Kaakonkulman Odottajat talvella 09/10

Darelbeidalle onnittelut potrasta pojasta :heart:

Uusille tervetuloa joukkoon!

Mä olin jo ihan unohtanu koko pinon :ashamed:
Eipä tänne kummempia,ens viikon synnytystapa-arviointia ootellessa ja vatsataudista parantuessa =)

Piiuli ja toukka 37+2
 
Nosto!

Ja hello, long time no see... =)

Hiljaista näyttää todellakin olevan ja eipä tänne meillekään mitään uutta...ei sitten mitään..
Hiljaiseloa ja vaa án kiloja seuraillen... :whistle:
on jäänyt vähän "joulu päälle..."
mutta onneksi on pakkanen hellittänyt että pääsee ulkoilemaankin.. =)

Niin ja Onnea vauvansa jo saaneille!!! :heart:

Mutta, meitä Haminalaisia on täällä aika monta-ja ne ketkä eivät ole rohjenneet tänne vielä kirjoittaa.. niin reippaasti mukaan.
Ajattelin nimittäin ehdottaa tapaamista?
Tämän kuun viimoinen ke klo 20. Rossossa?
Lapset isille hoitoon ja sinne syömään ja herkuttelemaan jälkkäreillä..
Kertokaa miltä kuulostaa?? Saa laittaa yv:täkin jos ei rohkene tänne kirjoittaa.
Olisi ihan kiva nähdä teitä muita "samiksia".

Mutta nyt täytyy rientää kun toinen puolisko halajaa koneelle....
Anopilla kylässä ja koneella....oma kone meni sitten sököksi muutama vko sitten...
Mutta , palaillaan... ja kirjoitelkaa nyt ihmeessä kuulumisia!!!!

Ps. meille tulee poika!!
 
Mie hyppään tähän ketjuun mukaan "pienen" tauon jälkeen, viimeksi kirjoitellut kaakonkulman odottajissa vuonna 2006 =) LA aika 10.5, neljäs lapsi tulossa ja synnytyspaikka EKKS. Lappeenrannassa asustellaan ja lapset ovat 10-, 8- ja 3-vuotiaat, itse olen 30v =)

Hellu

 
Mutta, meitä Haminalaisia on täällä aika monta-ja ne ketkä eivät ole rohjenneet tänne vielä kirjoittaa.. niin reippaasti mukaan.
Ajattelin nimittäin ehdottaa tapaamista?
Tämän kuun viimoinen ke klo 20. Rossossa?
Lapset isille hoitoon ja sinne syömään ja herkuttelemaan jälkkäreillä..
Kertokaa miltä kuulostaa?? Saa laittaa yv:täkin jos ei rohkene tänne kirjoittaa.
Olisi ihan kiva nähdä teitä muita "samiksia".


Toi kuulostaa Inkeri- tosi hyvältä, mut ainakin mulle tuo päivämäärä ei valitettavasti käy.. :(

Mut tosiaan, ois kiva tavata tällä palstalla kirjottelevia Haminalaisia! Vastailkaas muutkin.. (ainakin NeLa ja Jii82)

Omaa napaa..
Kaikki ok. Tiistaina kävin istuskelemassa labrassa sokerirasituksessa ja ens viikolla oiskin neuvolalääkäri! Ihanaa, Saara tulee takaisin, en oikein pitänyt tuosta sen tuuraajasta. :p
Vatsa kasvaa, myös meidän pikkuneidillä! Tosiaan, tyttäremme 3 v. oli ilmoittanut tarhassa että hänenkin masussaan on vauva ja pullistellut mahaansa! :LOL: Voe elämä! :heart:

Wentti ja weijari 26+3
 
Tsau, (taas)

Wentti ja kaikki muut palstailijat tai vain lukijat
Vkonpvää voi vielä muuttaa....
Omille raskaana oleville tutuillekin olen ehdottanut sinne rossoon tuloa ja mitään 100% varmaa ei ole kukaan vielä ilmoittanut joten vkonpvää voisi varmasti muuttaa...
olisiko Torstai parempi tai sitten Perjantai..??
mutta jos yritettäis kuitenkin pysyä Tammikuun viimeisellä vkolla.
Ilmoittakaa ihmeessä miten teille käy, niin lyödään lukkoon ja ilmoitelkaa muillekin odotteleville tutuille.. mun pitää vaan saada tietää kuinka moni meistä lähtee kun Rossoon pitää ilmoittaa jos meitä enemmän..osaavat sitten varautua ja saadaan sopivan kokoinen pöytä.

hellu koolle teretulemast mukaan :wave:
Tiedättekö kumpi teille tulee..?

Nyt pitää taas rientää...
kotiin ruokaa laittamaan ja hoitamaan pesuetta..
Vitsi että tekee mieli Laskiaispullia...
Että näin sitä huijataan omaa mieltä... karkit ja suklaa yms. jätetty pois, mutta nyt ollaan ruvettu sit miettimään kaikenmaailman ihania leipomuksia....


:whistle:
 
Täällä kanssa ilmottautuu yksi kaakkolainen, elikkä viidettä yllätysvauvaa odotellaan saapuvaksi syyskuun 20. päivä. Lappeenrannan kupeessa asustellaan joten EKKS on synnytyssairaalana. Edellisestä kerrasta tässä pinossa onkin vierähtänyt päälle vuosi, lapset siis pojat 3/99 ja 4/00 ja tytöt 5/07 ja 10/08.
 
Heips, hypähdänpä minäkin viimein tänne pinoon.. eli EKKS sairaala, due-date olis 27.7.
Vitosta odotellaan ja isommat lapset 3,5v, 7v, 10v ja 13v. Istukkabiopsian tuloksia odotellaan,toivottavasti ovat hyvät, kaikki lupailisi sitä tällä kertaa.
 
Moikka pitkästä aikaa!

Terveisiä täältä maidon ja vaippojen tuoksuisesta kodistamme! :heart: :heart: :heart:

Meidän Masukki syntyi pitkän ja tuskaisen 32tunnin synnytyksen jälkeen raskausviikolla 41+2, 5.1.2010 klo 13.16.

Syntymäpainoa poitsulla oli 3110g ja pituus oli 50cm.

Kaikki on kotona lähtenyt käyntiin hienosti, en ole aiemmin vielä kerennyt tietojani päivittämään, koska kotona netti on ainoastaan kännykkäyhteyden perässä ja todella hidas!

Onnea kaikille muillekkin masukin saaneille, ja rutkasti onnea myös kaikkille joilla synnytys on vielä edessä.

Vauvaantuneiden puolelle en taida ainenkaan vaikituiseksi keskustelijaksi keretä tästä netin puutteesta johtuen, mutta tulen kyllä kurkkimaan kuulumisia aina kun kerkeän!

Hyvää jatkoa kaikille!

Jenninho+ pieni mies 12pv
 
Onnea jenninho! :flower:
Pitkä oli synnytys, mutta lopputulos korvasi varmasti kaiken! =)

Inkeri- Jos saatte päivämäärän mietittyä niin ilmoittele! Mä yritän sovittaa omat menoni niin että pääsen.. Perjantai 29 ja lauantai 30 päivä mulle ei käy, ollaan silloin reissussa. Mä voin ilmoittaa NeLalle et tämmöstä olisi suunnitteilla, kun kerran melkein naapuri on. :LOL:
 
Wentti kiitos ilmoituksesta :)
juu tulen mukaan :wave: :wave:
mulle käy mikä tahansa päivä kun kotona olen niin aikaa on.... eli ilmoitelkaa mikä päivä muille sopisi

meillä on ollu tietokone pimennossa nyt 4pvä kun ollaan tehty remonttia, onneks se ois nyt tehty ja pääsee taas normi arkeen kiinni :p
 
Onnea kovasti täältäkin Jenniholle pienestä pojasta!!

ja kiva kun tänne on "eksynyt " uusiakin. Tervetuloa!!

Palailen tuosta Rossosta myöhemmin...menen huomenna "avoimeen" ja näen tuttuja niin katsotaan miten heille käy... Tosin Rosson aukioloaika pitää myös käydä tarkistamassa,
sillä luulem että Se ei ole talvisaikaan viikolla kovinkaan myöhään auki....
Eli oliskohan se perjantai kuitenkin parempi.
Miten Wentille sattuu seuraava perjantai..??



 
jenninho Onnittelut pikkuisesta pojasta. :heart:

Laitampa tänne linkkiä, en tiedä sattuiko kukaan katsomaan viime keskiviikkona noita Kaakkois-Suomen uutisia. Oli juttua uusista synnyttäneiden tiloista tuolla EKKS:ssa.

http://areena.yle.fi/video/678672
 
Jaha, tänää tulikin siiten 27 viikkoa täyteen ja kävinpä myös neuvolassa.
Sain ihan LUVAN syödä lisää suklaata! :LOL: Oli sokerit olleet alhaalla, mikä kylläkin ihan ihme..
Muuten oli kaikki hyvin, ja Saarakin palannut lääkäriksi! :heart: Tykkäsin kovasti, olikin jotenkin helppoa käydä hänen "vastaanotolla" piiiitkästä aikaa!
Selkä TAAS hiukan prakailee, mutta en anna sen haitata tahtia! Lisää liikuntaa, sillä se tokenee! =)
 
Mulla neuvola ens vkolla...
Kiva tietää että saara on takasin..
Paljonko teillä muilla on tullut painoa raskauden aikana?
Mulla on tullut AINA se 15kg.. mikä on kyllä ihan normaalia mutta mulla on tällä kertaa tullut JO 8KG. ja viikkoja jotain 26....+ vissiin..

Ja kirjoitelkaa ihmiset mitä teille kuuluu? jne..?
 
Meille syntyi kolmas prinsessa 16.1 klo 0.08 mitoin 3850g ja 51cm,py 37,5 rv38+2
Koitan ehtiä joku päivä kirjoittelemaan hieman enempi,nyt ei jouda.

Jenninholle onnea prinssistä :heart:

Piiuli ja neiti kohta 1vk :heart:
 
Piiulille ja perheelle onnittelut pikku neidistä!!! :heart:

Niin ja nyt vielä mainostan sitä Hamina ja lähiympäristöläisten odottajien tapaamista joka on:
Rossossa Perjantaina 5pvä Helmikuuta klo. 19.30.
Laittakaa yv:tä niin tiedän kuinka monta tulijaa on ja voin näin ilmoittaa rossoon, että osaavat varautua.

Kaikki kynnelle kykenijät mukaan!!!



 
Ehtisköhän nyt hiukan kirjotella :)
Eli täällähän lähettiin käynnistykseen pe 15.1 kun silloin torstaina oli kokoarvio 3760g eikä lääkäri halunnu ottaa riskiä et kasvaa yhtä suureksi ku toi meidän keskimmäinen ja nuo arviotkin kun voi tosissaan heittää,mut siis pe aamuna takas synnärille ja sen verran oli epäkypsä tuo alakerran tilanne et pillereille jouduttiin ja yläkertaan osastolle päivää kuluttamaan,onneks oli mies mukana ja naapurinakin rouva joka tuli käynnisteltäväksi samaan aikaan,siinä sit pillereitä napsittiin ja viiden aikaan sanoin miehelle ettei täst tänään mitään tuu et senku lähet hakeen lapset kotiin ni ehit laittaa ne ajois nukkumaan,mä sit soittelen jos alkaa tapahtumaan :)
Varttia yli kymmenen kävi yökkö kyselemäs vointia,eikä mulla silloin vielä ollut ku pieniä supistuksia tai tuntui kyllä mut ei niillä synnytetä ja tulikin niin epäsäännöllisesti ja vain vasemmal kyljel maatessa :D Yökkö lähti huoneesta ja mä käänsin kylkeä,et nyt käyn nukkumaa ni saan ainaki levättyä et josko vaikka sit aamul pääsis synnyttämään,mut ku kyljen sain käännettyä alkoi samantien supistaa ihan tajuttomasti ja alkuun oli minuutin tauko sentään välissä,mut sitäkään kestäny ku ehkä sen puoltuntia,jonka jälkeen ne supistukset tuli ihan peräkkäin,kerran tai kaks ehti vetää rennosti ilmaa välissä :kieh:
Puolen tunnin jälkeen kävin vessassa ja samal pyytämäs särkylääkettä ku olin viel ihan varma et supistuksetkin laantuu ja hoitaja sanoi et hän tuo kohta ku oli just lääkäri tullu jonkun potilaan luo,must tuntui et se tulo kesti ikuisuuden ja sängyn pääty tankokin on varmaan mutkalle kääntynyt ku mä sitä siellä tuskissani puristelin ja kirosin yhtä aikaa :D Hoitaja tuli ja teki sisätutkimuksen,olin 4cm auki kello silloin 23.25,kyseli sit vaan et haluunko puudutuksia johon vastasin et joo,sit se sanoi et voit alkaa soittelee miestä synnytyssaliin et hän lähtee valmistelee lähtöä,mie soitin miehelle ja sit taas ootettiin et hoitaja hakee mut ja siinä kohtaa ei oo kellosta enää tietoa ,mut ei tainnu olla paljoa vajaa kakstoista kello kun saliin asti pääsin,kätilö siinä kyseli et mitä puudutusta halusin,totesin vaan et ihan sama kuhan jotain saan ja nopeesti ja taas ne jätti mut yksin,ilokaasun sentään jätti mun iloks joka sentään hiukan helpotti,jos ei muuten ni en ainakaa enää tajunnu mitää :D
Kätilö tuli ja teki sisätutkimuksen ja totes et hänel on hyviä ja huonoja uutisia,huonot ensin;et ehi puudutusta saamaan ja hyvät uutiset et tää syntyy just nyt :D kylhän mua oli jo ponnistuttanutkin,mut ku olin ihan ilokaasu pöhnäs ni en tajunnu ees kelloa soittaa :ashamed: kello 0.08 oli meidän neiti maailmassa ja samaan aikaan kun neiti tuli maailmaan avasi tuore isukki salin oven todetakseen et hänestä tuli kolmatta kertaa isä :D ponnistusvaihe kesti 3min,istukassa meni 7min ja koko synnytyksen kesto 1h50min,ois varmaan tullu nopeemminkin,mut ku ei niiltä kivuilta pahemmin puhumaan pystynyt,mut heti ku neiti oli maailmassa tuntui olo todella kirkkaalta eikä niin pöhnäiseltä ku puudutteiden jälkeen ja sanoinki heti et oli kyl paras synnytys mitä mä oon kokenut :D
Mittaa neidillä oli siis syntyessään 3850g ja 51cm,eli 90g heitti painoarvio :) samaa vikaa tällä tuoreimmallakin neidillä kun meidän esikoisella ja ei pysty maitoa rinnalta imemään,joten minä lypsän ja sit pullosta juodaan,rankkaahan tää vähän on mut on se sen arvoista :heart: olo on ku lypsylehmällä maitoa virtaa solkenaan ja paino putoo :D nyt jo alle lähtöpainon vaikka niitä kiloja kymmenen tulikin raskaus aikana.

Tulipahan sekavaa selostusta,mut jospa sen joku jaksaa lukea ja vielä jotain ymmärtääkin :D mulla kun aivot toimii sormia nopeemmin :LOL:

Piiuli ja Emmi-neiti(isosisko antoi nimen)8vrk
 
Oltiinpas me jo kaaaaukana..
Missäs taas kaikki kaakonkulmalaiset luurailee? Tai no, arvaan, varmaan tekemässä lumitöitä! :LOL:
Sitä lunta kun tuntuu täällä riittävän..

että poksista, tänään alkaa viikko 29, vissii joo. :D Pitäis kait alkaa pikkuhiljaa laittelee vauvan kamoja kuntoon, kohta huomaan että kaikki tekemättä ja mä oon matkalla synnärille! :LOL:
 
Minäpä oon kokonaan unohtanu tän pinon... :ashamed:

Elikkäs la olis 9.6.2010 ja EKKS olis synnytyssairaala ja toinen lapsukainen tulossa :)

Rakenneultrassa kävin ja nyt täytyy mennä viikon päästä uudestaan, kun oli reisuluun mitta vähän liian pieni. Tarkastavat, että kasvaa normaalisti kumminkin. Varmaankin perintötekijöistä johtuu, kun ollaan miehen kanssa kumpikin lyhkäsiä ja lyhyet jalat molemmilla :D Muuten rakenteet oli tosi normaalit :)

Eipä muuta tällä kertaa.. vielä reilu 3 viikkoa töitä ja sit jään taas kotiäitiksi :) Esikko on 1v7kk ja pääsee sit taas kotihoitoon :)
 
Ja TAAAAAAS oltiin tosi kaukana..
POKS rv 30 =) =)

Tänään kävin neuvolassa.. Kaikki oli hyvin, paitsi weijari onkin päättänyt kääntyä takaisin poikkiteloin kun viimeksi oli jo rt. :(
Otamme siis käyttöön "lastenkasvatus menetelmät" eli kiristys, uhkailu ja lahjonta! :LOL:
Noh, vielä se ehtii kääntyä takaisin ja saakin, hitto. :/
 

Yhteistyössä