Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Voimia Mirameille vielä täältäkin!

Ja Mesikämmen, mulla on todellakin kaikki sympatiat sun puolella! Mä käyn viikoittain terkkarilla tai lääkärillä ahdistuksen takia, ja varsinkin siellä tunnutaan olevan tosi ymmärtämättömiä raskauspahoinvoinnin suhteen. Mulla on ennen raskautta ollut julkisen paikan kammoa ja nyt kun en pahoinvoinnin vuoksi oikeasti jaksa lähteä ulos, saan jatkuvasti kuulla vihjailua siitä, että liioittelen pahaa oloani ahdistukseni vuoksi. Olen koittanut kertoa, että oltuani nyt kuukauden verran sängyn omana mä tekisin mitä vaan jotta voisin käydä päivittäin ulkona ja toimia normaalisti, ja että se mun ahdistukseni ei nyt ole mun mielessä mikään tekijä tän pahoinvoinnin rinnalla. Varsinkin mun terkkarillani on tapana kommentoida sellaiseen sävyyn jota mä pidän väkisinkin vähän tuomitsevana: "Sitten kun sulla on se lapsi sä et enää voi sanoa että ei jaksa, vaan sinne puistoon on vaan lähdettävä!", "Suurinosa odottajista kumminkin käy töissä, sun pitäis olla tyytyväinen että olet noin onnekkaassa tilanteessa että voit vaan maata!" ja "Raskaus ei ole sairaus!" Välillä tekisi mieli vaan ärähtää että kumpi nyt on onnekkaampi, se joka pystyy raskauspahoinvointinsa kanssa käymään töissä, vai se joka ei enää jaksa edes katsoa telkkaria? Mä tiedän että lapsi muuttaa mun elämää suuresti ja on iso vastuu, mutta se ei kumminkaan tee musta mitään superihmistä joka ei koskaan sairastu ja joka aina jaksaa. Jos mulla tässä tilanteessa olisi esim. aiempi lapsi, mä olisin varman joutunut tekemeen jonkinlaisia järjestelyjä, viemään sen hoitoon tai pyytämään paljon apua tuttavilta. Tää pahoinvointi ei todellakaan ole mitään lomailua!

Tuosta äskeisestä ja mun aiemmasta hiljaiselosta voinee päätellä, että huonovointisuus alkaa olemaan melko sietämätöntä täällä... En oksenna edelleenkään, mutta tiedän ettei se ole kaukana. Jos mun olisi yhtään pakotettava itseni liikkumaan ja tekemään (onneksi ei ole) olisin varmana pää ämpärissä joka välissä. Olen sinällään kiitollinen että en oksenna, sillä onhan se epämukavaa ja vie voimia paljon, mutta olen kuitenkin kyllästynyt kuulemaan, ettei minun pahoinvointini voi olla kovin pahaa kun en ole oksentanut. Avauduin jo joulukuisten puolella hieman tilanteestani, joten en nyt ala uudestaan rasittamaan palstaa yksityiskohdilla, vaikka olo alkaa jo olla hieman lannistunut.

Pahoittelen omaan napaan tuijottamista, on taas vaan ollut kovin pitkä tauko palstailussa!

Mosmos 7+3

Kiitos tsempeistä. Ootte ihania kaikki! :heart: Nyt alkaa oleen jo vähän parempi olo ku sain yön yli nukkuttua. Kyllä mua vieläkin suututtaa ihan hirveesti se lääkäri ja tekis mieli soittaa sille, että pyydän kuule sen b-lausunnon jostain muualta ku pitää olla tuollanen ¤%&/#¤#&!! :D Mutta jospa kuitenkin antaisin hänen nyt tolskata sen b-lausunnon tämän kuun loppuun.. Pyydän sitte sieltä äippäpolilta uuden, jos tarvin.

Jotenkin tuntuu hullulta, että mun pitäis olla todella monen viikon jälkeen heti ihan terässä ku pahoinvointi vähän hellittää.. Toivon todella, että äippäpolilla olis vähän erilaista toimintaa. Kyllä mua jännittää mennä sinne tollasen kohtelun jälkeen..

Mosmos: Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Kylläpä on sullekin tullu p*skaa niskaan lääkäreiltä. Miksei ne voi käsittää sitä miten huonoon kuntoon ihminen voi mennä?! :kieh:

Tänään muuten poksutaan 23+0!

• Tykkää
Reactions: Mosmos
Annie Yritin tänään soittaa neuvolaan mutta siellä ei vastattu! just ku sain kerättyä rohkeutta niin sitten ei vastata.. noh huomenna uusiksi!

Mitä mieltä muuten olette, kannattaako soittaa neuvolaan vai ihan terveyskeskukseen ku on alkuraskauden vuotoa ollut tai mitä lieneeki.. Kumpaan itse soittaisitte saadaksenne selvyyden. Mulla on niin huono kokemus neuvolan ultralaitteesta ku se on niin vanha ettei selvää kuvaa saa :s Aina on arvottu että "onkohan tuo nyt kohtu?"

MiittTsemppiä vaan huomiseen uuteen yritykseen!:) En tiiä, kumpaan pitäisi soittaa, mutta ehkä itse soittaisin kuitenkin neuvolaan ja kysyisin sieltä, mitä kannattas tehdä. Jos tulee jokin hätätilanne, niin mulle on neuvottu ottaan nyt (ennen rv22 tai jotain vastaavaa, en nyt muista) yhteyttä päivystykseen ja vasta sit myöhemmin äippäpolille (tai johonkin semmoseen, en nyt muista). Heh, kuulostaa yhtä hyvältä laitteelta teidän ultra kuin meidän neuvolan doppleri! :D

Mosmos Tsemppiä pahoinvoinnin kestämiseen!:hug: Tiiän kokemuksesta, että nuo viikot on tosi rankkoja myös henkisesti, kun ei jaksa tehdä yhtään mitään, mutta sitten on kuitenkin ihan hirvittävän tylsää vaan maata tokkurassa. Mutta ei siinä muu auta kuin koittaa kestää tunti kerrallaan. Ei se loputtomiin kestä vaikka siltä tuntuu. :hug:

Sen verran voin koittaa vinkata, että syö just sitä, mitä tekee mieli. Mulla yleensä semmoset ruuat pysy sisällä helposti, mutta jos koitin jotain, mitä ei tehnyt mieli, niin se tuli ylös hyvin äkkiä. Lisäksi kannattaa koittaa oksentaa, vaikka se onkin ihan hirveää. Mulla ainakin usein olo helpottaa, kun annan periksi ja oksennan. Sen jälkeen tosin voi olla heikko olo.. Oot varmasti jo kuullut nämä neuvot, mutta kannattaa syödä usein ja aamulla syö ennen kuin nouset ylös (edes vessaan).

• Tykkää
Reactions: Mosmos
Jee vihdoin aika neuvolaan saatu! mutta vasta 4.5 :( ja meän neuvolan täti oli aivan ihanan oloinen nuori nainen, kerranki! :) ens viikolla tulee postissa esitietolomaketta ja muuta mukavaa esitettä. En malta oottaa että pääsen katteleen niitä. Tietty huolettaa ettei siellä enää ookkaan mitään mutta toisaalta oireet kertoo muuta. Tullu uusiaki oireita muutaman päivän sisällä, en jaksa stressata enää :) Nyt nauttiin voice of finlandista ja pitsasta jota tehtiin 3 pellillistä NAM!!

IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE! :)

• Tykkää
Reactions: Epa_88
Nyt tulee kysymys kaikille!

Onko/onko ollut alkuraskaudessa kellään jatkuvaa painontunnetta alavatsalla? Minua tämä vaivaa joka päivä ja illalla yltyy, varsinkin maatessa. Normaaliahan se on mutta välillä tuntuu etten voi keskittyä mihinkään kun mietin vain sitä :D

Nyt on muuten aamupalan syönti mennyt vaikeaksi! Puuro ei mene enää alas, pelkkä hajukin oksettaa. Itseasiassa tuntuu ettei mikään enää maistu, eilen jopa kolmen suklaan jäätelö kuvotti minua. Ja se on aina ollut suurinta herkkuani! Murr.. Iloitsen silti oireista :) Etenisipä tämä raskaus jo yli 12 viikon, haluan päästä osteleen söpöjä vauvanvaatteita. Netistä on löytyny niin paljon kaikkea. Olen jopa kaupoissa käynyt hypistelemässä pienen pieniä vaatteita ja mielessäni yhdistellyt niitä :D Ei kukaan muu ois yhtä höperö??

Miitt Kiva kuulla, et sait jo ajan. Ei se kovin kauas mennyt, kun eihän tässä ole enää kahta viikkoa siihen!:) Mulla eka aika meni kuukauden päähän soitosta...
Mulla oli alussa painontunnetta, mutta se vaivasi pääasiassa vain istuessa, joten ylösnousu tai asennon vaihtaminen helpotti. Äkkiä se menee ohi!
Minä en oo vielä vaatteista niin inostunut, kun ootan sitä, että sais sukupuolen tietoon. Kaikki vaatteet tuntuu olevan niin tyttömäisiä tai poikamaisia, että vaikeaksi tulee vaatteiden hankinta, jos ei sukupuolta saa selville. Vaunuja oon sit kattellu senkin eestä ja pohtinut sopivaa, eli et oo ainut höperö!:D

Annie24 Ite oon katellu pääasiassa vaatteita jotka kävis ihan kummalle vaan. En oikeen perusta siitä että tyttö puetaan vaaleenpunaiseen ja poika siniseen. Tottakai niitäkin voi olla mutta tykkään enemmän siitä että vauvalla on kirkkaita värejä päällä :) esim. lindexillä on ihanan värikkäitä vaatteita vauvoille. Oon jo kutonu vauvan tumput joissa on ihana valkoinen nahkanauha ranteen kohdalla pujoteltuna ja siitä tehty rusetti ja sitte oon kutonu kuution jonka täytin vanulla ja reunoille pahvia jotta pysyy kasassa (kuutiossa väreinä vkelt. ja valkoinen raidoitus) Ja keskeneräinen projekti on pieni pöllöpehmo :) Oon vähän innostunu kutomaan :D Ite en oo vaunuja katellu ku luulen että saadaan tutuilta mutta oon jo miettiny esim. mistä kankaasta ompelen pussilakanan ja tyynyliinan ja pinnasängyn pehmusteen, hirveät suunnitelmat! Pitäis yrittää rajoittaa jos saaki huonoja uutisia ultrassa.

Miitt Tommosta painontunnetta ei ole, mutta jos se häiritsee, voin vaihtaa tähän pahoinvointiin? :LOL:

Mä olen jotenkin ihan yrittämättä onnistunut pysymään erossa vauvanvaatteista ja muista tavaroista - toisin kuin äiti :D Se on hamstrannut mulle vaikka mitä, ja lisäksi annoin sille luvan kutoa jotain kivaa. Meillä on äidin kanssa hyvä työnjako, kun äiti on ihan huippu kutomaan ja minä taas ompelemaan. En usko, että mun vauva tulee äitiyspakkauksen lisäksi saamaan melkein mitään "valmista" :) Sukupuoli olisi kyllä hyvä tietää, vaikka en mäkään varmana mihinkään vaaleanpunaisiin- ja sinisiin kallistu. Koska te pidemmällä olevat olette saaneet tietää sukupuolen?

mosmos ei kiitos enempää pahoinvointia tänne :D Tehän saatte sitten vaikka mitä kivaa vauvalle aikaan :) osaispa itekki ommella niin vois tehdä sellaisia vaatteita mitä muilla ei ole. oliko sulla muuten milloin la? muistaakseni joulukuun alussa. Mulla selviää sitten ens viikon perjantaina neuvolassa ehkä :D mutta nyt mennään sillä että se on 4.12

Mä en hirveesti oo hankkinu tavaroita ku en oo jaksanut. Mutta onneksi on innokas anoppi! :D Mua vähän häiritsee ku nyt se on ostellu vaan kaikkea vaaleanpunaista yms. tyttömäistä.. Tosi mahtava juttu, jos kätilö olikin väärässä ja sieltä tuleeki poika! :LOL: Tuon sukupuolenhan voi yleensä kysyä rakenneultrassa. Siellä me ainakin saatiin tietää. Ajattelin mä huomenna kysyä äippäpolilla, että onkos se tyttö pysynyt tyttönä. :D

:wave:

Sukupuoli me saatiin tietää vasta rv 29+0. Ei siinä rakenneultrassa nähty.

Tää tyttö kävi ultrassa ja sydänkäyrillä (oli kyl yllätys, et semmosenki ottivat), ihan siis rutiinitarkastus. Jo viides ultra tälle raskaudelle :p
Niiiiniin. Näille raskausviikoille painoarvioksi tuli 1600g, melko pieni on kaveri o_O : / ja tosiaan perätilassa ollaan edelleen.
Kohtu on jotenkin jännän mallinen, joten kaveri ei tuskin sieltä enää edes käänny ja kääntämistä ei ruveta edes yrittämään. Nyt joutuu sitte miettimään, et synnytänkö perätilassa vai mennäänkö sektiolla.. Hmmph.. : / :(

Jos mennään sektioon, ni siinä se toipuminen. Kuka hoitaa / nostaa vauvvaa päivisin, kun mies on töissä.. Koeaikana tuskin saa / kannattaa ottaa isyysvapaata.. Hitto. Pää pyörällä..

Emby^ ja nökö 32+0 :heart:

• Tykkää
Reactions: Jenny90
moikkelista kaikille!:)

miitt: mulla oli alkuraskaudessa sellasta inhottavaa painon tunnetta alavatsalla koko ajan, et ei huolta! mulla onkin (edelleen) istukka tossa etuseinämässä niin en tiä voiks johtua siitä?:O

...ja hankinnoista: me ollaan nyt puolentoista viikon sisään osteltu vähän juttuja tyttöväreissä ku saatiin tyttölupaus kätilöltä rakenneultrassa... vaunut ostettiin tosiaan jo aikaa sitten ku huuto.netistä bongattiin haluamamme edullisesti, ja sanoma magazinesilta tilattiin vauva-lehden lahjatilaus (tai siis "mun sisko tilas meille") ja siitä saatiin baby björnin sitteri lahjaks! kannattaa muuten kattoo niit lahjatilauksen tilaajalahjoja; siel on vaik mitä brion kaukalosta pinnikseen ja itkuhäläriin!!:D

emby: ohhoh, aika hurjan kuulosta! icyhän jouduttiin lopulta leikkaamaan, et mitenköhän toipuminen on siellä sujunut, et vois jakaa kokemuksia?:) Onpas nökö pikkuinen! ...oliks sulla siis se ultra sen perätilassaolon vuoksi vai miten? mä oon täällä ihan surkeena ku ei oo enää ultria meille eessä, ku rakenneultrassa käytiin jo...

Johanna88 ja tirriäinen 22+0 POKS!

icy
Emby, mulle tosiaan jouduttiin sektio loppuviimeks tekemään avotarjonnan ja pysähtyneen avautumisen takia. Osastolla laittoivat toisena päivänä jo nostamaan ja hoitamaan vauvaa. Pelotti kyllä ihan hirveästi kun oli muuten vielä niin heikko olo, ei niinkään haavan vaan sen helkutin päänsäryn takia. Osastolla ainakin sanoivat, että vauvaa voi nostaa muttei mitään painavempaa. Mulla on ilmeisesti jotain kiinnikkeitä jotka on nyt kolmen viikon jälkeen alkaneet hiukan paukkua kun sängystä nousee nopeasti tai jos kauan vaavia on kantanut, ei mitään hirmu kipeetä tee. Muutoin parantuminen on mennyt aika huomaamattomasti ja silloin kotiin tultaessa vauvaa pystyin ihan hyvin jo hoitamaan! :) Liikkuminen on ainakin auttanut siihen alavatsan kireeseen oloon. Aijuu, napapiikeistä tuli kans pötsi kosketusaraksi, mut voi olla että tökein niitä kotona liian lähekkäin...ainakin niin mun terkkariopiskelija-kaveri tuumasi. Myönnettäköön, että yösyötöissä mies oli kyllä tosi hyvänä apuna (toki muutoinkin) mutta yksinkin pärjäisi. :)

tsemppiä kaikille! Äkkiä se odotusaika menee, itsellä on jo ikävä sitä masua...tai oikeaataan niitä potkuja ja hikkaamisia jne. Ja Nauttikaa niistä yöunista :D

icy & poju 3vko 6pvä <3

Johanna, mulla on ollu noita ultria sen viime vuonna sattuneen hätäleikkauksen takia, kun meni raskaus kesken rv 15+3.. Katotaan miten kohtu tulee mukana ja miten kaveri kasvaa ja pysyykö haava perässä jne :) (mulla oli kaksiosainen kohtu ja oikea puoli siitä oli surkastunut..)

icy, aaaaa. Eli sä olet mennyt ihan normaalisti alatiesynnytykseen mut jouduit sitte hätäsektioon? Millaset fiilikset sulla oli ennen synnytystä? Pelottiko ja miettisitkö asiaa paljon? ..nnii-ih, sitä mäki pelkään, et ei mee sittenkään kaikki hyvin tms.. En mä usko, että mulla voimat / tahto loppuis kesken siinä alatiesynnytyksessä, mut et.. sattuuko enemmän, repeääkö enemmän, onko vauvalla kaikki hyvin ymsyms..

Noh, tästä tulee vielä iso päänsärky.. :(

icy
Emby juu päästiin avautumisvaiheessa 8cm:iin mut jostain mulle tuntemattomasta syystä ei sitte auennut enempää vaikka supistuksienkin piti olla tarpeeks voimakkaita. Ei ollu varsinaisesti hätäsektio kun sydänäänet oli koko ajan hyvät ja siksi yritettiin ensin puudutuksella sektiota mutta se ylikätevä anestesialääkäri ei saanu oikeeseen paikkaan sitä niin sitten nukuttivat kun meinasin pyörtyä kipujen takia. Laittoivat just vähän ennen sektiopäätöstä mulle oksitosiinin joka siinä leikkauspöydällä sitte vaikutti kivasti ja taukoa ei supistuksissa juuri ollut.

Oli kyllä iso pettymys joutua sektioon, kun kuitenkin 12h (jos laskee siitä kun sairaalaan tultiin, silloin 3cm auki) vaavia puserrettiin ja sitte kroppa ei suorittanutkaan tehtävää loppuun. :/ muutenkin avautumisvaihe meni tosi hyvin ja sain kätilöiltäkin kehuja rauhallisuudesta. toisaalta ilman sektiota repeämät ois voinu olla tosi pahat tai vauvan tila huonontua...mut kyllä siihen etukäteen kannattaa varautua, itte en edes aatellu omalle kohdalle tulevaksi ja sitte se tuntukin ihan maailmanlopulta. Mitä se ei tietty ole, vauvan ja oma terveys on tärkein. Suunnitellussa sektiossa on se hyvä puoli, että isä pääsee mukaan ja vauvan saa nähdä ja jossain sairaaloissa jopa rinnalle jos vauva on hyväkuntoinen :) ja pystyy etukäteen juttelemaan asiasta neuvolassa ja lääkärin kanssa.

• Tykkää
Reactions: Emby^
Jos jotain kiinnostaa niin käykää kattoon seppälän baby mallisto! Aivan ihania vaatteita :) liikkeestä löytyy suurempi valikoima kun netistä. Pääsis nyt äkkiä sinne ultraan ja sais tietää onko siellä ketään niin menisin heti ja ostaisin seppälästä muutaman yksilön ennenku ne loppuu :D mm. tuo on pakko saada! ihanan pirteänvärinen <3
https://www.seppala.fi/vauvat-ylaosat/fi_1111_6090105/dp?openGroup=4033

ja hintakaan ei ole tälle komistukselle paha ja sopii sekä tytölle että pojalle!

Mosmos ekassa raskaudessa saatiin tietää vissiin 36+ jotain. Rakenneultrassa oli neidillä jalat ristissä ja meille tuli yks ylimääränen ultra sinne loppuun kun epäiltiin perätilaa.
Tässä raskaudessa ei taaskaan nähty kinttujen väliin rakenneultrassa, joten arvoitukseksi jää loppuun asti ellei tuu akuuttia ultran tarvetta. Eli rakenneultra on se jossa sen saa tietää, JOS saa :D Sen jälkeen ei periaatteessa oo enään mahdollisuuksia sitä selvittää, ellei maksa yksityiselle tai joudu jonkun muun jutun takia ultraan:)

Miitt Mulla on ihan samat suunnitelmat kuin sulla, eli tyttöä ei pueta pelkästään pinkkiin tai poikaa pelkästään siniseen, vaan ainoa rajoitus väreissä taitaa olla vain se, etten poikaa ehkä pukisi mihinkään hempeään vaaleanpunaiseen. Suurin osa vauvan vaatteista kuitenkin on tosi selkeästi tytön tai pojan vaatteita (kuvioiltaan tai leikkauksiltaan), ja sukupuolineutraalius tuntuu tarkoittavan sitä, että vaate on valkoinen. En tosin vielä oo kovin paljon vaatteita katellut, mitä nyt pari kertaa ohimennen oon kaupoissa piipahtanut vauvapuolelle (ja minähän en oo edes viikoittanen kaupassa käynyt nyt raskausaikana..), niin ehkäpä oikeanlaisia vaatteita löytyy, kun oikeasti aloittaa niitä hamstraamaan.
Kävin muuten nyt kirjoittaessa pikaseen lindexin sivuilla, ja pitää kyllä siellä käydä ostoksilla. Siellähän nuita neutraaleja vaatteita näkyy löytyvän, ja muutenkin oli minulle mieleisiä, eli kiitti vinkistä!=)

Ultrassa on käyty, ja sehän oli aivan ihana reissu!:heart: Siellä se viikkoja vastaava pieni vilkutteli, ja kaikki raajat, suu, nenä, aivot ja muut tärkeät osat löytyi.:D Niin ja sydänkin löi sopivaan tahtiin. Nyt on muistona hienoja kuvia, joita tuijottelen pitkin päivää onnessani! :heart::heart:

Onnittelut Annie hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Johanna: Ootko katellu mitään yksityisiä neuvoloita, joissa vois käydä ultrassa? Täällä meilläpäin on yks yksityinen, jolla on hyvät vehkeet eikä se ultran hinta oo ku 50 €. Että ei mikään ihan hirveen paha! Ihan vaan tälleen vinkkinä, jos haluat vielä käyä ultrassa. :)

(.) Voi apua oikeesti.. Mä en tiiä itkisinkö vai nauraisinko!! :D Ehkä mä tyydyn jo nauramaan... Mä kävin tänään siellä äippäpolilla ja mulle sattu venäläinen lääkäri, joka ei ymmärtänyt kunnolla suomea. Ei siinä, mulla ei todellakaan ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta ku ei ymmärretä kunnolla toisiamme niin on ehkä hiukka hankala toimia. Pahoinvoinnista hän sanoi, että "No se saattaa välillä olla vähän pahaolo" ja että "Nythän on mahatautia liikkeellä". Meinasin sanoa sille, että onpa sitkas mahatauti ku jo 18 viikkoa kestänyt! :D Mulla oli viime yönä ihan hirveet polttelut alaselässä ja äiti sano, että ne on supistuksia. Ei se lääkäri niihinkään mitään sanonut.. Tarkisti sentään kohdunsuun tilanteen. Noh positiivista käynnissä oli se, että tyttö oli pysynyt tyttönä, joten anopin ostamat vaaleenpunaset vaatteet voivat päästä käyttöön. :D Varasin ajan yksityiselle. En jaksa enää tätä pelleilyä.

Jenny Apua, ei mulle ollut tullut mieleenkään, että sitä sukupuolta ei ehkä saisi tietää missään vaiheessa raskautta! :D Mä varmaan menisin yksityiselle siinä tilanteessa, haluan sen kyllä tietää.

Miitt Just tänään oli eka neuvola, ja siellä lasketuksi ajaksi laitettiin 3.12. Toisaalta mulla on kumminkin aina ollut vähän keskimääräistä pidempi kierto (mitä nevolan laskuissa ei otettu huomioon), joten ultrassa tuo päivämäärä saattaa hyvinkin siirtyä hieman edemmäs. Mutta joka tapauksessa melkein samoilla päivillä mennään!

Mosmos 8+1

Annie Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Itekki varmasti vaan tuijottelisin niitä kuvia :) voi kunpa mekin saatais ens viikolla hyviä uutisia ultrassa!

Mosmos Ultrattiinko sulla siis neuvolassa ollenkaan? Mulla aiotaan ultrata ens perjantaina ku on se eka käynti, silloin viikkoja 9+3(?) jos sillä laitteella taas mitään näkyviin saadaan..

Jenny Minäkään en tienny ettei sukupuolta saa välttämättä selville :O

..ja nythän on tullut / on tulossa uusien lakiehdotusten mukana se, että lääkärit ei sais edes enää kertoa sukupuolta.

Siitä on lääkäreille vissiin tullu niin paljon reklamaatioita "väärästä" sukupuolesta ja "väärästä" arvauksesta..

Miitt Ei ultrattu eikä edes kuunneltu sydänääniä.... Vähän harmittaa, mutta näin se joissain paikoissa menee. Sain ekaan ultraan ajan noin komen viikon päähän. Kun mä nyt olen tähänkin saakka odottanut kärsivällisesti, niin kaipa mä jaksan vielä sen kolme viikkoa odottaa. :)

Mosmos 8+1

mosmos itse en kyllä mitenkään jaksais oottaa niin kauaa :D täällä kyllä tuntuu saavan aika helposti ultraan ajan, tällä kertaa suostuin oottaan että raskaus etenee pidemmälle ettei sitten tarvi neuvolan vanhalla laitteella arpoa onko siellä mitään, eiköhän 9+3 näy jo kunnolla jos on jotain mitä nähdä :)

Yhteistyössä