Kaakonkulman Odottajat talvella 09/10

Kaakonkulman odottajat talvella 2009/2010
Elikkäs tein nyt meille uuden pinon kun edellinen päivittäjä on poistunut vauvautuneiden puolelle, nyt saadaan mukaan kaikki uudetkin odottajat. :) Yritän nyt löytää tuolta tähän kaikki ilmottautuneet, jos joku jää pois niin laittakaas tietoja uudestaan. :D Otsakkeeseen laitoin tuon ajankohdan näkysälle, niin löytyypi esim. haulla helpommin tämä pino B)
Enkä tiedä ketä vielä on mukana edellisestä pinosta niin jätin tuohon kaikki kenen LA on vasta tulossa.. päivittelen pikkuhiljaa kun löydän kaikkien tiedot..

Entiset meikäläisten pinot;
http://kaksplus.fi/keskustelu/t923587,825
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1417878


jennimamma.............................la 28.11.2009.EKKS......toinen

äippäliini83...............25v..........la 1.12.2009.KOKS.......toinen

Tuubi.......viittä vaille 39v..........la 4.12.2009...EKKS.....kolmas

Jenninho....................25v..........la 27.12.2009...KOKS....esikoinen

Jessie......................35v...........la 30.12.2009...EKKS....kolmas

Niiz..........................27v...........la 26.1.2010...KOKS......esikoinen

piiuli82 ....................27v..........la 28.1.2010...KOKS......kolmas

Zuh..........................27v..........la 30.1.2010...EKKS......esikoinen

Salli79.....................30v..........la 1.3.2010......KOKS......toinen

Jii82........................................la 29.3.201......KOKS......esikoinen

r09..........................................la 7.4.2010......EKKS......esikoinen

Wentti.....................27 v.........la. 24.4.2010...KOKS......toinen

Inkeri-.....................................la 28.4.2010....KOKS................

Hellukoo..................30v..........la 10.5.2010....EKKS.......neljäs

Maviks.....................30v..........la 7.6.2010.......EKKS......kolmas

Monica77.................32v...........la 24.6.2010....KOKS..........esikoinen

Anzzu1984..............................la ??.06.10....

Äitx2........................28v..........la 29.7.2010...EKKS.....kolmas

Angel Eyes..............................la 20.9.2010...EKKS.....viides

NeLa........................25v..........la?..................KOKS.....kolmas

Syntyneet :heart:

Darelbeida...............38v..........poika 17.12.2009...EKKS....kuudes

Tiituli81....................28v...........tyttö 01.01.10.......KOKS...esikoinen
 
KIITOS NIIZ !!!

Voipi olla et miun tietoja et löydä mistään et voin kerrata, tässä tulee:

Tuubi....viittä vaille 39v(apua!)......la 4.12.2009...EKKS.....kolmas

Jepjep, ennemmin luottasin tai TOIVOSIN tohon ultran la 30.11
:D Oon jo niiiin täys tätä vaivojen määrää, vanha ei jaksa!!

Mut nyt koitan lähtee nukkumaan.
En tiedä tekikö toi rokote tän älyttömän väsyn vai mikä.
En kyll nuku ku noin 5 tuntia yössä, ja sillokin herään joka tunti vähintään ,alkaa vissiin tulemaan raja vastaan |O |O
 
Niiz Kiitoksia uudesta pinosta!

Miut saa siis myöskin lisätä listaan. Eli Maviks - 30v. - la 7.6.2010 - EKKS - kolmas

Tuubi miulla ainakin rokote aiheutti ihan tolkuttoman väsymyksen. Olen tosin väsynyt muutenkin, mutta tuo oli jotain ihan mahdotonta!


 
Tuuhan Jenninho kertoilemaan tosiaa Koksista, meillä vielä kai kuukauden verran joudutaan oottaa ennen ku päästää tutustumaan. :)
Valmennusten piti alkaa tällä viikolla, mutta tottakai noi possurokotukset on saanu neuvolan toiminnan niin sekasin että se peruttiin. no toivottavasti ens viikolla päästään sitten. :)
Ja eilen tosiaan kävin rokotuksen hakemassa, kahen tunnin jonottamisella. ja tänää on kyllä ollu niin outo olo, tosi huono, heikottaa ja huimaa ja väsyttää. vielä normaaliaki enemmän. ;)

NiiZ ja Pallero 28+2 :heart:
 
Moikka moi!

Heti ekaks kommentoin tota koksin tutustumista...
Olin ite tosi innoissani menossa sinne tutustumaan, ni oli tosi iso pettymys mulle koko kierros.
Ensinnäkin meitä olisiellä varmaa 10-15paria ja yks kätilö kierrätti meitä. Sitten se kätilö vaan tosi nopeesti näytti synnytys salin ja pari muuta huonetta. (en oikee ees kuullu mitä se niistä selitti ku se ei ees oottanu et kaikki olis kerenny huoneesee ennenku alkoi puhumaan). Sitten mentiinkin jo hissillä synnyttäneiden puolelle miss ei näht muutakuin semmonen yhteinen ruokailutila, huoneita ei päästy edes kattomaan kun kaikissa oli ihmisiä.
Lopuksi se sitten kysyi että onko mitään kysyttävää ja tietysti kukaan ei kehdannut mitään edes kysyä ku oli 30 vntovierasta ihmistä ympärillä. aikaa tähän kierrokseen meni ehkä 15minuuttia. :( Et ei siintä kyllä hirveesti irti saanut. Täytyy kysyä ku se kätilö sanoi että neuvoloissa olisi esittelyvideo mitä saa lainata, jos siitä olis jotain iloa.

Mitäs muta mun piti kertoilla... Ei nyt muista. Ainiin olotila kommentti: miksei kukaan kertonut ettää raskausaika on näin rankkaa? paha olo vaivaa vieläkii, yöllä ei saa unta, kaupassakaa ei pysty käydä ku seisoessa masukki painaa ihan älyttömästi rakkoa niin että meinaa itku tulla jos ei heti pääse vessaa ja päätä särkee ihan kokoajan. Noh ei olisi enääm kauaa jälellä. Odotin vaan jotenkin että olisi pystynyt edes vähäsen nauttimaan jo tästä raskausajasta.

Semmoiset valitukset tänään.. ens kerralla jotain ilosempaa =)

jenninho+masukkipoika 33+0 pokspoks
 
Vai sellanen oli tutustuminen,pistää miettimään meneekö ollenkaan :(

Jenninho: Joo ja vaik saiski nukuttua,nii ainaki mulla tällä hetkel ei energia riitä mihinkää,kiukttaa ku ei mitää oikeen voi/jaksa tehdä...
Saas nähdä minkälainen paikka Koks synnyttää, tuoreita kokemuksia en hirveest ole kuullu,paitsi et perhehuoneita ei enää ole :(



Tänään ollu vähä parempi päivä ei ole edes supistellut niin paljoa =)

Niiz onkohan meillä sama neuvola? meilläki peruttii ti valmennus..

Tiituli&Pulla 31

 
Voi itku jenninho, ai noin surkee tutustuminen oli Koksiin, kyllä kai minäki neukkatädin puheista kuvittelin että siellä enemmän näytettäis, tais jossain vaiheessa puhuakin että olis n. tunnin-puolentoista tutustumiskierros.. no saapa nähä millanen meillä sitte. Ai ettei perhehuoneitakaan ole ?? no itku. :/

Kieltämättä samoja tuntemuksia täälläkin, kuvittelin kyllä että tää raskausaika olis mukavampi, ainakin välillä, tuntuu kyllä niin rankalta kun ei mitään jaksa/pysty tekemää. mut kyllä Jenninho sulla kuulostaa vielä hankalammalta. :hug:

tiituli81 ohoh, no sehän voi olla että ollaa samassa valmennuksessa, :p huomennahan sinne pitäis mennä sitte, onks teilläkin ensimmäinen kerta huomenna vasta ?

Niiz ja Pallero 28+6
 
Tiituli81: Olen itse synnyttänyt 3 lasta Koks:ssa (viimeksi syyskuussa) ja mulla on sieltä hyviä kokemuksia. Viimeksi ainakin mulle sattui tosi kiva kätilö, joka huolehti meistä tosi hyvin. Ilokaasulla pärjäilin, eli mistään epiduraaleista mulla ei ole kokemusta.

Synnyttäneiden osastolla oli ihan hyvä olla myös, olin kahden hengen huoneessa. Palvelu pelasi, ei mitään valittamista. Ole ihan luottavaisella mielellä! =)
 
Miulla on myöskin Koksista pelkästään hyviä muistoja (jos ei äitipolin odotusaikoja lasketa :whistle: ). Olen siis siellä synnyttänyt nuo kaksi edellistä. Etenkin kakkosen kätilö oli aivan loistava ja osastolla on mielestäni kiva ilmapiiri. Itseä jännitää sairaalan vaihto. Jos jollakulla on kokemuksia Ekks:sta, niin kuulen mielelläni. Tai sit täytyy vaan hengailla "sattumalta" Kotkassa kesäkuussa... :LOL:
 
Heissan :wave:

Olo on ku pylly kolo...
Ei auta vaik kui supistelee kaveri pitelee seinistä kii. Onneks to neuvolan lääkäri, kertospa se ees et jotain on tapahtunu tuol alakerraskii.
Miulla vaan hyviä kokemuksia EKKS:sta. Vaik eka kerta olikin pitkä ja kalata, mut se ei ollu sairaalan vika.
;) Sillosta lääkäri Onni Honkasaloa en voi kauheesti kehua ton sosiaalisuuden puolesta!!
Vaik kuin pätevä lääkäri onkin, ei mitään tapoja ollu. Tuli huoneeseen eka kertaa, ei puhunu mitään, rojahti miun jalkojen päälle katteli mittareita ja hävis.
Miehen kans katottiin toisiimme et kukahan se oli...??!!
Sit synnytykses jutteli vaan kätilöille ,pääasiassa et mitä meinaatte tehdä pääsiäislomalla ( tyttö synty kiirastorstaina), kätilöt oli kyll mukavia ja kannustivat ja juttelivat miulle! Synnytys kesti kuitenkin 15h.

Mut Onni-poika ei kuulema enää oo juurikaan synnytyksissä, jos ei satu päivystämään, no miun tuurilla....
Toinen kerta olikin sit vaan positiivista palautetta :flower: Ihanat kätilöt ja Permi hoiti homman just niiku miun maun mukaan!! Ja se kesti kaikkineen vajaan 3h.

Mut nyt tytöt myöhän päässään ihan tuli terään synnäriin!
Mie lähen viikon päästä kattomaan millasta siel on...
 
Tiituli81 , vähän oli kyllä ehkä pettymys, luulin että enemmänki olis ollu asiaa, eipä tossa oikeen mitään uutta ollut, mitään semmosta mitä ei olis netistä jo lukenu. :LOL: Tuntu välillä ettei ne terkat tienny itekää et mistä ne puhuu. :eek: miehille varmaan enemmänki uutta tietoa, ainaki tolle meiän, piti ihan hyvänä juttuna. Se Koksin esittelyvideo oli kyl ihan kökkö. :whistle:
Mitäs ite tykkäsit ?

Ihana ilma, pitäis varmaan lähtä pihalle jotain touhuaa, tosin siivotakin pitäis, mut onpa niin väsy olo että taitaa toi sohva voittaa ainaki vielä toistaseks.. :p
 
Niiz: Joo ne terkat tuntu välil olevan vähän pihalla =)
Jotain siinä tuli,mutta niist olis selvinny alle puolen tunnin,kaikkee kun on tosiaan jo netistä tullu luettua...Ja kaveri sano ettei se Koksin esittelykierroskaa kyl ollu kummonen...tarttee miettii viittiikö sitä raahautua sinne..

Oli kyl kiva ilma...tuli kierreltyä joululahja ostoksilla, onnex ne on nyt melkein kaikki ostettu...pääsi ainakin laistamaan siivouksesta :LOL:
 
Moikka kaikille! :wave:

Pika päivitystä tännekin...
Tänään taas äippäpolilla käyty tarkistuksessa..

Kaikki oli taasen oikein hyvin masukilla, sydän käyrä tikitteli tasaisesti, ja kovasti poitsu liikkui, Ultrassa koko-arvio oli jo 2250 ja lääkäri sanoi nähneensä poikasen päässä hiuksia :eek:
En ois uskonut että ultrassa tommosta voi nähdä. Oli niin mukava lääkäri vielä että yritti ottaa 3d kuvan, mutta masukki oli erimieltä ja käänsi pään lantion taakse piiloon :( No pääasia että kaikki oli hyvin!

Aika kiire päivä koksissa, ensin olivat myöhässä tunnin ku toinen lääkäri oli tekemässä sektiota, sitten tää lääkäri lähti aika kiireellä heti meidän jälkeen leikkaamaan. Tää lääkäri oli kyllä paras tähän mennessä, oikeen mukava!

Sain nyt sairasloman äippäloman alkuun asti, saa kelakin asiat rullailemaan toivottavasti.


Jenninho+masukas poika 33+4
 
Vanhassa ketjussa jo kirjoittelin.. =)

Mä olen myös synnyttän ensimmäisen koks:issa ja mun kokemukset ovat vaan positiivisia! Juuri myös kaksi ystävääni synnytti siellä ja molemmat heistä oli erittäin tyytyväisiä "palveluun". =)

Meillä tutustuminen (reilu kolmisen vuotta takoperin) kesti varmaan sen 1-1,5 tuntia. Meitä oli joku 6-8 pariskuntaa ja silloin ei ollu synnärillä eikä osastolla ruuhkaa. Nyt on kuulemma ollu ihan hurjat ruuhkat, joten voi olla et sen takia esittely on ollu noin "tynkä".

Keskiviikkona neuvolaan.. =D

Wentti & weijari 17+5
 
Heissan!
Äitipolilla käyty. Kaveri on kuulema lähtövalmiina, et tulis vaan jo :p
Kokoarviokin oli jo 3,6kg :whistle: kuulema yläkanttiin, toivottavasti!!
Et ei tartteis kasvaa enää yhtään enempää.

Ei päässä poitsun kans uudelle lapsivuodeosastolle, muutto on kuulema 10.12.
Et oonnea vaan teille jotka synnyttää joulukuun puolenvälin jälkeen EKKS:ssa!
Mut mieluummin teen tän nasun nyt vaik "joudunkin" vanhaan tuttuun osastoon parantelemaan itseäni, jospa sitä ois kaikki hyvin vauvalla, ni päästäs kotiin jo het sit seuraavana päivänä :heart:
 
helou!
Eipä ole täällä tullut kirjoiteltua vissiin sitten kesän jälkeen :ashamed: , on tullut vaan pyörittyä tuolla joulukuisten pinossa, yritän parantaa tapani :saint: ...

Miulla olisi laskettuaika 29.12 ja viikkoja huomenna kasassa 34, eli aletaan olla ns.turvallisilla viikoilla. Paitsi oon kokoajan pelännyt, että tää nappula lähtee syntymään etuajassa, kun kohdunsuu on ollut pehmenneenä jo viikosta 22 lähtien, samoin aivan tajuton paineen tunne on ollu tuolla alapäässä siitä lähtien ja aina vaan pahenee. Pystyssä ei voi olla puoltatuntia pidempää...

Ja nyt muutama yö sitten oli jo säännöllisiä suppareita kahden tunnin ajan, tulivat reilun tunnin ajan viiden- ja neljänminuutin välein, sitten hiukka harvemmin. Mutta oikeesti luulin jo, että nyt tuli lähtö. Edellinen tyttömme syntyi todella vauhdilla, hyvä että ehdittiin sairaalaan ja sitten meinas tipahtaa vessanpönttöön jo ennen synnytyssaliin pääsyä, joten aika varpaillaan saa noitten supistusten kanssa olla. Viikkoja saisi kyllä tulla vaan muutama vielä lisää ennen synnytystä.

Ja oon muuten menossa synnyttämään tuonne EKKS:ään ja olisi kyllä ihanaa päästä uudelle lapsivuodeosastolle, milläs sitä viestittelis tuolle tontulle mahassa, että pysyis nyt joulukuun puoleenväliin asti kyydissä :D . Silloin olisi nappula jo täysiaikainen, eli 38 viikkoa täynnä siinä vaiheessa. Keskiviikkona olisi lääkärineuvola, saisi tietää taas tuon kohdunsuun tilanteen, eli uskaltaako tässä hirveesti hillua, vai yrittää pysytellä aloillaan, että saisi viikkoja lisää. Neuvolatätikin jo päivitteli, että kuin miun maha on jo laskeutunut noin alas...

Jessie + :xmas: 33+6
 
Ai niin, unohtui kysyä tuubilta, eli ootko sie päässyt EKKS:än sairaalasta jo joskus seuraavana päivänä??? Miulla on aivan kamala kammo sairaaloita kohtaan, pelkkä siellä vierailu saa sykkeen nousemaan saatikka kun sinne joutuu potilaaksi itse. Sit kun siellä ei pysty yhtään nukkumaan, niin on kamalat univelat päällä kotiutuessa :( ... Samoin se miulle stressaava ympäristö aiheuttaa sen, että maitokaan ei meinaa nousta rintoihin, mutta kun kotia pääsee, niin johan maitoa piisaa...

Mie kun oon luullu, ettei sieltä pääse pois, ennenkuin vauva on kolmen vrk:n ikäinen ja lääkäri on tehnyt tarkastuksen?!
 
Hei Jessie, siis en tiedä pääseekö sieltä niin äkkiä pois, mut haluisin!!
Toiselta olisin päässy ainakin jo sit sunnuntaina kun perjantai iltana synty, mut kun oltiin kummatkin sokeri kontrollissa, ni tohtorin piti antaa lupa sit vast maanantaina.
Kait se riippuu molempien kunnosta ja maidon nouseminen taitaa olla yks kriteeri ja vauvan pissaaminen toinen. Ainakin joskus oli.
Ja tottakai se lääkärin tarkastus, mut jos ei vkonloppu ni luulis sen lääkärin voivan kattoa millo vaa.
Auttaskos jos puhuisit noista peloistas ja toiveistas jo etukäteen.
Varmaan tosi kurja olo jo etukäteen jos joutuu panikoimaan asian kanssa :hug:
Muissa sairaaloissahan se on mahdollista, mut tää mein... :ashamed:
 
Tänää neuvolassa käyty, vaavi raivotarjonnassa, luultavast, ei ollu tätsykkä ihan varma, mut ehtii vielä kääntyilläki, paino laskenu 200g/viikko juhuu ! tähän asti tullukki lisää semmosta 700-800g/viikko, välillä näinki. :) Mieshän se heti huolestu et eiks vaavi kasvakaa kunnol ku mun paino laskee, no ei haittaa, kyllä se noista mun rasvavarastoista muutaman viikon syö. :LOL: Sanoin tosta mun päänsärystäki, ni totes vaa et on ihan normaalia, kuuluu raskautee..aha. no eihän siinä.

Sit en tietenkää muistanu siel neuvolas mainita ku ei just sillon ollu tätä, mut osaako kukaa sanoo mistä johtuu tollanen kummallinen, TOSI inhottava pulputus tossa vasemman rinnan alapuolella ?? Aiemmin ollu vaa sillon ku makaa vasemmal kylellä mut nyt tuntuu jo istuessaki. Tuntuu tosi ilkeelle, melkee sattuu, ihan ku siel joku isohko elohiiri pupluttelis jossaa tuol sisäl. yäk. sitte ku siitä painaa kädellä ni loppuu. omituista. :eek:

Tiituli muuten mitä oot mieltä noista meiän neuvolatädeistä noin niinku muuten... ? :whistle: Tänää tuli taas sellanen tunne että äkkiä sisää ja vielä nopeempaa pihalle, miten ne tuntuu olevan noin sählän olosia musta.. :)
 

Yhteistyössä