Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Mesikämmen Voi, minäkin jo niin haluisin hankkia kaikkea ihanaa, mutta ehkä ei ihan vielä kannata kaikkea. Muutama body jo löytyy.:)
Minkälaiset vaunut muuten saitte ja vaikuttaako ne käteviltä? Mulla on jo lista vaunuista, joita pitäs käydä kattomassa josain liikkeessä..
Miten meni lääkärissä tällä kertaa? Oliko yhtä mielenkiintoinen tapaus kuin aiemmat lääkärisi? :popcorn:
 
Hukkapiru ilmoittautuu!

Tänään siis plussattu, oon tuola kakskymppisten puolella roikuskellut jo kohtuu pitkän ajan (vuoden ehkäisyttä nyt) ja Annien innostamana tuuppaan nyt itseni sitten samaan sössöön teidän kanssa :) Ne ketkä ei välttämättä tajua kuka olen, selvennettäköön että palstailin aikaisemmin Destellon nimimerkillä. Vaihdoin nickin vain hieman omaan persoonaan sopivaksi ;)

Hukkapiru ja pienempi paha 6+0
 
Jenny Kiitos! Muutaman nettilaskurin mukaan LA olisi 26.12, mutta epäilen vahvasti että tämä tulee muuttumaan vielä. Tai vaikka ei muuttuisi, on sellainen olo että tammikuulle menee kuitenkin. Synnärinä toimii Keski-Suomen Keskussairaala, eli K-SKS :)
 
Moikkelista!:)

Kävinkin jo tuolla toisella puolella toivottelemassa Hukkapiru sut tervetulleeks!:) liity ihmeessä faceryhmään kans!:) siellä meillä kans keskustelua jonkin verran! Sulla se sit vaati miehen vaihtoa et sait plussan testiin!;)

Mesikämmen: mäki mielenkiinnolla kuulisin et millanen vatipää-lääkäri sulla on ollu tällä kertaa?:D

Annie: millasia vaunuja ootte ajatellu käydä kattomassa?:) niin, ja siis millä viikoilla sä taas olitkaan, ku en millään muista?! (mul on tällanen pahemman luokan raskausaivo-ongelma!:D) ootteko kertonu jo kaikille tutuille vauvauutiset?:)

Emby: joo, ehkä se sektio on ihan hyvä vaihtoehto, niin tavallaan ehkä kuitenkin on pienemmät riskit ku on suunniteltu.:) koska te tiedätte et millon h-hetki on? On varmaan tosi hassua sillee et tietää, et "mennäänpäs tästä hakemaan vauva huomenna klo 10" -tyyliin!

Ootteko saanu jo kutsuja synnytysvalmennukseen? lähinnä vissiin Jenny ja Mesikämmen on vähän samoilla viikoilla... Meille tuli eilen!:) 23.5 pääsis taas kuulemaan asiaa. Ootteko saanu neuvolasta sen ihme dvdn? Ootteko sitä kattonu? Me katottiin sitä sillon heti melkeen, ja ollaan käyty ne sellaset neuvolan luennotkin, et tuntuu et montako kertaa nää jutut puhutaan?!:D sit viel olin yhes lastentarvikeliikkeessä sellasessa raskaus- ja synnytysillassa, ni sielläkin sitä puhuttiin!

On: jes, bongasin meille brio sleep -pinniksen edullisesti tori.fistä!!:) ollaan sitä mietitty ku siit sais sit sen junnusängynki, mut hinta on niin suolanen (350€). Yks päivä sit ihan mäihällä goolglailin sitä, ja joku oli just lisänny sellasen myyntiin, ja mä käyn nyt sit helatorstaina hakemassa sen, ja 120€ vaan maksaa! Oon tosta niin tyytyväinen!:)
tirriäinen jylläilee edelleen kovin; eilen illalla ekaa kertaa tuns ihan selvästi ku potkuja tuli tonne mun "takapuolelle" ihan hirveesti!<3 pötsi on hyvin jo pullahtanu esiin, ja nyt kehtaa jo luopua noista kaikista raskauskaavuista ja voi käyttää jo tiukkaa paitaakin!:) mä niin viihdyn olotilassani!:)

Johanna88 ja tirriäinen 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Johanna88 Kiva että löysitte mieluisen ja vielä noin edulliseen hintaan! Googletin ja kivannäköinen kyllä oli :) Ihana kuulla että siellä kaikki hyvin ja oot tyytyväinen olotilaas, se on tosi tärkeää :)

Tervetuloa Hukkapiru! :)

ON: Vieläkin tuhruttaa pieniä määriä verta mutta edelleenkään ei hyytymiä ole. Huomenna on tuomionpäivä. Eikö sitä vois kuitenki pitää hyvänä merkkinä että tissit on vasta tuhruttelun jälkeen menny kipeäksi?? Ei saa miettiä liikaa, huomenna se selviää..
 
Miitt Onnea huomiselle! Pidän peukkuja, että kaikki on hyvin! :hug:

Johanna Hei, pitääpä iteki selailla välillä tuota sivustoa ja vastaavia, jos sattus iteki löytään jotain hienoa halvalla! Missä vaiheessa muuten tunsit liikkeitä? Minä vielä odottelen niitä..:)
Ollaan tultu jo ulos kaapista, eli ei pantata enää keneltäkään tietoa, muttei kyllä missään facessa tms. julkisesti kuuluteta asiasta, ja tulevilla isovanhemmilla on lupa kertoa sukulaisille.
Tämmöset vaunut kiinnostais: BRIO.NET - Happy-yhdistelmävaunut
Emmaljunga ja Lastentarvike Baby Style Oy - Mutsy Urban Rider Yhdistelmävaunut
mutta saa nyt nähdä, mihin päädytään.. Jos jollain on kokemuksia noista malleista, niin vinkit otetaan ilomielin vastaan! Vaunuissa meillä on kriteereinä, että pitää pystyä kulkeen auraamattomallakin tiellä edes joten kuten, mutta samalla pitäs olla niin näppärät, että sopii myös kaupunkikäyttöön. Ja alle tonnin sais maksaa. Nuo ylläolevat ois netin mukaan kaikkiin kriteereihin sopivat.

Hukkapiru Kiva, kun nyt tulit tänne! :) Oi, sullehan ois luvassa maailman paras joululahja! Lapsesta tosin ei varmaan synttärit jouluna oo niin kiva asia..:D
Jokos oot muuten neuvola-ajan varannut, ja mikä on muuten olo? ;) Mulla tais noihin aikoihin iskeä pahoinvointi...

Annie ja Mini 14+1
 
Johanna, onhan se joo aika jännää päättää oman lapsen syntymäpäivä :) 22.5. on synnytystapa-arvio, et sillon se varmaan lyödään lukkoon. Ajattelin ilmoittaa niille, et juhannusviikolla minä en tänne tule. Piste! :p

Emby^ ja nökö 33+3 :heart:
 
Johanna Faceryhmä? Minkälainen tämä tämmönen on, jos linkkiä sais nii sitten voiski kattoa :) Onko julkinen vai suljettu ryhmä? Meidän tilanteesta tietää tasan me kaksi, eli mies ja minä, enkä ajatellutkaan kertoa muille ennenkuin sitten joskus, kun ultraa on tehty ja semmosta. Niin mietein vain, että kuinka paljastava tuo vois olla :D

Mulla tosiaan vaati miehen vaihtoa, ja oon entistä vakuuttuneempi siitä että tämä on mulle se oikea ihminen. Enkä oo katunu päivääkään, että yhteen palattiin tämän ihmisen kanssa. Sinänsä aika huvittava, siirappinen tarina, mutta minkäs teet ;D

Annie Se lapsi ei välttämättä oikeen arvosta jouluna syntymistä, epäilen :D Mies on syntyny myös ennen joulua, ja ite taas alkuvuodesta, niin meillä sitte tullaan juhlimaan kaikki mahdolliset muutaman kuukauden sisällä :p Neuvolaan en ole soittanut vielä. En oikein tiedä mitä tekisin, kun sain tosiaan uuden työpaikan ja pelkään että raskauden takia mut potkitaan sieltä koeajalla pois, niin en oo sitten oikein uskaltanut vielä mitään ajatellakaan :/

Olo on vallan mainio! Mulla nyt ei oo ollukaan mitään huonoja oloja tms. Ainut mikä on, nii hengästyn helposti lenkillä ja KUTITTAA IHAN HEMMETISTI selästä ja rintakehästä jatkuvasti! Nenä on myös ollut ihan tukossa, ja rinnat arahkot, mutta ei tuon vakavempaa o_O Tänään söin hesburgerissa caramba-hampurilaisen, ja herranjumala sitä elohiirien kolmatta maalmansotaa mikä mun vatsan alueella alko samalla sekunnilla kun jalapeno eksyi vatsalaukkuun :D Yleensä rakastan tulista ruokaa, mut ilmeisesti tästä eteeenpäin täytyy tyytyä miedompaan. Naureskelin vain miehelle, et luojan kiitos siellä ei vielä oo mitään mikä voi kirjaimellisesti potkia mua. Multa ois varmaan murtunu sen ah, niin ihanan hampurilaisen takia kylkiluut :D
 
Annie: mä tunsin ekan kerran liikkeitä 18+2, ja ne oli illalla nukkumaan mennessä ihan selkeitä potkuja jo!<3 sitä ennen olin jo tuntevinani myllerrystä, mut noi ekat kunnon potkut oli tosiaan sillon 18+2.:) Puolisokin tunsi siit muutaman päivän päästä jo liikkeet!:) nyt sain vkl yhen tutun tuntemaan liikettä myös, ku onnistuin saamaan sen koskemaan just oikeeseen aikaan!:D

Juu, ja noit brion jykevämpiä vaunuja mäkin mietin alkuun, mut totesin, et meillä kätevämmin toimii varmaan ne cityversiot ku ne mahtuu autoonkin kätevästi ja niihin saa sen kaukalon kiinni... Kandee muuten kysellä lastentarvikeliikkeistä alennuksia noista ku oon ihan saanu sellasen käsityksen et hinnoissa on ilmaa jonkun verran, tai ainakin monesti tinkaavat vaikka kaukalon puoleen hintaan tai jotain!:) noista toisista vaunuista oon kans lukenu ku niitä oli tullu tohon ozbabyyn just myyntiin, mut en niistä tiiä sen enempää...

Hukkapiru: mut siis raskaudestahan sun ei tarvi kertoa työnantajalle ennen ku muistaakseni kuukautta ennen laskettua aikaa!:D et ihan rauhassa salailet vaan niin kauan et saat varmistettua työpaikan...;) se faceryhmä on salainen tietty, ja sinne pääsee Jenny Pauliina Harkiman kautta, ku Jenny hallinnoi sitä ryhmää.:) sinne on kätsä lisäillä kuvia masuista ja kaikkea ku saa kätevästi vaikka puhelimella!
 
Johanna Ei tarvi ei, mutta tuntuu vain niin ilkeältä työnantajaa kohtaan sinänsä. "Hei oon uus työntekijä ja jään muuten kohta äippälomalle, morjens" :D No, murehditaan sitä sitten kun se on ajankohtaista. Nyt pitää vain opetella valitseen vaatteet, jotka on mukavia päällä ja mahdollisimman väljiä. Tulee ihan olo, että suunnittelis jotain pankkiryöstöä xD Mites, laitanko tälle jennylle vain viestiä että mut voi lisätä tähän ryhmään, vai mikä on menetelmä? :)
 
Voi persus tät oloo. Tekis miel itkee ku koskee niin pe*keleest, mut ei itketä :D
Oksettava olo, ja tuntuu et jos oksentais ni olo helpottuis, mut ei tuu. Nyt on alkan samat vattakivut, mitkä on ihan järkyttävii ja näit samoi kärsin esikon aikanaki, tosin vaan 2kk, tissit on kipeet ja pyyhkies silloin tällöin tullu ruskeeta "litkumaist" valkovuotoo. näitten kaikkien päälle viel järkyttävä väsymys ja se et näytän ku en olis nukkun vuotee (eli ihan kalpee) ja rakastan shoppailuu ylikaiken, enää en ku en jaksa kävellä edes.. ainiin ja unohtamatta sitä et kävelles tuntuu happi loppuvan ku hengästyy niin helpost.

Eipä mulla muuta, hengis ollaa siis :saint:
 
Ain00 Kuulostaa kyllä ihan mielettömän hankalalta :O Ootko tohon huonoon oloon kokeillu juoda vissyä tai semmosta? Oon kuullu että se vois hetkellisesti jopa auttaakkin, jos meinaa olla ellottava olo. Ite juon paljonkin vissyä (sodastream, ah.. jumalan lahja kansalle), ja ihan ennen raskauttakin huomasin että auttaa jos vatsassa on hieman epävakaista.

Itellä ei tosin mitään oloja ole, joten en osaa sanoa auttaisko tähän vaivaan, mutta kannattaa ainakin kokeilla.
 
miitt: no, miten meni tänään?:) mul on ollu sormet ja varpaat ristissä ettei mitään ikävää vaan tulis eteen!

ain00: joo, mul ei kans mitään varsinaista pahoinvointia ollu et olis oikeen oksu tullu, mut iltasin yllätti sellanen tosi ellova olo, ja aamuisin välillä! mul kyl onneks se loppu siin maagisella 12vkon rajapyykillä; toivottavasti sullakin!:) ...ja oli kans aika paljon sitä vatsan juilintaa, mut kyl se siitä sit helpottaa!:) sit siihen viel iskiaskipu kaveriks...:D

hukkapiru: ei kato oot ilkee vaan sille työnantajalle!:p mä oon ihan suunnitellu niin et koitan kärvistellä täällä työpaikassa niin kauan et tuun raskaaks et työnantaja saa vähän maksella ku se on aina kohdellu meitä työntekijöitä ku paskaa (ja se on siis mun täti, eli kahta pahempi!)...:D no, saapahan maksaa sit sen 3kk palkan, muahhahah! oonks mä ilkee...?;)
 
Johanna Sehän siinä on, et mielelläni en kellekkään ilkee olis ihan tieten tahtoen :p Esimies on ihan mielettömän kiva ja leppoinen kaveri, joten tämän takia tuntuu että teen pettymyksen häntä kohtaan, ja muitakin, koska hakijoita oli reippaasti 200 ja meikä sai sen paikan, niin.. :D Tai sitten mä vaan ajattelen liikaa, mene ja tiedä. Tilanne on muutenkin mulle niin uusi, etten oikeastaan ees tiedä miten suhtautua mihinkin asiaan :D Todennäköisesti koko raskaus ei ees oo vielä selvillä ihan kokonaisuudessaan, ennenku siitä saa jotain vielä konkreettisempaa käsiinsä mitä raskaustestin. Kai mun luonne vaatii että sen muksun täytyy olla jo rippikoulusta päässyt, ennenku suostun tajuamaan olevani äiti :LOL:
 
Hukkapiru Minä oon jo ultrassa käyny ja saanu neuvolassa kuunnella sydänääniä plus vatsa on alkanu kasvaan, mutta silti ei tunnu kovin todelliselta, että meille ois ihan oikeasti vauva tulossa!:D Toivon, että edes potkujen tunteminen sitten sais tajuamaan asian, ettei sitten synnärillä tuu paniikkia et apua, meillä on vauva, josta pitää pitää huolta!:LOL:
Minustakin on ihan turha tuntea syyllisyyttä työpaikan takia, sillä ei raskautumista voi suunnitella, etkä sinä tahallasi jää melkein heti lomalle. Äitiyslomasta pitää ilmoittaa työnantajalle noin 3kk ennen laskettua aikaa, ja loma alkaa viimeistään kuukautta ennen la:ta. Eli vielä on aikaa salailla...Neuvolaan suosittelisin soittamaan jo, sillä eka neuvolakäynti on usein jo 7-10-viikoilla paikkakunnasta riippuen, eli ehkä jo ihan pian! :)

Ain00 Tsemppiä pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa!:hug: Kyllähän sen kestää, kun muistaa kärsimysten syyn!:)

Johanna Mulla oli se lääkäri tällä viikolla, ja neuvolatäti kyseli jo, että joko oon tuntenut liikkeitä, vaikka tosiaan vasta 15. viikko menossa. Nyt sitten oonki alkanu tarkkaileen vatsaa, jos jotain myllerrystä tai kuplimista tuntuisi, mutta eipä oo tuntunu.. Musta tuntuu, et lastentarvikeliikkeillä on jatkuvasti jotkut alet menossa, niin oon aatellu valita vaunut ja sitten ootella tarjouksia ja aleja! Juhannuksen jälkeen kaikkialla on alennusmyynnit, niin se vois toisaalta olla hyvä aika ostaa vaunut.=) Meille on kaukalo jo tulossa muualta, niin kaikenlaiset pakettitarjoukset pitää sit ohittaa..

Minäkin jännään täällä Miittin kuulumisia! Miten meni neuvolassa? :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Hukkapiru
Kokeiltu on ja ei oikein sovi vattalle noi hapolliset juomat täl hetkel. Ainoat mitä oon nyt juonu ni aamusin tuoremehu kupin ja muuten sit vettä.

Oon jo miettin et oliskohan tost pahoinvointirannekkeest mitää apuaa, kellää kokemuksia?
Muuten voisin kärsii nää olot ja kivut, mut täytyy jaksaa olla tuon esikonkin kanssa. Mikä on kyl todella heikkoo nyt. kaikki päivät menny siinä kun oon makan sängys ja toinen kattoo aamust iltaa lastenohjelmii. :(
ton oksetus olon ku sais pois, ni muut vaivat voisin pitää.
 
Annie: Saatiin Emmaljungan City crossit ja vaikuttavat tosi hyviltä. Ihanan tilavat, mutta kuitenkin kevyen näppärät. :D Olipa pöljästi sanottu!

Tervetuloa Hukkapiru myös täällä! :wave:

Meille on tullut kutsu perhevalmennuksiin. Niitä oli muistaakseni 4 krt ja kaikki kerrat käsitteli jtn uutta juttua. Ne oli parisuhdeilta, raskausajan liikunta, synnytys ja vauvanhoito muistaakseni.. Mitään dvd:tä ei olla saatu eikä olla oltu millään luennoilla. :D Ihan mielenkiinnolla mennään noihin valmennuksiin. Parisuhdeilta jätetään todennäköisesti väliin ku siellä pitää kuulema kaikkien kuullen jauhaa omasta parisuhteesta ja me ei haluta. :D

Ain00: Mulla ne rannekkeet ei auttanut mitään, mutta mä oonki tämmönen poikkeustapaus, joka näköjään oksentaa koko raskausajan. :D Mä kuulin yhellä sairaalareissulla magneettirannekkeista, että ne toimis.. Kannattaa kyl ehottomasti kokeilla!

Sitten päästäänkin huumoriosuuteen eli meikäläisen lääkärireissuun! Reissu oli taas sellanen "huh hah huli, turpaan tuli"-reissu ja maksoki 130 €!! Jipii! Lääkäri oli tosi ankea ja epäystävällinen. Alatutkimus kävi todella kipeästi ku se tunki ne sormensa tuonne toosaan. :D Pahoinvoinnin pitäisi kuulema olla ohi ja supistuksista ei tarvi välittää. KYLLÄ se pitää supistella! Sain mä sentään 2 viikkoa sairaslomaa ja vauvalla oli kaikki hyvin. Mä en oikeesti enää kestä. Mistä näitä vatipäitä riittää?! :LOL:

Mesikämmen ja masukki 25+2
 
Viimeksi muokattu:
Annie Mä itseasias yritin soitella neuvolaan, mut totesin että täällä on ajanvaraus/neuvonta vaan ma-to klo 11-12. Pitäiskö tossa ajassa päästä tonne muka läpikin? :D Maanantaina käyn liitossa jutteleen ihan muutenvaan, niin ajattelin kysästä vielä sieltäkin ihan varmuudeksi et onko mulla nyt mitään huolta tän asian suhteen, jos raskaus tuleekin koeajalla tietoon (on sitten liiton tuki takana, jos niin käy pahimmassa tilanteessa). Millon kävit ensimmäisen ultran, ja mitä yleensäkin ensimmäisellä neuvolakäynnillä tapahtuu? Oon hieman pihalla näistä asioista, niin ois ihan hauska tietää et mihin mun täytyy varautua :)

Ain00 Kuulostaapa surkealta tilanteelta, kannattaa kuitenkin niitä rannekkeita varmasti kokeilla. Eihän se ainakaan ole keneltäkään pois, ties vaikka auttaisivatkin :) Koitahan jaksella :hug:

Mesikämmen Kah, pitkästä aikaa :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Mesikämmen;26203642:
Alatutkimus kävi todella kipeästi ku se tunki ne sormensa tuonne toosaan. :D
Siis anteeks, mut multa turskahti muusi ja makkarakastikkeet nenästä ku luin ton. On kyllä hyvin kuvaava ilmaisu :LOL:

Noista vaunuista ku on ollu puhe, niin ostatteko uudet (ne, kenellä ei vielä ole) vai oletteko pitäneet käytettyjenkin ostoa mahdollisena? Tuli vain mieleen, kun itse törmäsin muutaman vuoden vanhoihin vaunuihin kirpparilla, eikä hintakaan ollut mikään älytön (yhdistelmävaunut + sateenvarjo + sitteri + krääsää, oli kääntyvät ilmakumirenkaat ja ihanan kevyet rullailla hp. 150e), niin aloin miettimään että kannattaako sijoittaa uusiin, vai hankkia käytettyinä?
 
parin tunnin unet takana ja oli kyl ihana nukahtaa kun ei ollu tunnetta et laatta lentää :D On näist nähtävästi jotain apua.

vaunuista
Meil on noi esikon emmaljunga scooterit, mut niist oo mitää apua vauvalle sit. käytettynä ostan luultavammin yhdistelmät tai sit pelkät vaunut ja sitku ei niis vaunuis enää ni menis nois scoottereis sit. Mut tiiä sit jos pitää seisomalauta hommata, ni ei oikein noihin käy. hankalia nää tämmöset mietinnät :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä