Kaikki ei vain laihdu, vaikka mitä tekis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ärsyttää, kun kaikki elää siinä harhaluulossa että jos syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Mä en todellakaan laihdu. Olen nyt useamman kuukauden syönyt noin 1200 KCal päivässä ja liikkunut 6 tuntia viikossa. Jo perusaineenvaihduntani käyttämä energia pitäisi kaiken järjen mukaan olla enemmän kuin tuo ruokamääräni. Miksi en siis laihdu? Sanokaa te?

Saat liian vähän kaloreita. Silloin keho menee "säästöliekille" (ks. googlesta) Ei se kalorimäärä laihduta vaan se, mitä syöt. Itse laihduin 13 kg, vaikka sain enemmän kaloreita, mutta käytin vain hyviä rasvoja ja otin hiilihydraatit vain kasviksista, ruispuurosta(Kaikesta hitaasti sulavasti hiilareista)

Alkuperäinen kirjoittaja normipainoinen nyt:
Saat liian vähän kaloreita. Silloin keho menee "säästöliekille" (ks. googlesta) Ei se kalorimäärä laihduta vaan se, mitä syöt. Itse laihduin 13 kg, vaikka sain enemmän kaloreita, mutta käytin vain hyviä rasvoja ja otin hiilihydraatit vain kasviksista, ruispuurosta(Kaikesta hitaasti sulavasti hiilareista)

Höpöhöpö nyt. Kyllä keho laihtuu, väksisinkin, vaikka kuinka söisi vähän ja olisi "säästöliekillä".

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Painin saman ongelman kanssa... Noudatan kans tuota 1200kcal rajaa, ravitsemusterapeutin ja lääkärin suosituksesta, sekä harrastan liikuntaa ja silti paino junnaa paikoillaan, junnannut jo 3kk.
Aiemmin paino tippui, todella hitaasti mutta tippui kuitenkin, eipä enää... Ei onneksi nousekaan mutta ei tipukaan, ärsyttävää eikä mitään ole tehtävissä, lääkäri kehotti vain lisäämään liikuntaa.

Outoa, että lääkäri ei ole kertonut tuosta "säästöliekistä". Niin minullakin ennen meni, kun yritin olla vähäkalorisella dieetillä

jotkut ei laihdu sairauksien takia, kuten minä. on tosi kiva kun ihmiset ehdottelee, kokeile hei sitä dieettiä tai tätä dieettiä ja kuulemma kaikki syyt on vaan tekosyitä... :( ette ihan oikeasti tajua mille tuntuu KUN EI LAIHDU vaikka tekisi mitä. enkä vaan jaksa enää. monta vuotta kärvistelin ilman kaikkia herkkuja ja hyvillä hiilareilla ja liikuin joka päivä hulluna jne... se ei oo elämää, eikä hoikkuus ole mulle sen arvosta.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Höpöhöpö nyt. Kyllä keho laihtuu, väksisinkin, vaikka kuinka söisi vähän ja olisi "säästöliekillä".

oletko muuten kokeillut?

Alkuperäinen kirjoittaja jotkut:
jotkut ei laihdu sairauksien takia, kuten minä. on tosi kiva kun ihmiset ehdottelee, kokeile hei sitä dieettiä tai tätä dieettiä ja kuulemma kaikki syyt on vaan tekosyitä... :( ette ihan oikeasti tajua mille tuntuu KUN EI LAIHDU vaikka tekisi mitä. enkä vaan jaksa enää. monta vuotta kärvistelin ilman kaikkia herkkuja ja hyvillä hiilareilla ja liikuin joka päivä hulluna jne... se ei oo elämää, eikä hoikkuus ole mulle sen arvosta.. :(

mitä sairauksia tarkoitat?

Alkuperäinen kirjoittaja normaalipainoinen nyt:

oletko muuten kokeillut?

Olen. Sairastin anoreksiaa. Painonpudotus hidastui merkittävästi vasta siinä vaiheessa kun painoindeksini oli 15.

Et voi tosissasi edes väittää tuollaista, että "kaikki vaan ei laihdu". Vai koska viimeksi olet nähnyt ylipainoisen afrikkalaisen? Edes sellaisen, jolla on ruokaa joka päivälle.

oletko muuten kokeillut?

Olen. Sairastin anoreksiaa. Painonpudotus hidastui merkittävästi vasta siinä vaiheessa kun painoindeksini oli 15.
No ehkä tässä ei oo ideana se...

Myöskään rasvoja ei saa unohtaa ruokavaliosta! Oikeanlaiset rasvat pitää rasva-aineenvaihdunnan käynnissä.

1200 kalorilla laihtuu varmasti, sellaista ihmistä ei ookkaan joka ei laihdu. Tarkkaile syömisiäsi paremmin ja laske kalorit tarkemmin :)
Jumeja saattaa olla, mutta ei kuukausitolkulla :)

Alkuperäinen kirjoittaja eikku:

oletko muuten kokeillut?

No ehkä tässä ei oo ideana se...

No voinpahan omalta kohdaltani todeta ettei sellaisia säästöliekkejä ole olemassakaan, tai ainakaan se ei näyttele niin merkittävää osaa mitä ihmiset antavat odottaa. Onhan se toki hyvä tekosyy, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Et voi tosissasi edes väittää tuollaista, että "kaikki vaan ei laihdu". Vai koska viimeksi olet nähnyt ylipainoisen afrikkalaisen? Edes sellaisen, jolla on ruokaa joka päivälle.

Mikä sun logiikkas on? Miten se, että Afrikassa ei ole yhtään (?!) ylipainoista todistaa sen että joka ikinen ihminen kyllä laihtuu? Avaisitko vähän aivoituksiasi?

Alkuperäinen kirjoittaja ksks:
Joko olet laskenut saamasi kalorit väärin, napostelet ja huijaat itseäsi, kropassasi on jotain todella pahasti vialla tai painat jo valmiiksi todella vähän.

Mä voisin peesailla hieman tätä. Kalorit on syytä laskea just oikein, varsinkin jos ruokavaliossa on hiilihydraattipitoisia ruoka-aineita, niissä silmämääräisesti pienikin heitto voi lisätä kaloreita merkittävästi.

Kropassa voi olla jotain vikana, kannattaa ehkä käydä lääkärissä.

Mut jos siis elimistön toimintahäiriöt on poissuljettu, niin sitten ehkä kannattaa tosiaan tarkistaa, että arvioiko määrät ja kalorit oikein, tuleeko juotua vettä tarpeeksi (merkittävä juttu!) ja onko liikuntaa tosiaan tarpeeksi, vaikka ruokavaliohan se isoin tekijä on.

Tuo säästöliekki on kai tutkimustekin valossa osittain ainakin myytti; laihtumista tapahtuu nälkäkuurillakin melkein yhtä paljon kuin muutenkin, mutta se hidastuu hieman ja varastoi nopeasti takaisin, kun nälkäkuuri loppuu, ei kai kukaan loppuelämää niin elä. Nesteitähän se poistaa reippaasti. Mun ystääni laihtui kitukuurilla aika paljon ja paino pysyikin sitten pois, mut enpä lähtis suosittelemaan.

Se on kaikilla maailman mittareilla täysin mahdotonta ja luonnonvastaista, ettei joku ihminen muka laihtuisi, mitenkään. Emme ole ikiliikkujia, tarvitsemme energiaa, emmekä saa sitä energiaa hengitysilman mukana tai ihon läpi: se täytyy laittaa kurkusta alas.

Voi miksi mä edes vaivauduin vastaamaan :D

Ylipainoa on 15 kiloa (lääkärin arvio), eli massaa mistä ottaa löytyy. Syön paljon kasviksia ja hedelmiä, lounaaksi aina laikkarikeiton. Liikunta on kävelyä, kuntosalia ja uintia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ylipainoa on 15 kiloa (lääkärin arvio), eli massaa mistä ottaa löytyy. Syön paljon kasviksia ja hedelmiä, lounaaksi aina laikkarikeiton. Liikunta on kävelyä, kuntosalia ja uintia.

ÖÖÖÖ,mikä on laikkarikeitto...?

Ylipainoon vaikuttavat geenit ja monet muutkin kropan tekijät. ei ne asiat vaan toimi kaikille samalla tavoin. Me syödään perheessä samat ruoat, määrällisaesti ei oo mitään suuria eroja, mies syö jonkin verran enemmän kuin minä ja minä liikun jonkin verran enemmän kuin mieheni. Miehelläni ei ole mitään painoon liittyviä ongelmia, minulla on. ruoansulatuksessa, geeneissä ym on eroja. Miehessäni painonlasku näkyy heti, minä en voi saada mitenkään samaa aikaiseksi samassa ajassa.

Syökö joku taukki oikeesti alle 1500 kcl ja liikkuu myös ja sit kysyy miksei laihdu, hohhoijaa.

Itse liikun 4 päivänä viikossa, syön ainakin 2000 kcl päivässä.

Normipainoisen naisen noin 60 kg pitäisi myös syödä päivässä 1600 kcl.

Yhteistyössä