Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Moikka!:)
Annie: een mä ihan viel oo jäämässä, vasta kuukauden päästä ku alkaa kolmeviikkonen kesäloma ja siitä sit suoraan mammis...:) mut ku oon myymäläpäällikkönä liikkeessä ja mein liike oli eka mein kauppiaan liikkeistä mihin tuli tietokonekassajärjestelmä ni täytyy vähän jättää kaikennäköstä ohjeistusta noille muille et osaavat sit toimia, ja tehdä kampanjoita ja kaikkee mahdollista. Vaikka eihän se mun stressi oo, mut silti täytyy vähän huolehtia.:D

Emby: joo, meille se 4D-ultraaja sano et yläkäyrällä mennään tällä hetkellä, et aikamoinen jööti sielt on tulossa jollei ala kattoo sokerinsyönnin perään!:D ei oo ees tehny mieli juurikaan makeeta (alkuraskaudessa ei lainkaan), mut just ennen sitä ultraa oli muutaman viikon jo tehny mieli kaikkee hyvää... Nyt koitan pitäytyä hedelmissä ja markoissa!:)

Joo, just noita tollasia juttuja mä oikeestaan tarkotinkin, et noita juomis- ja suihkujuttuja tohon sektioon valmistautumiseen liittyen.:)

Hukkapiru: ää, joudutaanko me niin kauan odottaa et te nemppiksen kaa pääsette ultraan?!:D no, hyvää kannattaa odottaa!:)

On: huomenna eka lääkärikäynti! Katotaan mitä siellä sit tapahtuu!:)

Johanna ja tirriäinen 27+2 (joutuuks muutki tarkistaa noi viikot kalenterista, vai oonko ainut lahopää?!:D)
 
Johanna No eipä siihen enää sitte kovin pitkä aika oo!:) Mites meni lääkärissä?
Minä oon muuten kanssa alkanut unohteleen noita viikkoja, laskuria tulee usein käytettyä. Muutenkin tuntuu, että raskaus on pehmittänyt aivot ja unohdan aivan kaiken!:D Sillä tosin saattaa kans olla vaikutusta, että makasin pari kk sohvalla ja keskityin pelkästään kestämään pahaa oloa.

Ain00 Minäkin oon jonku verran joutunu selkäkivuista kärsiin, ei oo mukavia ne!:( Alussa särki menkkoja enteilevästi ja olin ihan paniikissa. Myöhemmin on selkä väsyny kävelystä tai seisoskelusta, vaikkei aiemmin oo ollut ongelmia. Nyt se on onneks helpottanut, kun oon enempi päässyt liikkuun. Ei tämä raskaanaolo kyllä liian helppoa oo. :/

Oon nyt alkanut pikkuhiljaa miettimään listaa, mitä sitä pitäs hankkia, niin siitä tuli mieleen: Gallup: Mitä aiotte ehdottomasti hankkia/ootte jo hankkinut ja mikä on turhaa? :D

Ja toinen gallup: Aikooko joku kestoilla? Ja onko kellään vinkkejä, millaiset kestot on hyviä ja mistä niitä kannattaa hankkia? Meillä ois haaveissa kestoilu, mutta eipä oo lähipiirissä ketään kestoilijaa, niin pitäs ite hankkia kaikki tieto. Joissain paikoissa myydään all-in-one-vaippoja, jotka tällä hetkellä houkuttais, sillä ne vaikuttaa käteviltä..

Annie ja Mini 18+1
 
Moikka!:)

ON: lääkärineuvola oli tosiaan tänään, ja mä en oikeesti kestä ku se mein terkka on niin kuutamolla!:D viimeksihän se jutteli siin mein kanssa siitä voimavarakyselystä heti alkuun, ja sit sen punnituksen, sydänäänten kuuntelun ja verenpaineen mittauksen jälkeen rupes uudelleen kyselemään, et oliks meil sitä voimavaramittaria mukana?!:O oli kyl vähän nolona ku sanoin, et eiks me siit jo pitkät pätkät puhuttu...?
no, nyt se sit rupes kyselee et miks en oo viel käyny verikokeella... anteeks millä verikokeella?!? se ei todellakaan ollu puhunu mistään verikokeesta sillon edellisellä kerralla, ja ite oikeen ihmettelin et miks ei mult oo vieläkään mitattu hemoglobiinia!:D No, meen nyt sit huomenna varmaan käymään vaivaset 4vkoa myöhemmin ku oli tarkotus! Mitähän se tällä kertaa unohti...?:O

selkäkivuista: mä sain neuvolasta lähetteen välinevuokraamoon ja sain lainaks sellasen tukivyön, mikä on oikeesti tosi jees!:) eipähän tarvi sellastakaan ostaa ku saa lainaks.

hankinnoista: hmm... no tällä hetkellä ei tietenkään mikään tunnu turhalta mitä ollaan ostettu, mut tosiasiassahan se lapsi pärjää yllättävän vähällä... tietty kantoreppu voi jäädä turhaks jos Tirriäinen ei viihdykään siinä, mut muutoin ollaan mun mielestä tehty ihan järkeviä hankintoja... voisin vaikka listata mitä kaikkee ollaan ostettu (meillähän alkaa jo aika hyvin olla tavarat kasassa, ku annoin isyyspakkauksen jo, missä oli aika paljon kaikenlaista):
vaunut
kaukalo (vaunurunkoon kiinnitettävä) ja isofix-jalusta
vaunuihin ratasosa
sitteri
pinnis (se brio sleep, mistä saa junnusängyn myös)
mobile pinnikseen
puuhamatto
philips avent-tuotteet (mm. rintapumppu aloituspakkaus, itkuhäläri, tuttipulloja, nokkamukeja, rintakumit, maidonkerääjät, liivinsuojat, purulelut, pullonlämmitin, sterilointilaite...)
kantoreppu
vaatetta
pikku paketti vaippoja
hiusharja
sinkkivoide
ihoöljy
hammasgeeli
hammasharja
pyyhe
uimavaippa
lasten peltorit (nää oli vähän turhake mut piti saada isyyspakkaukseen)
vauvahierontaopas
untuvaunipussi
ruokalappu
kylpyleluja
harsoja


hmm... olikohan tossa kaikki?!:D kyllähän tota on kertynyt jo aika lailla!

vaipoista: mä oon luonteeltani ihan kestoilijatyyppiä, mut en kyl vaan varmaan jaksa perehtyä kestoilun saloihin, enkä kestä sitä pyykkimäärää kyl varmaan, ku asutaan 53-neliöisessä kämpässä (mikä on viel kahdessa tasossa) eikä kauheesti mitään vakipaikkaa pyykinkuivaustelineelle oo, enkä tiedä miten kätevää toi kestoilu sit on esim. kylässä?? et sit niinku raahataan niin kakkavaippoja pitkin kyliä kotiin pestäväks? ja toi ekologinen puolikin kyl mietityttää, et onks se sit oikeesti kauheen ekologista pestä niitä vaippoja koko ajan vajaata koneellista ku ei sinne samaan koneeseen kuitenkaan mitään "normipyykkiä" laita...?:O

Johanna ja Tirriäinen 27+3
 
Tänään tuli tuo dopplerikin ja en ainekaan vielä oo saanu ääniä kuulumaan. :/

Hankinnoista
Mulla ei oo kuin vaatteita. :D Myöhemmin täytyy hankkia sit toppapuvut,tms..
Tuttavalta luultavasti ostan kehdon ens alkuun ja myöhemmin sit pinniksen.
Mut kaikki on viel hankkimatta (kaukalot,vaunut,jne..)
Hoitopöytää en kyllä hanki, se oli esikon aikana niin turha kapistus kuin vain voi olla. :D tai sit olin niin lyhyt etten oikein yllän. :D
 
Kestoilu: Me ainakin yritetään aluksi tuota kestoilua. Voi kyllä olla, että meillä menee siihen hetkessä hermot. :LOL: Me ollaan ostettu netistä käytettynä melkeen kaikki kestot mitä meillä on. Tullu näin tosi edulliseksi ja kaikki ollu tosi hyvässä kunnossa! Me kestoillaan kotona ja ku lähetään kylään niin sinne otetaan kertikset mukaan. Netistä kyllä aika nihkeesti löytyy tietoa kestoilusta, mutta oon yrittänyt eri sivuilta kaivaa tietoa ja sen mukaan sitten toimia.

Hankinnat:
- harsoliinoja
- kynsisakset
- pehmeä hiusharja
- hoitopöytä
- pyllypyyhkeitä (pitää vielä hankkia)
- itkuhälytin (pitää vielä hankkia)
- tutteja (ei olla ostettu vasta ku yks)
- Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin) (pitää vielä hankkia)
- vaippoja (kestoja + paketti kertiksiä)
- kylpyamme ja kylpylämpömittari
- pari pehmeää pyyhettä
- sitteri
- puuhamatto (aiotaan ehkä hankkia tai pyytää lahjaksi)
- pussilakanoita
- aluslakanoita
- muovifrotee-alustoja
- patja
- reunapehmuste
- petauspatja (ei oo pakollinen, mutta meidän mielestä helpottaa lakananvaihtoa)
- mobile (en oo varma hankitaanko, kokemuksia?)
- verhotanko + verho pinnasänkyyn
- peitto
- unipusseja (saatiin yheltä kaverilta.. en pidä välttämättömänä)
- vaunut + koppa
- matkarattaat joihin saa turvakaukalon kiinni
- turvakaukalo + jalusta
- hoitolaukku
- digitaalinen kuumemittari (pitää hankkia)
- nenänniistäjä apteekista (pitää hankkia)
- varalle pari tuttipulloa ja äidinmaidonkorviketta
- vaatteita hirveät läjät :D

Saattaa tuossa olla jotain turhaakin, mutta meidän mielestä ihan tarpeellisia juttuja. Kokemuksen myötähän sitä sitten näkee mitä oikeesti tarvii. Aika vähän ollaan loppujen lopuksi hankittu ite.. Ollaan monet jutut saatu äitiyspakkauksessa tai tutuilta.

Selkäkivuista: Mulla on ihan järkyttävän kipee selkä. Kävin hakemassa neuvolasta sellasen tukivyön ja se on tosi huono! Se ei pysy paikoillaan eikä tue yhtään. : / En viittis ostaakaan kallista vyötä, jos se ei sitten autakkaan. Ärsyttävä tilanne.

Mesikämmen ja masukki 29+1
 
Kiitti listoista mesikämmen ja johanna! Minäkin oon tehnyt listaa jo, ja nyt sain pari lisäystä siihen. :) Ootteko hankkinut/hankkimassa kylpytukea? Onkohan se turhake? Toinen mikä on ehdolla (muttei välttämättömänä) listassani, eikä tainnut muiltakaan löytyä, on imetystyyny. Onko siitä kellään mielipidettä?

Meilläkin on tarkoitus, että kotona kestoiltas ja muualla käytettäs kertiksiä, sillä ei tosiaan houkuttele minkään kakkavaippojen raahaaminen. :D Mistä oot mesikämmen ostanut vaipat ja ootko minkä merkkisiä ja mallisia (harsoja, all-in-one jne) hankkinu? :)

Johanna:LOL: No onpa sullaki mielenkiintoinen terkka! Luulis, että nuo kaikki on jo rutiinia... Ja kumma kyllä, ettei sulta oo hbtä mitattu! Mulla otetaan joka kerta sormesta verta ja samantien saadaan tulos, eli ei oo iso homma. Etkö siis oo käynyt edes siinä alkuraskauden verikokeessa, jossa katotaan tietyt taudit ja veriryhmät jne ( ja halutessa myös ne seulonnat)? :O Minä ainakin sain jo ekalla kerralla ajan verikokeeseen ja se oli jo ennen 10. viikkoa tai joskus niihin aikoihin.. Vai onko sit myöhemmin joku toinen verikoe?
 
Moikka!:)
Hankinnoista vielä: niin, ja ostin kans jo sellasen imukykyisen paksun kankaan, minkä voi sit jo loppuraskaudessa laittaa sänkyyn ettei vedet vaan mee sänkyyn (meil on futon eikä sitä sit pestä oikeen millään jos vahinko tulee) ja sit jatkossa pinnikseen.:)

ja kylpyammeeks ostettiin se muistaakseni Larezkin suosittelema flexibath, ja on kyl näppärän pieni! Kylpytukea mietin kyllä, mut päädyin et on vähän turhake kyllä... Kyllä toi avokki sitä vauvaa sen verran osaa (sairaalan ohjeistuksella) pitää ja pestä ja jaksaa kannatella et ei kyl varmaan sitä tukea hommata...

Ja Mesikämmen! Me hankittiin se aventin tuttikuumemittari, ja siin paketissa oli sit kans perus digimittari, et vaikutti aika näppärältä paketilta! Oon kuullu kehuja noista tuttikuumemittareista! Korvakuumemittari meiltä jo löytyy, mut ainaki mulle se näyttää aina vähän lämpöä, et en oikeen luota siihen...

Annie: joo, siellä ekalla verikokeella sillon kävin, mut siit on koht 18 vkoa aikaa!:D sillon ku olin siinä virustaudissa, verikokeissa näky et hemppa on vähän alhanen (111 ja seuraavana päivänä 113) ni otin sit omatoimisesti nestemäistä rautaa pienen satsin, ja viikon päästä meillä töissä kävikin sairaanhoitaja ja sain uudet arvot, ja oli noussu jo viikossa ihan ok! Neuvolan puolesta ei oo tosiaan katottu ku sen kerran, ja nyt ku tänään kävin siel verikokeella ni tuloksen saan sit seuraavalla käynnillä eli vasta juhannuksena!:O täällä Turussa taas nihkeillään ku ei neuvoloissa enää oteta paikanpäällä niitä sormiverinäytteitä edes, vaan täytyy just aika mennä oikeen labraan sen vuoks! Luulis ettei se nyt niin vaikeeta/kallista olis kattoa sitä joka kerta sormesta...:/
 
Haudihou, pitkästä aikaa!

Kiva oli tulla katteleen ja nähdä, että kaikilla on asiat hyvin :) Johannan terkka kyllä vaikuttaa sellaselta mämmikouralta, että oksat pois ja pala latvaakin siinä samalla.. :D Liekö sitten ollut hieman väsyneenä töissä vai onkohan aina tuollainen dementikko? Onneksi omassa neuvolassa on ihan kivaa porukkaa sinänsä, tosin olen ollut tekemisissä sen nuoren opiskelijan kanssa eniten, mutta hänkin ihan asiantunteva on ollut. Jopa verikoe silloin sujui hyvin, vaikka itse olen erittäin tarkka siitä kuka sen ottaa (lapsena sattui hieman epämiellyttävä kokemus kun opiskelija yritti ottaa multa verikoetta, molemmista käsistä, eikä löytänyt suonta joten päätyi pyörittämään neulaa kyynärtaipeen sisällä). Tosin mistä sitä tietää, minkälaisia aivopieruja sitä tulee vielä tämän raskauden aikana kohtaamaan.. :LOL:

Hankinnoista puheenollen, meillä ei ole hankittu mitään, ja varmaan pikkuhiljaa tullaan hankkimaan sitä mitä mieleen tulee. Kiva kun ootte laittanu noita listoja, niin osaa itsekin sitten ajatella että mitä tulee tarpeeseen, ja mitkä on niitä ns. pakkohankintoja :) Yksi keltainen body ja ruokalappu löytyy kyllä, mutta ei ole omia hankintoja. Äitini aikoinaan hankki serkun pojalle nämä lahjaksi, mutta sairastui niin nopeasti ettei enää jaksanut näitä pojalle viedä, ja lapsi kasvoi niin nopeasti ettei myöhemmin enää kannattanut antaa. Äidin kuoleman jälkeen asuntoa siivotessa nämä sattuivat käteen, ja säästin vaatteen itselleni ajatellen, että on ainakin jotain mitä äiti on lapselle ostanut. Vaikkakaan ei omalle, mutta on kuitenkin jotain mitä voin ajatella, että äiti on ostanut. Hieman lapsellista ajatusmaailmaa, mutta lohduttaa kummasti :)

Mulla on ollut viime aikoina tosiaan se flunssa, joka ei hellitä vieläkään. Nyt tosin kaikki se lima alkaa irtoamaan onteloista, joten ehkä se helpottaa kohta. Sumutteita oon pakosta joutunut käyttämään, mutta oon yrittäny hillitä niiden käyttöä mahdollisimman minimiin. Mikään ei ole auttanut mitä on kokeiltu, ja jaksaminen on ollut aika nollassa. Muutamana viime päivänä rintakehä on kipuillut todella rankasti, ja oireet muistuttaa pahasti samaa mitä helmikuussa olleessa rajussa keuhkokuumeessa (ilman kuumetta, mutta kivut on samaa luokkaa).

Aina sitä joskus tajuaa miettivänsä, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin? Mies on useasti mulle valittanut hyvin syyttävään äänensävyyn että mun pitäis lopettaa tupakointi seinään, ja tiedän sen itsekin, mutta ei ole niin yksinkertaista lopettaa yhtäkkiä tupakkaa 15vuoden polttamisen jälkeen. Vähentänyt olen rajusti, ja sähkötupakkaa poltan myös, mutta tähän tilanteeseen en jaksaisi kuunnella mitään moraalisaarnoja siitä että "on sun vika jos lapsi on kehitysvammainen kun poltat tupakkaa, ja jos siinä on edes hitusen jotain vikaa niin se on automaattisesti sun vika". Eli mies ei oikein tajua, että jos lapsella on jotain kromosomipoikkeamaa, ei se välttämättä johdu nimenomaan siitä tupakasta (vaikka se ei hyvä asia olekaan, tietenkään), vaan yleensä se on geeniperimästä johtuvaa. Mulla vaan on semmonen olo, että oon jo nyt huono äiti lapselle, koska en vain kertakaikkiaan pysty lopettamaan tupakointia tällä sekunnilla. Neuvolassa sanoivat, että on aina hyvä jos pystyy edes vähentämään, ja pienempi paha se sähkötupakka on siihen oikeaan verrattuna, mutta ei sekään oikein lohduta kun päähän on iskostunut ajatus, että minä olen tehnyt kehitysvammaisen lapsen omalla kykenemättömyydelläni. Vaikka eihän tuloksia mistään ole saatu, kun ultraa ei ole vielä ollut, eikä kokeista ole kuulunut mitään, mutta en osaa ajatellakaan enää että olisin normaali odottava äiti, jolla kasvaa sisällä uusi, terve elämänalku.

Ja jos tähän plussaa vielä sen, että todellakin juon kahvia, ja syön jopa maksamakkaraa (kerran jopa graavilohta, olisin voinut oikeasti tappaa jonkun jos en sillä hetkellä sitä hemmetin kalaa olisi saanut) ja käytin tosiaan nenäsumutetta, voin sanoa että hävettää olla minä, ja myöntää että kyllä joo, raskaana ollaan.

:headwall:
 
Hukkapiru tsemppiä röökin lopettamiseen. Kaverini taisteli saman asian kanssa ja sanoi lopettaneensa kun ajatteli asiaa niin, että "minä itse en voi sietää vieroitusoireita, mutta olen valmis antamaan ne oireet pienelle vauvalleni".
Noita tyhjiöpakattuja kaloja kannattee tosissaan välttää, kun mummeleillekkaan ei niitä enää vanhainkodeissa tarjota, koska viimeaikoina on todettu todella paljon listeriaa! Itse mietin vieläkin että söinkö kerran vahingossa...ja sain siis sen keskenmenon todettujen sykkeiden jälkeen. Eipä silti auta varmaan enää itseä soimata mutta ens kerralla oon todella tarkka ettei mikään menis pieleen :/
 
Miramei Hyvä ajatusmalli tosiaan. Voisi itsekin takoa kalloonsa jotain vastaavaa, jos se auttaisi edes hieman. Ja joo, kala oli ihan itse graavattua.. Oon niin pihi että tulee halvemmaks hakea koko lohi kokonaisena ja graavata puolet ja paistaa puolet, ku ostaa joku säälittävä 250g ja maksaa siitä riistohintaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
heh, ja vielä kerran hankinnoista: unohdin tietty siitä hoitopöytäratkaisusta kirjottaa tänne!:) eli me hankittiin sellanen siihen brio sleep -pinnikseen sopiva hoitotaso ni ei vie sit erikseen tilaa mikään hoitopöytä!:) en muutenkaan oikeen tykkää hoitopöydistä ku ne ei sovi muuhun sisustukseen.:D

hukkapiru: no, täällä on yks tupakoineen äidin tervejärkinen lapsi!:D mein äiti tupakoi molempia odottaessa...:( mun mielestä sil meni joku vähintään puol askii päivässä, et ei kauheen vähän, ja onhan se ikävä kyllä vaikuttanut, ainakin luulisin... molemmat meinaa synnyttiin ennenaikasina (mä 4vkoa) ja meikäläinen meinas viekkareissa vastasyntyneenä pari kertaa tukehtua tissiin ku piti niin ahnaasti syödä. voihan se toki olla kaikki sattumaa, mut siis näin meillä! Mitään sen ihmeempää vammasuutta ei täällä oo, et siitä ei kyl kannata olla huolissaan; kuten sanoit, kehitysvammat on kyl useinmiten perinnöllisiä, eikä tietääkseni ketään oo vielä tupakasta vammautunu! Hyvähän se on, että oot vähentäny, ja tiedostat kuitenkin sen, että se kannattaa tehdä pikkuisen vuoksi!:) heh, joo kyl mäki jouduin siin flunssas suihkuttelee niit hemmetin sumutteita ja otin pari kertaa jopa sitä morfiinijohdannaista yskänlääkettä, hyi mua!:D raakaa kalaa on kans tullu syötyä, sillon alkuraskaudessa muistaakseni muutaman kerran, mut oon koittanu olla ilman ku ei noista ikin tiiä...

on: no mitäs me täällä; tirri jylläilee nykyään jo aika paljon!<3 n. kuukauden päästä olis ne häät tulossa, katotaan miten isoks sitä kerkee kasvamaan ennen juhlia!:D itellä ei oo viel mikään hervottoman kokonen olo, mut huomaa kyl selvästi, et esim. sheivaaminen (etenki toi alakerran trimmaus) ja ittensä kuivaaminen, sänkystä nouseminen yms. on jo vähän kankeeta!:D Joko mesikämmenellä alkaa olee vaikee olo? jennyllä on jo varmaan hankalaa ku odottaa jo toista ni vatsa kasvaa enempi, ja ootkin jo pidemmällä!:)
 
Annie: Imetystyynyä olen itsekin miettinyt. Ei näköjään ollut tuossa listassani. En vaan oikein tiedä minkä mallinen olis hyvä.. Pitää vähän tutkailla tarjontaa ja mietiskellä tätä, mutta monet on kyllä kehuneet, että imetystyyny pitäis olla, mutta eivät ehota mtn mallia. :confused: Kylpytukea ei varmaankaan hankita. Kyllä meki sitä mietittiin, mutta taitaa olla enemmän turhake. Voihan sen toki myöhemminkin hankkia, jos tuntuu, että sitä tarvis sittenkin. :)

Meillä on noita kestoja aika sekalainen kokoelma. Suurimmaksi osaksi taitavat olla Imse Vimse merkkisiä (tais olla se all-in-one äippäpakkauksessa). Meillä on muutama noita all-in-one ja loput sisävaippoja + kuoria. Taitaa meillä muutama taskuvaippakin olla. Sitten meillä on erilaisia imuja + harsoja. Tuli tuossa mieleen, että suurinosa "käytettynä" ostetuista on ollut oikeasti käyttämättömiä, joita ihmiset on saanut äippäpakkauksen mukana ja myyneet ne sitten todella halvalla. Kannattaa siis pitää silmät ja korvat auki! :) Joltain naiselta mä ostin monen kokosia vaippoja, joita se oli hamstrannu, muttei loppujen lopuksi ollut käyttänyt ollenkaan!! Sekin tuli todella halvaksi!

Johanna: Millasta kangasta ostit? Vois itekki laittaa sellasen sänkyyn.. En ollut asiaa edes ajatellut ennen tätä?! :O :D Pitääpä katella tuommosta aventin tuttimittaria.

Hukkapiru: Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen! Se ei todellakaan ole helppoa! Mä lopetin heti ku sain tietää plussasta, mutta ei se helppoa ollut! Tälläkin hetkellä tekee välillä ihan hirveästi mieli, vaikka olen ollut 5 kk polttamatta! En tiedä olisiko lopettaminen käynyt hetkessä, jos en olisi voinut niin pahoin.. Joten älä soimaa itseäsi. Hienoahan on myös se, että olet pystynyt vähentämään. Siitä se lähtee! :)

Alkaa olemaan jo aika hankalaa.. Housujen ja sukkien pukeminen ei käy hetkessä ja kumartelu on hankalaa. Välillä joudun orjuuttamaan muita, jos jotain tipahtaa lattialle. Mulla on myös tuosta hiukan rintojen alapuolelta välillä tosi kipeänä.. Terkka neuvolassa sano, että pikkunen siellä potkii kylkiluihin. Tänään tosiaan kävin neuvolassa. Mulle saarnattiin taas painonnoususta.. Mä en käsitä miten mulle voi tulla kiloja, vaikka en syö herkkuja ja oksennankin välillä. :O Sf-mitta oli 26,5 (keskikäyrällä) ja vauvan syke 155. Toinen riehkas niin paljon, että terkka kuunteli pitkään sykkeitä. Ei kuulema tarvi kuitenkaan huolestua ku välillä se syke rauhottu. :D Saapa nähä kuinka villi tapaus sieltä tulee...

Mesikämmen ja masukki 29+4
 
Mesikämmen Minä kans kerään kiloja tasaista tahtia, vaikka herkuttelen vähemmän kuin ennen ja entisillä ruokatottumuksillani sain painon pidettyä samana vuosia...:confused: Toivon vaan, että ne sit synnytyksen jälkeen tippuu yhtä helposti pois, vaikka ei se taida ihan niin mennä.

Eikö ne imetystyynyt siis oo kaikki sitä rengasmallia (Lastentarvike Baby Style Oy Minä jo aattelin, että ehkä tuo on turhake ja ostan vain, jos esim. kirpparilla löydän halvan ja hyvän, mutta viime yönä näin unta, että vauva oli jo syntynyt ja imetys oli ihan kauheaa, kun en ollut hankkinut oikeanlaista tyynyä!:LOL:

Johanna Ootko jo hääpuvun hankkinut? :) Tuo flexibath vaikuttaa kyllä kätevältä! Minuakin kiinnostaa se sängyn suoja, eli mistä oot semmosta kangasta löytänyt?
Kumma tuo, ettei teillä seurata hbtä juuri ollenkaan.. Se kuitenkin vaikuttaa oloon paljon, jos on anemia tai jotain. :|

Joko Emby tällä viikolla synnyttää?:)

Hukkapiru Mullakin on ollut flunssa kerran raskauden aikana, ja toivon kovasti, ettei tulis toiste! Vaikka se ei ollut kuin ihan perusflunssa ilman kuumetta tms. niin olin paljon pahemmassa kunnossa kuin yleensä. En jaksanut tehdä yhtään mitään, vaikka siinä vaiheessa pahaolo oli jo sen vertaa helpottanut, että oksentelu/väsymyspäiviä oli vain silloin tällöin. :(

Minäkään en oo kuullut, että tupakointi aiheuttais mitään kromosomipoikkeavuuksia! Ei se tupakointi ihan täysin turvallista ole raskauden aikana, eikä tietty muutenkaan, mutta tiedän itse täysin terveitä ihmisiä, joiden äidit ovat tupakoineet raskaudenaikana eli ei se todellakaan tarkoita sairasta lasta, vaikka kuinka polttaisi. Sullakin on vielä alussa raskaus, niin ehdit kyllä vähentämään paljonkin ja ehkä lopettamaan kokonaan raskauden aikana. :)
Ja mitä nuihin muihin paheisiisi tulee ;) , niin eikö se ollut niin, että maksaa pitäisi VÄHENTÄÄ A-vitamiinin takia, eikä ihan täysin välttää?! Eikä kahvikaan mitenkään kiellettyä ole, kunhan ei koko päivää oo sitä litkimässä! Eli turhaa murehdit! :D Minäkin voin tunnustaa, että en tosiaankaa oo elänyt yhtään niin terveellisesti kuin alunperin oli aikomus! Alussa oli paha olo, niin söin paljon valmisruokaa, kun en itse voinut kokata eikä mies aina ehtinyt ja karkkiakin oon tietyssä vaiheessa vetänyt useamman kerran viikossa kun oli vain ihan pakko saada! :D
 
Viimeksi muokattu:
Eeeeei me vielä ;) Viikon päästä on jo vaavi sylissä :heart:
Ihanaaaaaa!! Jännittävää ja hurrrrjaaa tietää se päivä ja melkein jopa kellon aika koska toinen näkee maailman :) Khihihihi :heart:

Emby^ ja nökö 38+1 :) :heart:
 
Annie: Siis onhan niitä tyynyjä vaikka minkä mallisia. Aikalaillahan ne on sellasia rengasmaisia, mutta kyllä niissä erojakin on. :)

Onko muilla univaikeuksia? Mä herään JOKA yö klo 2 ja valvon n. viiteen asti. Sen jälkeen nukun ihan hyvin johonkin n. 12 asti päivällä.. Viime yönä heräsin taas kahelta enkä ole sen jälkeen nukkunut yhtään. Todella raivostuttavaa sitten päivällä nukkua.. Tässä jutussa on kyllä todella jännää se, että menen illalla n. 22-23 nukkumaan ja saan hyvin unen. Sitten kahelta herään eikä väsytäkkää enää ollenkaa. :confused:
 
Emby No ei sulla kyllä oo sit enää pitkästi odotusta jäljellä! Jännää! =)

Mesikämmen Mun mielestä ne kaikki näyttää samanlaisilta!:D Ehkä iso tyyny ajaa saman asian?! Siis jos se on semmonen lörttö, että voi taivutella.. Saa nyt nähä tuleeko hankittua itelle.
Mulla ei oo uniongelmia muuten kuin, että nukun pitkät yöunet ja usein myös päikkärit. Eikö nuo oo just loppuajan ongelmia? :)

Annie ja paaaaljon potkiva mini :heart: 19+0
 
Emby: Tosi ihanaa! :D Mutta täähän on vissiin valmistautumista niihin yöheräämisiin.. On vaa niin pirun tylsää valvoa yöllä ku ei voi tehä mtn ettei mies herää..

Annie: Niihän ne näyttää. Saa nähä hankinko itekkää. Luulis, että just joku iso tyyny ajais saman asian eikä maksakkaa niin paljoa. :D

Tänään päästiin taas uusille lukemille. 30+0! :heart:
 
Moikkelis!:)

Siitä imukankaasta: siis se on tällanen doomoon kangas, ja pitäis pystyä imemään aika paljonkin nestettä, ja kestää mooooonta pesua!:) Vedenpitävä patjansuojus Doomoo Absoplus - Ozbaby.fi ja siis on oikeesti ihan sellanen kangasmainen eikä sellanen inha muovinen...

Imetystyynystä: mä tykästyin jotenkin doomoon imetystyynyyn ku se on sellasta muokkautuvaa matskua (tai siin on sisäl sellasia pieniä "helmiä", tiettekö?!:D) joten on varmaan aika kiva käytössä! Se on kuulemma kiva unikaveri kans sit loppuraskaudessa et saa kyljellään nukkuessa sen pötkön jalkojen väliin... Kuulostaapa härskiltä.:D

Emby: voi vitsit ku teillä on jännää siellä jo!!<3 ootteko kertonu kaikille et koska vauva tulee?:)

Annie: hääpuku on työn alla edelleen ku ei sitä oikeen voi valmiiks viel tehdä... Mun yks kaveri tekee sen ni aikataulu on aika joustava.:) siit tulee kyl (omasta mielestäni) niiiiin kiva!<3 ootko tuntenu nyt jo hyvin liikkeitä?:) eikö ookin Ihanaa?<3

Ain00: ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia!:) niin siis te ette halua seulontaan lainkaan? Mitataanko teillä hemoglobiini sit neuvolassa joka kerta? Meillä siinä samalla sillon otettiin se hemppa ja veriryhmä...

On: huh. Eilen alko kauhee verenvuoto nenästä aamulla, ja soittelin sit sil terkalle et miten alhanen se mun hemppa oikeen oli ku ei mul normaalisti verta valu nenästä (joskus lapsena on valunu viimeks)... Jollen olis soittanu ni tuloksen olisin saanu vasta juhannuksena! No, oli sit ollu vaan 108, ja aloinkin itse asiassa edellispäivänä just juomaan rautaa omatoimisesti ku tuli vaan sellanen olo... No, viime yönä kuljin täällä sit ihan pisin seiniä ku pyörrytti niin paljon (ei sellastakaan yleensä oo), ja aamulla ja töissäkin oli tosi heikko happi ja hoipuin pisin ovenkarmeja... Huh! En olis uskonu et vetää näin veteläks!:/

Huh, mut muuten onneks olot ollu hyvät ja selkäkipukin taas hiukan helpotti ku pääs vesijuoksemaan!:)

Johanna88 ja Tirri 28+3
 
Johanna, ei me ihan kaikille sitä olla kerrottu. Lähipiirille, ystävät + kummit :)
No onpas sulla ollu heikkohappi tosiaan o_O eikä kumminkaan niin kauheen alhanen HB, tai toki on alhanen, mutsiis.. Voeeevoee : / Toivottavasti rauta auttaa pian!
 
Johanna88 No ultraaja sano et tuo on ihan normaali lukema ja kaikki oli hyvin, niin en sit tarvetta nähny sille seulonnalle. Mulla ei oo mitään tietoo noista, selviää varmaan sit neuvolassa :) Mulla tais olla esikon aikanakin tuo sama lukema ja silloin kävin siinä.
 
Johanna Kuulostaa ihan kätevältä jutulta tuo kangas, ja tuo tosiaan vaikuttaa sopivan vielä vanhemmallakin lapsella, kun harjoitellaan selviämään öitä ilman vaippaa, eli käyttöikä on pitkä!:)
Toivottavasti sun hemppa nyt nousee! Aika hurjaa tosiaan, että oisit saattanut vasta juhannuksena saada käskyn syödä rautaa! Sullahan ois ehtinyt hemppa laskee entisestään siihen mennessä. : /

Liikkeitä tunnen jo joka päivä, ja ne on ihania!:heart: Välillä tuntuu, että on aika kova meno päällä. Saas nähdä, onko se vilkas sitten synnyttyäänkin, neuvolantäti kun vähän jo varoitteli asiasta..:D

Ain00 Onnea hyvistä ultrakuulumisista!=) Oliko viikot nyt siis paljon vähemmän kuin olit laskenut vai? Sun voi tosiaan olla aika vaikea tänä vuonna valmistella joulua!:D

Moni on ollut hiljaa viime aikoina! Mitä kuuluu Jennylle, Äippä88:lle, tttylle, Iipparille, Neonrozelle ja Nemppikselle?:)
 
Annie24 En ton ekan ultran jälkeen laskennut edes viikkoja kun selviskin et olin vaan 5+?. Veikkailin kyllä et tää ultra on lähemmäs rv13.
Mies jo mietti tuossa et miten selviää silloin kun joulusin olisi töitä aina tiedossa enemmän hällä, sit pitäs olla esikon kanssa ja joulukin jää sen kontolle suurimmaks osaks :D
 

Yhteistyössä