Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Johanna88 Tammikuussa oli muuten samanlainen vuoto mutta runsaampi ja se oliki silloin keskenmeno. Tällä kertaa ollu tosi niukka vuoto ja tullut suunnilleen vaan paperiin pyyhkiessä. En oo ollu vielä yhteydessä mihinkään mutta huomenna aamulla aattelin soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa. Niin ja siis vuotoon ei oo liittyny mitään hyytymiä vaan se on ollu sellasta vaaleanruskeaksi värjäytynyttä valkovuotoa ja välillä ihan muutama veriviiru mukana.
 
Miitt mulla oli tän raskauden alussa ruskehtavaa vuotoa, mutta ei verta. Mukana oli pari nokaretta ruskeaa limaa. Noh, raskaus loppu, mutten usko että sillä on tekemistä tuon vuodon kanssa ku ainakaan pariin viikkoon ei tullut sitä. Neuvolasta sillon kysyin niin sanoivat, että ihan normaalia ruskea vuoto kahen ekan kuukauden aikana.
 
Miwwi Miten niin väärään ryhmään? Kyllä tänne on kaikki tervetulleita, ja erityisesti kakskymppisistä yrittäjistä plussanneet, joihin sinäkin taidat kuulua. Eli tervetuloa mukaan vain!:flower:

Miramei Voimia!:hug:

Miitt Tsemppiä!:hug: Mikä siellä on tänään tilanne? Toivottavasti se tällä kertaa on normaalia alkuraskauden vuotoa.

Johanna Kiva kuulla välillä hyviäkin uutisia! =) Onnea tyttöuutisista! Nyt pääsetkin hankkimaan kaikkia ihania vaalenpunaisia hepeneitä,jos nyt satut edes semmosista tykkäämään!

Epa
Pakko kysyä, et oliko sulla mitään raskausoireita tai muutoksia raskausoireissa ennen sitä rv12 ultraa? Mua tosiaan jännittää oma ultrani, joka on ens viikolla, sillä en oo vielä tosiaan käynyt ultrassa, eikä sydänääniä saatu neuvolassa kuulumaan. Vaikka mulla on ollut hyvin selkeät raskausoireet, eikä mitään vuotoja, niin silti ootan sitä ultraa sillä asenteella, että silloin selviää, onko siellä ketään.
 
:wave:

Tallinnan reissusta eilen kotiuduttu.
Jo oli mukava reissu :) Kahdenkeskeistä aikaa miekkosen kanssa :heart: ..mut sit taas supisti ja supisti, ja oli tukala olla ja ahisti : /

Neuvolaan lähtee tää naikkonen ny.

Emby^ ja nökö 31+0 :heart:
 
Johanna: Niinkuin Jenny jo sanoikin, kaikille kuuluu se 2 ultraa. Me käytiin varhaisultrassa, koska haluttiin tietää sykkiikö sydän. Sen lisäksi mut on ultrattu kahesti meidän neuvolassa ja kolmesti sairaalassa. Eka neuvola käynnillä ultrattiin, koska sykettä ei saatu kuulumaan sillä vanhalla laitteella, toinen ultraus neuvolassa oli ku oli eka lääkärineuvola. Sairaalassa ne on ultrannu aina kun olen joutunut osastolle tiputukseen. 24.4 oon menossa sinne äippäpolille tän pahoinvoinnin takia ja veikkaan, että siellä taas ultrataan. Tosin olisin ollut mielelläni ilman noita ultrauksia, jos olisin sillä välttänyt tämän pahanolon. :D On toki ollut ihanaa nähdä, että kaikki on hyvin, mutta ei niistä ultrista niin nauti kun oksettaa vaan eikä oikein muuta voi ajatella. Niin ja onnea vielä täälläkin hyvistä ultrakuulumisista! Mua jännittää hirveesti, että ollaanko samoihin aikoihin synnyttämässä! ;)

Tervetuloa Miwwi ja onnittelut plussasta! :wave:

Onpas mukava kuulla sinusta Emby. Mietin tuossa yks päivä, että mitäköhän sulle kuuluu ku on ollut jonkinaikaa hiljaista. Onko sulla toi supistelu ihan harmitonta?
 
Mesikämmen, aaaaai ku kiva, ko joku kaipaa :) Hihi :heart:
Hmm, no mä pääsen ensi viikon tiistaina ylimääräiselle neuvolalääkäri käynnille, ni toivottavasti katotaan onko mitään tapahtunu missään.. Mut toi, kipeitä ne oli, tai sillai. Välillä tuntui sukkapuikko pistoja nivusissa ja vatsa kovettuu, mut ei noin niinko muuten.. ^_^ Mitäs sulle? Kaikki hyvin?

Nökö on perätilassa, ettäettä.. sais kaveri alkaa edes harkitsemaan tota kääntymistä. Vaikka eihän täs vielä kiire oo, neljän viikon päästä sitte meen Tyksiin, jos on edelleen istumassa.. Kivaa.. : / Sit runnovat raukka parkaa ulkokautta, jotta kääntyis.. Perätilasynnytystä mä en ainakaan ekana synnytyksenä haluais kokea! Alkaa pelot nostamaan päätään..

Ja tossa rintojen alla on tollanen vannemainen kipu. Ahistaa ja puristaa. Sattuu kävellessä ja istuessa : / tänään tosiaan neuvolassa, oli pissassa leu +, etet saan viedä pissanäytteen labraan huomenna. Mut ei mulla sillai turvotuksia ole ja paineetki oli hyvät.. Saas nähä mitä tuleman pitää.. Töihin pitäs men iltaan huomenna kokeilemaan, mut katon sit huomen aamulla mikä fiilisshh..

Olikos siinä sitte tarpeeks stooria ;)

Emby^ ja nökö 31+0 :heart:
 
Emby johan sullaki on kaikennäköstä! Me kotiuduttiin kanssa eilen risteilyltä, joskin oltiin ruotsissa ja meillä oli jälkikasvu mukana, mutta oli kyllä ihanaa<3 Saatiin ainaki rahaa tuhlattua jos ei muuta:D

Jenny ja Papu 24+6
 
Heissulivei! Sitä on jotenki niin jumiutunut tuonne marrasmasujen ketjuun että on ihan unohtunut tämä :D Mutta tosiaan, kuulumisia: oireet alkaa pikkuhiljaa tasoittua ja helpottua. Jännittää, huomenna ois eka ultra =) oikeastaan pelottaa ihan sairaasti just se jos siellä ei olekaan mitään elävää yms.. hirvee spekulaatio/vainoharhasuus vaikka kuin koittaa olla ajattelematta (miten sitä muka voisikaan olla? :D) Nohh, toivottavasti sitä saa nukuttua ja saa sitten sen selvyyden kun on tähän asti pitäny luottaa oireiluun ja omiin tuntemuksiin että sitä olisi raskaana, neuvolassakin kun käytiin vajaalla viikolla 9 niin ei kuultu sydänääniä ja nyt vihdoin olisi viikkoja tarpeeksi ja odotus palkitaan, niinkuin välttämättä halusin sinnitellä näin pitkälle ekaa ultraamista, vaikka aika ajoin olin jo puhelin kourassa ettimässä numeroa ajanvaraukseen :D toivottavasti siellä olisi elämää :heart:

12+2
 
Miramei: Mä sain tyhjennyslääkkeet kotiin mukaan, oli kyllä rankka kokemus niin fyysisesti kuin henkisestikin enkä toivo kenellekään. Kyllä mä melkeen viikon taisin kipeä olla ja sairaslomallakin olin. Nyt kun olen synnyttänyt niin kyllä ne kivut veti ihan vertoja sillon siinä tyhjennyksessä oikeelle synnytykselle. Kipulääkettä ei kannata sitten säästellä! Yleensä nykyisin tehdään ilmeisesti toi lääkkeellinen tyhjennys ennemmin kuin kaavinta.

Annie: Kyllä mä oireiden perusteella ihan niin raskaana olin kun vain mahdollista että en osannut kyllä yhtään aavistaa :/ Toivottavasti teillä kaikki menee hyvin ja vauva on siellä missä pitääkin! :hug:
 
Annie Edelleen tulee hyvin pieni määrä vaaleenruskeeta tuhrua. Oireet on kyllä tosi vahvana. Ei meinannu töissä jaksaa millään ku huono olo vaivas ja nivusia jomotti. Nukuin 2h päikkäritki ku kotiin tulin ja minähän en tosiaan ikinä nuku päikkäreitä! Poikaystävä sitte herätti niin meinasin alkaa itkeen :D Ja oon välillä ihan kauhea kiukkupussi. Huomenna soittoa neuvolaan niin eiköhän sitä pääse kattoon onko siellä mitään elämää
 
Emby: Kaikki muuten ihan hyvin, mutta edelleen oksennan välillä. Ärsyttävää! On tää onneks helpottanu sen verran, ettei tiputuksessa tarvi ravata. :D

Nyt pieni avautuminen: Mä oon ollut nyt yli 3 kk sairaslomalla ja yritän hakea sairaspäivärahaa kelalta. No tää meidän tötterö arvauskeskuksen lääkäri ei oo tajunnu kirjottaa B-lausuntoa ja mun piti ite sitä pyytää!! Nyt saa sitten huomiseen asti jännittää suostuuko hän sitä edes kirjottaan. Hohhoijaa! Ei vaan jaksais "sairaana" hoidella tämmösiä asioita. :kieh:

Tsempit kaikille ultraan menijöille ja tulkaahan kertoileen kuulumisia! :)
 
Heipsan! Pitkästä aikaa!!

Yritin vähän lueskella mitä täällä on höpisty ja näköjään tosi kurjia uutisia tullut.. Miramei oon tosi pahoillani, että kesken meni. :( Kovasti voimia teille!

Mulla menny tää aika vauvaillessa ja jäänyt täällä käyminen, luulen että jatkossakin aika hiljaista tulee olemaan, fb:n puolella enemmän sitten tulee höpistyä.

Joku on varmaan tänne infonnutkin että meille siis syntyi ihana pieni suuri poika pääsiäissunnuntaina 8.4.12 klo 23.34 mitoilla 53cm ja 4230g!! :heart: Synnytyskertomusta voin laittaa tulemaan myös. Viikko sitten päästiin kotiin ja täällä ollaan ihmetelty ja kummasteltu toinen toisiamme. :D Yöt on rikkonaisia, saatetaan nukkua 1-4 h ja valvoa 1-2h, ei mitään selkeää rytmiä. Päivät menee hienosti ja meijän jäbä ei oikeastaan äänijänteitä vielä ihmeemmin ole käyttänyt, lähinnä sellaista hentoa aaaa... huutoa on nälkähuudot. :) Itkeäkin kyllä osaa, sairaalassa toinen ei yhtään tykänny pyllyn pesusta ja silloin oikein alahuuli väpätti pikkuisella. Pikakuulumiset siinä, voikaahan hyvin ja mä palailen jossain vaiheessa laittamaan sen synnytyskertomuksen. :)

Melissa ja Hippu 9vrk <3
 
Neonroze Ihana kuulla!:heart: Mun pitää vielä jännittää aivan liian monta päivää..

Melissa Onnittelut pojasta! :flower:

MesikämmenPakkohan sen on sellainen kirjoittaa! :kieh: Tsemppiä arvauskeskuksen ja kelan kanssa asioimiseen!

Miitt Joko on asiat selvinnyt? Ootko päässyt ultraan? :)

Epa Hui, ei kyllä helpota jännitystä..
 
Heipsan!

Tänään oli rakenneultra, ja pikkuisella kaikki hyvin ja normaalisti oli kasvanut :) Poikaveikkaus saatiin :heart: ei ollut ihan täysin varma, kun toisella oli jalat sen verran ristissä, että oli vähän huono näkyvyys jalkoväliin, mutta sanoi kyllä että ihmettelee jos ei ole poika :)

neonrozelle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Mirameille pahoittelut, ja paljon voimia! :hug:

äippä ja poika 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: icy
Nyt tulee omanapainen vuodatus, mutten tiiä missä muuallakaan avautuisin. Elikkäs se tk lääkäri soitti tänään. Puhelun päätteeksi hän suostui kirjottamaan b-lausunnon joulukuun lopusta toukokuun alkuun, mutta hänen mielestään minun pitäisi olla jo työkuntoinen ja ei ole normaalia, että vieläkin oksennan.. Hänen mielestään huono oloni on päänsisäistä ja ilmeisesti jotenkin itse kehitettyä. :O Nyt mä oon ihan shokissa ja oon vaan märissy täällä yksikseni tätä asiaa. En haluais mennä sinne äippäpolillekkaan, jos sielläkin mut leimataan vaan hulluksi eikä otetaan tosissaan. Minkä minä sille voin, että oon näin herkkä tälle raskaudelle ja vaan oksennan? :'( Pitääkö mun nyt sitten olla ilman sitä sairaspäivärahaa toukokuun alusta eteenpäin ku en uskalla enää kellekkään pahaaoloani mainostaa.. Nyt kyllä on niin pahamieli, että en tiiä miten päin olis. : /
 
Mesikämmen, siis TÄH?!? o_O No kyllä oli yks kyrvän nuppi se lääkäri! Pyh! Haistata pitkät sille. Et todellakaan voi sille mitään, että on pahaolo! Mun äiti on oksentanut minusta JOKA JUMALAN PÄIVÄ, 9kk, JOKA AAMU. Joten se lääkäri voi vetää kyllä sanonko minne tollaset väitökset.. :mad: :kieh: :hug: Voimia.

..tää lähtee perhevalmennukseen..

Emby^ ja nökö 31+2 :heart:
 
neonroze onnea hyvistä ultrauutisista! Nyt vaan tsemppiä loppuajalle :)

äippä88:lle myös onnea!

Annie24 en uskaltanu soittaa sinne.. jotenki hirveä kammo jääny. Pelkään niin sitä etten olekkaan enää raskaana.. oireet kyllä kertoo muuta. Eilen ilmestyi rintojen arkuus, pistää kävellessä. Niin ja nivusiinki pistelee kun liikkuu ja ja mitähän vielä :D
 
Miitt No oireet ainakin kuulostaa hyvältä!:) Suosittelisin silti ihan kaiken varalta käymään ultrassa tai lääkärissä. En halua pelotella, mutta tuo vuoto voi olla merkki kohdunulkoisesta (esim kyyneltenhymyllä oli syksyllä vuotoa ja raskausoireita kohdunulkoisessa). Varmistamalla asian saisit mielenrauhan, että kaikki on hyvin, ja sitten uskaltaisit soittaa neuvolaan ja nauttia raskaudesta! =)

Mesikämmen
Ei voi olla totta! :mad: Tosi törkeää! Älä ota itseesi typerän lääkärin juttuja! Raskauspahoinvointi ei todellakaan ole päänsisäistä, etkä sinä edes ole mikään erikoistapaus, vaikka useimmilla pahoinvointi helpottaa aikaisemmin. Oon kyllä huomannut iteki sen, että ihmisten on vaikea uskoa, kuinka huonossa kunnossa voi raskausaikana olla. Minäkin oon saanu ihan tarpeekseni kuulla, kuinka sitä pitäisi pystyä tekemään sitä ja tätä pahoinvoinnista huolimatta ja miten sille ei saa antaa periksi, ja kyllä on mennyt useamman kerran hermot sen takia. Ja mullahan on vielä lievempi pahoinvointi kuin sulla, kun en ole tiputukseen joutunut..
En usko, että siellä äippäpolilla sua kohdellaan yhtä törkeästi. Et varmasti oo ensimmäinen, joka sinne tuosta syystä menee. Tsemppiä!:hug:

äippä88 Kiva kuulla hyviä uutisia! Onko sulla itellä ollut poika- tai tyttöolo? =)
 

Yhteistyössä