Terve teille!
Kävin eilen ekassa neuvolassa ja siis ekaa kertaa ylipäätään tässä neuvolassa. Kyllä on monet asiat erilailla eri sairaanhoitopiireissä. Ensivaikutelman mukaan Miehikkälässä/ KoKSissa asiat oli paremmin. Erityisesti raskausdiabeteksen kanssa pääsi Miehikkälässä helpommalla. Täällä laittoivat sokerirasitukseen jo viikolla 10 ja kommentti oli, et jos yksikään arvo on yli, joutuu koko loppuraskauden
aina ruokailun jälkeen ja aamuisin mittaamaan sokerit! Minusta on siis tulossa neulatyyny.

Sanonpa vaan et tosi kivalta tuntuu moista jatkaa
7 kk!
Muutenkin ensivaikutelma uudesta neuvolasta oli hiukan negatiivinen. Ensimmäiseksi th sanoi, et hänellä on hirveä kiire. Mistään ei ehtinyt keskustelemaan, kun vaan piti saada nopeasti kaikki tarvittavat paperit täytettyä."Parasta" oli kuitenkin suhtautuminen sikainfluenssarokotukseen. Th ilmoitti, että maanantaina on kunnassa odottajien rokotuspäivä, tule silloin paikalle tai hän ei tiedä milloin rokoitetta olis seuraavan kerran saatavilla vai onko ylipäätään! Kun kerroin haluavani lisätietoja aiheesta ennen kuin päätän rokoituksen ottamisesta, kommentti oli
"En minä nyt ehdi siitä mitään kertoa. Joko tulet tai et, valinta on vapaa!" Siis häh!

:/ Ihmettelin siihen, että mistähän minun pitäisi tietoa sit etsiä, jollei sitä saa neuvolasta! Siihen totesi vaan, että thl:n sivuilta löytyy jotain tiedotteita... Lienenkö minä tottunut liian hyvään neuvolapalveluun vai mikä, mutta minusta tämä tuntui kyllä lähinnä heitteillejätöltä!
Anni-77 Mie en ainakaan ole kummankaan aiemman kanssa pystynyt olemaan töissä loppuun asti eikä kummallakaan kerralla ollut mitään vaikeuksia saada sairauslomaa. Itseasiassa viimeksi se oli pomo, joka ehdotti, et mitähän jos kävisit jo hakemassa saikkua, kun tuo jalka nousee jo niin kovin hitaasti...

Nyt ei onneksi tarvitse tuota miettiäkään, kun ei ne kuitenkaan anna kotiäidille sairasloman ajalle sijaista...
muoks. Lääkärit on ainakin miulle kirjottanu yleensä jonkun 3-5 vko saikkua kerrallaan.
Muuten ei tänne kummempaa. Np-ultraan ja sokerirasitukseen on aika varattu ja ensimmäiset tupper-esittelyt pidetty. Vielä kun saisi itsensä motivoitua pyykinpesuun ja tiskaamiseen... :ashamed: