteltu, miten tuo on mahdollista.

Täällä on vaikka mistä taas keskusteltu, mut oon nyt niin väsynyt, etten kyllä jaksa enempää tällä kertaa kommentoida.. |O Palaankin sit myöhemmin, ehkä jo huomenna, pirteämpänä jatkamaan.
 
Rupesin tuon Destellon idean inspiroimana tekemään leikekirjaa häistä ja muista jutuista, löysin aivan ihania omannäköisiä kuvia netistä ja käytin myös omia kuvia... :)

Väsyttää ihan kauheesti mutta nyt pitää pysyä hereillä kun kohta balettitreeneihin...
Vauvakuume ei hellitä sitte millään, voi että ku tärppäis pian :) Näin viime yönä unta et oltiin miehen kanssa ostamassa kihlasormuksia, mutta mistään ei meinannut löytyä :D Ihan outoja unia ollu viime päivinä...
 
Kaarnikka Paljon onnea! :) Ihanaa kun jotkut plussaa, niin tulee taas pieni toivonkipinä, jospa itekin joskus.

Oon seuraillu teiän juttuja päivittäin, mutta en oo saanu aikaseks rustailla mitään järkevää, niin oon sitten ollut kirjoittamatta.. Yritän kovasti olla laskematta ja stressaamatta ja oon jopa onnistunu ihan ok:sti. Töissä hullunmylly käynnistymässä pikkuhiljaa joulua kohden, niin en ehdi miettiä koko ajan. Taas toivon tietenkin plussaa jouluksi, se olis maailman paras joululahja, mutta jotenkin on jo alkanu tottuun, että on turha toivoa, enkä odota enään niin paljon. Tällä hetkellä on vähän tyhjä olo ja pää lyö tyhjää, joten poistun kirjottelemasta turhuuksia. Onneks huomenna on vapaata ja saa hetken aikaa ihan vaan olla ja ihmetellä :)
 
Destello hei tuo leikekirjahan on tosi hyvä idea! Mä luen jonkun verran netissä ihmisten blogeja ja oon miettiny et miten kivaa ois aina kerätä itseään kiinnostavia asioita/kuvia sillä tavalla. En siis todellakaan perusta omaa blogia, mutta tuollaiset leikekirjat vois olla just mun juttu :)

Annie niinhän se on, etenkin sit tän kierron jälkeen haluun ehdottomasti tietää et millon ne menkat sieltä mahdollisesti tulee. Nyt vain tässä kierrossa on vielä se että tiedän melkein kellon tarkasti millon menkat alkavat, koska ne käynnistetään lääkkeillä. Mutta koska noita lääkkeitä alan popsia vasta kp16 eteenpäin niin ovistestiin saattais tullakin jotain ennen sitä, mut saa nyt nähdä testaanko vielä. Näköjään sitä vaan kaipaa sitä jännitystä et jotain pitäs saada testata :D
 
Kaarnikka: Onnea :flower:

Noista häämekoista sen verran, etten varmaa itse uskalla tilata ulkomailta, vaikka ovatkin halvempia, kun siihen päällehän tulee ne oliko tullimaksut ja jotkut verot? Tai jotai maksuja kuitenkin, niin mistä tietää sitten lopullisen hinnan, jos on tietty budjetti jonka sisälle pitäs häämekon hinnan mahtua. Eräs ystävä on vaatetusalan artesaani, niin mietin jos hällä teetättäisin häämekon, kun halvemmaksi se tulee teettää kun ostaa valmiina joku kallis. Vielä viime kesänä eräällä sivulla myytiin häämekkoja 100-300 euroon, jotka hääliikkeissä maksaa 300-600 euroon. Kävi mielessä, että sieltä oisin tilannut, mutta eivät enää myykkään ollenkaa häämekkoja. : /

Jotka haaveilee tai ovat jo menossa naimisiin , niin ajattelittako pitää jatkot? Ollaan itse vielä kahden vaiheilla, että pidetäänkö vai ei. Ainakin tarkoitus olisi pitää ruokailu ja siellä jotain pientä ohjelmaa, mutta en tiedä jatketaanko iltaa vielä sen jälkeen. Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä asiasta.

ON: Eilen viimeksi testattu nega, joten odotellaan. Testailen varmaa vasta ens viikolla, jos tarvii. : /
 
Destello
Jaanel Euroopan sisäpuolelta tilattaessa ei tuotteisiin tule tulli, tai veromaksuja. Euroopan ulkopuolelta tilattaessa tuotteisiin saattaa (huom) tulla tullimaksuja, riippuen tuotteen koosta. Itse olen saanut aina kaiken tilattua tullittomana :) Tuolta verohallinnon sivuilta sitten näkeekin hyvin summittaisesti, että minkälaisia tulliveroja tietyn kokoisiin paketteihin tulee mistäkin maankolkasta tilattuna, jos haluaa hieman suuntaa mahdollisille tulliveroille :)

Kiva että ihmiset on tykänny leikekirjaideasta! Mä oon aina ollu vähä semmonen mietiskelijä, joka unohtaa aina kaiken, ja askartelusta oon tykänny valtavasti. ATK-taidot on myös hyviä, joten päätin sitten yhdistää kaiken ja powerpointilla tehdä leikekirjaa niin saan kerättyä ideat talteen, käyttää atk-taitoja, eikä haittaa vaikka unohtelenkin asioita. Ne on kuitenkin leikekirjassa, eikä tarvi sotkea näppejänsä liimaan :D (jos haluaisi siis tehdä perinteistä leikekirjaa liimaamalla kirjaan juttuja)

ON: Viikonloppu ohi, huoh. Mieheke läks takas kursseille, tosin iloisena yllätyksenä oli että eilen tuli kaupunkiin takaisin hakemaan jotain myytäviä tuotteita, ja yöpyi vielä ylimääräisen yön kotona. Tarkoittaen, että koko viikonloppu ja eilinen tuli hyödynnettyä peittojen välissä tehokkaasti! Kuten mainitsin aikasemmin, ovislaskurin mukaan oletettu ovis on 17.11, mutta mä nyt vähän epäilen sitä. En oo siis tikuttanu tässä kierrossa ollenkaan, koska ajattelin sen olevan turhaan kun mieheke on niillä kursseilla. To-la aikana olo oli ihan jumalattoman kostea, olo oli jo sellainen "valuu reisiä pitkin"-tyyppinen. Lauantain jälkeen ollaanki sitte oltu käytännössä kuivaa niinku saharassa.. Mieteimpä vain, et onkohan mahdollista että ovis on ollu aikasemmin? Kivahan se olis, koska laskurin ajoittamaa ovista ei pysty hyödyntämään :headwall:
 
Huh, en oo pariin päivään käyny ja ihan älyttömästi tekstiä luettavana...

Onnea, Kaarnikka! :)

Johanna88 Täällä on kuule välillä ihan samanlaisia tuntemuksia, ei se ole väärin avautua niistä! Tuntuu välillä että toi mies ei ymmärrä yhtään mitään, miten niitä lapsia tehdään. Puhuu niistä paljon ja tulevaisuudesta, mutta kun yritän vihjaista että olis aika pupuilla, niin saattaa tulla vastaus "ei nyt jaksais". Koskas sit?? Sit tietysti kun ovis on ohi :stick: Vaikka kuinka koittaa selittää kuukautiskiertoa ym. Sitten jotenkin tunnelma lysähtää siihen, kun joutuu "vonkaamaan". Pakko se on myöntää, että vuosien vieriessä on tuo seksi vähentynyt aika lailla... Niin sitten se viikon ajan pupuila tuntuu jotenkin teennäiseltä kun muuten niin harvoin pupuillaan. Vaikeaa tämä naisen elämä! :D

Pohdin aika useinkin tota "ystävä" hommaa. Kun ei mulla varsinaisesti ole yhtä ainutta parasta ystävää, jolle vois kertoa (ja valittaakin) MITÄ VAAN. On silleen pari hyvää ystävää ja sitten kavereita. Näistä ystävistäni parhaimmalle voin kyllä avautua asioista, mutta se tuntuu vähän hölmöltä kun tämä ystäväni on niin hiljainen eikä oikeastaan osaa sanoa asioihini juuta tai jaata.. Yritän kyllä siis antaa hälle mahdollisuuden myös kertoa omia asioitaan minulle, mutta minulla on semmonen tunne että hänellä on joku toinen ystävä jolle avautua enemmän.

Ei mene enää niin kuin aina ala-asteella että paras ystävyys on aina molemminpuolista. Eniten olen sitten tuolle miehelleni avautunut kaikesta mistä viitsin. Ei se varmaan parisuhteelle ole kamalan hyväksi jos avautuu miehelle ihan kaikista jutuista, jotka kuuluis ehkä enemmän sen parhaan ystävän harteille? Vielä kun muutettiin vieraalle paikkakunnalle, niin suurin osa kavereistakin jäi kauas.

Apua, avauduin nyt kauheasti omista asioistani. Vaikka mun piti vaan sanoa, että kyllä se muillakin menee noin. Sitä helposti luulee, että on ainut ongelmiensa kanssa.. Destello osaakin kiteyttää asiat hyvin. Paljon oli sellaista asiaa mikä auttoi ehkä minuakin, ainakin miettimään asioita. :)

P.S. Hyvä idea muuten toi leikekirja! En ole ajatellutkaan hyödyntää powerpointia, joskus kyllä olen leikellyt lehdistä/mainoksista vihkoseen, mutta tuohan on paljon parempi tapa :)
 
Destello
Nyt on ihan pakko laittaa tännekkin, hajosin nimittäin niin totaalisesti. Linkitin miehekkeelle keskustelun toiselta foorumilta, jossa keskusteltiin synnytyksen aiheuttamista järkytyksistä ja seurauksista.

D: Minä
M: Mieheke

"M: Joo en tuu synnytyssaliin! Juon parit kaljat alle ja ootan odotussalissa. Helvetti, en varmana tuu kattoon tommosta näytelmää.
D: Ja kyllä muuten tuut! :D
M: Siis tuun kattomaan kun verta lentää seinille ja kauhea huuto ja lopuksi itku? Hetikun teurastamolla :D
D: :'DDDD
M: No eikö se niin mee? Loppujen lopuksi on onnellinen ja kahtelee sitä että voi pientä kun se on niin lutunen, niin eikö se ole just sama asia kun kahtoo jouluna kinkkua pyödässä ja hokee samat asiat? Että kerroppa nyt miten synnytys sitten eroaa teurastamosta? :D
D: Se että siinä oikeasti syntyy jotain elävää, eikä tapeta mitään elävää? Ellei äitiä lasketa :D
M: Jaahas,sekö on ainut? Että mää tuun kahtoon sellasta teurastamoo joka ei tapa vaan tuo jotain elävää pöytään."

Juu. Meillä on epäonnistunut mustan huumorin ja rakentavan keskustelun yhdistäminen.. :D
 
Oi juma destello! :LOL: Jotain tollasta vois tulla myös ton mun miehekkeen suusta... :D

Kaarnikalle pahoittelen että olen tälläinen vatipää ja en tajunnut sua heti sinne plussanneisiin siirtää! :ashamed: Mutta korjasin asian! :)

Nemppis: Mäkin oon oikeestaan vahingossa onnistunut tossa laskematta olemisessa. Tai siis eilen etsin itseäni tuolta listalta ja luulin että olen siellä kp 1-10 mut sit löysinkin itseni jo sieltä kp 12 kohdalta. :D Ja sitten kun odottelen ovista vasta tonne aika myöhäseen (edellisen kierron perusteella) niin en ota senkään takia vielä mitään ressiä. ;)

ON: Mä jatkan kärvistelyä tän flunssan kourissa. Tänään oli aamulla niin järkyttävä olo että ei todellakaan kiinnostanut lähteä ennen kahdeksaa krapaamaan autoa ja lähteä kouluun. Joten raahauduin sinne (muutaman tunnin unien jälkeen) vasta yhdeksi. :D No kaipa tämä tästä pian helpottaa...
 
Ajattelin nyt vihdoin ja viimein esittäytyä (piti ihan rekisteröityä sitä varten) kun alan jo tuntea itseni ihan stalkkeriksi kun olen seurannut teiän juttuja intensiivisesti jo heinäkuusta lähtien.

Olen siis 25v. nainen läntiseltä-uudeltamaalta. Takana on miehen kanssa 6v yhteistä taivalta ja häät ovat edessä ensivuoden toukokuussa.

Vauva asiat ovat pyörineet mielessä enemmän tai vähemmän n. vuoden verran. Tädilläni on endometrioosi, jonka takia hän ei koskaan saanut biologisia lapsia. Tämä taas on aiheuttanut itselleni pelkoa ja ahdistusta omasta mahdollisesta lapsettomuudesta. (täysin järjetöntä kun sitä lapsentekoa ei ole edes aloitettu) Toinen asia mikä mietityttää on että mistä sitä voi tietää onko siihen lapsen tuloon valmis, tästä vauvakuumeesta huolimatta. Itselläni kun ei vauvoja ole lähipiirissä ollenkaan. Olen kuitekin todella peruslaiska ihminen. Plääh. Kuka tietää, ehkä yritän ylianalysoida tätä. Olen täällä todellakin ihan liian aikaisessa vaiheessa sillä ehkäisy on tarkoitus jättää pois vasta vuoden päästä. Tämän palstan lukeminen ja vauvamasujen ihastelu (ja kauhistelu) ei todellakaan helpota tätä vauvakuumetta.

Halusin vain kertoa teille, että näitä juttuja on todella mukava lukea ja on ihanaa huomata kuinka kannustava ja jotenkin aito ilmapiiri täällä on. Olen täällä jakanut teidän iloja ja suruja. Olette myös palauttaneet uskoani siihen, että suurin osa naisista ei olekaan ihan täysiä bimboja.

Kiitos naiset, ootte ihania :kiss:
 
Destello
Kiiruna Tervetuloa palstailemaan!

Lapsettomuus on aina ajankohtainen asia jos haaveilee perheen perustamisesta, vaikkakin se olisi vielä tulevaisuudessa. Koskaan ei voi tietää mitä elämä tuo eteen, ehkä lapsen, ehkä pettymyksiä? Tai molempia, kuka tietää. Mietit että mistä tietää onko lapsen tuloon valmis? Ei sitä tiedä. Olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että lapsen tuloon ei voi koskaan valmistautua liikaa. Se on aina kokemus, joka pysäyttää tavalla jos toisellakin, mutta ihminen on kykenevä sopeutumaan uuteen tulokkaaseen niin että elämä saadaan pian syntymän jälkeen tasapainoiseksi. Tottakai monia mietityttää että pitäis olla vakityöt molemmilla, omakotitalo, talous kunnossa, farmariautot.. Kaikki. Jotenkin ihmisille on jämähtänyt se mielikuva, että elämän täytyy olla lähes täydellistä ennenkuin "lupa" lapselle voidaan antaa, eli aloittaa yrittäminen. Mun mielestä koskaan ei ole liian aikaista aloittaa, kun ottaa huomioon että lapsen saaminen (huom, saaminen, ei hankkiminen) voi olla hyvinkin pitkä prosessi, ja kuluttaa molempia osapuolia niin henkisesti kuin fyysisestikin. Uskon että äitiyteen kasvaa raskauden myötä, ja raskaus vahvistaa parisuhdetta. Onhan siinä kuitenkin tunnemyllerrystä kuukausiksi, ja varmasti niin iloa kuin suruakin.

Ei ole väärin tutkailla omaa minäänsä, ja mielikuviansa ennen yrittämisen aloittamista. On tärkeää että on sinut itsensä kanssa, jotta voi antaa itselleen luvan luonnolliseen kehon muutokseen, eli raskauteen. Se tarkoittaa yhtä lailla psyykkistä ja fyysistä kuntoa. Vaikka sanot, että yritys alkaa vasta vuoden päästä, on hienoa että haluat tulla jakamaan mielipiteesi meidän kanssa siitä huolimatta. Me arvostamme myös yhtä uutta näkökulmaa joukossamme, vaikka olisitkin taustalla :)

Eiköhän me sut kuitenkin saada taivuteltua mukaan piinaamaan kiertopäivistä ja muista hullunkurisista asioista jo ennen tuota vuoden deadlinea.. ;) Sen siitä saa, kun tänne liittyy :heart:
 
Onne plussista! :)

Kiiruna tervetuloa joukkoomme :)

ON: Tänään siis käyty lapsettomuus lääkärin luona, hmmhhm.. No siis ultrattiin ja teki sisätutkimuksen ja kaikki ok! :) otti myös papan ja määräsi muutamat veri ja pissa testit.. Lääkäri myös tokaisi että hyvin yleisesti lapsettomuuden syy löytyy keliakiasta? :O joten sekin nyt minulta testataan.. 6kk:n terolut kuurin kirjoitti ja sanoi että tule vuoden päästä uudestaan jos ei ole plussaa tullut :)

Oudointa tässä käynnissä oli se että lääkäri oli jotenkin omituinen kun ultrasi ja sitten lopuksi sanoi että 10tbl ja kun painosanalla KUN vuotoa ei kuulu nii teet testin ja mahdollisimman varhaisilla viikoilla sit neuvolaan.. mitähän lie tuollakin tarkoitti :D Mutta siis kaiken kaikkiaan todella mieltä huojentava käynti oli, jotenkin tuntuu että stressi taso laski puolella :)

Mites te muut terojen käyttäjät kuinka monta kuukautta ootte syöny niitä putkeen? tuntuu nii hurjalta vetää puol vuotta o_O

Oli muuten ihana kun yöks pv mies googletti "miten tullaan varmasti raskaaksi" <3 :D

Plussatkaahan minunkin puolesta! :heart:

Vietän taasen hiljais eloa ainakin hetkisen, joka päivä käyn kuitenkin teidän kuulumiset lukemassa! :)
 
Destello: Mulla on myös sellainen epäilys, että kohta täälläkin aletaan yrittämään. Ja ihan teidän syy :saint:. Mutta ei ennen häitä (vannon kautta kiven ja kannon), olen niin paljon jo tuhlannut rahaa hääpukuun. Siis toivottavasti, siis ehkä tai no joo, yritän nyt kuitenkin pysyä tässä suunnitelmassa :p.

Niin ja ihan itse olen tuon deadlinen asettanut noin kauas. Jotenkin käsittämätöntä, että on vauvakuume mutta kuitenkin haluaisin hoitaa häät ja häämatkan alta pois. Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä kauanko kierron normaalintumisessa menee pillereiden jälkeen ja kaiken lisäksi mulla ei ole hajuakaan kuinka pitkä luomukierto mulla on kun en sitä koskaan teininä oppinut laskemaan. Tuntuu jotenkin tyhmältä lykätä tätä yrittämistä kun eihän sitä koskaan tiedä kauanko siinä yrittämisessä menee. :headwall: En kuitenkaan ole vielä saanut mieltäni muutettua.

Tosi edullisia hääpukuja olette löytäneet. Omani olen jo ostanut ja saanut. Vein sen vanhemmilleni säilytykseen että en liihottele se päällä täällä kotona joka ilta :ashamed:
 
Destello
Kiiruna Millos teillä tanssitaan häitä? Tuo kierron luomuuntuminen on tosiaan asia, mikä voi viedä hurjasti aikaa. Oletko ajatellut, että jättäisit hormoniehkäisyn seuraavasta liuskasta pois, ja jatkaisitte esim kumen käyttämistä häihin/matkaan asti? Tällöin ehkäisy hoituisi, ja sun keho sais aloitella totuttelemista luomuna olemiseen, ja kerkeäisit hyvin alkaa tunnistamaan oman kehos oireita paremmin. Voin nimittäin taata, että ne on ihan täysin erilaiset mitä hormoniehkäisyn kanssa. Toinen asia on, että minkä ikäinen olet, ja kauanko olet pillereitä syönyt? Jos niitä on vuosia syönyt, niin suosittelisin lämpimästi hormoneista luopumista ja siirtymistä kumiin, vaikka se niin tympeä onkin käytössä (ellei osta niitä kumeja mitkä on erittäin ohuita, itse olen tykännyt niistä. Käytännössä tuntuu siltä ettei ole mitään välissä, eksäkin oli samaa mieltä) sekä miehelle että naiselle.
 
siis täällä menossa niin ihme tilanne. Sen mitä itse olen paperilla pitänyt kirjaa, niin maanantai aamuyönä ois pitäny alkaa menkat. Ja niitä ei vaan kertakaikkiaan kuulu. Maanantai aamuna cb digi näytti negan samoin tänä aamuna. Mulla ei ole edes täti fiiliksiä, siis ei MITÄÄN tunnetta et ne olis tulossa. Ainoostaan välillä outoja nippasuja.

Kun eikö toi cb digi ollu tosi varma? Elikkäs en ole raskaana, mutta miksi mun aina niin säännönmukanen kierto kiusaa mua nyt? HUOH! :(
 
Sunflower11
Anlii: minkä takia nyt jo käynyt lapsettomuuslääkärillä kun teillä yk 3 menossa? Jos saa udella, toivottavasti et loukkaannu. Vai siis onko syy noi pitkät kierrot, katoin et jotain 70+ ollu sulla?
Keliakialla ei kaiketi mitään tekemistä ole lapsettomuuden kanssa, en oo edes kuullut, ainakin kilpirauhasilla on, itellänihän nuo otetaan.


Iippari: Onko sulla tietoa oviksen ajankohdasta? Jos ovis on ollu myöhässä, cb:n digi ei oo herkin raskaustesti, varmahan se on, mutta voi olla liian aikaista vielä testata silla digillä :) Plussatuulia!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Destello Häät on toukokuussa 2012 ja häämatka saman vuoden syksyllä. Pillereitä olen syönyt kuusi vuotta ja ikää mulla on 25v.

Olen niin tottunut siirtämään kuukautisiani jos ne osuvat "huonoon" paikkaan kuten ulkomaan reissuun tai jos ollaan menossa vaikka mökille. Luomukierroista muistan sen, että ne olivat epäsäännölliset eikä niitä pystynyt ennakoimaan. Olen myös itse miettinyt olisiko hyvä jättää hormonaalinen ehkäisy jo nyt pois, että keho voisi alkaa normalisoitumaan. Tämä on tällaista pähkäilyä ja hyvien ja huonojen puolien punnitsemista kun ei sitä voi koskaan etukäteen tietää miten oma keho käyttäytyy.

Vuosi on todella pitkä aika odottaa jotain, joka saattaa itsessäänkin kestää vuosia. Toukokuulle voisin mennä kondomeilla mutta miten jaksaa siihen häämatkaan asti (jota ei ole edes vielä varattu, mutta on miehelle tärkeämpi kuin itse hääjuhla)? Ajatukset tuntuu mulla kulkevan tällähetkellä kehää. Mitä jos, entä jos ja sitten päädyn taas alkuun.


Edit: Huomaan, että en osaa oikein selkeästi ilmaista itseäni kirjottamalla. No kai tuossa nyt pääpiirteittäin selviää mitä mun päässä liikkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower: toki saa kysyä :) tosiaan nyt on tullut se 9kk yritystä täyteen ja kun kierrot ei oo lähteny tasaantumaan vaan pikemminkin venyy vaan entisestään, ja täällä päin näköjään oli se käytäntö että kaikki joilla on häikkää raskautumiseen liittyen ohjataan neuvolasta tälle lapsettomuuslääkärille. Mitään varsinaisia hoitoja ei kuitenkaan tässä vaiheessa vielä ajatella edes. Tosiaan itsekkin yllätyin tuosta keliakiasta, puhetta oli myös kilpirauhasen toiminnasta, mutta sitten erikseen vielä kysyi onko suvussa keliakiaa ym ym. en sitten tiedä.. eli täälläpäpin pitää jo tero kuurin halutakseen mennä tuolle lääkärille. etkös sä sunflower ollu syöny teroja? jos niin kuinka pitkä satsi sulla oli/on?
 
Destello
Kiiruna Mun mielestä sun kannattais nyt jo lopettaa pillerit, ja jatkaisitte jollain muulla ehkäisyllä. Itse nimittäin söin kolme vuotta pillereitä, ja nyt kohta alkaa 8kk olemaan yritystä takana, ja vasta nyt alkaa tuntua siltä että kierrot alkaa tasoittumaan edes jotenkin. Jos häät on toukokuussa, ja matka syksyllä, sulla olis siihen mennessä hyvää aikaa opetella tuntemaan kehoas, ja kropalla olis aikaa opetella olemaan ilman hormonia. Kumihan on tietysti hyvä ehkäisy jos vain malttaa pitää sen päällä, eikä palaa siihen vanhaan tapaan olla ilman sitä. Lähinnä itsekurikysymys. Mietein vain, että häämatkan ollessa syksyllä tehän voisitte jo aloitella yrittämistä, mikäs nimittäin sen romanttisempi tarina sitten tulevaisuudessa omalle lapselle kuin se, että on raskaaksi tullut häämatkalla? :)

Nämähän on siis vain mun mielipiteitä. Sun kannattaisi myös jutella lääkärin kanssa, jos oot lähiaikoina menossa kontrolliin tmv, lääkäri osaa sitten neuvoa kiertoasioissa ja ehkäisyn vaihtamisessa hormonaalisesta hormonittomaan :)

Anlii Ompa hyvä että olette päässeet hieman eteenpäin! Vaikka yk:t on vähäiset, on teillä tuota yrittämistä kuitenkin kohtalaisen pitkästi jo takana. Jos vain pääset tutkimuksiin jo nyt niin hyvä hommahan se on kiertojen tasoittumiselle ja omalle mielenterveydelle :) Noista teroista en tiedä mitään, mutta toivottavasti auttavat.

ON: Ällöttää ihan kamalasti. En pystyny polttaan tupakkiakaan loppuun asti, kahvikupin kans on myös tekemistä saada alas asti.. Mietein tuossa noita lääkäripuheita, ja tajusin etten oo käyny papa-kokeessa ku viimeks hieman päälle kolme vuotta sitten. Meilläpäin suositus papaan on kolmen vuoden välein tässä ikäryhmässä. Vois melkeinpä soitella joku päivä neuvolaan ja varata aikaa papalle, ja vois samalla kysäistä et onko kaikki muutenkin ihan ok. Viimeks neuvolassa käydessäni oli puhetta vain siitä että lähtisin johonkin kokeiluryhmään hormonipiikin (ehkäisy) kokeiluun, koska pillereistä huolimatta kaks raskautta ja keskenmenoa tuli koettua. Onneksi en lähtenyt :ashamed:
 
Heippa kaikille!

Tervetuloa joukkoon Kiiruna! Minäkin suosittelen että kannattais lopettaa hormonaalinen ehkäisy ja siirtyä esim. just siihen kortsuun :) vois olla hyvä antaa kehon normalisoitua. Mutta itsehän päätät, muut voi vaan antaa sulle vaihtoehtoja mietittäväks! :)

Oon ihan himona tehny tota leikekirjaa powerpointiin, netistä löytyy ihania kuvia helpommin ku esimerkiks lehdistä... :D

Jännittää vähän että miten tuo mun kierto menee nyt ku vasta pillerit lopettanu... nyt on ollu kyl mahakipuja vähän ennakoiden menkkoja, mut en tiiä. Viikonlopuks lähdetään kotikaupungissa käymään joten pupuilut jää varmaankin... nyt ollaan kyl pupuiltu onneks ahkerasti :D eikä yhtään pakko-meiningillä vaan just silleen et on kivaa.

Noista häistä vielä, itse ainakin aattelisin et ois kiva joku sellanen hääpaikka olla missä sais olla sit vaikka koko yön ja juhlia jos tahtoo... ku kuitenki meillä on sellasia kavereita jotka tykkää olla viihteellä ja paljon nuoria kutsutaan niin mikä ettei... :) vanhukset saa sitte mennä ajoissa nukkuun :D

Oon ollu ihan sikaväsyny, nyt onneks meen vasta yheltä luennolle... Mies yllätti mut eilen aikaisella synttärilahjalla, oli ostanut mulle maailman hienoimmat kengät! Semmoset adidaksen talvikarva tennarit, niin coolit! Mistä se ties :D oon just semmonen kenkien käyttäjä että tykkään niken ja puman ja adidaksen tennareista mutta myös saatan arkenakin käyttää huikeen korkeita korkkareita. Fiiliksen mukaan. Mut oli kyl ihanaa saada noin hyvä lahja etukäteen :) paras ois tietty plussa mut sitä on turha toivoa...

++++++ :whistle:
 

Yhteistyössä