Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Mosmos ja Miramei kävinkin lukemaan teidän kuulumisia tuolta yrittäjien puolelta, eikä oikeen edes sanoja löydy millä voisi edes yrittää lohduttaa. Ei sellaisia taida edes olla, mitkä helpottaisi edes hieman koettua menetystä. Voimia teille molemmille, ja jaksamista jatkoon :hug: Kun en oikeen muutakaan osaa sanoa ._.

Bela Sylikaupalla onnea mukaan käynnistykseen! Tulethan kuitenkin vielä kertomaan miten synnytyksessä kävi, ja minkälaisen tyttösen olet syliin saanut? Olisi mukava kuulla miten on mennyt :)

Miittiä minäkin kaipailen, missä on ja miten on mennyt? :/

Annie Neuvolassa käytiin 15.5, ja otin sikiöseulonnan vastaan siellä. Ens viikon torstaina pitäis verikokeisiin asian tiimoilta, ja sen jälkeen tulee varmaan kutsua ultraan sairaalan puolelle. Miehen sisko on siis kehitysvammainen, joten tämän asian vuoksi halutaan molemmat ajoissa tietää mikä on tilanne, että osaa sitten varautua siihen tuleeko erityislasta myös meille, vai ei :) Seuraava neuvola-aika annettiin kesäkuun loppupuolelle, en sitten tiedä mitä siellä tapahtuu. Pari tuntia istuin juttelemassa joutavia ja kuuntelemassa moraalisaarnaa tupakan poltosta ja ruokavaliosta, siinäpä se oikeastaan oli. Hirvittävän kasan lippuja ja lappuja sain mukaan, ja niitä pitäis ilmeisesti alkaa lukemaan kunhan vain jaksaisi :D

Ain00 Ompa ihana kuulla että pahoinvointi on väistyny ja oot pystyny syömään! Oireettomuus on kieltämättä hieman hankalaa sekin, itsellä ei ole mitään (ei siis oikeasti MITÄÄN) oireita ollut, ja omassakin päässä on muutamaan otteeseen pyörinyt että onkohan tuolla edes ketään kasvamassa, kun olo on kerrassaan loistava. Ellei työväsymystä lasketa, siis :) Doppleri olisi kyllä kova sana, mutta tiedä sitten tulisiko siihen turvauduttua liian usein ja liian "hätäisesti", jos tulisi hetkellinen hysteriakohtaus että onkohan kaikki nyt hyvin :/

Mulla ei siis edelleenkään oo mitään oireita. Eilen tosin sain ihan silmittömän oksennusrefleksin kun astuin ihan TÖRKEEN ison etanan päälle iltalenkillä, kirjotinkin tästä erittäin kuvaavan selonteon facebookin statukseen. Mutta ei siis mitään raskausoireita kuitenkaan :D Ainoa mikä häiritsee, on se että nään ihan selvästi mahan kasvaneen. Mulla on aina ollu tommonen kiva pieni uimarengas tuossa vyötärö/lantioseudulla ja nyt se on korostunut jo niin paljon, että tutut varmaan arvais samantien mistä on kyse, jos näkisivät. Ja rinnat on turvonnu, ei taho normaalit rintsikat enään riittää :eek: Mulla on varmaan sitte kohtu todella edessä, tai sitten mun pitää oikeasti palata takas vanhaan ruokavalioon, jos lihon näin herkästi. Tammikuussa kehonkoostunusmittauksessa mitattiin rasvaprosentit yms, ja lihasmassaa oli selvästi enemmän kuin rasvaa (rasvaa piti hankkia jopa lisää), ja painoa tuolloin oli 54kg. Nyt neuvolassa painoin 58kg (toki muutaman pullan ja viinerin olisin voinut jättää syömättä, mutta minkäs teet kun kaikki pullat on aina ollu mulle suuri heikkous, vaikka muusta makeasta en niin välitä) :D Aika kammottavaa ajatella, et miltä näytän sitten loppuraskaudesta kun pituutta on 157cm, ja nyt jo olo tuntuu rumasti sanottuna lihavalta :D Neuvolatäti tosin sanoi, että aika raju painonnousu tammikuusta asti ollut, että pitäisi alkaa katsomaan paremmin mitä syö, joten kai se täytyy taas palata vanhaan ruokavalioon osittain. Pitäisi vain keksiä joku kompromissi, että saisi ruuasta mahdollisimman paljon hyötyä lapselle, ilman että pitää alkaa vetämään sataa eri vitamiinia.

Huh, tulipa avautuminen.. :ashamed:
 
Hukkapiru Oot kyllä onnekas kun et joudu kärsimään oireista! Mulla on kans paino noussut, joten jos seuraavassa neuvolassa on taas paino noussut samaan tahtiin (mikä on vielä ollut normaalia, mutta silti liika on liikaa), niin sitten varmaan tulee jo saarnaa..:(Nyt on ollut äitienpäivät sun muut, niin on kyllä vähä liikaa tullu vedettyä makiaa, niin varmasti on taas paino noussut.
Alkuraskauden aikana oli hankala kontrolloida syömistä, sillä söin sitä, mitä mieli teki, jotta saisin edes jotain pysymään alhaalla ja välillä on pitänyt syödä lähes koko ajan, jotta pahaolo pysyis kohtuullisena, ja siihen kun lisää vielä sen, etten oo voinut liikkua niin... Itse kyllä tiedän, että painonnousu alkaa tästä kesän myötä tasaantuun, kun pääsen taas liikkumaan ja saan edes jonkinlaista ruokailurytmiä, mutta saas nähdä, mitä neuvolassa ollaan mieltä.
Ootko muuten jo miten pitkällä, kun oot jo nyt sikiöseulontoihin menossa? :)

annie ja mini 16+5
 
Täällä ei ole tullut pahemmin kirjoiteltua, yritän skarpata :) Onpas huonoja uutisia, mutta myöskin hyviä. Halaus kaikille sitä tarvitseville!!

Nyt oon ollu melkein viikon kipeenä sängyn pohjalla, alkaa onneks helpottaan pikkuhiljaa.. Tosin pahoinvointi on tullu tilalle.. Ällötystä ja etovaa oloa aamusta iltaan, mutta oksentanut en ainakaan vielä ole. Saa nähä kuinka käy, selviänkö vaan näillä oloilla vai tarviiko alkaa pönttöä halailemaan..

Tänään olin varhaisultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin, möykky oli oikeessa paikassa ja sydän löi! :) Hyvä alku siis ainakin... Huomenna sitten neuvolaan höpöttelemään..

Nemppis ja aarre 7+4
 
Annie Mä oon kans syönyt oikeastaan kaikkea mahdollista kans, ihan vaan huvin vuoks. Sen takia varmaan onkin niin turvonnut ja nesteinen olo, kun keho ei oo tottunu sellaseen. Normaalisti en syö muutako oikeastaan salaatteja ja eri lihoja, ja joskus ihan harvoin jotain lisuketta näihin. Juustoja tulee syötyä paljon, ja maitoa, ja näillä mun kroppa onki toiminu tosi hyvin. Eli mitään dieettiä ei ole, mut oon vaan todennu et näillä mä pärjään parhaiten. Paheiksi on noussut erilaiset kakut ja pullat, tuntuu et voisin syödä niitä ihan järkyttävän määrän :D Niistä pitäis yrittää luopua, ja syödä vaikka kunnon suolainen välipala, vaikka ruisleipää sitten ennemmin.

Nemppis Kiva kuulla teistäkin välillä! :) Jos on ihan kamalan huono olo, ja pystyy piimää juomaan niin kannattaa kokeilla sitä gefiluksen piimää juoda. Se helpottaa jos meinaa ällöttää, ja tasapainottaa vatsaakin ihan kivasti. Itse juon tuota lähinnä vain siksi, koska pidän piimästä, mutta voi siitä hyötyäkin olla :) Pääsitkö ihan lähetteellä ultraan, vai miten teillä oli noin aikaisin? :eek: Saako muuten siitä ensimmäisestä ultrasta mitään todisteita mukaan, kuvia tai sellaista?

Ja öö, jos oon pysyny oikein mukana niin viikkoja meillä on tällä hetkellä 8+5 neuvolakortin mukaan :) Kyllä sitä kieli pitkällä odottelee jo torstaita, että pääsee verikokeisiin ja sieltä sitten ultraan. Jostain luin että ultra tehdään 14pv sisällä/kuluttua tästä seulontakokeesta, niin olisihan se kiva päästä itsekin katsomaan että mitä tuonne kaurapuurolautasellisen alle kuuluu, kun on niin vaivatonta kaikki :D Myönnetään, että usein tulee ajatus pintaan että onkohan siellä edes ketään.
 
Annie24: Ei oo mitää neuvolakäyntii ennen tuota ultraa, sanoi kyl neuvolatätsy et voin soitella jos haluun mennä sinne, mut en kokennu sitä tarpelliiseks ja ekalla käynnillä kun kävin niin en nähny koko kuuntelu laitetta siellä enään. :eek:

Toissa päivänä tuossa huomasin että oli paino tipahtannut -5kg, toivottavasti ei nyt kovin paljoa enää tippuis. Olo ei kyllä oo yhtää sellain et olis paino lasken.

Harmittaa niin pirusti kun ei oo mitään tietoa että millä viikoilla mennään. Noitten netin viikkojen mukaan kun oon katellu, niin oireet viittais rv10 eniten. mut eikai sitä nyt niin pitkäl (kait).. tai mistäs sitä tietää :D
Pari kaveriakin on jo sanonnu et näkyy vauvamahaa jo, no ei kyllä omasta mielesto o ku pelkkää löysää läskii :LOL: kaupas sit tuli tänää peilailtua kun oli suht tiukka huppari päällä niin ehkä vähä pyöreyttä tullu vattaa :D
 
Hukkapiru, kiitti vinkistä, tarvii kokeilla :) Me käytiin siis ihan omakustanteisesti yksityisellä varhaisultrassa kun mulla oli muutama kipukohtaus ja muutenkin halusin varmistuksen, että siellä ollaan kyydissä! Kaks kuvaa saatiin mukaan :)

Tänään sitten neuvolassa sanottiin, et ois voinu siäkin ultrata, että heillä on vehkeet, mut ei saa mainostaa kun ei oo koulutuettu siihen.. Että sinne meni taas eilen 85€, mutta oli kyllä joka euron arvosta! Neuvolan tätsy sano, et heillä vanhat vehkeet, eikä kovin hyvät, että varmasti tarkemmin sai katsella kun kävi yksityisellä... Ihan hyvä tietää, että neuvolassakin ultraavat tarvittaessa :)

Laksettuaika ois nyt sitten 3.1.2013.

Missä vaiheessa te ootte kertonut raskaudesta muille? Ootteko odottanu sinne vähän turvallisemmille viikoille vai fiiliksen mukaan?
 
Tääl ensimmäisestä kerrottiin vast kun oli tuo rv12 ylittyn, mut täs toises on puolet aikasemmin (viikkoi luultii olevan enemmän). Ihan kaikki ei viel tiiä ja en kyllä meinaa kertoa, kylhän ne sit huomaa viimeistää siin vaihees kun on yks "ylimääränen" lapsonen matkas. :D
Neki jotka on tietän jo ihan alkuviikoilt lähtien ni on kyl pikkasen harmittan et jos ei meekkä kaikki hyvin.
 
Heips kaikille! Täällä on nyt häähumu takana päin ja paluu arkeen. Olen nyt siis rouva. Meillä oli aivan ihanat häät. :kiss:

Kävin perjantaina lääkärissä äippäpolilla ja vihdoin ja viimein mulle sattu oikeesti järkevä lääkäri!! Se kirjotti mulle jtn uutta pahoinvointilääkettä, että kokeillaan sitä nyt sitte. Mutta mikä ihaninta se kirjotti mulle äitiyslomaan asti sairaslomaa! Oon niin helpottunut, ettei tarvi enää juosta viikon tai kahden viikon välein lääkärissä!! Ultrahan siellä taasen oli ja kaikki oli hyvin. Painoarvio 1075 g ja keskikäyrillä mentiin niinkuin kuulema pitääkin. :) Kohdunsuu oli kiinni ja kanavaa oli jäljellä, joten supistukset ei onneksi oo tehnyt mtn tuhoja. Kontrolliaika viikolla 32.

Mosmos: Sanat ei riitä. Olen todella pahoillani! :hug:

Annie: En mä tiedä mistä se lääkäri oli semmosen kuvan saanut, ettei olla vauvan tuloon valmistauduttu. Se lääkäri on muutenkin niin sekopää, että mistä sitä tietää mitä siellä päässä liikkuu. :D Äsken tää kyseinen lääkäri soitti jostain labratuloksista ja sano lopuksi oikein närkästyneenä: "Jaa sulle on kirjotettu näköjään äitiyspolilla sairaslomaa".. Joku henk.kohtanen ongelma sillä on mua kohtaan. :LOL:

Johanna: Mullaki istukka etuseinämässä, mutta siitä ei oo puhuttu mtn, että häiritseekö se synnytystä. Pitääpä seuraavalla lääkärireissulla kysyä asiasta.

Mesikämmen ja masukki 27+5
 
Hiphei.

Synnytystapa-arvio oli tänään! ^_^

Olin jo sormelle auki ja kanavaa jäljellä 2cm. Nökö on kooltaan noin 2800g.
Sektioajan sain kolmen viikon päähän ;) :heart: Aikamoista!! ..kysyin, et mitä jos nyt käy niin, et käynnistyy ennen sitä, nini, ei tartte ambulanssia soittaa, mut et heti lähetään vaan Tyksiin ja puolimakuu asennossa ollaan autossa. Hänen pylly on tuolla alhaalla, ni eivät usko, että napanuora luiskahtais :)

Shellasta tänne tänään siis. Nyt on jalat aivan jäätävät limput. : / Mut jos opettelis tota juomista taas.. *köhköh*

Emby^ ja nökö 36+1 :heart:
 
Emby Joko jännittää? ;) Kauhean nopiaa on kyllä mennyt aika! Tuntuu, et oisit ihan vasta plussannut ja ihan kohta jo synnytät! :D

Ain00 Tuskin on läskimakkaroita, jos kerta paino on pudonnut reilusti. Eli kyllä se taitaa vauvamaha olla tai ainakin raskausturvotus! Toinen lapsi saattaa näkyä aiemmin kuin eka, niin ihan hyvinhän se voi jo sulla näkyä. :)

Mesikämmen Onnea tuoreelle vaimolle!:flower: Kiva kuulla, että häät meni hyvin! :) Ja hyvä, että sinäkin vihdoin pääsit kunnon lääkärille! Taitaa tosiaan olla jotain omia ongelmia sillä sun lääkärillä..

Nemppis Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia! =) Täällä kun on tullut jo liian monelle huonoja uutisia ultrasta..
Me kerrottiin läheisille oikeastaan heti, ja muutamalle kaverille melko aikasin. Sukulaisille ja tutuille ollaan kerrottu ultran/rv13 jälkeen, kun ollaan tavattu niitä, ja tulevat isovanhemmat on osalle niistä luvan saatuaan soitellut ja kertonut asiasta. :)

Hukkapiru
Mullakin on herkut maistunut ja terveellinen ruoka taas ällötti. Sitä oli pari kuukautta pakko syyä juurikin sitä, mikä vaan pysyi alhaalla ja maistui.. Nyt oon onneksi saanut vähennettyä herkuttelua ja siirtynyt tavalliseen ruokaan, mutta vieläkään ei ihan kaikki, mitä yleensä syön, mee alas.

Enpä oo tainnut omia kuulumisia hetkeen kirjoitella, mutta nyt ei oo ollut mitään, mistä kertoa. Viimeisestä oksennuksesta on kulunut jo sen verran aikaa, että voin kai jo sanoa, että pahoinvointi on loppunut. Välillä tosin voi hetken ällöttää, mutta aina se helpottaa pian. Väsymys on tällä hetkellä ainut oire, mutta sekin helpottaa viikko viikolta. Nyt riittää pitkät yöunet ja päiväunet, niin hyvin jaksan suht normaalisti elää. Kohta on seuraava neuvola ja sitten odotellaan sitä rakenneultraa. Sen jälkeen sitä vois jo tosissaan aloittaa tarpeellisten tavaroiden hamstraamisen. :)

-Annie ja mini 17+0
 
Annie24, nojuu. Kyl mua itseasias vähän niinko kauhistuttaa :D Miten mä tuun pärjäämään, opinko ikinä niitä eri itkuja ja osaanko auttaa toista ja pärjätäänkö rahallisesti yms.. :) Aika menee kyl.. hertsiunaa! Muistan, ko miettisin joulun alla, et ei se kesä tule kyl perkele ikinä! :) Ei se sullakaan loppupeleissä kauaa enää vie ;)

Tavaroiden hankkimisesta, kannattaa käydä kiertelemässä kirpputoreja tai huudella tutuille. Ei kaiken tartte olla uutta ja hienoa :)
..meillä ei oo mitään uutta. Vaatteita tietty ny joitakii, mut et sängyt tulee suvusta ja sitteri on lainattu jaja shillai. Sukulaisilta ja ystäviltäkin saa kuitenkin tavaraa. Mullaki oli vauvakutsut, ni sain sieltä tuttipullon ja vaippoja sekä tutin :)

Nyt täytyy kyl mennä ulos, aiiiiivannn ihana ilma!! :cool:

Emby^ ja nökö 36+2 :heart:
 
Emby Minäkin oon miettinyt, että iskeeköhän syksyllä paniikki, kun tajuaa, että kohta se vauva on täällä ja siitä on pakko ite huolehtia!:D Oma raskaus kyllä etenee niiiiiin hitaasti, ja muilla tuntuu viikkoja kertyvän paljon nopiampaa.
Kirpparit tosiaan kutsuu kesällä ja iso osa tavaroista on tulossa käytettynä sukulaisilta eli hirveästi ei onneksi tarvi itse ostaa. Lakanoita, tutteja jne juttuja pitäs kuitenkin hankkia jostain uutena.
Järjestitkö muuten ite vauvakutsut ja millaiset ne oli? Mulla kaverit vinkkas, et mun pitäs semmoset järjestää kun kerta eka vauva meidän kaveriporukassa, mutta eikö ne yleensä oo muiden järjestettävä? :)
 
Hei kaikille ja pahoittelut kun kirjoitan vasta nyt. Meille kävi niin että raskaustesti oli aikoinaan antanut väärän positiivisen enkä edes ollut raskaana. En ole kyennyt aiemmin käymään täällä kun nämä kaikki vauva-asiat tuntuu niin raskaalta. Mutta onhan tässä positiivista se etten keskenmenoa taas saanut. Eilen alkoi menkat mutta ei aiota tässä kierrossa ainakaan vielä yrittää mitään, katotaan sitten seuraavasta :)

Mosmos pahoittelut tapahtuneesta :(

Hyvää jatkoa teille kaikille ja toivottavasti minäkin tänne vielä palaan ja sen pienen joskus syliini saan :)
 
Kiitos onnitteluista! :)

Ain00: Minun mielestä tuo on pieni suloinen vauvapömppis. :heart:

Nemppikselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Mulla meni se viimeksi jotenkin aivan ohi. :D Meidän piti kertoa asiasta vasta viikolla 12, mutta mähän menin kertomaan äidille samana päivänä ku plussasin. En vaan voinut olla hiljaa! Tosin enpä mä paljon pitemmälle olis salassa sitä voinut pitääkkään ku aloin oksentamaan viikolla 5+6..

Miitt21: Voi kurjuus! Olen todella pahoillani ja toivottelen tsemppiä ja voimia tulevaan! :hug:

Tänään poksuu 28+0! Viimenen kolmannes siis käyntiin! :heart:
 
Emby Minäkin oon kyllä käsittänyt, että joku muu ne järjestää, niin saa nyt nähä, miten niiden kanssa käy .En edes tiiä, miten semmoiset edes järjestäis kun en oo semmoisissa koskaan käynyt, ja amerikkalaisten sarjojen hömppäleikit ei taida olla mun kavereiden juttu. Jos kerta kaverit haluaa semmoiset, niin järjestäköön itse!:D heheh.

Miitt
:hug: Pahoittelut! Sulla on kyllä ollut uskomattoman huono tuuri, sillä tuohan on tosi epätodennäköistä. :( Toivottavasti saat pian oikean plussan! Ehkä tauko yrittämisestä tekee hyvää, kun meillä ainaskin semmosessa kierrossa tärppäs. ;)

Mesikämmen Miten on uusi pahoinvointilääke auttanut? :)

Mitä muille kuuluu? Täällä on taas ollut aika hiljaista!
 
Annie: Ainakin eilen autto ja ajattelin nytkin ottaa ku pieni paha olo taas yrittää iskeä päälle. Ei onneksi tullut mtn haittavaikutuksiakaan, vaikka apteekissa sano, että voi pää tulla kipeeksi. Himpura ku ne vasta nyt keksivät tämän.. No onpahan tiedossa sitten, jos joskus saadaan toinen lapsi. :D
 
moikkelis koikkelis!:)

pahoittelut hiljaiselosta: mä oon täällä jo niin tekemäs lähtölaskentaa täällä töissä etten oo "kerenny" kirjottelemaan!:D

ain00: kyllähän kuvassa jo sellanen alkumasu on!:) kyllähän se tosi aikasin näkyy sit ku toista odottaa!

nemppis: onnittelut ihanista ultrakuulumisista!<3 kyllä se vaan on niin ihmeellinen tunne ku sen oman pikkuisen ekaa kertaa näkee!:) ja tosiaan Annieta mukaillen, ihanaa, että tulee näitä hyviäkin uutisia ku on ollut aika ikäviä tapahtumia lähimenneisyydessä... miten meni neuvolassa? koska pääset siihen ekaan "kunnon" ultraan?:) mitäs teilläpäin tehtiin ekalla neuvolakäynnillä?

hukkapiru: joko sait ultra-ajan?:) ...ja älähän nyt painoasioista huolehdi; pääasia että pikkuruinen voi hyvin!:) ite en tosiaan tiedä omasta painostani mitään, ja oon kyllä tyytyväinen näin! Nyt oon kyl koittanu vähän kattoa sitä sokerin syöntiä ku se lekuri sano et tässä kohtaa pitäis ruveta seurailemaan ettei ihan jättiläistä tarvis synnyttää.:D

emby: oioi, onpas jännittävää!:) pieni heppu teillä siellä on selkeesti jos vain 2900g on!:O haha, vähän pienempi ku se mitä meille tänhetkisen käyrän mukaan ennustettiin (4100g!:D)! pääasia että nökö on terve, ja kaikki menee hyvin!:) ihan tiedusteluna, että miten tohon sektioon tarvii valmistautua/tarviiko mitenkään?:O

annie: hyvä, että sulla on paha olo helpottanut jo!:) ...ja kohta jo pääset rakenneultraan katsomaan onko kaikki hyvin, ja mahdollisesti että kumpi siellä sitten on! Oliks se niin, että aiotte sukupuolen selvittää?

mesikämmen: onnittelut vielä tätäkin kautta rouviintumisesta!:) ...ja onneks nyt oli asiantunteva lekuri paikalla sulle ni saat säkin alkaa tosissaan nauttimaan raskaudestas eikä tarvi koko ajan ressata et millanen monsterilääkäri seuraavalla kerralla odottaa eikä tarvi selitellä sitä omaa pahaa oloa jatkuvasti!:)

miitt: voi ei.. :'( mä oon tosi pahoillani!! mä en tajuu miten voikin olla noin huono tuuri!! mä myös toivon, että tekin sen ihkaoikean plussan vielä saatte!!

vauvakutsuista: onko muilla ollut toiveita tällaisista? mä vinkkasin tuleville kummitädeille (mun sisko ja mun paras kaveri), että kutsut vois olla kivat, ja jotain ovat vissiin (polttareiden lisäks) järkänneet, että katotaan millaset kemut tulee! mun serkulla oli kutsut edellisvuonna kun hän odotti, mutta ne oli ihan hänen omat järkkäämät, eikä siellä mitään sen ihmeempää sitten ollut ku syötiin siinä sitten ja hänen kaverit siitä sitten kivasti ampas baariin!:D

on: me oltiin edellispäivänä nyt sit siellä synnytysvalmennuksessa! aika turha tavallaan ku täällä on se sellanen luentosarja ollu jo missä oltiin ni toi oli vähän saman toistoa plus että tän piti se mein neuvolaterkkari, joka on vähän hassu..:D kivunlievityksistäkin ku kertoi, mainitsi kyllä lääkkettömätkin vaihtoehdot, mutta ei kyllä sit kertonut niistä mitään sen enempää (kyselin ite niistä aquarakkuloista ku oon miettiny et mitä ne on), mut hän oli selvästi joku epiduraalin puolestapuhuja ku suositteli sitä ehdottomasti kaikille:D en sit tiiä, ku oon kyl siitäkin kuullu myös huonoa... no, tulipahan moinenkin valmennus käytyä!:)

ostettiin mein prinsessalle eilen ekat mekot!<3 ei oikeen oo miellyttäny mitkään mallit meikäläistä (eikä olla ihme kyllä saatu viel yhtään!:D) ja nyt sit ku löyty nätti malli ja ku nyt varmuudella tulokas on tyttö ni ostettiin kaksin kappalein!:) tuntuu edelleen ihan utopistiselta tietää kumpi sieltä tulee ja vielä sekin, että miltä vaavi näyttää!

tukivyön hain lainaamosta edellispäivänä, ja helpottaa selkää kyllä aika hyvin, ku pitää "tavaran" kasassa jotenki niin hyvin! tietty aamulla kiireessä unohdin sen laittaa ku piti vartti tapella koiran kanssa mato- ja nuhalääkkeen ottamisesta, ja just oon 10h töissä..:( no, katotaan miltä selkä illalla tuntuu tän päivän päätteeks taas!

Johanna ja tirriäinen 26+4
 
Johanna88, olihan se huikea tunne :) Eka kunnon ultra on 15.6, ei siihenkään kovin pitkä aika enää ole. Ja neuvolassa oikeastaan vaan höpöteltiin ja katottiin paino, verenpaine ym. Ens kerrasta eteenpäin sit aina pissanäyte kun nyt menin fiksuna ihan tyhjällä rakolla :D Verikokeet mun tarvii huolehtia ennen ultraa..

Saa nähdä pääsenkö jo viikonloppuna katsomaan pikkuruista poikavauvaa :) Veljeni sai eilen ensimmäisen lapsensa... Jänskää :)

Eilen ehdin jo huokaista kun oli vähän paremman oloinen päivä, mutta kyllä vaan se oksentaminen taas illalla alkoi. Nyt taas tuntuu hyvältä kun oon syöny jatkuvalla syötöllä, saas nähdä kuinka tänään käy! Huominen vähän jänskättää kun piti muutamien kavereiden kans saunoo ja grillata. Yh, mikä kamala lemu grillaamisesta tulee :eek: Eikä kyllä saunaankaan tee mieli :D

Nemppis ja aarre 8+1
 
Johanna, :) Ai teille on noin isoa lasta povattu nyt jo tulevan? o_O Huiiiij :) ..tosin se alkaa olemaan vissiin ihan arkipäivää, noi nelikiloset :) Ja on kuulemma helpompi synnyttää iso, kuin pieni..
Hmm, en mä ny tiiä, jos siihen sektioon niinkään valmistaudutaan. Syöminen pitää lopettaa puolen yön aikaan, ei saa edes juoda. Suihkussa kannattaa käydä rauhassa kotona ennen osostolle menoa. Karvoja ei saanu ajella ite, he ajaa ne. Ettei tule tulehdusriskiä. Jaja.. olikohan muuta.. eikai :)

Kyl noi perhevalmennukset musta tuntu vähän turhilta. Ja aina piti ilmottaa, jos ei menekään.. Phöh. Turhanpäivästä hömpötystä. Kaikilla on se oma juttunsa edessä, lapsi on kaikilla omanlaisensa ymsyms. Noh, mut onhan siinä sit tietty.. vertaistuki ja uusi tieto.. :)

Emby^ ja nökö 36+4 :heart:
 
Johanna Khyll! Ultraan tuli aika Gravidaan 14.6, eli päivää aikaisemmin mitä Nemppiksellä on :) Meillä siis on molemmilla jännät hetket käsillä samoihin aikoihin :) Emmä painosta niin kamalasti huolehdi, sen verran tottakai että miten oma selkä tulee kestämään ylimääräiset kilot. Mullahan on ollu ongelmia selän kanssa jo pitkään, ja ajatuksena onkin että mitä vähemmän kiloja, sitä paremmin saan raskauden sujumaan loppuun asti. Ja myös raskausdiabeteksen suuren riskin takia täytyy olla tarkkana mitä syö (sanoo ihminen joka on muntannut pullaa enemmän kuin laki sallii viime aikoina.. xD). Toivotaan että tyypillä on kaikki hyvin, nyt parina päivänä ollu ihan järjettömiä kipukohtauksia varmaankin sen takia että kohtu kasvaa, mut ainahan sitä tulee mieleen et onkohan kaikki tuolla ihan ok, kun ei vielä tiedä mitään :/

Nemppis Teillä on ollu ihan samanlainen neuvola mitä meillä oli näköjään! :) Torstaina kävin verikokeissa kans, ja tulokset kuulee varmaan sitten ultrassa. Jos on jotain outoa, siis. Ootte ilmeisesti menossa myös seulontoihin?

Emby Ompa nökö pieni! :heart: Mites, jännittääkö yhtään tuo että tietää käytännössä kellontarkkaan millon pikkunen tulee maailmaan? Ite varmaan hermoilisin itteni ihan tärviölle :eek:
 
Hukkapiru, :) Pikkunen nyytti :heart: Kyl mua ehkä hiukan kauhistuttaa suoraan sanottuna. :D Miten paranen siitä sektiosta (tai siis toki paranen, mut onko ki-peee!) ja onko toinen terve, tuleeko maitoa ymsyms. Hirvittää.. :p Mut oon koittanu heittää ajatuksia tonne jonnekki.. takaraivoon. Olla ajattelematta :)

..tänään oon ollu kyl aikast kipee. Nivuset vaan entistä kipeemmät ja kipeitä suppareitaki tullu tänään. Kiva tutustua niihinki :p

Mitäs Hukkapirulle kuulu muuta? :)

Emby^ ja nökö 36+6 :heart:
 
Hukkapiru Mulla oli kans vaikka mitä kipuja alussa ja tietty ne säikäytti. Mutta kaikki oli hyvin, niin kaipa niistä kivuista on turha huolehtia, jos ei vuotoa ole. Onpa ainakin jokin merkki siitä, että jotain siellä mahassa tapahtuu. :)

Johanna Joko sinäki oot jäämässä äitiyslomalle? :)
Aiotaan me kysyä, kummalta se näyttää. Ois kiva saada tietää ennen synnytystä, kumpi sieltä on tulossa. Mitään oloja tai aavistuksia ei oo. =)
Minustakin vauvakutsut ois kivat ja kaveritkin on niistä puhunut, niin ehkä jopa saan semmoiset.

Mesikämmen Hyvä, että oot edes jotain helpotusta saanut! Ja kiva tietää, että jos satun toistekin tulemaan raskaaksi, niin jotain apua voi saada, jos olo on taas ihan kauhee ja lastakin pitäs siinä kunnossa hoitaa. :)

Viime viikolla jo iloitsin, että olo on jo lähes normaali, mutta eihän ne oireet sittenkään loppunut. Oksuajat on kai jo ohi, mutta kuvotus is back ja väsy vaivaa ajoittain. :/
 
No nyt tuli sit ostettua se dopplerikin (halvalla kun kerta sai :whistle:), täytyy vain enään odotella että saapuu postitse :D
Nyt on taas ollu ajoittain semmosii yökötys päivii, täytyy miettii et pitääkö juossa vessaa vai mitä tekee. :(
Iltasin kun on nukkumaa menny ja selältee makaa ni koskee niin h*lvetist selkää et meinaa ihan itku tulla. Aikasemmas mitää selkävaivoi ollu.
Eilen illal ku olin just nukahtamas ja vaihoin sit asentoo, vihlas tuolt alhaalt jostaa niin kovast et ihan kippuras piti makaa ku sattu niin paljo, ei oo aikasemmin viel kyl noin pahoi vihlasui tullu, mut toi kyllä sattu ja paljon.
 

Yhteistyössä