Kakskymppiset yrittäjät 2011

Annie: Mistä sitä macaa saa? :)

fairytonia: Onneksi asia selvisi. Hemmetin lääkärit! :/

KyyneltenHymy: VOI EI! Olen todella pahoillani! Oikein paljon voimia ja jaksamisia sinne! Olet tervetullut takaisin heti kun olet siihen valmis. :hug:

Onnea funny! :flower:

Pamsku: Huhhuh. Onpas teillä ollut karmea kokemus! Onneksi kaikki meni hyvin! :hug:

Vaipoista: Me tullaan käyttämään varmaan kestoja. Ihan sen takia, että säästää rahaa ja ollaan saatu jo niitä aika kasa ilmaiseksi! Ne kun ei ole kovin halpoja.. Meillä on käynyt tuuri sen suhteen. :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


TORSTAI 10.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


neonroze............kp35/27................22v........yk7............1.lapsi
Pamsku.............kp32/28-30...........21v..........yk1.............1.lapsi

Kp 21-30


Jaanel...............kp30/28................20v..........yk2............1.lapsi
Kaarnikka...........kp29/28-30............24v..........yk2............1.lapsi
Amalia89.............kp26/??................21v.........yk4............1.lapsi
Sunflower11........kp23/24-35...........23v.........yk11...........3.lapsi
Iippari................kp23/26-28...........19v.........yk5.............1.lapsi
mamiia...............kp23/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi

Kp 11->20


PisaraSadetta......kp20/26-37-112....24v.........yk7..............1.lapsi
äippä-88.............kp20/36................23v.........yk2.............2.lapsi
nellinu................kp19/28.................23v........yk3.............2.lapsi
Johanna88..........kp18/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi
KaisaKaisanen......kp14/28-31.............23v........yk4............1.lapsi
pampulainen87....kp12/25-27.............24v.........yk5............1.lapsi
Anlii...................kp11/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp11/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp11/??..................21v........yk1.............1.lapsi

Kp 1-10


Grill....................kp8/35.................21v........yk3.............1.lapsi
ttty...................kp8/26-36............26v........yk8..............1.lapsi
Mesikämmen:......kp8/??.................21v........yk6...............1.lapsi
fairytonia...........kp7/??.................20v........yk1...............1.lapsi
Nemppis.............kp6/32-34............20v........yk5...............1.lapsi
Annie24..............kp3/27-28............25v........yk7..............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Grill Täälläkin toi opiskelumotivaatio hävinny.. ja sen myötä enemmän kun unohtuu vaan selailemaan netissä kaikenlaisia sivuja. :D

Vaipoista Siis tää ei voi olla totta, mulla oli pitkät tarinat kestovaipoista, niin läppäri ihanasti käynnisti itsensä uudelleen ja asens jotkut windows päivitykset omin lupineen! Joten tästä tekstistä taitaa tulla lyhyempi kuin siit bittiavaruuteen kadonneesta :(

Mulla on siis pari laatikollista vaippoja ostettu jo, käytettyinä. Taitaa niistä 2 taskua olla upouusia. Eli jos nuo malliltaan vaan sopivat sitten joskus, niin kyllä noita olis tarkotus käyttää. Aika paljon oon löytänyt onesize sisävaippoja, tulee aika edullisesti koko vaippaikää ajatellen. Sekä sitte pikkuvauvana harsoja, jos suinkaan ei hermot mene niiden kanssa :LOL: Kyllä mä oon vertaillu kaupoissa vaippapakettien hintoja ja laskeskellu pyöreesti että jo yhden paketin (mikä kestäis n. 5pv) hinnalla sais parit kestot käytettynä, ellei enemmänkin. Uskon ettei mua se pesurumba kauhistuta, on sitä töissäkin tullu aika meheviä hajupommeja haisteltua ;D Kaveri vaan meinaa jo yrittää lyödä vetoa mun kanssa että säilyykö kestointoilu vielä kun nyytti on kotona.. :D Ainut miinus on että meillä ei oo bideesuihkua, joten voi olla aika säätämistä ennen ku kiinteentyy. Onneksi toi amme lähtee pois (vuokranantajan ehdotuksesta) ens vuonna, niin ei oo se ongelmana sitte. Tosi vaikeeta kun siinä samassa on suihku eikä erikseen..

Kohta pääsee jännäilemään.. :heart: Toivottavasti ei tuu taas pettymystä.
 
Grill ja pampulainen: mulla myös opiskelumotivaatio aivan hukassa! Tänään jaksoin olla kuitenkin koulussa tekemässä labrakokeita; 8-16!!

On: Tää päivä on saanut miut nousemaan taas ihan korkeuksiin. Koulussa ollessani voin todella pahoin; välitunnilla kävin lähikaupasta hakemassa vichyä, kappas kummaa juuri koulun ulko-oven eteen rykäisin sitten yrjöt.
Tissit tuntuu ihan siltä kuin ne olis silkkarit; ei miulla ikinä oo ollu tälläset tissit!Ei ikinä. Menin näyttelee tisuja miehekkeelle ja sekin huomas heti eron.... Ne on niinku tosi turvoksissa ja kovat. Kipeet ne ei oo.
Huomenna aamulla jos uskaltautus testaamaan...? Vai pitäskö malttaa vielä? Jos kierto on vaa venähtäny? Mut ollaa kuitenki pupuiltu vähintää joka toinen päivä, että oviskaan ei olis menny sillee vahingossa ohi..
Voi kääk tätä epätietosuutta!! :D

Innostuin tänään tekemään hääsuunnitteluja.. :) Ja voi jösses; budjetti vaan paisuu...
 
Ja mulla on ihan semmonen tunne et kohta tulee täti. :(

Ja muutenkin on ollut niiin surullista kun lähipiiriin on tullut lapsia ja ei-toivottuja lapsia, ja kaikki tuntuu olevan raskaana, paljon niitä ei-toivottuja. Ja sitten kun itse rakkaudella toivot ja odotat nii ei, et varmana tule raskaaksi. :(

Mä inhoan tätä piirrettä itsessäni, aina pitäis olla "kateellinen". Mutta mä vaan olen nyt niin surullinen.

Päätettiin yhdessä minun ehdotuksesta, että jos nyt ei ens kierrossakaan tärppää niin sitten varmaan lopetetaan haaveilu ja siirrytään ihan hiljaisiin yrittäjiin. Ja eletään ikäänkuin ois varmistus päällä.

Miksi ihminen tulee niin surulliseksi tällaisesta asiasta? Eikä meillä ole vielä edes kolmannes siitä ajasta kulunut kuin monilla muilla menee yritykseen. Saati sitten he (joille tahdon erityisesti jakaa lämpimät tunteeni ja toivoa heidän puolestaan) jotka ovat yrittäneet jo vuosia.

Mietin vaan kuinka surulliseksi se ihmisen tekee? Toiset kykenee kohtaamaan pettymyksiä näemmä paremmin kuin toiset. Itse vaan olen niin kamalan tuuliviiri ja huono itsetuntoinen jolloin pieninkin vastoinkäyminen saa fiilikset aivan maanrakoon.

HUOH.

Mä ihan rukoilen ja toivon, jotta me yrittäjät saisimme kaikkea hyvää elämäämme ja ne kaivatut pienet jälkeläisemme.


Toive lapsesta voi tuntua pieneltä, mutta toteutuessaan maailman suurimmalta. :)


Halaukset tytöt! Ja nyt niitä plussia! Jaksetaan jookos läpi tän harmaan syksyn ja uskotaan itseemme ja toisiimme! :) :heart:
 
Iippari Kyllä mulla kans on tunteet tosi herkässä kun täti tulee. Siinä jos mies vähänkin jotain sanoo väärin ni tää rouvanalku lähtee mököttämään itekseen. :stick: Kyllä sitä niin hartaasti toivoisi.. mutta se pettymyksen määrä on niin iso. Sen takia ei pitäisi olla odotukset liian korkealla, mutta minkäs voi kun ei niitä alemmas saa. Ja kyllä tosiaan on epäreilua, että jotkut tulee raskaaksi esim. yhdestä kerrasta eikä haluaisi lasta edes. Ei kai se stressaaminen, jännittäminen ym. voi niin paljon vaikuttaa kuitenkaan..?
 
Destello
Iippari Sama homma täällä..

ON: Ylläolevaan nimittäin: Oon koko ajan pitäny itteeni surkeena epäonnistujana. Kaks raskautta, ja kaks keskenmenoa on takana pilleriajoilta. Eli raskauduin kesken hormoniehkäisyn. Sain tästä käsityksen että keho on ilmeisesti hyvässä kuosissa kerran jaksaa toimia hormoniehkäisynkin läpi.

Nyt 7kk yrityksen jälkeen mieli on ollut maassa, kun mitään ei tapahdu vaikka todistetusti ovuloin. Sanoin sitten miehelle muutama kuukausi sitten, että tehdään niin että pupuillaan joka toinen päivä, jotta simpat kerkeää uusiutua jos sattuu että miehellä on simppojen tuotannossa hieman pidempi aikaväli. Tämä mies otti sen niin että "ei harrasteta seksiä kuin joka toinen päivä", ja viriilinä miehenä hoiti välipäivinä hommat sitten itse kertomatta siitä minulle. Ja koko tämän ajan olen luullut ihan sinisilmäisesti että mies tosiaankin säästelee itseään jotta varmistettais sitten että kaikki mahdolliset keinot on käytetty. Kun kuulin tuosta eilen, ei ollut hermoromahdus kaukana. Tuli niin paha olo asiasta, että fyysisesti alkoi oksettamaan. Kaikki nää kuukaudet ihan turhaan! Huoh.. Anteeksi avautuminen. Tuntuu vain niin siltä, että voiko maapallolla oikeasti olla noin yksinkertaista ihmistä olemassa. Joka ei edes kuuntele.

:attn:
 
Huomenta kaikille! Aamulla tein testin; alkuun näytti hyvinkin selvää haamua, kunnes vilkaisin toisesta kuvakulmasta ja kas; haamu hävisi. Kaipa tää on vaan sitä, että kierto venähtänyt, että sen takia menkkoja ei vielä näy... : /

Destello, pampulainen ja Ilppari: :hug:
Ja kyllä niitä miehiä on, jotka on todella yksinkertaisia; joille tarvii sanoo asia kuin asia ihan selvällä suomen kielllä. Esimerkkinä perunoiden kuorinta; jos et sano jokaikistä vaihetta erikseen, mies esittää seuraavat kysymykset: Missä niitä perunoita on? Missä kuorin ne? Mihin ne roskat muka laitan? Millä kuorin ne sorminko? Mihin ne peruna sitte laitetaa? No missä se kattila sitte on?
Näin ollen teen tämänkin asian ihan itse. :D Ja voi hyvä jumala, jos satun lähtemään esim. kauppaan sillä aikaa, kun perunat on kiehumassa. Monta kertaa potut edelleen hellalla; ilman vettä; ja käry on kamala....

Nyt on lähdettävä kouluun labratöihin...
Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
 
Häistä on ollut puhetta; täällä ei olla vielä edes kihloissa, vaikka minä malttamattomana aina silloin tällöin asiasta mainitsen (hoputan). Mies on vaan sanonut, että haluaa kosia omalla tavallaan ja yllättää mut, mitä kyllä itsekin toivon! Mut vähän nopeemmin kiitos :D Oon antanu naimisiinmenollekin leikkimielisesti takarajan joka sijoittuu tuonne n.kolmen vuoden päähän, et ennen sitä pitäs mennä ja kyllä se on sanonut että se sopii. Ennenkaikkea haluisin et mulla ois sama sukunimi kuin koko muulla perheellä (koska miehen sukunimi lapsille tulee) ja helpompi varmaan järjestää häätkin jos nyt ei kovin montaa lasta ole samalla hoidettavana. Itse häät tulevat olemaan varmasti aika pienet (max.50 vierasta) koska molemmilla pienet suvut ja kaveripiirit, eikä kumpikaan haluta kutsua mitään liian vieraita sinne, lähimmät vain. Ei myöskään olla mitenkään erityisen uskonnollisia ihmisiä, joten ei välttämättä mennä kirkossa naimisiin, jotkut omannäköiset häät sitten kun on sen aika.

Iippari kuullostaa liiankin tutulta, täällä ollaan menty jo hyvän aikaa samoilla fiiliksillä :( Tuntuu et kaikki sikiää ympärillä, myös vahingossa.
Vaikka todellisuudessa kun oikein pysähtyy miettimään niin niitä on myös paaaaljon esim.entisiä koulukavereita jotka eivät ole lapsia hankkimassa vielä pitkään aikaan, mut jotenkin sitä keskittyy VAIN niihin jotka ovat raskaana. Ja moni näistä ihmisistä tuntuu omalla kohdalla olevan ihmisiä, joita en kauniisti sanottuna voi sietää (mm. entisiä koulukiusaajia).
Itsessäni tulee kanssa ajoittain esiin tuo kateus/katkeruus, mikä on piirre jota en niin välittäisi tuntevani. Mietin hetken aikaa, että viitsinkö/uskallanko liittyä tähän keskuteluunkaan. Vertaistuki vei lopulta voiton, mutta ajattelin että muiden plussat täällä kirpaisisivat yhtä paljon kuin "oikeassa elämässä". Eihän siinä niin sitten käynytkään, kun täällä saa realistisemman kuvan siitä minkälaista tämä yrittäminen oikeasti on; listastakin näkee mitkä yk:t on porukalla menossa ja että en suinkaan ole ainut ihminen jolla vähän kestää. IRL sitä vaan olettaa että kaikilla on tärpännyt kertalaakista.

Destello tuo ois kamalaa! Varmasti hirveä tunne kun kuukausien yritys ei olekaan ollut niin tehokasta kuin on koko ajan luullut :( Toivottavasti sun mies sentään nyt tajusi, mistä tässä on kyse, aikamoisia putkiaivoja ne osaa välillä olla.

Pamsku parin päivän päästä uutta testiä kehiin, toivotaan et haamulainen kestää ruudulla pidempään ja vahvistuu! :)

Gallup: Täällä tuntuu porukka suunnitelleen nimistä ja vaipoista lähtien aika hyvin jo kaikenlaista, mut mites on kummien laita? Ootteko jo miettineet kummit valmiiksi ja monta kummia lapsellenne tulee? Onko se kaikilla se 4, mikä tuntuu olevan aika yleinen?

Täällä varmaan tulee se neljä kummia per lapsi ja kyllä nyt sit tosiaan tarvitaan se 4 lasta et saadaan suunnitelmat toteutettua :D
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


PERJANTAI 11.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


neonroze............kp36/27................22v........yk7............1.lapsi
Pamsku.............kp33/28-30...........21v..........yk1.............1.lapsi
Jaanel...............kp31/28................20v..........yk2............1.lapsi

Kp 21-30


Kaarnikka...........kp30/28-30............24v..........yk2............1.lapsi
Amalia89.............kp27/??................21v.........yk4............1.lapsi
Sunflower11........kp24/24-35...........23v.........yk11...........3.lapsi
Iippari................kp24/26-28...........19v.........yk5.............1.lapsi
mamiia...............kp24/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp21/26-37-112....24v.........yk7..............1.lapsi
äippä-88.............kp21/36................23v.........yk2.............2.lapsi

Kp 11->20


nellinu................kp20/28.................23v........yk3.............2.lapsi
Johanna88..........kp19/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi
KaisaKaisanen......kp15/28-31.............23v........yk4............1.lapsi
pampulainen87....kp13/25-27.............24v.........yk5............1.lapsi
Anlii...................kp12/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp12/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp12/??..................21v........yk1.............1.lapsi

Kp 1-10


Grill....................kp9/35.................21v........yk3.............1.lapsi
ttty...................kp9/26-36............26v........yk8..............1.lapsi
Mesikämmen:......kp9/??.................21v........yk6...............1.lapsi
fairytonia...........kp8/??.................20v........yk1...............1.lapsi
Nemppis.............kp7/32-34............20v........yk5...............1.lapsi
Annie24..............kp4/27-28............25v........yk7..............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Gallup: Meillä on kaksi kummia päätetty. Toinen kummi on jo itse "varannut" kummiuden itselleen. Eikä meillä kyllä ollut mitään sitä vastaan, vaan ois siitä joka tapauksessa tullut kummi.

Pamsku Pahoittelut negasta, mutta älä vielä luovuta!:hug: Sun oireet kuulostaa tosi lupaavilta, ja toivoa on vuotoon saakka (ja joskus jopa vuodon alettua!). :)

Iippari Tsemppiä! Kyllä sinäkin vielä saat sen plussan! Tiedän kyllä tuon tunteen, et kaikki muut sikiää ihan yrittämättä ja saa niitä vahinkoja. Pakko vaan yrittää muistaa, että toivoa raskautumisesta on, vaikka ei ihan heti tärppäiskään.

Destello Anteeksi, mutta repesin ihan täysin kun luin sun tilanteesta!:LOL: Mullekin on tuttua tuo, että miehille pitää vääntää asiat rautalangasta. Meillä oli alkuaikoina "riitoja" sen takia, ettei oikein osattu vielä kommunikoida keskenämme, sillä selitin asioita liian monimutkaisesti. Ja kysehän ei ollut mistään vaikeista asiasta vaan ihan esimerkiksi tapaamispaikasta.
 
Jeps jeps...

Itselläni ei kauheesti ole tullut noita vahinkoraskauksia tai ystävän raskauksia vastaan, mikä on varmasti ihan hyvä! Mutta sitten kun jostain kuulee että joku idiootti on tullut vahingossa raskaaksi, niin kyllä siinä sitten ajattelee että entäs ne ketkä joutuu jopa vuosia yrittämään??? : /

Pamsku: Pahoittelut negasta! :hug: Mutta älä vielä menetä toivoa! ;)

Iipparille jaksamisia! :hug:

Destello: No justiinsa näin! Siis tosta taas näkee miten miehet tulkitsee asiat... :kieh:

Gallup: Joo eli meilläkin on kaksi kummia päätetty, meidän molempien parhaat kaverit. Ja ei me mitään kovin montaa kummia olla ajateltu, että ehkä sitten mun kaverin puoliso vielä tuohon lisäksi tai joku muu kavereista. Ja jos meidän lapset nyt sitten jää tuohon yhteen, niin sitten näillä mennään, mutta toisellekin lapselle on (ainaki mulla) jo vähän ajatusta kummeista. :D

ON: Siis meinasin eilen niinkun vähän räjähtää! Oltiin saunassa ja puhuin miehelle että haluaisin kovasti mennä maaliskuussa yhteen isoon konserttiin, mutta en sitten tiedä et ketä mun kanssa tulisi. No mies sitten ehdotti yhtä henkilöä ja sanoi että hän voisi sitten tulla kaverinsa kanssa kuskiksi meille. No sanoin sitten että joo, mutta toivottavasti ei tarvittaisi kuskia sillä todellakin toivoisin että olen jo maaliskuussa raskaana! No mies siihen sitten vaan että "no et kuitenkaan ole.". Siis mitä vit?!?!?!?! :kieh: No hän sitten korjasi että tarkoitti tällä sitä, että meillä on kuitenkin niin huono tuuri, että ei tärppää niin nopeasti.

Ja sitten n. tunnin kuluttua kun laskurilla laskin että ovis olisi 24. päivä ja miehelle sen sitten sanoin että ihan hyvä koska olemme suunnitelleen pieniä pikkujouluja tuolle viikonlopulle eli sitten voisin vielä ihan rauhassa siellä juoda. Niin mies sanoi siihen että "no sitten tietää että silloin ei panna lainkaan". Ja minä puoli-räjähdin että "ai sä et sitten enää haluakaan vauvaa vai???" ja selvisi että se olikin vaan vitsi... :headwall:
 
Destello
Pamsku Pahoittelut negasta. Toivoahan on kuitenkin siihen asti kunnes täti kurvailee paikalle :)

Annie Joo ymmärrän kyllä tämän jutun sarkasmin itsekin, mutta en oikeasti voi käsittää että noin yksinkertaisia ihmisiä on vielä olemassa. Tuota listaa voisi jatkaa hyvin, kuten Pamsku taisi tuolla mainita jostain perunoiden kuorimisesta, meillä meni sekin operaatio oikeastaan juuri samalla tavalla mitä hän kertoi :D Tai entäs pyykinpesukone? Sehän vasta valtavan vaikea onkin! Soitti mulle töihin että miten se toimii, ja kerroin että väännät siitä pyöreästä napista valitsimen nelosen kohdalle, ja se lähtee päälle. No, ei lähtenyt. Mies oli painellut kaikkia niitä kahta nappia mitkä koneessa on, vääntänyt hanan kiinni eikä auki (hanassa lukee kyllä että kiinni/auki) ja sitten mulle raivosi siitä että mulla on paska pesukone ku se ei toimi niinku hän haluaa. :headwall:

Meilläkin nuo "riidat" on ihan tuttuja, mun ilmeisesti pitää säätää oma puhemode asetukselle "mieskin ymmärtää", jotta näitä selkkauksia ei sitten tulisi enempää. Huoh.. Miehet! :LOL:

Grill Ei varmaan sais nauraa, mutta tuntuu et tää viikko on ollu jotenki putkiaivojen esiintulo.. :LOL: Meilläkin noita "vitsejä" heitellään usein, mies sanoo jotain mistä minä vedän kokonaisen hernepellon nenääni, ja aikani raivoan ja mies sitten toteaa ihan paniikissa että "se oli vaan vitsi!". Been there, done that... :D

muoks.
Hih! "Viimeksi kirjoitettu viesti 11.11.11 klo. 11.11" :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moikkelis!!:)

destello: ei oo totta!! mutta joo, noin yksinkertaisia ne miehet osaa olla, noin yleistettynä!:DD no, josko se sit jatkossa tajuais...?:)

iippari: mul on ollu noi täysin samat ajatukset nyt siitä km:sta lähtien KOKO AJAN!! Täällä en tietenkään oo katkera kellekään (vähän kyllä käy kateeks jos joku saa HETI plussan ku on liittyny), mut tuntuu, että ympärillä kaikki saa lapsia, ja nimenomaan niitä "vahinkoja" tai sit kuulee jotain juttua et joku tukistaa lastaan, mitä en vois kuvitellakaan tekeväni, sit joskus ku oman lapsen saan (tämäkin tapaus on tullu HETI raskaaks ku jättivät ehkäisyn pois, joten ei oo ehtiny katkerana toivomaan sitä lasta kauaa)... Nyt odottelen, josko kaverilla olis eka inseminaatio onnistunu (toivottavasti!:)), koska ovat lasta monta vuotta jo toivoneet, niin saisin edes jotain toivonpilkahdusta tähän hommaan! oon jo avokillekin murehtinu, et entä jos me ei saadakaan lasta?? mitä sit tehdään?

pamsku: mullakaan ei ekat testit näyttäny plussalta ku tietyssä kulmassa, et ei kait se sunkaan haamulainen oo ihan tuulesta temmattu...;) ja mulla tuli vahvempi viiva päiväsaikaan!!

gallup: ei olla kummeja varsinaisesti päätetty, mutta ite oon ajatellu kyllä asiaa, mutten oo päätyny mihinkään ehdotelmaan. Avokin veli varmaan tulee kummiks ainakin. ja vaipoista: en tiedä yhtään! oon luonteeltani enemmän kestoilija, mutten yhtään tiedä miten jaksaisin niitten kanssa, et saa jäädä nähtäväks!

ON: tänään muistin tikuttaa, ja must tuntuu et ovis olis jo menny (limoista päätellen)... mut tänään tuli viiva testiin, ja katotaan onko huomenna vahvempi vai hailumpi ni sit tiedän! Vituttaa vaan jo se ovis jo meni, ku nyt on ollu poikkeuksellisen hiljasta makkarissa jo VIIKON (voitte kuvitella ku oon kiukutellu?!) ku on ollu sitä häärumbaa ja muuta tyhmää...:( nyt peukut pystyyn et ovis on vielä edessäpäin! Oli kyl kieltämättä hiukan jännää puuhailla siel kylppärissä niitten tikkujen kanssa ku avokin työkaveri (joka on nyt sit hääkuski) tuli jo seiskalta meille häärimään, ja meillä on vessan ovessa ikkunat (on sellanen vahna ovi, ja se on siinä eteisessä, et kiva ku toinen ripustelee siinä takkeja ja meikäläinen pissii purkkiin [no siis eihän se sieltä tietty kytänny, mut kuitenkin!])!:D

mites neonroze ja jaanel??:)
 
Destello Olen varmaan miljoona kertaa todennut, että miehille täytyy selittää asiat rautalangasta, jos haluaa että tulee varmasti kuulluksi. Just nää raskautumisen asiat miesten on jotenkin vaikea sisäistää, no ymmärtäähän sen kun harva mies tietää kuukautiskierroistakaan mitään (ellei ole koulun opit jääny muistiin). :D

Kyllä meillä ainakin monestikin on käynyt niin, että olen olettanut että mies tajuaa tehä ilman sanomistakin. Esimerkiksi vaikka perunat on kiehumassa, niin ei se niitä huomioi sanomatta ja sitten tulee vastaus "No et sanonu mitää että pitäs vahtia!" :D No, en kyllä jätä hellaa päälle jos lähen pois, mutta noin esimerkkinä.

Tuo minun miekkonen onneksi suorittaa noita omankäden oikeuksia harvoin (outo ukkeli :LOL:). Tai eihän siitä kukaan varma voi olla, mutta semmoista tuo puhelee ettei oo hänen harrastuksiaan. Yleensä tuo jää minun hommakseni saada vempele vireäksi. Tosin ostettiin semmonen peli, jossa on aika kivoja tehtäviä ja pari kertaa on joutunutkin sitten käsihommiin itse ;)
 
Mulla käy muuten välillä mielessä hulluja ajatuksia.. vaikka että mitäs jos nuo olleet menkat oliskin ollu jotain kiinnittymisvuotoja ja olen vaikka luullut niitä normaaleiksi menkoiksi. Jotenkin kun sitä on lihonut, niin alkaa kuvittelemaan kaikkea. Läskiähän se vaan on :D Niin ja kun mulla siis vatsa on tosi ailahteleva normaalistikin, joku päivä voi olla vellova olo ja seuraavalla ei mitään.. niin erota siitä sitten alkuraskauden oireet (tai sitten ne tulee kahta kauheampina!)

Tiedän kyllä että se kiinnittymisvuoto on yleensä niukkaa, mutta onhan niitä tapauksia ollut että joku ollut ties millä kuulla tietämättään!Oon raskaustestin tehnyt kerran, olikon 3. yrityskerralla, mutta muuten olen vaan odotellut niitä menkkoja. Kamala kun tekisi mieli tehä testi jo aina ennen menkkoja, heti kun laskelmien mukaan vois viivaa näkyä.. Miten sitä ei malttais odotella muutamia päiviä :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Pampulainen87: Täällä yksi opiskelija :)

Vaipoissa
käytetään varmaa kertakäyttöisiä. Kestot kyllä kiinnostaa, mutta en tiiä onko itsestä siihen pesurumbaan. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka innostuisi niistä.

Oon miettinyt, että onkohan seksin harrastus kerroilla hirveä merkitys. Kun meillä parhaillaan sitä tapahtuu päivittäin, että harvoin on ees joka toinen päivä. Mutta jos siittöitten laatu on hyvä, niin ajattelis että silloin tärppäisi. Pittää malttaa olla ilman seksiä joka toinen päivä, jos ei rupea vauvaa kuulumaan.

Gallup: Ollaan mietitty kummeja alustavasti. Toiveena olisi että 2 per lapsi, toinen minun läheinen ja toinen miehen. Miettien, että jos haaveena on monta lasta niin voi käydä pian, että läheiset loppuu kesken. En halua kummeiksi mitn hyvän päivän tuttuja tai esim. veljiäni, jotka ei ole niin läheisiä.

Fairytonia: Täällä ainaki kova toivo ja halu plussalle ;)

ON ei ole kuulunut tätiä, eikä kyllä edes ole mitään oireitakaan ollut. Testin teen vasta tiistaina, jos edes tarvii, tai ehkä maanantain iltana. Ei viihdi
anopilla ruveta sohimaan raskaustestejen kanssa, niin jätin ne kotosalle. Ja jos joku ihmettelee miten pystyn jännittää ensi viikkoon asti, niin ajatukset on koko ajan tenteissä, jotka puskee päälle. Joten parempi näin, etten stressaa raskautumisesta. :)
 
Ensi- ja turvakotien liiton sivuilta löytyy aika ihana video. Vaikka ton alussa aattelin että on joku ihan kamala (kun toi äiti vaan seilaili kamapäissään ympäri kaupunkia), ni loppu oliki jotain ihan muuta. Valitettavasti ei vaan mee kaikilla noin :(

[video=youtube;7yi8J6ieh-w]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7yi8J6ieh-w#![/video]
 
vaippoina on nyt 9 kk esikoisella käytetty pääsääntöisesti kestoja noin 2 kuukauden iästä lähtien, ja niin tullaan käyttämään seuraavallakin :) onhan niiden pesussa oma hommansa, mutta välillä kun on joutunut kertakäyttöisiä käyttämään, niin on kyllä ihan hirvittänyt se roskan määrä. Pojalta kun saa vieläkin melkoisen monta kertaa päivässä olla vaippaa vaihtamassa.

Gallup: pojalla kummeja on 2 (+ yksi epävirallinen), seuraavan omia ollaan alustavasti mietitty. Varmaan 2 tai 3 tulee olemaan :)

ON: täällä näyttäisi olevan taas kohtuu pitkä kierto tulossa. Ovis vasta tuloillaan. Valkkarin määrästä päätellen ei kovin montaa päivää pitäisi enää mennä. Ei ole nyt vaan tullut kovin ahkerasti peittoja heiluteltua, kun kipeenä oon ollut nyt jo useamman päivän. Mutta josko tänään saisi ton ukon kellistettyä ;)
 

Yhteistyössä