Kaikki ei vain laihdu, vaikka mitä tekis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja En oo muuten nähny afrikkalaisia:
Mikä sun logiikkas on? Miten se, että Afrikassa ei ole yhtään (?!) ylipainoista todistaa sen että joka ikinen ihminen kyllä laihtuu? Avaisitko vähän aivoituksiasi?

Kuten joku jo hyvin kirjoittikin, niin lues tämä:

"Se on kaikilla maailman mittareilla täysin mahdotonta ja luonnonvastaista, ettei joku ihminen muka laihtuisi, mitenkään. "

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Et voi tosissasi edes väittää tuollaista, että "kaikki vaan ei laihdu". Vai koska viimeksi olet nähnyt ylipainoisen afrikkalaisen? Edes sellaisen, jolla on ruokaa joka päivälle.

Afrikassa asuessani näin siellä paljonkin ylipainoisia. En ymmärrä, kuinka he tähän liittyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja jotkut:
jotkut ei laihdu sairauksien takia, kuten minä. on tosi kiva kun ihmiset ehdottelee, kokeile hei sitä dieettiä tai tätä dieettiä ja kuulemma kaikki syyt on vaan tekosyitä... :( ette ihan oikeasti tajua mille tuntuu KUN EI LAIHDU vaikka tekisi mitä. enkä vaan jaksa enää. monta vuotta kärvistelin ilman kaikkia herkkuja ja hyvillä hiilareilla ja liikuin joka päivä hulluna jne... se ei oo elämää, eikä hoikkuus ole mulle sen arvosta.. :(

Mulla taas on lääkkeiden vuoksi etten laihdu. Syön ja liikun samoin mutta paino nousee vain. Kun lääkitys loppuu laihdun muutamassa kuukaudessa takaisin normaaliin. Täytyy vain nyt kestää taas jonkin aikaa näitä lääkkeitä :|

Mikä sun logiikkas on? Miten se, että Afrikassa ei ole yhtään (?!) ylipainoista todistaa sen että joka ikinen ihminen kyllä laihtuu? Avaisitko vähän aivoituksiasi?

"Se on kaikilla maailman mittareilla täysin mahdotonta ja luonnonvastaista, ettei joku ihminen muka laihtuisi, mitenkään. "

Joo, ton lauseen mä toki tajusin, mut sun Afrikka-logiikkas meni ihan yli. Etkä säkään sitä vissiin oikein osaa selittää. Olis kyl kiva tietää, mitä sillä tarkoitit.

Sanotaan näin, että toisilla laihtuminen ON paljon vaikeampaa kuin toisilla. Itse ainakin kerään kaiken ylimääräisen ruoan elimistööni ja kroppaani saman tien. Ärsyttää kun ihmiset luulee, että lihavat herkuttelevat jatkuvasti tms., vaikka saattaa olla ihan päinvastoin. Minäkin liikun monipuolisesti ja syön vähän. ENKÄ LAIHDU. Pitäis varmaan alkaa mässäilemään kunnolla niin ehkä sit laihtuis...

Joo, ton lauseen mä toki tajusin, mut sun Afrikka-logiikkas meni ihan yli. Etkä säkään sitä vissiin oikein osaa selittää. Olis kyl kiva tietää, mitä sillä tarkoitit.

Mä tajusin tuon, vaikka logiikka ontuukin, kannattaako jäädä junnaamaan?

esim mulla, kommentoin tuolla aiemminkin.. on siis just se, että mulla on sairauksia joihin tarvitsen voimakasta lääkitystä joka häiritsee esim mun aineenvaihduntaa. joten KYLLÄ laihdun toki jos syön 800kcal päivässä ja liikun aktiivisesti, sillä tavoin olen laihtunut ennenkin juuri ja juuri normaalipainoon ja sitten pitänyt sen. kysymys onkin siitä, että tuo diettaaminen heikentää oloani rajusti, pyörtyilen, en jaksa mitään, tyhmistyn ja oloni on koko ajan niin paska, että voisin vaikka ampua itseni... onko se elämää ja onko se laihana olo sen arvoista??? kauhean turvallista se ei minulle ainakaan ole... viimeksi kun dieettasin näin sain pahan vatsapöpön ja jouduin pitkäksi aikaa sairaalaan, vastustuskykyni oli niin heikentynyt..

tällä hetkellä syön noin 1500kcal päivässä ja teen fyysistä työtä. ylipainoa noin 10-15kiloa vähän vaihtelee sen mukaan toimiiko suoli!! ja kärsimystä on tämäkin, tekis niin mieli SYÖDÄ, että olis hyvä olla ja jaksais.. migreenit vaivaa koko ajan.

joo kyllähän mä laihdun, mut onko se sen arvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on kaikilla maailman mittareilla täysin mahdotonta ja luonnonvastaista, ettei joku ihminen muka laihtuisi, mitenkään. Emme ole ikiliikkujia, tarvitsemme energiaa, emmekä saa sitä energiaa hengitysilman mukana tai ihon läpi: se täytyy laittaa kurkusta alas.

Voi miksi mä edes vaivauduin vastaamaan :D

ahaa... sano tuo serkkutytölleni jolla on kilpirauhasen vajaatoiminta mutta lääkkeet eivät tehoa. lisäksi monia ruoka-aineallergioita ja turvotusta johon edes lääkärit eivät löydä syytä. oli juuri parisen viikkoa ihan kuntolomalla (siis laihdutuslomalla) jossa oli mittaukset joka päivä, kuntoilua oli montaa eri lajia joka päivä, dieettiruuat kannettiin nenän alle joka päivä ja lääkärikäyntejä oli neljä viikossa. lopputulos oli se että painoi yhtä paljon sieltä lähtiessään kun sinne mennessäänkin, ja ylipainoa hällä on noin 65 kiloa.

oi suuri tietäjä, kerro mikä serkullani meni vikaan? kyllä tuon muutaman viikon aikana olisi pitänyt painon heilahtaa alaspäin vaikkapa kilon verran.

Se on kaikilla maailman mittareilla täysin mahdotonta ja luonnonvastaista, ettei joku ihminen muka laihtuisi, mitenkään. Emme ole ikiliikkujia, tarvitsemme energiaa, emmekä saa sitä energiaa hengitysilman mukana tai ihon läpi: se täytyy laittaa kurkusta alas.

ahaa... sano tuo serkkutytölleni jolla on kilpirauhasen vajaatoiminta mutta lääkkeet eivät tehoa. lisäksi monia ruoka-aineallergioita ja turvotusta johon edes lääkärit eivät löydä syytä. oli juuri parisen viikkoa ihan kuntolomalla (siis laihdutuslomalla) jossa oli mittaukset joka päivä, kuntoilua oli montaa eri lajia joka päivä, dieettiruuat kannettiin nenän alle joka päivä ja lääkärikäyntejä oli neljä viikossa. lopputulos oli se että painoi yhtä paljon sieltä lähtiessään kun sinne mennessäänkin, ja ylipainoa hällä on noin 65 kiloa.

oi suuri tietäjä, kerro mikä serkullani meni vikaan? kyllä tuon muutaman viikon aikana olisi pitänyt painon heilahtaa alaspäin vaikkapa kilon verran.

Hän on ihme! Jesse kakkonen jopa ehkä!

Myöskään rasvoja ei saa unohtaa ruokavaliosta! Oikeanlaiset rasvat pitää rasva-aineenvaihdunnan käynnissä.

1200 kalorilla laihtuu varmasti, sellaista ihmistä ei ookkaan joka ei laihdu. Tarkkaile syömisiäsi paremmin ja laske kalorit tarkemmin :)
Jumeja saattaa olla, mutta ei kuukausitolkulla :)

Niin totta. Ikiliikkuja olis keksitty ja se keksijä Nobelin palkinnon, jos energiaa sai nyhjättyä tyhjästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Anti-idiot:
Myöskään rasvoja ei saa unohtaa ruokavaliosta! Oikeanlaiset rasvat pitää rasva-aineenvaihdunnan käynnissä.

1200 kalorilla laihtuu varmasti, sellaista ihmistä ei ookkaan joka ei laihdu. Tarkkaile syömisiäsi paremmin ja laske kalorit tarkemmin :)
Jumeja saattaa olla, mutta ei kuukausitolkulla :)

Niin totta. Ikiliikkuja olis keksitty ja se keksijä Nobelin palkinnon, jos energiaa sai nyhjättyä tyhjästä.

Baah, kirjohäröjä kun yhellä kädellä rustaa ja painaa vahingossa sendiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja Hehe:
Syökö joku taukki oikeesti alle 1500 kcl ja liikkuu myös ja sit kysyy miksei laihdu, hohhoijaa.

Itse liikun 4 päivänä viikossa, syön ainakin 2000 kcl päivässä.

Normipainoisen naisen noin 60 kg pitäisi myös syödä päivässä 1600 kcl.

Tuskin se kenestäkään taukkia tekee. Suositus on 1200kcal päivässä liikunnankin kanssa, jos menet painostasi esim. ravitsemusterapeutin ja lääkärin juttusille niin suurella todennäköisyydellä saat saman ohjeistuksen kuin minä.

Liikunnan ammattilaisena tiedän sen että jos liikutaan viikossa enemmän kun 3 kertaa niin suositeltavaa on mennä kaloreissa yli 1600 kcl. Jos sinä syöt 1200 kcl pv, liikut, niin kroppasi on aika kuivilla, lihakset jos niitä nyt ees on niin olemattomat, kuihtuu vaan pois.

Hän on ihme! Jesse kakkonen jopa ehkä!

:D

Kilpirauhasen vajaatoimintaan ei ole lääkkeitä. Vaivan hoitoon annetaan ihan sitä samaa hormonia, jota kilpirauhanenkin tuottaa. Eli ei voi oikein olla, että se ei "toimi". Toki ihmisellä voi olla imeytymishäiriö tms, mutta luulisin, etä silloin hormoni annetaan vaikka pistoksena.

Mä en kohta jaksa näitä säästöliekkijuttuja. Hitto, sitä ikiliikkujaa ei ole keksitty. Toki kroppa toimii vähän heikommin, jos ravintoa saa pidemmän aikaa liian vähän, mutta ei sen vaikutus ole kovinkaan suuri. Jos kuluttaa liikunnalla sen minkä syö, laihtuu taatusti. Ja jokainen laihtuu.

Moni lääke turvottaa, väsyttää tai laiskistaa, mutta pieneen pilleriin ei saa energiaa kovin paljoa ängettyä, eli lääkkeet sinällään eivät lihota ketään. Turvotus ei ole lihomista ja jos aktiivisuus putoaa lääkityksellä, pitää syödä vähemmän.

Itse olen mestari huijaamaan itseäni. Raskauskiloja on jäljellä melkein kymmenen, mutta motivaatiota ei löydy tarpeeksi. Kun väsyttää ja masentaa, on helppo ottaa "ihan vähän vaan suklaata". Jos tahtoa ei löydy tarpeeksi, jään tämmöiseksi. Tosin voisinhan aina syyttää kilpirauhastani (leikattu kokonaan pois), geenejäni (äitini on reilusti ylipainoinen) tai säästöliekkiä (en laihdu, koska syön liian vähän), mutta en viitsi, koska tiedän, että syy on ihan omassa saamattomuudessani ja mukavuudenhalussa.

Onhan tuo säästäliekki totta. Kaikki kuitenkin lahtuvat jos syövät vaikkapa kuukausia vain 800 kcal päivässä.

Googletapas "Sten Sture Skaldeman"

Siinä hyvä esimerkki, etti kaikki toimi aina niin kuin teoriassa.

Syökö joku taukki oikeesti alle 1500 kcl ja liikkuu myös ja sit kysyy miksei laihdu, hohhoijaa.

Tuskin se kenestäkään taukkia tekee. Suositus on 1200kcal päivässä liikunnankin kanssa, jos menet painostasi esim. ravitsemusterapeutin ja lääkärin juttusille niin suurella todennäköisyydellä saat saman ohjeistuksen kuin minä.

Liikunnan ammattilaisena tiedän sen että jos liikutaan viikossa enemmän kun 3 kertaa niin suositeltavaa on mennä kaloreissa yli 1600 kcl. Jos sinä syöt 1200 kcl pv, liikut, niin kroppasi on aika kuivilla, lihakset jos niitä nyt ees on niin olemattomat, kuihtuu vaan pois.

Mikä koulutus sinulla on? Aika paljon nimittäin pystyt päättelemään minun aineenvaihdunnastani ja kropan koostumuksestani tietämättä pituutta, painoa, lihasmassaa, rasvaprosenttia, ruokailutottumuksia, sairauksia tai mitään muutakaan.

PT. Jos olet syönyt joskus 400-600 kcl mitä tuolla puhuit niin ei sun kroppa terve ole.

Niinpä. Tän virheen monet tekevät.
Lisäksi makroravinteiden suhteet on vinksallaan. Lähes kaikki energia saattaa tulla nopeista hiilareista (sekoittaa sokeri- ja rasva-aineenvaihdunnan), proteiinia syödään joko liikaa tai liian vähän (elimistön rakennusaineet) ja rasvaa liian vähän. Rasvakammo.

Eläinten ravitsemus on usein paljon paremmalla tolalla. Perheen lemmikin ravintoainetarpeet tiedetään usein paremmin, kuin ihmisten... Sääliksi käy lapsia kun heidät kasvatetaan kaikenlaisella teolllisella moskalla :(

Minulla pelkkä perusaineenvaihdunta kuluttaa lähes 1500 kaloria, joten syön todellakin varmaan 2000-2500 kaloria päivässä. Karppaan.

Reipasta liikuntaa 1-6 krt/viikossa.

Jos ylipainoa on kamalasti, kropan aineenvaihdunta ja hormonit voivat olla niin sekaisin ettei laihdutus todellakaan onnistu. Itselläni paino hiipi 113kg asti ja siinä vaiheessa mm. kuukautiset katosivat, sain allergiaoireita ruoka-aineista joita siedin ennen hyvin ja sairastelin joka toinen viikko. Sain painon laskemaan totaalisella syömättömyydellä 113 -> 110kg, sitten kalorit 800/pvä ja tuolla lähti useampi kiloa. Paino tippui nopeasti ja sitten tuli stoppi 103kg:n kohdalla. Päätin pitää tauon laihduttamisesta ja mässäilin jonkin verran, paino ei noussut silti grammaakaan. Nyt aloitin taas katsomaan syömisiäni ja puolisen kiloa on tippunut joka päivä, tänä aamuna vaaka näytti 101kg :). Sairasta ehkä tämä touhu mutta toimii.

Yhteistyössä